Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

liviu

Traficul rutier pe podul Calafat-Vidin
Anual:

Săptămânal:

Sursa:
http://vidincalafatbridge.bg/ro/page/117
Traficul urmează autostrada.


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Pai pe 2017 si daca imparti nr de vehicule pe saptamana la 7, si nr de vehicule pe an la 365 da acelasi rezultat, 2600

pasadia

O numaratoare empirica: facut stanga la Sacamas la ora 21:01, ajung la trecerea la nivel cu CF de la Ohaba la 21:22, perioada de timp in care pe contrasens au trecut 70 de autovehicule, dube, camionete mici si 48 de camioane si tiruri.

In primul rand m-a interesat raportul dintre traficul de peste 7,5tone si cel de sub 7,5t. Dupa cum am mai spus, impresia mea e ca pe acest sector de drum avem/vom avea unele dintre cele mai mari procente de incarcare cu tiruri din total trafic. Comparativ VO pare plin de masini mici (de VP nu mai zic caci acolo oricum nu ar trebui sa circule tiruri).

Apropo, la Sebes impresia e ca mai mult trafic se duce spre Alba / Cluj decat spre Deva. La fel si dupa Timisoara, unde deodata parea ca s-a golit autostrada. Altfel spus traficul intern bate traficul pe rute externe.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


dr4qul4

e si normal sa fie asa. Traficul extern este sezonier. Adica De Craciun, Paste si Vara cand se intorc romanii acasa.
In rest, pentru exporturi si importuri faci mai multi km pentru productie/distribuire decat face camionul de/pana la granita.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Quote from: pasadia on January 12, 2018, 07:44:45 AM
O numaratoare empirica: facut stanga la Sacamas la ora 21:01, ajung la trecerea la nivel cu CF de la Ohaba la 21:22, perioada de timp in care pe contrasens au trecut 70 de autovehicule, dube, camionete mici si 48 de camioane si tiruri.

Multumim pt numaratoare!

Densitatea de TIRuri e f mare, dar vorbim de 70+3,5*50= 245 PCE in 20 min in miscare, extrapolat 362 in 30 min in miscare, adica flux aproximativ 362/ora/sens (presupunand ca vitezele pe cele 2 sensuri sunt aprox egale), flux extrem de mic pentru o autostrada. Presupun ca numarul mic de turisme se datoreaza orei relativ inaintate.

Foarte interesant oricum!

Bogdan_Cluj

#52
Are cineva date mai noi (sau altele mai vechi) despre recensamant de trafic, sau prognoze de trafic?

Eu am salvat urmatoarele doua harti:




Aveti altele?

cristi5

Quote from: zuma80 on June 03, 2018, 03:42:56 PM
Este foarte important sa se continue A3 rapid pana la Bors, ca sa nu adunam o tara pe o autostrada cu 2 benzi pe sens.

Sigur ca e important sa continue la Bors dar daca te referi la "adunat tara" pe A1 la vest de Sebes, acolo mai e loc. Am masurat 900 vehicule echivalent pe ora pe sens inainte de Craciun, mai trebuie inca vreo 400 pana se umple DN68A. Sigur, la 1300 de vehicule pe ora pe sens, daca se pune bariera la Margina, gata ambuteiajul! Dar dupa realizarea unui tub de tunel la Holdea, eu cred ca acolo incape linistit si traficul TarguMures-Budapesta. Daca ar alege cineva ruta nu stiu, dar loc este.

thinker

@cristi 5   - referitor la capacitatea unui drum national -DN 68 A - capacitatea de 1300 vehicule pe sens e ceva theoretic, nu?
Si aceasta capacitate scade cu fiecare localitate cu restrictii de 50 , 30 km/h, fiecare trecere de pietoni, fiecare intersectie cu alt drum/ ulita din localitate, fiecare groapa, fiecare loc in care latimea nu e cea standard.
Teoretic probabil asa este, mai e loc de traffic pe drumurile nationale. Cu ce pret? Asta e mai greu, mii de morti si raniti, economie subdezvoltata, diaspora in crestere.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dumbravaandrei

Cautand niste date despre centura Bacaului, am dat si peste "un tabel minune". Datele ar fi de la Cestrin si le-am gasit in Ziarul de Bacau. Ce e drept, nu contine date istorice, doar proiectii si nu cunosc modelul/metodologia de simulare/estimare. Dar zic sa pastram acest tabel din motive de arheologie.


cristi5

#56
Quote from: thinker on June 05, 2018, 03:36:08 PM
@cristi 5   - referitor la capacitatea unui drum national -DN 68 A - capacitatea de 1300 vehicule pe sens e ceva theoretic, nu?
Si aceasta capacitate scade cu fiecare localitate cu restrictii de 50 , 30 km/h, fiecare trecere de pietoni, fiecare intersectie cu alt drum/ ulita din localitate, fiecare groapa, fiecare loc in care latimea nu e cea standard.

Capacitatea drumului e una si timpul in care parcurgi acel drum e cu totul altceva...

Fluxul = densitatea * viteza

Sa zicem ca ai o coloana care merge cu 20 km/h si fiecare autoturism ocupa 10m. Atunci ai densitatea 100 vehicule pe km, adica flux de 2000 de vehicule pe ora pe sens.  Ca ele merg ca melcul, ca e greu sa aduni atatea pt ca ele vin in valuri, e altceva. Dar pe Valea Prahovei in weekend, cred ca poti numara mai mult de 2000 pe ora pe sens in timpul zilei.

Deci da, 1300 vehicule-echivalent pe ora pe sens e o valoare acceptabila pentru o singura banda. Pe distante scurte, fara obstacole, cu geometrie potrivita, o singura banda poate duce si mai mult, la viteze acceptabile.

Quote from: thinker on June 05, 2018, 03:36:08 PM
Teoretic probabil asa este, mai e loc de traffic pe drumurile nationale. Cu ce pret? Asta e mai greu, mii de morti si raniti, economie subdezvoltata, diaspora in crestere.

A, eu in niciun caz nu zic ca mai e loc pe DNuri!

Ce zic eu (si nu numai eu) e ca de la traficul de DN de acum pana la trafic de autostrada e un salt care va lasa autostada "goala" multi ani (se vede foarte bine asta intre Sebes si Timisoara de exemplu). Si daca la campie pretul a 2+2 benzi (plus urgenta) nu e mult mai mare decat pretul a 2+1 sau 1+1 benzi grupate pe o singura cale de autostrada, la munte situatia e mult mai costisitoare, diferenta de cost intre o cale de tunel sau viaduct si doua cai e foarte mare, deci probabil se vor risipi resurse care ar putea fi utilizate pentru inca un drum sigur de munte. Foudurile POIM sau EU in general nu sunt nelimitate. Dar principiul "sa absorbim cat mai mult" duce exact la contrariu, autostrazi scurte si scumpe per km, dar proiecte putine.

O alta consecinta a acestui principiu e ca multe autostrazi romanesti pot fi exploatate cu o banda pe sens pe distante scurte, deci multe feluri de reparatii se pot face lejer sub trafic. Prin urmare intreaga tevatura pe A10 cu planeitatea si rugozitatea e mult mai grava, pentru ca in loc sa tina soferii luni de zile pe un DN depasit din pdv. siguranta (nu capacitate!), se putea da drumul la trafic si repara dupa aia. Pe A1 Sibiu-Timisoara se repara in doua locuri in garantie exact cu o banda pe sens.

Bogdan_Cluj

Am facut un calcul si as dori sa imi spuneti daca am calculat bine, adica daca logica folosita este corecta.

Se ia clipul de mai jos, si am numarat toate masinile din sens opus timp de 5 minute, au fost 238 de autovehicule (amestecate, si masini si tiruri).
Deoarece filmarea e la speed x2 am zis ca masinile alea in timp real sunt defapt numarate la 10 minute.

Doar ca eu am numarat din mers in sens opus, nu am stat pe loc (sa zicem la punctul de start din video). Pentru asta mai adaugam inca o data 10 minute (cat ar lua ultimei masini numarate sa ajunga la locatia de la inceputul clipului (sensul giratoriu Alba Nord), estimand ca toti am merge cu aceeasi viteza (este o estimare destul de corecta).

Deci 238 masini numarate in punct fix in 20 minute (plecam de la prezumtia ca toti mergeau in Alba).

Inmultind 20 minute cu 3, ne rezulta 714 masini intr-o ora pe un sens de mers masurate echivalent in punct fix.

Acum stiu ca traficul nu este la fel in fiecare ora, mai ales noaptea... deci un MZA pentru o zi nu se poate estima asa, dar ...
dar pentru acele 20 minute MZA-ul a fost de (714 x 24= ) 17.136 autovehicule pe sens.

Corect calculul?


frunzaverde

^

E foarte corect pana la calculul MZA. Poti estima MZA din esantioane de 10 minut, dar iti trebuie coeficientul de ora/sens, care bineinteles nu e public nicaieri pentru segmente in Romania. Folosind date de calcul generice pentru Europa, in functie de ora (fiind zi de vara), multiplicatorul e intre 7.5 (daca era ora de varf) si 20.5 fata de traficul orar. Deci pot fi oriunde intre 7000 si 14.500 vehicule/zi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

perfidus

Preiau aici niste cifre de pe un topic local (e despre semaforizare in Bals) fiind vorba de o informatie interesanta:


Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat