[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#180
^ Cred că e nevoie de ambele noduri, Cora și Colina, pentru că altfel s-ar aglomera foarte tare nodul Cora...
În plus, nodul Colina ar asigura conexiunea normală cu centrul comercial Vivo, și ar degreva nodul N de o parte din cei care ar dori să ajungă la Vivo.
Referitor la zgomot în blocurile din jur, sigur vor fi puse panouri fono-absorbante.
Soluții care să păstreze Colina nu prea văd.
Prin spatele Polus va fi costisitor bine, aia ar fi singura soluție reală pentru păstrarea Colina.
Dar această soluție nu asigură conectivitatea cu Grigorescu, deci are un mare minus.
Altfel, orice faci prin Colina, dacă vrei și nod care să lege cu centrul comercial (cum e și normal), vei pierde mult din Colina.
Referitor la acel parc, eu pot spune doar că acum este mare parte puțin folosit, pentru că e cam fundătură jos spre Vivo.
Ajunge la un ansamblu imobiliar, care este separat cu un șanț mare (pârâul Gârbău) de drumul spre Vivo, iar podul are poartă cu cod de acces (!).
Cred că nu ar trebui exagerată valoarea parcului Colina, mai ales că efectiv la doi pași mai încolo începe pădurea Făget, unde te poți plimba cât vrei.

Am și o întrebare:
- cum se potrivește planul centurii cu planul de prelungire tramvai spre Mănăștur prevăzut în PMUD?
Ar trebui să fie lăsat loc pentru un viitor viaduct spre Florești pentru linia de tramvai.
Deși vorbesc vorbe, pentru că primăria Florești cred că a avizat construcții pe mai tot traseul unei posibile prelungiri tramvai.
Incompetenții.

ladposta

ai dreptate @StefanCelMare - parcul Colina are mai mult (cel putin pentru mine) valoare sentimentala. Polus/VIVO si toate celelalte dezvoltari din zona au distrus zona pas cu pas. Orice solutie care transforma zona in ceva folositor e binevenita. Singura observatie, si ma repet, este sa se pastreze ceva verde pe acolo :-), e nevoie mare, chiar daca Fagetul, baza Unirea si La Terenuri sunt la o aruncatura de bat, o pata gri in zona aceea (cred eu) ca nu ar arata bine. Nu trebuie ceva sofisticat, doar o pata verde :-)

RobertH

Impartasesc aceasi opinie cu @StefanCelMare . Parcu ala e foarte neutilizat. O mare parte din cauza ca trebuie sa traversezi un drum de 4 benzi destul de aglomerat care are doua treceri  ambele parca nesemaforizate ca sa ajungi la parc , fiind fix in capatul orasului. Nu e nici in centrul a unui complex de blocuri sa fie lume care sa vina in parc dar e un parc bun pentru alergat .

Eu ma gandeam de nu ar putea muta nodu mai spre sud si iesirea spre strada Bucium se se faca pe unde e strada Johannes Guttenberg.
Asa:



Desigur daca se vrea neaparat ca nodul de pe Bucium sa fie si ala denivelat si sa aiba si conexiune cu str. Grigore Alexandrescu inteleg de ce au ales asa.

alexV

Nodurile 6 si 7 sunt full, cu acces spre si dinspre toate 4 directiile.
Actualul Pod N va fi supra-traversat in totalitate de viitoarea centura. O singura bretea a podului N se reloca. Nu cred ca restaurarea de acum a podului N sa tina cont in vreun fel de viit centura.

RoberH, varianta propusa de tine, cu negru, a fost luata in considerare, insa nu tin minte de ce au renuntat la ea. Ceva cu acces complicat sau imposibil pe cel putin o directie.

loris

Nu consider ca e ok sa tragem linie cu "Parcul Colina nu e utilizat azi" si sa mergem mai departe.Mentionez ca nu locuiesc in zona si nu am fost niciodata in acel parc.
In primul rand, eu cred ca e nefolosit pentru ca nu e amenajat. Mie imi pare locul ideal pentru o alergare si o plimbare cu caruciorul la umbra. Hai sa nu dam in extreme si sa trimitem parintii cu carucior in padure.
Eu cred ca am venit cu propuneri care fac cat de cat sens, si ma astept ca cei de aici sa vina cu contraargumente legate de solutiile propuse, nu cu "nu merge nimeni azi acolo, nu e mare pierdere". Consider ca orice loc verde trebuie pastrat, si daca azi nu ne duce capul sa il amenajam si sa il folosim, poate peste 10 ani cand suntem mai multi si nu avem loc in parcurile existente ne razgandim.

Recapitulez propunerile mele:
1.Nodul Colina mutat in locul nodului 7, de pe V1, traseul cu rosu, din studiul cu 8 Variante, astfel incat bretelele de acces sa nu fie pe spatiul parcului.
2.Centura sa fie integral un viaduct sau un tunel cut and cover.

Referitor la zgomotul pentru blocurile din zona; m-am referit strict la zgomotul pe care l-ar produce V1 de pe studiu(traseul rosu), care e lipit de cele 3 blocuri de 8 etaje. Era un contraargument pentru V1(rosu) in zona Colina.

Haideti va rog sa purtam un dialog pe subiect si sa nu tragem concluzii doar pentru ca e mai comod asa.

RobertH

^ Probabil pentru ca varianta cu negru trecea fix prin parcarea politiei si nu prea le-a convenit sau le bloca lor accesul.
Pacat, pare o varianta mai eleganta si care ar crea un parc intre Nodu N si nodul Bucegi de se expropia si zona cu camioane. De ar mai fi facut si ceva cu cladirea aia in paragina ar fi fost ideal.

StefanCelMare

#186
^ @loris
Eu am fost recent, acum vreo 2 luni acolo.
E foarte gol parcul, am văzut într-o duminică frumoasă de aprilie, o doamnă cu doi câini și un domn cu un cărucior.
Am fost în zonă ca pieton încercând să trec spre Vivo, fără să știu că nu se prea poate.

Eu nu mă grăbesc să tai parcul, ci fac un calcul cost/beneficiu.
Aș fi interesat de idei care să conecteze și cartierele bine.

Alternative care nu trec prin Colina sunt V2




Powered by API/PUM imgur uploader

Și V5:





Powered by API/PUM imgur uploader


V2 trece fix prin spitalul regional, cu tot disconfortul aferent.
Nu cred că se va aproba așa ceva.
Iar prin alt loc, nu cred că mai poți trece, decât hăăăt înainte de intrarea în Florești dinspre Gilău, ca V5.

Ca să sumarizez, ai 3 opțiuni:
a. te duci dinainte de intrare Florești prin dreapta, cu toate problemele pe care asta le generează (exproprieri costisitoare - Floreștiul nu a ținut loc de centură prin PUZ, deci trebuie să expropriezi blocuri sau să faci tunel într-un sol problematic, bonus vei duce trafic mult într-o zonă deja aglomerată urbanistic, cu poluare și tot tacâmul).
b. treci pe la viitorul Spital Regional, cu problemele aferente - tot vei cauza disconfort atât spitalului cât și blocurilor de acolo, căci să nu uităm, avem o grămadă de blocuri pe acolo, inclusiv 4 blocuri de 12 etaje mai nou - și problema versantului cu expoziție aprox. nordică, destul de instabil din pdv geologic rămâne.
c. treci prin parcul Colina, cu problema mai ales a distrugerii spațiului verde.

Kross

#187
Se poate sa avem proiecte de infrastructura in care nu sariti toti cu "spatiul verde"?

Nu e suficient de evidenta Padurea Faget pe sub care se face tunel, si zecile de hectare de parc de biodiversitate care se fac in Hoia?

E absolut necesar sa discutam despre un colt de parc cand fix de acolo si pana in Ciurila sau Comsesti e numai padure?

Sa nu mai spun de imensitatea aia de zona de protectie sanitara a companiei de apa somes, de langa cora, care are 100ha din care macar 40ha pot fi transformati in parc doar ca trebuie o hotarare de guvern.

StefanCelMare

Ca idee, așa ar fi traseul V2 în relief.
Am subliniat două zone cu probleme, dar și zona Spitalului Regional e delicată.
Deci drumul ar trebui să treacă prin:
- curtea spitalului regional
- printre blocuri locuite
- prin spatele Vivo cu o soluție incertă pe un substrat geologic dubios (cum ții și centura și drumul de acces acolo?)
Ai avea cu siguranță niște proteste de la oamenii care stau pe deal acolo.
Despre blocurile alea aud că se cam duc la vale.
Îți imaginezi ce bucuroși vor fi să aibă niște utilaje grele care le surpă dealul jos și dau vibrații în tot dealul.





Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#189
V5 în relief pare să fie de domeniul SF.
Costuri foarte mari să expropriezi terenuri construibile în Florești, plus să faci tuneluri și viaducte - care vor fi necesare cu siguranță.
Bonus aducerea de trafic într-o zonă populată, cu poluare și toate cele.
Eu zic că varianta asta pică din start, când ai drept alternativă peste Someș teren agricol și zero tuneluri.




Powered by API/PUM imgur uploader

StefanCelMare

#190
V1 (roșu) ar putea fi o opțiune dacă:
- se rezolvă conexiunea cu Polus pe la drumul Sf. Ioan.
- ne doare în cot de locuitorii din imaginea de mai jos, care vor putea admira centura sub geam.
- nu vrem tunel prin Făget (cred că este varianta pe curbă de nivel la suprafață)








Powered by API/PUM imgur uploader

Concluzie personală:
Oricum o să fie făcută, vor fi nemulțumiți.
Eu tot pe V8 aș merge, dar aș desființa parcarea aia de pe Colina și aș face parc.
Ar fi cel mai aproape de a împăca pe toată lumea.

loris

V1 nu e o optiune, parerea mea, efectiv ti-ai bate joc de acei locatari.

Eu ma gandeam la ceva de genul; fie muti nodul mai aprope de podul N(Verde) fie il muti la intersectia cu sf Ioan(albastru).
(Am luat poza ta, nu am google earth si alte tooluri pe masina asta)





Powered by API/PUM imgur uploader

Eu inca nu sunt convins ca avem nevoie de nodul Colina, sunt 2 noduri foarte aproape unele de altele si drumul dintre ele e scurt, bun si relativ liber.
Legat de V5 si V2, mi-era clar de la inceput ca nu sunt o varianta.


StefanCelMare

#192
V1 pentru mine e mai nașpa pentru că cred că este la suprafață, fără tunel în Făget.
Referitor la nodul V8, aprope de nodul N e imposibil să cobori bretelele spre nod (giratoriu sub centură).
La drumul Sf. Ioan cred că ai problema fix invers.
V8 va trece foarte sus.
Ține cont și că dinspre Sf. Ioan spre Polus este o groapă măricică.

PS - cred că toate nodurile vor fi denivelate (adică giratorii sub centură).
Nu am certitudinea, dar mă îndoiesc că se va pune giratoriul la nivel cu centura, iar sus, hm, mai greu dacă vrei să iei altitudine cu centura acolo ca să intri în deal peste drumul Sf. Ioan.




Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

@Loris pe Sf. Ion am zis si eu ca ar fi bine dar dupa ce m-am uitat din Google Street mi-am dat seama ca e o idee proasta. Ai un drum ingust de 2 benzi cu slabe sanse sa se poata largii si departe de capat Bucium . La ore de varf ar fi un trafic mare acolo si ar bloca circulatia si pe centura mai ales ca se tot construieste in nebunie pe Sf. Ion .
Doar de ar largii acolo drumul, ar fi o idee ok sa se salveze zona de iarba din parc ... ca oricum zona cu pomi si aleea care coboara in serpentia e distrusa de cam toate variantele .

StefanCelMare

#194
De acord, decât pus aiurea, mai bine ar fi fără nod efectiv.
Dar după mine e necesar, pentru că altfel vei avea o singură conexiune pe Vest la Centură, ceea ce va cauza blocaje cu siguranță (va veni și Mănășturul și Grigo pe acel giratoriu, iar Grigo va ceda stânga, deci vor intra pe centură doar când coboară cineva spre Grigo).

Ca altă soluție, mai degrabă aș vedea amenajare parc pe valea Gârbăului, cu parcare la poligon.