Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Geri


Multumesc lui RaduC si aduc postarea lui si aici pentru ca mi se pare ca se leaga si de acest topic.

Quote from: RaduC on February 10, 2021, 08:37:34 PM
Un articol interesant si detaliat despre evolutia sistemului de autostrazi din Irlanda, precum si efectul pe care acest sistem l-a avut asupra mobilitatii rutiere, capacitatii de transport precum si asupra sigurantei rutiere. Scris in 2019 de Tim O'Brien.

https://www.irishtimes.com/news/environment/driving-force-10-years-of-ireland-s-inter-city-motorways-1.3829476

Si ei au avut deficiente in ceea ce priveste spatiile de servicii - in sensul ca abia prin 2018 au inceput sa apara in afara corpului autostrazii...

Apropos de beneficii, spicuiri:

"In 2013, 100 million tonnes of freight was carried on Irish roads. Two years ago (2017 n.r.) that number had increased to 147.2 million tonnes. Last year (2018) it breached 150 million tonnes, official statistics are soon expected to say.

Meanwhile, traffic at the Dublin end of the motorway network increased by an average of 4.3 per cent a year between 2015 and last year, according to TII (Transport Infrastructure Ireland - CNAIR+CFR Infra irlandez).

Measured in deaths

The most telling statistic, however, is not reflected by traffic volumes, but rather by deaths.

Three-quarters of road deaths today, according to the latest figures from the Road Safety Authority, take place on rural roads, a fifth occur on urban roads. Just one in 25 occur on motorways.

"Statistically, the motorways and dual carriageways are our safest roads", says one road safety expert.

Taxele de autostrada:

tolls remain good business. Two years ago TII harvested €175 million, with €145 million of that coming from the M50 (M50 e Centura Dublinului, care ducea in 2019 zilnic un AADT de 150000 de vehicule). This is expected to rise to €150 million this year.

Mai multe despre sistemul irlandez de numarare a traficului rutier puteti vedea aici



Sistemul irlandez de numarare a traficului rutier, care e inca un model bun de urmat pentru datele pe care o sa le faca publice CNAIR ( cand o sa fie aceasta publicare cum nu stiu eu nu cred ca stiu nici cei care se ocupa de aceste date ).

https://www.nratrafficdata.ie/c2/gmapbasic.asp?sgid=ZvyVmXU8jBt9PJE$c7UXt6

Si am dat click undeva pe harta:

https://www.nratrafficdata.ie/c2/gmapbasic.asp?sgid=ZvyVmXU8jBt9PJE$c7UXt6



Si mai departe calendar:

https://www.nratrafficdata.ie/c2/calendar_alt.asp?sgid=ZvyVmXU8jBt9PJE$c7UXt6&spid=NRA_000000001623




Si am ajuns la un grafic si un tabel cu ore si numere de masini pe ora:

https://www.nratrafficdata.ie/c2/tfdaysreport.asp?sgid=ZvyVmXU8jBt9PJE$c7UXt6&spid=NRA_000000001623&reportdate=2021-01-06&enddate=2021-01-06&dim1bin=0







vancouver

Wow, deci daca cresti numarul de benzi din sensul giratoriu de la 1 la 4 (+300%) reusesti sa cresti capacitatea de la 4300 la 5300 (+23%).

Ce te faci, ca capacitatea drumurilor care converg in giratoriu este de 7.200 daca toate au o singura banda pe sens si respectiv 14.400 daca si drumurile de acces catre giratie au cate 2 benzi pe sens (ca la Mogosoaia)  :lol:

Un elev de clasa 1 ti-ar raspunde: 14.400 > 4.300.

Doar CNAIR a avut nevoie si de dovada practica a acestei complicate ecuatii, pana sa-si dea seama ca nu au ce cauta giratorii pe un DNCB upgradat la 2+2 la intersectii cu alte drumuri puternic circulate!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Eu vad asta in fiecare zi in Brasov. Avem o multime de giratorii cu cate 3-4 benzi in interior (si drumuri de acces tot cu cate 2-3 benzi pe sens). La valori mici de trafic (seara, noaptea) toti soferii (vitezomani) sunt bucurosi caci aceste sensuri le asigura "sfanta" fluenta si traverseaza orasul in 10 minute. Dar cand valorile de trafic cresc (dimineata, dupa-amiaza), exact aceleasi giratorii determina dopuri cumplite in traficul din oras, dopuri care ar fi foarte usor rezolvabile cu o semaforizare bine facuta. Si asta mai ales pentru ca spatiu permite intersectii semaforizate cu multe benzi.

gruiarew

Uite chestia asta am văzut-o în Timișoara, pe Rebreanu. E lung cât o zi de post bulevardul acela. E limită de 70. Dacă ții 60... le ai toate pe verde. Problema e că e destul de spart și mai ai și niște treceri peste liniile de tramvai care dacă treci cu mai mult de 20 riști să-ți zboare roțile. Exact aceeași chestie am pățit-o și pe Aradului și pe Torontalului. Deci DA! Semafoare sincronizate cu cap și... treci orașul ca prin minune.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#185
Traficul masurat cu 70 de senzori de DRDP Cluj.














Powered by API/PUM imgur uploader

FMFM

În jurul Băii Mari (Recea, Tăuții Magheraus, Tăuții de sus) MZA între 10-15k, dar modernizare de drumuri, drumurile noi se fac în zonele cu trafic mai redus. Cine sa mai înțeleagă și logica din spatele deciziilor....

cristi5

#187
Am avut o convorbire cu un domn de la CESTRIN

Noi ziceam sa publice datele de trafic, cum face orice tara civilizata (vedeti mai sus pe topic, intre timp a descoperit @frunzaverde site-urile oficiale de trafic din Serbia si... Belarus)

Omul era absolut siderat. Nu si nu. Parca ii ceream sa-si desprinda un brat (sa nu zic altceva) si sa ni-l dea. Era si mirat cum dracu stim niste valori de trafic ca cele de mai sus.

Argumentele lui erau cam asa
- exista un model unic de trafic, facut pe baza datelor de trafic, pe care il "pun la dispozitia" proiectantilor de SF. Cumva in logica lui acel model nu poate exista daca are si altcineva datele de traficc
- ganditi-va ca o sa vada lumea ca acolo unde e trafic nu s-a facut autostrada si acolo unde nu e, s-a facut

Noaptea mintii. Mai incercam. Eu nu am mari asteptari. Functionarimea din CNAIR si CFR are o logica incompatibila cu bunul simt. Va tinem la curent.

Nici macar vorba "e de Belarus" nu se aplica. E de Coreea de Nord.

tom_sawyer

#188
Al doilea argument e cheia, scutește de bătai de cap, întrebări incomode, explicații date, poate chiar niște muncă atât funcționarii cât și politicienii. Interesul (pentru dezinteres) a fost comun.

Din nou, dacă "dom' Ministru" vrea, se schimbă treaba. Decizie de la minister; dacă chiar rezistența e foarte mare, discutat în guvern, convins PM. Ieșit în presă și arătat "cum numai la noi nu se poate". Asta n-are cum să nu țină.

qionescu1

Quote from: cristi5 on May 23, 2021, 10:19:26 PM
- ganditi-va ca o sa vada lumea ca acolo unde e trafic nu s-a facut autostrada si acolo unde nu e, s-a facut

Gura pacatosului adevar graieste, pana la urma are dreptate de asta trebuie tinute secrete. Ce ar fi daca "lumea" ar afla ca nu exista nicio prioritizare sau se schimba odata cu partidul si baronii. Totul demonstrabil pe cifre si incontestabil.
Problema se poate rezolva relativ usor chiar daca informatiile sunt clasificate.

dr4qul4

Puteti cere cifrele de trafic pe legea 544. Sigur ca nu vi le vor da, dar apoi puteti sa-i dati in judecata si sunt sanse mari sa castigati.
Si ca sa nu munciti degeaba, ar trebui sa cereti atat cifrele din 2015 cat si pe cele de la recensamantul viitor, care probabil va fi facut anul acesta.
Pana la anul ar trebui sa se judece.

Doar ca vedeti voi...nu trebuie facuta autostrada acolo unde MZA este mai mare, ci acolo unde capacitatea drumului este depasita.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

@dr4qul4 @Ionut are harta de trafic din 2015 deci avem datele. 544 nu ajuta cu nimic aici.

E o chestie de principiu: datele de trafic trebuie sa fie publice. Nu la API in buzunar (primite pe 544 sau pe surse) ci publice.

dr4qul4

Ma refeream la ceilalți. Stiu ca API are datele, dar mai stiu ca nue poate publica. Insa daca cineva castiga un proces contra cestrin pentru datele astea, atunci instanta i-ar putea obliga sae publice imediat dupa fiecare recensamant!.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer


AlexxC

Cel mai probabil harta arata similar cu cea din 2010.
Diferente majore de trafic sunt acolo unde au aparut infrastructuri noi sau reabilitari :
-Autostrada(A1 Arad-Deva)
-Drobeta Turnu Severin-Podul de la Calafat
-Defileu Jiului
-A3 Bucuresti-Ploiesti
-Centuri Oradea,Brasov,Constanta
In afara de cele enumerate anterior nu cred sa existe altundeva variatii mai mari de 20-30%