[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

#105
Locul 4 e o aglomerare de firme si institutii:

Oferta declarată câștigătoare a contractului de achiziție publică este asocierea TRANSINVEST BUDAPEST Kft -SPECIALTERV EPITOMERNOKI Kft.- SC EXPLAN SRL - SC CADSIL SRL cu subcontractanții: Arcon Serv SRl, Bradolact2001 SRL, SC Construcții Feroviare Mureș SA Tg.Mureș, SC Centrul de Mediu și Sănătate SRL, SC Geologic Site SRL, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, Nedi Construcții SRL, NV Construct SRL, Oficiul de studii pedologice și agrochimiceCluj, Sc Planwerk SRL, SC Protelco SA, Teaha&Fuzeși SCA, SCIFCAR SA, GeoSearch SRL, Traffic Audit Consulting SRL, 4 C Project Consulting SRL.

Valoarea contractului este de 17.180.500 lei, fără TVA. Criteriul de atribuire a contractului a fost cel mai bun raport calitate-preț.


Bogdan_Cluj

Daca va intereseaza subiectul, avem thread dedicat, iar primul link va duce la o descriere mai completa a castigatorului si a proiectului:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=969.msg219478#msg219478

Sunt bani, nu e problema de buget, iar primariile de pe traseu (Cluj Napoca, Floresti, Gilau, Apahida) isi asuma acest cost (din ce am inteles dupa aceea vor incerca sa ii deconteze pe fonduri EU).
Chiar si pentru acest an au prevazut in buget: https://clujeuropean.com/2018/01/21/cluj-napoca-2018-investitii-propuse-pentru-mobilitate-centura-metropolitana-metrou-la-cluj-parking-cluj-pasaj/

Descriere traseu, dupa cum era in SF-ul vechi: https://clujeuropean.com/2018/06/22/centura-metropolitan-gilau-floresti-cluj-napoca-apahida/

Americanul Clujean

 :D Minunat!  Sper să nu fie nici o amânare.  Succes celor care fac studiul.  Vești bune pentru Clujul :)  Bravo Primăriei că au luat atitudine și încearcă să rezolvă problema traficului din Cluj... Care... nu-i chiar așa de rău... :p

voicul

#108
Si se spera sa se obtina avizul CNAIR pentru inteparea in A3?
Adica sa avem 3 noduri in vreo 3 km?

Ar fi o chestie sa nu mai treci prin Gilau cand mergi spre Oradea si vii pe A3.

StefanCelMare

Am observat și eu aglomerarea aia de noduri la Gilău.
Cred că cei care fac SF-ul vor scoate banda aia de la nord de Gilău.
Arată bine pe hârtie, dar în realitate cred că ar provoca probleme mari pe A3.
Poate rămâne doar dacă nu o duci în A3 cu nod nou, ci o duci în nodul existent (înțepi bretelele din nodul Gilău).

ciprebbe

Centura trebuie sa mearga pana dincolo de Gilau spre Oradea si nu o poti duce prin nodul existent.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mihaihedes

Cred că vor găsi o soluție să mai facă un singur nod și centura să supratraverseze A3 ceva asemănător cu poza de mai jos

voicul

In dreapta deal, in stanga cimitir.

Nu prea vad pe unde ar putea sa supratraverseze A3, si chiar daca orasul Cluj este unul bogat, nu cred ca fac o aroganta bugetara de asa dimensiune (ar costa foarte mult o supratravesrsare - asa vad eu lucrurile).

ciprebbe

Constructia e pe fonduri UE. Doar partea asta cu SF-ul e la primarii.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

#114
Da, A3 este sus fata de DN1 acolo la nord de Gilau. Dar are distanta sa coboare. De-aia e SF da gaseasca o solutie, cu investigatii geotehnice cu tot.

Sa nu confundam surprizele de la proiectare si executie (gen cimitir de care nu stia SFul) cu investigatiile SF.

As fi fost foarte bucuros dac acest proiect era lansat impreuna cu unul de tranzit rapid pe sine. Mi se pare ca metroul e ramas in urma fata de rutier si am indoieli ca un metrou este ceea ce Clujul isi permite si are nevoie. Am fost recent la Copenhaga, au un tren cu vreo 5-10 statii in oras, restul in suburbii.

mihaihedes

Tot vorbesc de trenul metropolitan dar această cale ferată nu prea a fost gândită să fie folosită de un tren metropolitan.

StefanCelMare

#116
Se aduce prima dată într-o discuție ceva mai concretă o centură Nord a Clujului.
Ideea nu este rea, dar rămâne de văzut suprapunerea cu Situri Natura 2000 (cu roșu pe harta de jos făcută de mine).
Pozitiv este că traseul merge cam pe drumuri existente, deci poate doar ocolirea satelor să fie ceva nou din pdv. al mediului.
Cea mai delicată e zona dintre Măcicașu și Feiurdeni, care nu are drum acum (este un deal acolo, ce am desenat eu pe hartă e f. aproximativ, nu e o schiță oficială).
Traseul propus (trasat aproximativ!) e cu verde pe hartă. Doar la capătul estic, drumul din descriere ar urma să dea în centura Apahida, nu direct în DN 1C la Apahida, dar nu am fost sigur cum să reprezint asta.
Capătul vestic probabil ar fi spre Mihăiești (nu cred că se va aproba nod de A la Sânpaul, aproape de Nădășel, cum ar vrea primărița).

Centură ocolitoare la Chinteni? Cum se va schimba traficul în zona metropolitană

Primarul comunei Chinteni, Lucia Suciu, a confirmat planul construcției unei centuri rutiere care se va lega de Apahida.
Noua șosea ocolitoare ar urma să parcurgă traseul Săliștea Veche – Deuș – Pădureni – Feiurdeni – Câmpenești – centura Apahidei, a anunțat Suciu în cadrul conferinței Cluj Metropola. În 2000, atunci când aceasta a preluat conducerea în Chinteni, comuna avea 2.700 de locuitori. Acum, conform estimărilor, aproape 7.000 de suflete trăiesc în Chinteni, iar proiectul Cluj Innovation Park ar îngreuna și mai mult traficul în zonă.

"Legat de zona metropolitană, da, este foarte frumos, ne gândim că noi, comunele limitrofe ne asociem cu marele oraș Cluj-Napoca. Însă toată această asociere a rămas la nivelul unui proiect frumos pe hârtie. În afară de liniile de transport în comun, care deservesc unitățiile administrativ-teritoriale limitrofe Clujului, eu, ca primar al comunei, nu am derulat un alt proiect", a spus primarul comunei Chinteni, care a explicat apoi cum își imaginează soluționarea aglomerației care se va crea odată cu deschiderea parcului IT.

"Construim foarte puternic înspre Chinteni, mă refer aici la acele proiecte finanțate din fonduri europene care vor aduce sute de IT-iști în zonă, dar pentru care nu ne gândim să creăm acele tronsoane de drum necesare deplasării. Dacă până acum Chinteniul a fost scutit de aglomerație, cred că momentul în care se va deschide acel centru se va bloca ieșirea spre strada Oașului. Noi și celelalte localități, Vultureni, Panticeu, Așchileu, toți ne vom bloca în acest sens giratoriu. Nu pot sta liniștită, constituim un ADI și vom încerca să construim o centură rapidă", a declarat Suciu.

Primărița din Chinteni visează de asemenea la conectarea noii centuri cu Autostrada Transilvania la Sânpaul, declarând că planul șoselei ocolitoare a fost deja inclus în noul plan urbanistic.

"Am demarat proiectul după discuții ample la Ministerul Transporturilor și la Ministerul Dezvoltării, cei care ne vor asigura finanțarea. Trăiesc însă cu speranța că partenerul nostru va deveni Consiliul Județean, care va găsi o soluție pentru tronsonul care lipsește și care ne va lega de autostradă la Sânpaul. Vom trece la exproprierea terenurilor necesare pentru această centură, însă, prin zona metropolitană, Primăria Cluj-Napoca, de ce nu, va trebui să găsească o altă soluție pentru centura ocolitoare a Chinteniului. Reprezentanții Consiliului Județean știu asta, de fapt această nouă centură am prevăzut-o deja în noul plan urbanistic general", susține Lucia Suciu.






Powered by API/PUM imgur uploader

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/67602-centura-ocolitoare-la-chinteni#sthash.0Stf7uLn.dpbs

bacovia

^ Ar fi foarte utila pentru legatura Est-Vest si nu numai. Sa lege nodul de la Nadaselu cu Centura Apahida.





Powered by API/PUM imgur uploader

dragos76

Mie mi se pare o struțo-cămilă acest proiect; adică îmi pare că nu deservește ok nici nevoile traficului de tranzit, dar nici pe cele al traficului local, metropolitan. Chiar și argumentele aduse de dna primar sunt subțiri/electorale (nu știu cine se va înghesui în acel "centru IT" când încă mai e loc berechet de construit spații de birouri în Cluj).

1. Pentru prima nevoie, cea de tranzit (de ex pe direcția Oradea-Dej) ar fi o bună întrebare dacă centura de sud, cea care face deja pași concreți, ar fi suficientă sau nu pe moment, sau e nevoie și de o centură de nord? Apoi, dacă totuși e să fie făcută, de ce trebuie să coboare către Câmpenești? A mai fost recent ceva idee propusă, mult mai bună, cu o ieșire a acestui drum către Răscruci.
2. Pentru traficul local (similar cu nevoile pentru care se face centura de sud) ar acoperi doar un eventual trafic Chinteni/Apahida zona aeroport. Nu știu cum ar ajuta "sutele de IT-iști" care vor bloca Calea Oașului, în visele doamnei primar.

Da, rămâne o provocare un drum de acces/ocolire care să lege zona industrială nord-est (fosta CUG, Emerson) cu zona de vest (Florești, Gilău) respectiv nord-vest (Baciu/Nădășel). Dar în nici un caz poveștile astea ale doamnei primar.