[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

#270
@transporter
A10 de 70 km a fost împărțită în 4 tronsoane, Transregio Feleac are parca 38 km. Mă gândisem la tronsonul 2 in ideea că tunelurilor ar putea fi licitate separat. E foarte bună și propunerea de a fi separat în două, Cora-Calea Turzii, Calea Turzii-str. Traian Vuia. Acum că sunt 3 tronsoane plus tunelurile că sunt 4 tronsoane sau chiar 5 contează dar nu decisiv. Ideea de bază e tronsonarea, (care ne mai scutește de niste riscuri) fara de care șansele de a termina in termen sau apropiat termenului sunt minime.

transporter

Diferenta fata de A10 eu zic ca este data si de faptul ca trece intr-o zona destul de populata, cu dealuri care inca nu stim ce surprize ascund, se vor face probabil multe subtraversari sau supratraversari, conexiuni cu drumuri locale. Un segment care intr-o zona nepopulata ar fi banal aici poate sa coste mult mai mult ca si timp si munca depusa. Asadar eu sunt pentru a fi impartit in segmente pe cat posibil scurte, ideal folosibile independent si care rezolva probleme punctuale cum zice si @dragos76

qionescu1

#272
Sunt de acord cu tine si ar fi ideal ceea ce spui tu, problema ramand cum gasesti constructori mari/puternici/seriosi care sa se inghesuie la licitatii pe tronsoane de 5 - 6 km sau mai scurte.

nicolaem

Centurile și legăturile la autostrăzi, trecute la autoritățile locale.

asta eu cred ca e o veste extraordinara pentru Cluj. Eram foarte pesimist acum 2-3 ani in legatura cu aceasta centura, dar acum ca primaria deja are SF si cu un guvern care nu se opune, chiar o vad realizabila inainte de 2030.

dr4qul4

DNCB trece la Primaria Bucuresti sau la CJ Ilfov?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

eu inteleg ca e posibil, nu obligatoriu.
cumva in functie  de experietna si competentele autoritatii locale. e drept ca asta poate genera decizii subective/politice pe viitor. strict pt cluj e excelent.

StefanCelMare

Înainte să spargem șampania de bucurie, cred că ar trebui să lămurim dacă și costurile se transferă la bugetele locale.
Adică nu vorbim doar despre cofinanțare aici, pentru că proiectele trebuie plătite pe măsură ce se implementează, ulterior 80% din sumă fiind recuperată de la UE pe baza cererilor de rambursare.

GML

#277
nicolaem,

Nu 2024 e limita, din cauza banilor europeni?

nicolaem

nu. proiectele pot trece dintr-un buget multianual in altul. (vezi A10)
un proiect atat de complex nu poate fi terminat pana in 2024. e mai dificil decat multe loturi de autostrada executate pana acum in RO.

marinul

In ceea ce priveste trecerea proiectului la autoritatiile locale, oare primaria Cluj Napoca sau CJ au oameni competenti ca sa scoata la licitatie un astfel de proiect? Din cate imi aduc aminte primaria nu s-a remarcat cu proiecte de infrastructura prin oras.

alexV

Explan srl trebuie sa ofere documentatia plus consultanta pentru licitatia de implementare. Parca asa e facut contractul de SF.
Mai departe echipa de la primaria Cluj, care tot liciteaza podurile si modernizarile strazilor din centru, se poate ocupa si de centura. Vor avea inclusiv AM. Trebuie sa dibuiasca finantarea, si lotizarea. Exproprierile oricum ei le faceau.

qionescu1

@GML
Da, termenul 2024 e exact pentru ce spui. Proiectele pot trece dintr-un buget in altul dupa ce ne-am milogit noi pe la comisie ca nu am terminat proiecte mari (cum ar fi A10 de ex). Comisia in fata neputintei administratiei romanesti a zis ca se pot finanta din bugetul viitor si proiectele neterminate in exercitiul bugetar trecut dar cu o conditie: alocarile viitoare raman aceleasi, nu se suplimenteaza, noi trebuie sa vedem de la ce taiem din bugetul viitor pentru a termina ce nu am terminat.
Asa ca daca nu terminam la timp Transregio Feleac luam bani de la alte proiecte viitoare. Adica tot pierdem bani. (eu asa am inteles)

ciprebbe

Transregio Feleac nu se poate termina la timp! PUNCT!!!
E clar ca trebuie gandit pentru viitor de unde se vor taia bani pentru proiectul acesta. Problema mare e sa nu ne gandim prea mult ca timpul trece si zboara si banii astia.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

#283
Am fost astazi impreuna cu Horatiu in vizita la Explan srl, cei care fac SF-ul. Timp de 3 ore ne-au prezentat proiectul, si am discutat despre solutiile propuse. E un studiu de o calitate mult peste SF-urile de la autostrazi, in opinia mea.

Cateva cifre despre centura propriu-zisa plus cei 50 km de drumuri de legatura:
- 355 foraje geo si un total de 9600 metri liniari forati.
- 11 km patrati de ridicari topo si un total de 230 mii de puncte topografice - de mana, cu oameni pe teren
- pe un traseu de 46 km lungime au facut sondaje electrice verticale, si penetrari dinamice

Saptamana asta au inceput formal procedurile de obtinere a nenumaratelor acorduri si avize, printre care cel de mediu, cel mai de durata, e estimat la 9 luni. Au colaborat bine cu autoritatile tuturor primariilor, cu detinatorii de utilitati. Se estimeaza licitatia pentru PT si executie lansata peste un an. Nu s-a discutat despre lotizare, la stadiul asta.

CNAIR a acceptat toate nodurile. Mai mult, compania va include in proiect (finantare nerambursabila) drumurile de legatura catre DN-uri. De exemplu, la nodul 5 e drum de legatura catre Baciu pe DN1F. Doua drumurile care asigura legatura la viitorul spital regional de pe DN1. Drum de legatura cu centura est (V.O.C.E.), undeva intre gropile de gunoi Pata Rat. Drum care sa faca legatura cu DN16 spre Reghin. Toate astea intra in faza 1. In principiu tot ce se leaga la DN. Restul drumurilor de legatura raman la autoritatile locale, asa numita faza 2.

Ca veni vorba de faza 2, @qionescu, au proiectat drum de legatura si pasaj denivelat unde strada Soporului si Unirii si Vaida Voievod se unesc intr-un giratoriu, momentan. Tot la faza 2, cel mai scump drum va fi cel care leaga centura de LIDL de pe Frunzisului. Sunt 2.4 km de drum nou prin relief dificil, Primaria Cluj sa gasesca finantare.

Traseul il stiti, ca si detalii avem 2 deschidei de 70m peste Somes, pana acum era vorba ca totul se rezolva cu deschideri de max 40. Demolarile chiar sunt minime. Niciun bloc, cateva case, si cateva hale in Someseni.

Unde se intersecteaza cu Calea Turzii, in zona alunecarilor de teren pe care le stim, vor devia Calea Turzii cateva sute de m, ca sa faca loc unui nod, si sa stabilizeze terenul.

Cele doua tuneluri - unul de 450m la 25m sub cota terenului, si unul de 240m la 47m sub cota terenului - sunt propuse prin acordul de mediu sa fie realizate prin forare, de dragul padurii. Intre ele e prevazut un nod cu restrictie de tonaj, cred ca spre strada Cernauti.

Profilul drumului e 2 x 3.5 metri, si o banda de incadrare (acostament asfaltat) de 2.5m.

Un studiu cu asa detalii ar trebui sa economiseasca timp si bani la momentul implementarii. In sensul ca ofertantii vor stii exact solul, structurile si pozitiile lor, nu vor fi surprize in teren sau blocaje birocratice.

TibiV

In sfarsit, unii care isi fac treaba cum trebuie...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)