[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

unupeaici

#120
Daca tot se vrea o centura de nord cred ca legatura cea mai buna ar fi prin Berindu, Cristorel, Vultureni, Ciumafaia, Borsa. https://imgur.com/a/1ESb5Az Totodata se elimina si intersectarea cu situl Natura 2000. Bineinteles aceasta centura ar presupune un drum nou care ar ocoli satele de pe traseu. Ar fi folosita in special de catre tranzitul pe directia Oradea - Dej (Moldova).

StefanCelMare

#121
Eu unul nu mă opun la niciuna dintre versiunile prezentate.
Cred că e nevoie de centură pe nord, DAR ar trebui să fie și pentru traficul greu.
Zona Baciu este - și va rămâne - o zonă cu potențial de gâtuire din punct de vedere al traficului, pur și simplu pentru că prin sat este o singură bandă, și loc de lărgire / ocolire nu este.
Adăugând la asta nodul A3 de mai la nord și expansiunea inevitabilă a zonei din pdv imobiliar, este clar că acolo este nevoie de alternative rutiere.
Dacă se face doar ceva ocolitoare îngustă, cu multe serpentine, este discutabil.
Într-o astfel de situație, depinde foarte mult de ce costuri presupune.
Repet, ideal ar fi o soluție mai complexă, și pentru traficul greu, DAR asta mi-e teamă că depășește abilitățile Consiliului Județean.
Centura Nord ar putea fi cea mai rapidă legătură Autostradă - Aeroport (teoretic ar trebui să fie mai puțin aglomerată ca centura sud, mai ales la anumite ore). Pentru cargo ar putea fi desemnată singura cale (mai ales dacă centura sud se face cu o singură bandă pe sens inițial).

dragos76

^^^
Da, o soluție cum ziceai tu a fost propusă, cred că și Bogdan a venit cu ceva feedback. Erau niște mesaje pe topicul de A3. Pentru traficul Oradea-Dej, ar fi util, dar repet, în condițiile în care am fi siguri că centura de sud nu ar duce acest trafic. Da, ideal ar fi să avem două centuri; aceasta de nord ar fi mult mai utilă pentru traficul de lung parcurs, pe când centura de sud ar fi mai ales utilă pentru traficul local. Dar cred că deocamdată nu ne permitem financiar acest lux.

Bogdan_Cluj

Legat de Baciu, ca tot ati zis exista posibilitate de centura sud. Este mentionata si in PMUD, am scris si eu aici inca din 2016.

Mai in detaliu a facut cineva (Claudiu Mihai Badita) recent o analiza foarte detaliata pe toata zona, in 5 articole. Aveti aici cel dedicat centurii de sud pt zona Baciu: https://romania594.blogspot.com/2018/09/propunere-solutie-tehnica-pentru_29.html
Dar va sugerez si partile 1,3, 4 si 5 din aceasta serie (https://romania594.blogspot.com/). Dati click pe imagini, zoom si aveti si posibilitatea sa vedeti direct interactiv pe harta.


Dragos cred ca vorbeste despre aceasta solutie, copiata de la userul Norh.

mihaihedes

#124
La cum e desenată centura aceea pentru Baciu  trece fix prin spitalul Polaris. Acum nu se mai poate realiza așa cum se dorea atunci. Singurul mod de realizare a legăturii cu DN1F este o supratraversare Calea Ferată și Pârâul Nadăș undeva intre capătul localității Baciu și podul de la Suceagu. Cum e in planul de mobilitate se face daca dărâmă o grămadă de case și de Hale industriale /poate chiar spitalul ceea ce e clar că nu se va întâmpla vreodată.

alexV

SF-ul centurii e on-track, proiectantul pare serios si intentioneaza sa termine in 2019. Dupa SF urmeaza licitatie de design and build.
Exproprieriile pt proiect vor fi mari, apoi la construire vorbim de tuneluri (la plural) si viaduct inalt.

Proiectul incepe dinainte de Gilau, apoi la intersectia cu A3 va fi nod legat la actualele bretele iar centura trece pe sub podul lui Tirena Scavi, apoi la Cora ceva pasaj lung de tot. Mai departe tunel, viaduct, chestii faine.

Categorie drumului inca nu e stabilita: cate benzi, viteza de proiectare, etc. Incearca cea mai buna varianta, dar posibil ca cel putin o curba sa aiba viteza de proiectare 60km/h. Au proiectat drumuri de legatura mai multe decat trebuie, posibil si spre Baciu, vedem ce ramane dupa aprobarea CNAIR. Nu e definitivat traseul in jurul aeroportului, fiindca mai e si proiectul de extindere pista, implicit deviere somes.

Toate intersectiile sunt denivelate, si va fi separator median. Costul de construire estimat anterior, de 160 mil eur, va fi cu siguranta depasit. Poate 250 mil euro, estimare grosiera.

Am fost interesat de detaliile SF-ului, am sunat proiectantul Explan si m-au primit in vizita. Multumiri!

RobertH

#126
Ma mir ca va trece pe sub podul de la Gilau. Nu e cam ingust pe acolo si aproape de canal ?

TibiV

Mai uita-te pe filmarile din vara incoace....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Bogdan_Cluj

Viceprimarul Dan Tarcea despre Centura Metropolitana (~6 minute):
- nouatatea ar fi ca pe raza municipiului centura va respecta traseul din PUG in proportie de 99%, mai ramane de vazut punctual daca se va ocoli un deal sau se va face tunel


StefanCelMare

Dat fiind că se vorbește despre planul mai vechi, iată câteva imagini cu ceea ce am eu pentru centura Cluj.






alexV

#130
Primul tunel, in plansa 1, dreapta de tot, inainte sa inceapa linia rosie. Cut and cover pe sub terenurile de fotbal.

Al doilea tunel, in plansele 1, 2 si 3, la colonia Faget. Cut and cover, cu viaduct de 35m inaltime inainte. Aici din cauza ca este nod trebuie sa coboare centura cat de cat aproape de drumul existent. Apoi vine tunel fiindca urcarea e prea abrupta. Daca nu era nod mergeau mai sus cu autostrada, viaduct mai inalt, fara tunel.

Si da, in Cluj e pe traseul rezervat in PUG. Hard constraint. Nu poate fi vorba de nicio alta varianta.

alexV

Plansele de mai sus sunt Planul Urbanistic General (PUG) al Cluj Napoca, si se vede culoarul lasat liber pentru centura.
Am compilat mai jos aceeasi harta, in format 2D, luand bucati de PUG de pe siteul primariei cluj.

Se vede lipsa unui culoar in PUG de la Cora pana la Bucium (in vest, pe harta) si de asemenea culoar lipsa in zona aeroportului, in est.
Poza 5000x3000 necomprimat. Click pt zoom.

alexV

Au inceput forajele geo pentru centura metropolitana.  ;)  Doua fronturi de lucru: la podul N si zona Borhanci.

neobluenet

La nodul N erau saptamana trecuta intre banda spre Calea Floresti si cea spre Bucium. Nu mai tineam minte daca s-a semnat contractul, dar m-am gandit ca pentru centura forau acolo.

Bogdan_Cluj

Bonus. In zona sunt multe marcaje pe langa pod cu roz si cateva bucati de pamant care pare sa fie de la studii geo (cred).
Daca se confirma si e de la Centura Metropolitana, va rog mutati acest mesaj pe threadul potrivit:








Powered by API/PUM imgur uploader