News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Retail in Romania

Started by Harry, November 20, 2017, 12:07:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

grig73

Multumesc Tibi. Nu am rabdarea ta  :)

Harry

#121
Dictionarul e una, realitatea e alta.
In alta ordine de idei, ziua si sobolanul

Un arădean care îşi face cumpărăturile la supermarketul Kaufland din cartierul arădean Vlaicu a văzut un şobolan printre cutiile cu produse lactate. Pentru ca toţi arădenii să afle cum trăiesc şobolanii în Kaufland, bărbatul a filmat totul şi a postat filmul pe contul său de Facebook. În doar câteva ora, acesta a fost vizualizat de mii de arădeni, majoritatea clienţi ai respectivului supermarket.


Time-and-Space

Quote from: Harry on March 10, 2018, 11:43:39 PM
Dictionarul e una, realitatea e alta.


heh? ce tot vorbesti? dedeman, hornbach sunt  DIY nu  IKEA sau momax, lutz xxl etc  diy este  termenul umbrea; pentru bricolaj constructii, ikea etc sunt retaileri de mobila in mare.

cand spunem DIY vorbim  in primul rand despre hardware stores home improvement, baumarkt etc  nu despre mobila

TibiV

Nu te mai consuma, ca Harry a "cotit-o" intre sobolanii dintre lactate...

Poate nu erau bune dictionarele citate de mine ?...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Tu vorbesti din dictionare, eu vorbesc din 10 ani de experienta in zona de retail.

Ionut

Retailer: Clientul român a devenit mult mai pretenţios, cumpără produse de calitate şi vrea să fie consiliat

Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienţilor, astfel că românii au devenit mult mai pretentioşi, îşi doresc să achiziţioneze produse de calitate, să fie consiliaţi şi refuză să achiziţioneze produse de care depinde siguranţa lor, dacă au îndoieli în ceea ce priveşte calitatea. "Noul" consumator se concentrează mai mult pe nevoile lui, pe siguranţă, pe adaptarea la ultimele tendinţe în piaţă în materie de astfel de produse de îmbrăcăminte specifice, potrivit retailerului Maia Outdoor, specializat pe produsele şi echipamentele destinate sporturilor în aer liber.

"Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienţilor. Cea mai mare schimbare se referă la trecerea de la un focus pe produse şi volum la furnizarea de soluţii individuale care să ţină cont de stilul de viaţă al clienţilor. Mulţi ani, dezvoltarea şi marketingul tradiţional de produse pentru drumeţie, alpinism, ski sau ciclism s-a concentrat asupra oamenilor care doresc să se afle la vârful sportului lor, fie că vorbim de alpinişti, atleţi, ciclişti", a declarat pentru News.ro coproprietarul retailerului Maia Outdoor, Dumitriţa Luncanu.

Luncanu mai spune că se preconizează o creştere de 5% a acestei pieţe la nivel mondial, în timp ce piaţa internă ar putea creşte cu până la 30%, incluzând marii retaileri, dar şi magazinele online. Provocarea retailerului este să ajungă la consumatorii mai tineri, mai cosmopoliţi, a căror idee despre o aventură în aer liber începe cu poveşti în jurul focului de tabără.

"Astfel, ţinând cont că tendinţa la nivel mondial este alegerea cumpărăturilor online versus celor tradiţionale, prevedem o sofisticare a alegerilor clienţilor români iubitori de sport şi utilizatori de echipamente sportive şi accesorii, fapt ce va determina o creştere substanţială a segmentului de vânzări online în piaţa din România pe acest segment", adaugă reprezentantul retailerului.

"Primul obiectiv este ca în anul 2018 să creştem vânzările şi cifra de afaceri cu cel puţin 30%. Piaţa pe segmentul comerţului electronic s-a dezvoltat foarte mult, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele outdoor vândute pe internet. Vorbim despre o maturizare a pietei e-commerce, ca o consecinţă a schimbărilor semnificative intervenite în obiceiurile de consum care au, desigur, legătură cu evoluţia tehnologică din ultimii ani şi o creştere a calităţii serviciilor şi ofertelor", a punctat Luncanu.

News.ro

Balto

Rețeaua Profi, în extindere puternică, a închiriat încă 20.000 metri pătrați de spații logistice, în Ploiești, de la unul dintre cei mai mari specialiști de pe piața imobiliară de logistică din Europa

Profi extinde centrul de distribuție de la Ploiești cu circa 20.000 de metri pătrați. Retailerul a încheiat un contract cu dezvoltatorul de spații logistice Logicor, care va construi spațiul suplimentar în acest an.  Compania deține la Ploiești depozite de circa 18.000 metri pătrați dezvoltate tot de Logicor, astfel că suprafața pe care le va ocupa în acest proiect va crește la aproape 40.000 de metri pătrați. Profi a fost în utlimii 2 ani unul dintre cei mai activi chiriași de spații de logistică, nevoia de astfel de spații venind pe fondul extinderii puternice a rețelei de magazine. Astfel, Profi are, începând din 2016, un nou centru de distribuție la Cluj, de aproape 30.000 de metri pătrați, iar anul trecut dezvoltatorul belgian WdP a construit pentru retailer un centru de 32.000 de metri pătrați la Roman.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Ionut

Comerţul en gros a crescut în ianuarie cu 13,5%

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata, un indicator al afacerilor dintre firmele din sectorul de comerţ, a crescut în ianuarie cu 13,5%, serie brută, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, ritm accelerat faţă de cel din decembrie 2017, arată datele publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS). În decembrie 2017, faţă de decembrie 2016, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere cu 6,8%.

Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna ianuarie 2017, în termeni nominali, a înregistrat o creştere cu 13,5%. Pe serie ajustată, în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, avansul a fost de 10,6%.

Creşterea s-a datorat în principal comerţului cu ridicata specializat al altor produse (+22,3%), comerţului cu ridicata al altor maşini, echipamente şi furnituri (+20,3%), comerţului cu ridicata nespecializat (+16,4%), comerţului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (+13,7%), activităţilor de intermediere în comerţul cu ridicata (+13,3%), comerţului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor şi al tutunului (+9,5%), comerţului cu ridicata al produselor agricole brute şi al animalelor vii (+6,1%) şi comerţului cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicaţii (+3,9%).

News.ro

Harry

Mega Image are in lucru nu mai putin de 6 magazine in Timisoara. Va fi un an interesant.

Harry

Soarecele de la Kaufland a fost pus intentionat


Balto

Valigeria, magazin ce comercializează produse din domeniul bags&luggage, vine în București după ce a așteptat 3 ani toate aprobările

Valigeria, magazin ce comercializează produse din domeniul bags&luggage, deschide primul magazin din București, în Baneasa Shopping City, la 4 ani după deschiderea primului magazin offline din Iași. Investiția în noul magazin a fost de 100.000 euro. "Deschiderea magazinului din București a făcut parte din strategia noastră de la bun început, de când am luat decizia sa ieșim din online cu Valigeria. A durat trei ani până am obținut toate aprobările necesare, dar acum, că ne-am îndeplinit obiectivul, ne vom putea concentra pe piața Capitalei, unde urmărim să deschidem un al doilea magazin, și pe deschiderea a încă două magazine – la Cluj-Napoca și Timișoara", spune Mihai Chirilă, propietar al business-ului alături de soția sa.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

RobertN

Quote from: Harry on March 11, 2018, 02:16:36 AM
Tu vorbesti din dictionare, eu vorbesc din 10 ani de experienta in zona de retail.

Salutare!
Poți, te rog, să precizezi la ce tip de experiență te referi?
Și eu subscriu ideii că magazinele DIY sunt, de fapt, marile rețele de bricolaj prezente și la noi. Dedeman are un alt model comercial, în sensul că ei vând detergenți și alte produse de uz casnic care, în mod normal, lipsesc din sortimentul magazinelor clasificate în același profil (Hornbach, Leroy Merlin, Brico Depot, Praktiker etc).
IKEA, KIKA sunt considerate (atât în definiție, cât și în realitate) magazine de mobilă și accesorii casă.

Mulțumesc pentru lămuriri!

Harry

IKEA3 - comuna Dumbravita, langa Timisoara pe bd Petre Tutea la intersectia cu centura municipiului Timisoara. Deja s-a notificat primaria pt amenajre giratoriu si in scurt timp iese si CU

Harry

#133
Ca sa lamurim putin cum e cu magazinele:

1. Magazine de proximitate
-Shop&Go
-Profi City
-Carrefour Express
-Carrefour Vizavi
-La doi pasi

2. Supermarket
-Profi
-Mega Image(Food Lion/Delhaize)
-Carrefour Market
-My Auchan



3. Discounter
-Penny
-Lidl

4. Hypermarket
-Cora
-Carrefour
-Auchan
-Kaufland

5. Cash & Carry (club retailer) - desi aici in curand vom asista la disparitia acestui concept
si reorientarea catre consumatorul casnic alaturi de cel horeca
-Metro
-Selgros
-Supeco

6. DIY
-KIKA
-IKEA
-MOMAX

7. Bricolaj si materiale de constructii
-Leroy Merlin
-Bricodepot
-Arabesque
-Brick
-Praktiker
-BricoDepot
-Hornbach
-Dedeman
-Black Sea Suppliers

8. Mobilier si decoratiuni - big box
-Elvila
-Mobexpert
-Casa Rusu

9. Mobilier si Decoratiuni
-JYSK (de anul asta sau anul viitor JYSK trece oficial la categoria big boxuri, urmand a se reloca din mall-uri in magazine stand alone)
-Zara Home
-English Home
-Meli Melo Deco
-H&M Home
-nobilacasa (care ma surprinde ca reuseste sa reziste pe piata)
-Sophia
-LEM's

10. Sport
-Hervis
-Intersport
-Decathlon
-Sport Vision
-Sizeer

11. Electro IT
-Media Galaxy/Altex
-Flanco
-Toni's Trade

Pe zona de mancare Taco Bell, KFC, Subway si McDonald's sunt inca singuri fiecare pe felia lui, singurul care are concurenta
e Pizza Hut prin prezenta Domino's.

Pe zona de cafenele avem mai toate lanturile majore. Pe zona de cluburi avem doar Hard Rock Cafe. Am avut Coyote Ugly, unde am fost CRM dar din cauza neintelegerilor dintre asociati licenta pe Romania a fost pierduta. Da spre deosebire de HRC, CY a fost licenta nu franciza.

Adaugiri se vor face odata cu intrarea Aldi Sud, Dino si Burger King.

Cand am timp zilele astea am sa intru in detalii si pe zona de imbracaminte, incaltaminte etc.

RobertN

^^

Salutare!
Mulțumim pentru informații.

Cu scopul de a clarifica mai mult cele spuse de Harry, revin cu câteva observații:

-magazinele de proximitate sunt definite, în principal, prin prisma modelului comercial: sortimentație redusă (de obicei este redusă la nevoile curente, atât food cât și non-food), cu suprafețe de vânzare de maxim 500 mp - uneori sunt până la 1000 mp - cu precizarea că toate aceste magazine sunt în interiorul comunităților; în acest sens, rețelele de supermarket (așa cum sunt cunoscute/definite) sunt incluse în această categorie (Mega Image, Carrefour Market, Profi, My Auchan etc). Shop&Go, Carrefour Express (verde), La doi pași sunt francize, incluse în aceeași categorie de magazine de proximitate.
-Supeco este discounter, ținând cont de modelul de business definit.
-revin asupra ideii că magazinele de bricolaj de la noi fac parte din umbrela de rețele DIY iar IKEA, KIKA, MOMAX sunt magazine de mobilă și accesorii casă (la fel ca Jysk, Mobexpert, Casa Rusu, Elvila - doar că acestea au o altă suprafață comercială).
-aș adăuga în lista de hypermarket și Real (chiar dacă mai au doar două magazine).
-tot la capitolul adăugiri aș pune și JUMBO care, deși este definit ca retailer de jucării, în magazinele acestora se pot găsi și produse de uz casnic (menaj), grădină, papetărie.
-de altfel, categorisirea lanțurilor de magazine se face, de obicei, ținând cont de două criterii mari: suprafața de vânzare (supermarket sau hypermarket) și modelul comercial (larg consum, cash and carry, DIY, mobilă, proximitate, modă jucării etc); într-adevăr, aceste două criterii se combină de cele mai multe ori iar suprapunerea lor, uneori, dă naștere unor clasificări diferite (chiar confuzii) - din acest motiv nu se pot exclude.

Sper că sunt de folos și aceste informații.
Mulțumesc și o zi bună tuturor!