[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Burzum

Nu stiu daca s-a mai postat asta da aici se vede mai clar cum se suprapune cu culoarele din PUG-ul clujului, desigur pot surveni modificari.

https://floresticluj.ro/storage/1824/PUZ%20Transregio%2035_REGLEMENTARI%20URBANISTICE_DRAFT.pdf

gsimon

Ma poate ajuta cineva cu o sursa online a traseului, care sa aiba o rezolutie marita? Era parca ceva PDF, dar din pacate nu mai dau de el. Mersi in avans!




zol21

Noutati despre centura, inclusiv niste termene:

QuoteV-ați închipuit că, în ianuarie 2024, mergeți de la Gilău la Cluj pe autostradă, nu? Hai, gata, reveniți-vă. Faceți un duș sau, și mai bine, folosiți acest articol pe post de duș rece. 🙂 Adevărul este că centura s-ar putea finaliza cel mai devreme în 2026.
Primarul Emil Boc ne-a spus, cu fiecare prilej, că centura va fi gata în 2023. Ultima data, însă, vinerea trecută, la radio, a eschivat răspunsul. "Noi terminăm anul acesta documentația și o punem pe masa guvernului", s-a mulțumit să afirme Boc.

Media9 a obținut o declarație, în exclusivitate, de la Lucian Bode, ministrul Transporturilor, prezent ieri la Cluj. O vedeți mai jos, în format video. Bode arată că nu s-a stabilit încă modalitatea de finanțare a centurii noastre. E limpede, banii nu vor proveni din actualul exercițiu financiar al Uniunii Europene. Ministrul Transporturilor crede că o variantă fezabilă ar fi Planul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR), aprobat prin ordonanță de urgență. Acesta folosește fonduri europene în valoare de 33 de miliarde de euro, alocați pentru revenirea economiilor după pandemie. Dar trebuie să se ia o decizie la nivelul Guvernului.

Vă dezvăluim, prieteni, și unele neclarități pe care le avem; promitem să căutăm explicații și să vi le oferim. În memoriul depus pentru obținerea acordului de mediu, proiectanții de la EPMC Consulting spun așa: că centura metropolitană va avea 41,8 kilometri, la care se adaugă 20 de kilometri de drumuri de legătură. "Valoarea aproximativă a investiției este de 480,382 milioane de euro pentru Centura Metropolitană TR 35 și 180,737 milioane euro pentru drumurile de legătută care aparțin de CNAIR", scriu proiectanții. Asta înseamnă peste 660 de milioane de euro. Datele pe care le are ministrul Transporturilor sunt însă diferite. Pe o coală A4, Bode avea subliniate alte cifre, iar cea mai mare diferență este la costul proiectului. Lungimea centurii: 42,2 kilometri, drumuri de legătură: 21,5 kilometri, total necesar de finanțare: 488,65 milioane euro (422 + 66,65). Cum spuneam, ne vom edifica ce e cu diferența de 180 de milioane.
Iată și calendarul complet pentru acest proiect, provenit de la ministrul Bode:

noiembrie 2020 – se definitivează soluțiile tehnice, inclusiv studiile de coexistență pentru rețele
decembrie 2020 – finalizare PUZ, cu obținere de hotărâre de Consiliu Local
martie 2021 – obținere acord de mediu
aprilie 2021 – predare studiul de fezabilitate final
mai 2021 – avizare studiu de fezabilitate de guvern
iunie 2021 – hotărâre de guvern privind indicatorii tehnico-economici
iulie 2021 – elaborare documentație pentru licitație de proiectare și execuție
noiembrie 2021 – licitație, 4 luni
decembrie 2021 – semnare contract
iulie 2022 – elaborare proiect tehnic, 8 luni
februarie 2026 – estimare finalizare proiect
Măcar de s-ar respecta aceste termene.

sursa:https://media9.ro/exclusiv-calendarul-centurii-metropolitane-a-clujului-declaratie-pentru-media9-a-ministrului-transporturilor/

Avand in vedere costurile estimate pt acest drum, sper sa se faca macar legatura cora - A3, ca sa putem ocoli Floresti-ul.
Se pare ca apar deja si persoane care se opun proiectului
https://media9.ro/centura-lui-boc-prima-reactie-contra-ma-opun-florestenii-nu-vor-ocoli-atata/

zol21

Avand in vedere urmatoarele detalii tehnice cred ca Dohotaru se opune acestui proiect fara sa cunoasca chiar toate aspectele:
- 56 de poduri, viaducte și podețe urmează să fie construite pe traseu centurii și încă 50 pe drumurile de legătură.
- 2 tuneluri urmează să aibă centura metropolitană a Clujului. ,,Odată realizate și date în funcțiune, vor elimina doar ele fragmentarea laterală a ecosistemelor pe o lungime totală de 692 m din lungimea traseului suprapus cu zona de pădure de aproximativ 4320 m (16%)", se arată în raport. Ambele tuneluri sunt în zona pădurii Făget, la sud de cartierul Mănăștur.

https://media9.ro/dragi-activisti-de-mediu-iata-cate-hectare-de-padure-va-inghiti-centura-metropolitana-a-clujului-formele-de-relief-despadurite-isi-vor-pierde-din-valoarea-vizuala/

neobluenet

Dohotaru este comentatorul de serviciu, nu e de acord cu nimic din ce se face. Parerile lui, fara sa fi citit documentatia, incep sa fie la fel de relevante ca si a lui Alexa. Una este sa iti doresti protectia mediului si alta e sa nu iti convina nimic din ce iti ofera specialistii. Pentru el e greu de inteles ca daca muti un numar de masini din centru pe langa oras, vei avea un aer mai curat in zonele mai populate. Inteleg ca il deranjeaza ca se taie niste copaci, insa prin oras viteza medie creste (pentru ca sunt mai putine masini si mai putine ambuteiaje) deci scade si cantitatea de CO2 si alte gaze generate de masini. Apoi, in oras a inceput un program de inverzire al strazilor. Un copac pe o strada din centru aduce beneficii mai mari decat un copac pe un deal oarecare.

Ceea ce nu intelege acest viitor fost deputat e ca proiectul acesta e facut cu vizite in teren si cu multe ore de planificare. Deciziile pentru solutiile constructive sunt rezultatul unor calcule si sunt bine fundamentate. Dar ca sa intelegi asta, trebuie sa studiezi putin si sa iti pui mintea la contributie.

GML

Sunt foarte curios care o sa fie gata mai devreme: centura metropolitana sau legatura cu A3, de la Tureni.

ovicor

Este o vorba in zona Clujului: "Da-ti peste gura, sa nu-ti dau eu!" Tradus, in cazul de fata, n-ar fi de dorit sa se dea in circulatie Centura Metropolitana inaintea legaturii A3 - Tureni.

dragos76

@ovicor, de cine/de ce "n-ar fi de dorit"?
Așa, la nivel de pronostic eu cred că pe legătura A3-tureni se va circula înainte să se deschidă vreun tronson din centura metropolitană. Asta deși la nivel de pregătire a proiectului pt legătura asta încă nu s-a început nimic concret. De întreaga centură cred că nici nu se pune problema să creadă cineva că va fi gata mai repede.

nicolaem

va plictisiti rau.

Comparati 2 proiecte in stadiu de SF unul de 5km pe curba de nivel teren extravilan cu 2 intersectii in capete.
Celalalt 40km, 2 tunele, peste 10 intersectii, drumuri de legatura executat pe teren intravilan in mare parte. Diferente de nivel de peste 100m.

frunzeti

^^^@ovicor si eu sunt curios de ce nu ar fi de dorit din punctul tau de vedere?

coco-cosmin

Stiti cumva pe cand va fi dezbaterea publica in primarie?

ovicor

N-as fi vrut sa incarc topicul cu acest comentariu, dar daca nu e evident, iata: in cazul, pur ipotetic, ca s-ar realiza Centura Metropolitana inaintea drumului de legatura A3 - Tureni, multi vor folosi Centura Metropolitana ca drum de legatura intre A3 si Apahida, aglomerand-o si poluand, deopotriva. Am spus, pur ipotetic, nu cred ca se va ajunge la asta!