[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Tot nu sunt convins de cât de ok e soluția cu Gilăul... 3 noduri pe o lungime de 1 km??? Cum poate debita cineva așa ceva?

Ok, cât timp A3 se va termina la nădășel, sau chiar și pe la zimbor etc poate nu o să fie așa o problemă, că nu va fi așa mare trafic pe acolo. Dar când va fi gata până la graniță, o să fie o mare tâmpenie.

alexV

Au legat-o zdravan de oras. Is curios de va avea 3 benzi pe sens pe alocuri. E clar facuta pentru a prelua traficul de navetisti. Din orice zona esti, urci pe centura si cobori mai spre destinatie.

Cateva obsevatii:
- harta e asa de veche de ma mira ca e color.
- plansa 3, zona cea mai dificila a traseului, linia rosie care intersecteaza linia portocalie, acolo pare un viaduct continuu, de la Cora pana mult pe dealuul Feleac
- pata rosie cred ca e viitorul spital regional, si probabil sunt obligati sa il lege la centura.

ciprebbe

Eu zic sa va calmati, hartia suporta orice daca ai o carioca in mana:))  peste 50% din ce e trasat nu va fi asa.
Una e sa vrei, alta e sa poti.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

NGC

Quote from: Ionut on April 13, 2018, 02:32:37 PM
Niste planuri (grosiere) de ansamblu. Multumim vrabiutei! Se intelege totusi destul de bine ce se vrea cu investitia asta. Asteptam sa inaintam cu studiile ca sa vedem si planuri de detaliu.

Si o vedere de ansamblu a acestor planuri.



ciprebbe

Dupa cum ziceam,capatul din stanga, de la Gilau pleaca de la viaduct 1 si de la viaduct 2 facute sus de tot de UMB. Ca sa te legi acolo de A si sa respecti razele de curbura trebuie sa razi aproape de zero 3 dealuri cu un volum de excavatie mai mar decat tot ce a sapat UMB pe lotul de 8.7km. Mai "la vale" nu este loc fiind cimitirul, mai "la deal" prea mare diferenta de nivel....
E clar desenata din birou si gmaps. Realitatea pe verticala e criminala acolo.
Capatul dinspre Cluj e prin curte(sa nu zic prin magazinul) Cora apoi intra in zona verde din Faget presupunand defrisari masive. Tuneluri oare? in Romania :))) ....... eu am sentimentul ca nu o sa apuc sa merg pe ea prea curand, finlizare o vad departeeee dincolo de 2000 30
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Quote from: ciprebbe on April 14, 2018, 01:41:16 PM
Capatul dinspre Cluj e prin curte(sa nu zic prin magazinul) Cora apoi intra in zona verde din Faget presupunand defrisari masive.

Ce constructie, eu abia astept sa vad SF-ul peste cativa ani.
Undeva am citit chiar asa "trece prin parcarea magazinului Cora". Si dupa ce trece e la fel de inghesuit, probabil vor expropria Practiker  :lol:. Apoi trece prin depoul de tramvaie, autobuze si troleibuze - aici va fi suspendata. Si cand incepe sa urce dealul... vai de padure. scade suprafata verde per cap de concitadin.

esendy

la gilau nu ar fi mai simplu sa nu se lege de A3 si sa treaca pe sub podul de peste Somes al A3 (printre pilonii de acolo)?

ciprebbe

si unde sa te legi de A3? legatura e obligatorie, altfel nu isi atinge scopul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mihaihedes

Nu ar încăpea o legătură pe Cât spațiu este acolo. Pare spațiu suficient pentru a face un nod pe toată porțiunea aceea. Dacă vă uitați la filmare o să vă lămuriți mai bine.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


voicul

Se vede ca nu sunt bani la buget. Cand nu ai bani visezi la noduri din 2 - in 3 m.

Cand ai bani, probabil primul lucru la care te gandesti ... e un nod la vreo 400 de m mai la vale.
Sa nu uitam ca autostrada pare acolo la vreo 5 - 10 m de nivel (deci costuri extra pentru nod).

Dar evident orice e posibil.
Chiar si sa stai cu autostrada inchisa la mai bine de 5 luni de la finalizare!

horatiu.cosma

Sunt cateva impedimente pentru nod in zona aia:
- Jos, pe sub pile e somesul vechi, pe unde e dat drumul acum cat e inchis canalul. Posibil sa mai aiba nevoie Apele Romane/Hidroelectrica de vechiul curs pe viitor. Plus ca acolo s-ar putea sa fie zona inundabila, deci noul drum pe sub pod ar trebui suprainaltat. In cazul acesta nu imi dau seama daca se va putea asigura gabaritul minim.
- Nodul Gilau e la 300 de metri distanta. Nu e ok din punct de vedere al sigurantei traficului ca banda de accelerare de la un nod sa fie de decelerare pentru celalalt nod si invers.

TibiV

#71
Ca de obicei, "cariocile" desenate acolo sunt fantezie curata...

Quote from: horatiu.cosma on April 26, 2018, 12:22:56 AM
Jos, pe sub pile e somesul vechi, pe unde e dat drumul acum cat e inchis canalul. Posibil sa mai aiba nevoie Apele Romane/Hidroelectrica de vechiul curs pe viitor. Plus ca acolo s-ar putea sa fie zona inundabila, deci noul drum pe sub pod ar trebui suprainaltat.
Inundabila o data la 30 de ani... (Dar ultima de care imi amintesc este inundatia din anii '70...)
Cand vor fi inundatii atat de marii nu se va circula in toata zona decat cu barca...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

transporter

Inundatii pe Somesul Mic nu prea se vor intampla avand in vedere salba de baraje din amonte care au si rol de regularizare a debitelor. Daca se rupe vreun baraj, da, dar atunci cea mai mica grija ar fi autostrada.

dr4qul4

Daca acolo scrie zona inundabila o data la 30 de ani, atunci asa e. Nu trebeuie sa cedeze barajul, se paote umple lacul de acumulare (tin minte acum cativa ani cum a dat Herastraul pe deasupra si au pus saci de nisip).
In plus lacurile de acumulare sunt pe SOmesul Cald. Pe Somesul Rece il opreste doar cel de la Gilau. Si mai avem si paraul Capus pe care nu-l opreste nimic.
Nici nu va puteti da seama ce inseamna flash-flood. Cu cat e mai mic raul, cu atat e pericolul mai mare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

esendy

#74
deci nodul de pe DN1 de la Gilau e practic inplus, ar fi trebuit sa existe un drum de legatua A3 - Cluj (2+2 fara localitati) si pe acesta sa fie nodul

poi eu zic sa ca se poate desfiinta nodul actual Gilau dupa ce se face aceasta noua centura metropolitana si noul nod

:lol: :lol: