[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

csebi24

Oh de as fi optimist sa zic ca o sa prind si eu ziua aia cand totul o sa mearga struna si nu o sa fie probleme. Ma bucur ce aud, dar dati-mi voie sa fiu pesimist. :lol:

TibiV

O veche butada spune ca "pesimistul este un optimist bine informat..."


Sau invers?!....  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

hm, abia la anu licitatia...
in 2021 se vor licita multe autostrazi. oare mai raman bani din alocarea ue? intra pe POIM?
speram sa finalizeze sf mai repede, sa nu "pierdem trenul"

alexV

imi mai notasem doua detali:

1. pe urcare de la Cora in varful dealului panta medie va fi sub 5%, si doua benzi. pe partea cealalta in schimb, zona Sopor, va fi a treia banda pentru vehicule lente.
2. au facut studiu arheologic, adica sapat cu excavatorul din loc in loc tot traseul, si au identificat zonele unde e nevoie de descarcare arheologica, atunci cand va fi cazul, la construire.


StefanCelMare

Faină expunere, muncă serioasă pare să fie acolo.
Referitor la tuneluri prin foraj, eu aș zice că ar fi OK și cu cut&cover, pe ideea că în timp oricum zona și-ar reveni.
Dacă prin prisma costurilor este o diferență majoră, eu aș zice că nici la nivel de mediu nu s-ar justifica foraj.
E drept că pe la noi lucrările se tărăgănează, dar la o perioadă de execuție normală, 2-3 ani, ar merge și cut&cover.

ovicor

@ StefanCelMare, s-a mentionat, un tunel va fi la 25m sub cota terenului, celalalt la 47m sub cota terenului. Cred c-ar fi mai mare deranjul cut&cover.

elphax

oricum se face "cut" pe capetele tunelurilor, probabil cam 50m cumulat la fiecare. nu cred ca e asa de complicat sa forezi 200 respectiv 400 de metri. nu stiu cat de stancos e acolo, cat de multa piatra de spart

rocklee

imi place cum este menegeriat si decurge acest proiect ...  :D

nu stiu cum va fi atunci cand va intra pe mainile celor din compania de antiinfrastructura .... :o >:(

neobluenet

Parerea mea e ca solutia cu tunele forate este foarte buna. Decat sa propui debleu sau cut & cover si sa nu primesti acord de mediu, mai bine din start cu tunele forate. Prin Faget sunt cel putin mistretii care acum cativa ani au alergat pe strazile Manasturului. O prietena vazuse caprioare la marginea padurii, deci sigur gasim tot felul de vietuitoare pe care nu le putem bloca intr-un petec de padure. Sper sa se puna garduri serioase pentru ca pe A1 intre Bucuresti si Pitesti am vazut 3 vulpi calcate de masini, iar asta doar pe un sens.

RobertH

Si pe mine ma bucura ca se ocupa cineva serios de SF. Sper sa primim la final si planurile sa putem pune pe harta API traseul exact cu toate detaliile. 


@neobluenet  Pot confirma , am vazut si eu o caprioara fix langa complexul Citadela(str. Cernauti) .

horatiu.cosma

Scuzați mesajul întârziat. Da, cum zice și Alex, a fost super discuția cu cei de la Explan. Aproape că nu mi-a venit să cred că au stat cu noi toată echipa de proiectare 3 ore să ne explice pe proiector tot traseul, nodurile, harta cu investigațiile geo, săpăturile arheo, măsurătorile topo, ce să mai, de la a la z tot ce au făcut și cu ce s-au confruntat până acum, o transparență nota 10. Plus că după ce am citit ceva SF-uri în ultimii ani pe partea de autostrăzi făcute de Iptana, Search, Consitrans pot să spun că mi-a lăsat gura apă nivelul pe care l-am văzut aici. AȘA DA. Chiar văzusem la finalul lui ianuarie o foreză geo în spate la Vivo (fostul Mall Polus) și mi-au confirmat că era de-a lor, fora pe traseul unuia din cele 2 legături de la centură la viitorul spital regional, deci pare că au făcut investigațiile pe bune.

Mi se pare iar super tare că vorbesc foarte mult despre o integrare armonioasă a proiectului în ecosistemul Cluj Napoca + zona metropolitană: se gândesc cum să echilibreze săpăturile cu umpluturile, cum să reducă distanța față de gropile de împrumut/depozitare pentru o poluare cât mai mică, cum să integreze centura în proiectele imobiliare existente/în dezvoltare (spre exemplu spre Sopor/Borhanci sunt în discuții cu niște arhitecți pentru o proiectare mișto a panourilor fono).

Apoi au muncit foarte mult la studiile de trafic, să vadă cum impactează apariția centurii rețeaua existentă de drumuri. Așa au creionat pe parcursul a mai multor variante drumurile de legătură noi cu orașul. Varianta câștigătoare e super bine gândită pentru a dispersa foarte fain traficul în funcție de aglomerație (waze) prin nodurile dese și apoi pe rețeaua existentă sau drumurile noi. Chiar ne distram că inițial cei din CNAIR, în îngustimea profundă a gândirii lor, au întrebat că pentru ce trebuie drumuri de legătură noi, să facă un nod acolo unde intersectează o rază și cu asta basta. Și a trebuit Explan să le explice ca la proști că dacă pe DJ xx azi merg 5 mașini spre cele 5 sate de pe traseu, când va fi centura vor merge 100 de mașini pe acel DJ ca să urce pe centură și atunci nu va mai face față.

Iar mi se pare foarte tare că au reușit să deseneze drumul de legătură spre Baciu mergând pe curbele de nivel și evitând astfel tunelul, și chiar nu e virajat, l-au ținut la niște raze de curbură chiar decente. Va ieși chiar la ieșirea din Baciu spre Zalău.

Au gândit foarte inteligent și restrângerea terenului ocupat de centură (teren scump și cu densitate mare de clădiri) prin soluții tehnice mai scumpe (ziduri de sprijin, sprijiniri, majoritatea nodurilor sunt cu centura sus și la sol un singur giratoriu pe drumul intersectat din care ies si bretelele cu centura). Exproprierile nu sunt eligibile din fonduri UE, dar soluțiile tehnice suplimentare da  :D.

La Gilău se va demola A3 (câte un sens odată) ca să se facă subtraversarea centurii. Nodul centurii e foarte fain încorporat în actualul nod, în interiorul lui va fi construit un nou CIC doar pentru centură și un spațiu de servicii S3 din ăla mare cu hotel. E nevoie, că doar CNAIR de 15 ani nu a fost în stare să facă parcările pe Gilău-Turda. În nodul cu Calea Turzii va mai fi un CIC și pe tot traseul încă 2 perechi de parcări de scurtă durată.

Spre Cora au intrat foarte fain cu centura în versant și au coborât-o puțin. Odată fiindcă e foarte bun terenul, deci șanse mici de alunecare (acolo versantul stă azi spre Someș aproape vertical), apoi fiind teren bun, vor să îl folosească la umpluturi, iar apoi au mers jos cu ea să nu deranjeze cartierele alea noi de sus. Mai sunt câteva zone unde au coborât intenționat centura pentru umplutură și reducere deranj pentru cartierele de sus. Tot aici s-au legat și la centura nord Florești.

La Cora au integrat deja proiectul cu viitorul mall despre care se vorbește în zonă. Au integrat și centura Florești sud prin cel de-al doilea drum de legătură de la centură la spitalul regional. Ce-i drept că încă nu îmi e foarte clar cum o să treacă drumul ăsta până la spital prin zona Panorama Florești, unde deja e bloc lângă bloc (nu mai are nicio legătură google maps cu ce e acum acolo). Primul drum de legătură de la centură la spital va fi actualul DN1, ce va fi lărgit la 3 benzi pe sens (prima dedicata autobuzelor).

Drumul de legătură spre Frunzisului (curba de la lidl) care inteleg ca va avea bifurcatii si spre Câmpului si spre Eugen Ionesco va fi complicat, e dificil terenul acolo, vom vedea dacă va reuși să îl facă primăria care în afară de realizările cunoscute, pe partea de proiecte noi de infrastructură în oraș nu prea a dat randament.

Foarte interesant și drumul de legătură de la centura din zona Sopor spre centura de diamant ce ințeapă intre cele 2 gropi de gunoi. Va fi o varianta de rezervă pentru când vor fi probleme pe Feleac. Tot din zona Sopor sunt ceva drumuri de legătură (tot la primărie) spre Brâncuși si spre baza Gheorgheni.

Proiectantul vrea să facă și o estimare de cât ar fi costat proiectul ăsta când trebuia făcut (inainte de 2000), probabil sub jumătate din cat va costa acum si mai vor sa cuantifice ce impact economic pozitiv ar fi adus in plus acest proiect daca era facut de atunci. Ar fi misto sa vedem astfel de cifre (dureroase de altfel) pe toate proiectele.

Mai au de obtinut cateva avize, dar in general au discutat de nenumarate ori cu toti avizatorii si actorii implicati (proprietari, vecini, primarii, dezvoltatori etc) si incet incet s-au cam aliniat toti in spatele proiectului, deci sunt premize foarte bune ca executia sa mearga fara blocaje semnificative. Vor fi relocari mamut de stalpi de inalta tensiune, de magistrale de apa si gaz etc. Nu va fi simplu, dar datorita faptului ca este vorba de un proiect de la centru pe fonduri europene toti au mai multa deschidere decat daca ar veni neica nimeni la Transgaz sa isi mute magistrala pentru un drumeag local nou. Asta e si unul dintre motivele pentru care s-a incercat includerea a cat mai multe drumuri de legatura in proiectul mare. Ce va ramane la autoritatile locale va fi mai dificil de gestionat ca proiect de importanta locala in raport cu principalii avizatori.

Estimarea mea e ca mai dureaza minim un an pana avem SF-ul gata (inclusiv AM). Tind sa cred ca nivelul de detaliu va fi foarte apropiat de un PT, in orice caz mult peste SF-urile si chiar PT-urile facute pe autostrazile din Ro. Va costa in total peste 500 de milioane de euro. Singura neclaritate e finantarea europeana, desi ar fi pacat ca un proiect pregatit in acest fel sa fie lasat de izbeliste in timp ce sunt aduse in față tot felul de SF-uri din 2007-2010 cu n probleme care vor duce la o absorbtie din părți.

StefanCelMare

Vești bune, Horațiu... Era nevoie de ele.
Ce mă face pe mine optimist este că totuși politic e pe val PNL, iar Boc este PNL.
Dacă nu se demarează serios în mandatul 2020-2024 centura, nu mai demarează veci.
Referitor la zona Panorama, singura modalitate rămasă pentru centura sud este pe strada Răzoare.
Efectiv, în rest este construit cum ai spus, bloc lângă bloc.
Pe Google Earth apar mereu imagini noi, dacă dai click pe historical images... deci defaultul e mai vechi si pe Google Earth, dar are imagini noi.
A se vedea zona menționată, așa este, e o varză imensă dl. Șulea, primarul de la Florești. L-au și dat afară din PNL. Candidează independent, om vedea cine mai e fraier să îl voteze.





Powered by API/PUM imgur uploader

vladb





Powered by API/PUM imgur uploader

Asta era ultima varianta. Pe dedesubt de strda Razoare (desi si strada care coboara pe langa Polus si iese in parcare la Metro, tot Razoare este. De fapt, portiunea de drum nou ce se va construi (din perspectiva drumului de sud Floresti) e doar de la coltul Vivo catre drumul Sf. Ioan. Cand va fi asta, nimeni nu stie... In rest strada Crizantemei pana la intersectia cu Razoare va fi largita si reabilitata candva. Aici sunt enzimele lui Sulea...

alexV

În acest moment sunt emise 14 din cele 32 de avize necesare proiectului de centură.
În perioada următoare vor fi definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC


De pe facebook-ul primarului, de ieri.

ciprebbe

O sa imi fac timp sa prelucrez imaginile din toamna sa vedeti cat loc este si cat nu :).
Proiectantii zic ca este suficient pt 1+1
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe