[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

^^
Da, da, e studiul geo la viitoarea centura metropolitana.  O:-)
Inca o foreza si remorca cu echipament au fost zarite parcate la DN intre Gilau si Floresti, posibil un al treilea front de lucru pentru studii geo la viitoarea centura metropolitana Cluj.

Mersi de foto Bogdan!

mihaihedes

#136
De la un topograf care lucrează la SF. Zice că unde sunt liniile verzi va fi bretea de legătură cu DN1. Credeți că este posibil sa nu facă conexiune cu A3? El așa zice dar eu chiar refuz sa cred că sunt atâta de reduși.


RobertH

#137
Eu sincer nu prea vad problema.

LE : Pentru mine e mult mai bine decat ce se prezenta la inceput sa se lege de A3 si sa foloseasca autostrada pe post de centura .

Asa traficul de pe DN1 destinat Clujului din directia Oradea se urca pe centura la Gilau, iar cel de pe A3 se da frumos jos la nod si mai merge 2 km prin sat(zona industriala) pe DN1 pana ajunge la conexiune. Iar pe portiunea asta de DN1 dupa finalizarea centurii , traficul va fi mai lejer . 

cristi5

#138
Intre A3 si centura trebuie sa fie o legatura fara obstacole, fara viraj stanga, cu intrari putine (acces controlat) si cu separare de sens. Pe distanta scurta poate fi o banda pe sens, dar banuiesc ca vor fi doua (daca si la nodul Poiana intre A4 si un drum de pamant sunt doua...)

Altfel omoara capcitatea si in ora de varf poate fi ca acum sau mai rau. Practic ar submina ambele investitii.

Daca e nod de autostrada clasic sau o solutie cu mai multe bretele in diferite locuri (cum par cele din figura), e alta discutie.

E adevarat ca acum traficul A3 este de DJ (vreo 7k MZA), dar asta pentru ca Clujul e foarte prost legat la A3. Or asta e una din problemele pe care trebuie sa le rezolve centura.

alexV

@mihaihedes, cum sa nu fie conexiune cu A3 ?! acolo unde sunt bretelele verzi e acces la viitorul spital regional. e mare branza acel spital regional, i se planuieste acces si din centura, si statie de metrou (da, stiu...)

Dupa sarbatori o sa ma interesez, am inteles ca au definitivat traseul. Voi reveni aici pe forum.
Ultimele vesti erau ca in zona comuna cu A3, unde centura dubleaza A3, sunt proiectate 8 benzi in total, 4 existente ale A3, si inca atatea la centura. Neconfirmat inca.

RobertH

alexV nu cred ca mai dubleaza centura A3-ul. Parca era vorba ca centura va trece pe sub podul de la Gilau iar conexiunea cu autostrada se face cum vezi in imagine , prin DN1 la aprox 2km de nod. 

Is curios ce varianta au ales langa aeroport si langa statia Bucium.

alexV

Da, asa era vorba, atunci insa era in lucru varianta de traseu.
Era in lucru si zona aeroportului.

kumar

Traseul Centurii Metropolitane, transmis Guvernului pentru avizare

Varianta finală de traseu pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca a fost înaintată la Ministerul Transporturilor (MT), urmând ca avizul să fie eliberat până la finalul lunii mai.

Dacă ministerul nu va elibera avizul până la data stabilită, proiectul va fi derulat în continuare, în baza aprobării tacite a guvernului.

"Am înaintat oficial la MT varianta de traseu, cu rugămintea de a fi avizată cât mai repede; am recomandat sfârșitul lunii mai. Dacă nu va fi discutată, conform protocolului, noi vom merge mai departe cu realizarea celorlaltor documentații, astfel încât anul viitor să se poată organiza licitația.

Documentația a fost făcută de specialiști, cu tot traseul, ieșirile, intrările în Cluj-Napoca. Ea se află pe masă la minister, prin compania de specialitate, CNAIR, urmând ca până pe 27 mai să avem o avizare. Dacă nu, vom merge pe procedura aprobării tacite și vom continua studiile cu avizul de mediu și cu celelalte documentații pentru pregătirea licitației", a declarat primarul Emil Boc, la Ziua Live.

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/traseul-centurii-metropolitane-transmis-guvernului-pentru-avizare--185818.html

dragos76

Eu nu prea înțeleg cum s-a ales deja traseul. Din ce ați zis voi, s-au făcut foraje pe porțiunea către Florești, deci cred că și aceste studii geo au contat la luarea deciziei. Dar pe porțiunea de sud nu am văzut/auzit să se fi mișcat ceva. Sau odată ales acest traseu preliminar se începe cu SF-ul, care va face studii geo nu numai pe amplasament, dar și pe o zonă +/- câteva zeci/sute de metri, care să vadă concret pe unde și cum trebuie și poate să se facă drumul?

RobertH

Poi pe traseul centurii sud nu se cam stie ? Adica e lasat special spatiu in PUG pentru centura . Doar la Floresti/Gilau+Baciu si zona aeroportului nu vad sa fie stabilit.

Oricum ar fi fain de am avea mai multe informatii despre traseul stabilit.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

Am niste informatii noi, am fost la sediu proiectantului. Incerc sa fiu exact:

1. Varianta finala de traseu nu e aprobata inca de beneficiar, CNAIR. S-au modificat unele solutii intre timp, inclusiv cele discutate mai sus. Orice dezbatem pe tema traseului nu e batut in cuie pana la CTE CNAIR. Cam inca o luna poate. Fara planse deocamdata.

2.  Sa punem niste cifre: varianta propusa spre a fi finala are 20 de noduri rutiere. De ex doar Floresti are 3. La Cora e nod inainte si dupa pasajul peste DN1. Bineinteles ca este nod cu A3, posibil unul ft elegant din ce am vazut. Proiectul mai are 46km de drumuri noi de lagatura catre aceste noduri. Sunt 2 tuneluri, de 450 respectiv 200 metri. Foraje geo "de ordinul sutelor" pe tot traseul, inca lucreaza la ele. In zona tunelurilor au 40-45 metri adancime, in rest 15-25m. Da, au inceput forajele, altfel daca asteptau traseu final nu se mai incadrau in timp. Overpasurile vor fi cu grinzi de 40m. Nu e necesar nicaieri sa faca mega structuri suspendate.

In concluzie proiectul e foarte in detaliu studiat, si scopul e sa fie gata in noiembrie anu asta conform contractului. Asteptam beneficiarul sa iasa public cu traseul, odata aprobat.  Aveti intrebari? :)

ladposta

Mersi de info. Pe unde vor fi tunelurile?

alexV

Undeva aici. Imediat dupa baza sportiva - pe care mai nou o ocolesc, ca in trecut ziceau ca trec pe sub.


RobertH

#149
Interesant. Deci nu mai merg asa aproape de oras? Am pus eu pe harta API pe unde era coridorul PUG , dar daca ai dreptate inseamna ca nu mai o iau pe acolo.

Ai idee daca drumurile existente(cele mai proaste) ce se vor leaga cu centura vor fi incluse in proiect sa fie reabilitate sau se lasa pe seama primariei sa le asfalteze?