[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RobertH

Am pus V8 si drumul de legatura Baciu-V8 pe OSM . Maine apare si pe harta API.
Sa imi ziceti de vreti sa pun si noduri + drumuri de legatura.

alexV

Super.

Chiar vroiam sa va intreb: voi stiti ca s-a ales deja V8, asa-i ? Studiul alternativelor de traseu e incheiat.

RobertH

#197
Da, scrie pe site-ul primariei in comunicatul dat de ei. Totusi banuiesc ca se vor face mici modificari si mai ales optimizari la PT.   


loris

#198
^^
Da, dar din ce am inteles mai e loc de optimizari nu?

Repet, nu am studii si nu am competente in domeniu, dar feelingul meu e ca acele noduri asa apropiate nu sunt ok. Daca e sa se faca blocaj in varianta cu un singur nod eu cred ca se va face blocaj si in varianta cu 2 noduri asa apriopiate unul de celalalt. Cred ca marea majoritate se va urca dimineata pe centura spre directia E. Adica cei de la nodul 6(Cora) vor avea "prioritate".Daca se observa ca la nodul 7(Colina) se sta si se asteapta mult majoritatea car in mod normal trebuie sa urce la la nodul Colina vor merge oricum pe podul N si vor incerca sa intre pe la Cora. Oricum e prevazut viaduct peste Sf Ion, cred ca doar cineva din domeniu cu acces la documentatie poate sa ne zica daca e loc sau nu de bretele. Chiar daca e drum cu o singura banda pe Sf Ion el e relativ liber si tot e mai ok decat sa te intersectezi cu un drum cu 2 benzi pe sens intens circulate.
Un Nod la intersectia cu Sf Ion parca face mai multe sens pentru ca:
1.Nu aglomerezi si nu blochezi zona Colina si podul N si exista o distanta mai mare pe care se poate fluidiza traficul intre cele 2 noduri.
2.E clar ca tunelurile sub Faget vor dura o vesnicie, cel mai probabil centura pana la Colina va fii gata cu ani inainte de tuneluri. Asadar e mai ok sa avem iesirea pe sf Ion, acel nod ar imparti mult mai usor traicul inspre zorilor prin sf Ion si Centru/Manastur.

Daca totusi e mai ok cu nodul acolo, cred ca fie ar putea muta centrua chiar la marginea parcului Colina(spre Polus), pentru a taia cat mai putin din Parc si cum zice colegul StefanCelMare sa rezolve acea parcare dezolanta si sa o faca parc.

StefanCelMare

Dacă se fac ambele noduri, pe podul N ar rămâne doar traficul local Mănăștur - Grigorescu.
Asta ar degreva automat bretelele nodului N.
Asta ar fluidiza automat fluxul pe relația Cluj-Florești.
Necesare sunt ambele noduri, și Cora și Colina.
Vom vedea la dezbateri.

alexV

Tunelurile au 400m, respectiv 250m, cut and cover. Nu is foarte lungi. Poate viaductul dintre ele sa fie mai spectaculos, am inteles ca 60m inaltime.

Kross

#201
Acum, ce dumnezeu e asta?!

https://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/conexiune-autostrada-centura-clujului-licitatie-cnair--186903.html

https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100064127

Obiectul ctr consta in Elaborare Studiu De Fezabilitate si Intocmire Proiect Autorizare Lucrari la Obiectivul Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Turda) si Varianta De Ocolire Cluj Est (V.O.C.E.). A.In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de maxim 15 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor. B. In conformitate cu prevederile art. 161 alin. (2) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si competarile ulterioare, termenul limita pana la care autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarficare/informatiilor suplimentare este in a 12 a zi inainte de termenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor. Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a modifica contractul potrivit art 221 alin. 1 lit e din Legea 98/2016 prin suplimentarea valorii pana la 10% din valoarea acestuia.

Pe SEAP scrie Autostrada A3 (Turda) deci sper ca e vorba de drumul de la Tureni si nu un alt drum din Valcele pana in Gilau.


doodoo

#203
Am văzut executate foraje de urmărire a nivelului freatic în Baza Sportiva Unirea și pădurea Făget.


doodoo

In sfarsit avem un traseu clar al centurii.
Speram ca in 8-10 ani sa si circulam pe ea :)

ciprebbe

Pe hartie arata frumos.
Am vazut ca au foraje pe toata lungimea centurii, toate intersectiile(nodurile) sunt denivelate (deci fara giratii pe centura), lungimea bretelelor e identica ca a unui DX, standardul nu va fi de DX si aici se incearca lamurirea acestui aspect pt ca, CNAIR a ridicat deja problema numarului de noduri de pe centura ( si nu e ok pt normativ de DX). Exista solutii si argumente tehnice/logice/practice cu date exacte culese din teren care demonstreaza necesitatea si utilitatea nodurilor pentru relieful si configuratia actuala a Clujului (si atentie nu sunt doar simple noduri ci si drumuri de legatura la actuala infrastructura). Fara centura asta, asa cum e gandita si documentata in SF (wow asa ceva in RO? :) ) orasul se va bloca si va fi condamnat.
Eu le urez succes in CTE-ul de la CNAIR si retineti ca nu se merge acolo doar cu 42Km de centura ci si cu 51km de drumuri secundare de legatura.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Americanul Clujean

Sper că vor fi zone cu 3+3, în special zona de la Bucium până la capătul Floreștiului ca intrările și ieșirile pe și de pe cuntură să fie cu cât mai fluide în orele de vârf. Dacă ați condus vreodată pe o autostradă prea îngustă în zonă metropolitană înțelegeți problema.

Despre noduri zic, the more the merrier :)

ciprebbe

2+2, cu nodurile denivelate , bretelele de acces la standard de DX.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

prd.marius

Scuzati-mi intrebarea probabil "proasta", dar ce inseamna la standard de DX? Sunt mai scurte?
Si daca da, de ce nu s-a optat pentru standard de Autostrada? Asa de mare e diferenta de pret incat sa nu merite?

raul.olaru

Primăria Cluj-Napoca demarează lucrările tehnice pentru întocmirea studiilor arheologice intruzive în cadrul proiectului "Întocmire Studiu de Fezabilitate, PUZ și DTAC pentru proiectul Drum Transregio Feleac TR35", Etapa I – Centura Metropolitana și Etapa II – Drumuri de legătură, conform Autorizației pentru Diagnostic Arheologic Nr. 326/17.07.2019 eliberată de Ministerul Culturii și Identității Naționale-Direcția Patrimoniu Cultural.

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/incep-lucrarile-pentru-studii-arheologice-pentru-centura-metropolitana--188523.html