Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Declaratii oficiale AM POIM si DG OIT. Ieri, SCS Transport.

Pe 8 februarie este o conferinta in care se prezinta noul MNT, Modelul National de Transport. E o intreaga poveste si cu acest MNT, ca nu au experti modelatori, ca e nevoie de consultanta etc etc.

Am cerut acces si am primit promisiunea ca ma invita oficial la conferinta.

ultrasbz

#121
Stiu ca se discuta la un moment dat despre faptul ca nu avem date despre trafic pe segmente.
Am gasit un HG din 2016 care are o anexa interesanta.

Acesta este "Hotărârea nr. 944/2016 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant", iar in anexa se regaseste "Tabelul nr. 2. Drumurile principale, sursa: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.".

In acest tabel sunt o serie de drumuri sparte pe segmente, iar pentru fiecare segment este mentionat "nr. de vehicule".

sursa

Exemplu pentru DN1B:

Nr. crt.   Drumul   Poziția kilometrică   Lungimea (metri)   Total vehicule   Limitele sectorului
187.      DN1B   000 + 000-5 + 508   5508             3885060         DN1-DN1A
188.      DN1B   10 + 165-25 + 501   15336            6202810         DJ101F-DN1D
189.      DN1B   25 + 501-43 - 600   18099            3494145         DN1D-DJ102H (Mizil)
190.      DN1B   43 + 600-71 + 698   28098            3044465         Mizil-DN2


LE: Am mai cautat un pic si am gasit la aceasta adresa hartile strategice de zgomot pentru fiecare segment + o multime de alte date (planuri de actiune, aglomerari), la nivelul anului 2012, cel mai recent. Cele actualizate din 2017 nu au fost inca publicate.

cricric


pasadia

@cristi &nenea_hartia: mersi de link, cred ca am uitat de el

Sau l-am considerat ca fiind un instrument prea greoi si incomplet. Nu de alta, dar singura informatie utila e in tabelul 7, cel cu AADT-ul masurat pe fiecare punct in parte, insa pentru o usoara interpretare imi lipseste harta aferenta care sa imi spuna unde e acel punct de masurare.

Chiar si asa, constat usor urmatoarele:

RO 01 Bors - Oradea, AADT 13k
RO 02 Centura Oradea (probabil), AADT 20k
.
.
.
zona Piatra Craiului - Ciucea este RO 04 sau RO 06, adica exact unde AADT-ul e minim - 6059. Nu stiu cum 6000 a ajuns 10.000.

ps: Funny cum zona Floresti - Cluj este data cu 16-17k iar Otopeni-ul cu 65k. Adica de 4 ori mai mult. Cum era aia, cu Floresti-ul mai circulat decat Otopeni-ul?

cristi5

#124
Quote from: pasadia on March 31, 2019, 07:04:55 PM
zona Piatra Craiului - Ciucea este RO 04 sau RO 06, adica exact unde AADT-ul e minim - 6059. Nu stiu cum 6000 a ajuns 10.000.

ps: Funny cum zona Floresti - Cluj este data cu 16-17k iar Otopeni-ul cu 65k. Adica de 4 ori mai mult. Cum era aia, cu Floresti-ul mai circulat decat Otopeni-ul?

Pe harta sunt trecute niste cifre ici si colo, 9500 e trecut cam la Poieni, 9800 la Ciucea si 10k la Alesd. E posibil ca pe Piatra Craiului sa fie 6k dar diferenta pare cam mare, ar insemna ca la Ciucea 3000 vehicule pe zi raman in localitate sau o iau spre Salaj. Frunzaverde e specialist in cititrea acelor tabele.

Si pe harta Cj-Floresti e la 16k, deci aia corespunde.

Hercule

^^ Padurea Craiului.

Piatra Craiului e cam la 250 km in linie dreapta de zona in cauza. Scuze de offtopic.
Deșteaptă-te române!

cristi5

#126
Muntii se cheama Padurea Craiului dar halta CFR de jos de exemplu se cheama Piatra Craiului. Serpentinele si dealul pe care-l urca sunt cunoscute ca "piatra craiului" intre localnici. "Am ajuns sus pă ptiatră" zice localnicul "vorovind" la mobil.

Exista multe toponime care se repeta prin tara. Localitati cu acelasi nume la sute de km una de alta.

Io

Piatra Craiului! Asa i s-a spus dintotdeauna, exista un sat si o manastire numite asa la vreo 3 km Est de restaurantul cu acelasi nume din DN1.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

Cred c-ar trebui continuate eforturile cu supravegherea Waze...

Quote from: cristi5 on July 15, 2019, 10:22:18 AM
Daca apare numai data si ora si nimic altceva inseamna ca nu e coada pe waze. Cand apare vreo schimbare la cozi, o sa spuna pe cati km si cu ce viteza se circula. Apoi cand se termina cozile apare din nou un rand "gol".  De exemplu pe Valea Prahovei
http://pum.project-online.se/status?at=VP

Stiu ca e neintuitiv dar nu am avut timp de mai mult. Si din pacate nici nu prea vad cand o sa am. Waze da date despre locatia geografica exacta a fiecarui ambuteiaj, s-ar putea face o supraveghere waze pt toata tara, vizualizata frumos pe harta, cu un timeline etc. Daca vreti sa ajutati (Javascript si/sau GIS) codul sursa e mai jos, dati un PM.

Data si ora sunt corecte, dar la fel, neintuitive.

Tehnic e foarte simplu pt cine stie javascript. Pun codul aici (node.js). Este pentru portiunea 2+1 din DN2.


const axios = require('axios');

var url="https://www.waze.com/row-rtserver/web/TGeoRSS?bottom=44.53277192478942&left=26.32432365417481&ma=200&mj=100&mu=20&right=26.523519515991214&top=44.654230577672905&types=alerts%2Ctraffic"

const format= e=>e.street+": "+e.startNode+" -> "+e.endNode+" "+Math.round(e.speedKMH)+"km/h pe "+e.length+"m";

const check= str=>   (''+str).includes("DN2")
      //&& ! (''+str).includes("DN1A") &&!(''+str).includes("DN10") &&!(''+str).includes("DN1E")                               

const chooseRoad= e=> check(e.street) || check(e.startNode) || check(e.endNode)

var status= "dummy";
const logger= str=>{if(str != status)console.log(new Date().toISOString()+":\n"+str); status=str; return 0;};

const readTrafic= u=> axios.get(u, {
    headers:{
        accept: "*/*",
        "accept-encoding": "gzip, deflate, br",
        "accept-language": "en-US,en;q=0.9,nb;q=0.8,ro;q=0.7,sv;q=0.6,de;q=0.5",
        "cache-control": "no-cache",
        //      cookie: "_ga=GA1.2.1842628490.1533853879; _gid=GA1.2.2008390134.1533853879",                                   
        pragma: "no-cache",
        referer: "https://embed.waze.com/iframe?zoom=16&lat=46.3289&lon=23.7237",
        "user-agent": "Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_9_5) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36"
    }
}).then(response=>response.data.jams?response.data.jams.filter(x=>x.country=="RO" && x.speed>0).filter(chooseRoad).reduce((acc, el)=>acc+format(el)+"\n", ""):"").then(logger);

setInterval(()=> readTrafic(url), 60000);
readTrafic(url);

cristi5

#129
Citez ca e de pe alt topic, eventual se poate muta aici.

Apropo de video-uri timelapse Google Traffic:

Quote from: alecu26 on October 23, 2019, 09:15:39 AM
Cu acest gen de automatizare, eventual exitinsa la nivel de tara, se pot face studii si prioritizari de investitii: denivelari de intersectii, dublari sau alte modificari ale sectiunii drumului, centuri rutiere...etc.

Eventual se poate cupla cu anumite studii de capacitate portanta cu sculele lui Cestrin...

PS: stie cineva la ce viteze de deplasare pune waze acele culori? Sau se pot customiza?


Filmul 2+1 e de pe Google Traffic. Si Waze e detinuta de Google, probabil comunica intre ele.

Supravegherea Waze afiseaza vitezele in format text. Se pot corobora, si se afla vitezele pt culori.

http://pum.project-online.se/status?at=2plus1&lines=1000

Sigur ca se poate face pt suprafete mai mari, probabil si Google si Waze vor arata numai ambuteiajele majore la zoom mai "general"

Dar zoom-ul "general" se poate evita marind fereastra. Practic eu deschid o fereastra imaginara de browser. Ca sa nu fac zoom out, pot sa zic ca fereastra e mai mare, cat un ecran urias :)

Pana acum am experimentat ca timelapse sa nu consume prea mult procesor si nici prea mult spatiu de disc (la fiecare minut se lanseaza un browser si se face o poza, la fiecare 5 minute se face un film). Aseara am reusit sa reduc considerabil spatiul de disc tranformand totul in video mai curand pt ca video ocupa mult mai putin spatiu decat o imagine pt fiecare cadru.

Codul e aici. Se poate lansa pe orice docker (unix, mac, windows). Voi pune undeva si codul supravegherii waze.
https://github.com/cristianbogdan/browser-timelapse

Deci cine vrea sa experimenteze cu zone mai mari, etc, are tot ce ii trebuie. Personal o sa vad cand o sa am timp de alte monitorizari... Deocamdata trebuie sa le mut de pe serverul lui @rizzuh care va fi desfiintat in curand.

pasadia

Incercand sa aflu pentru cristi5 datele in care a avut loc recesamantul CESTRIN in 2015 am dat peste datele in care va avea loc in 20-20. Plus alte instructiuni in documentul de aici.

cristi5

#131
Quote from: cristi5 on January 09, 2020, 10:48:22 AM
Quote from: pasadia on January 08, 2020, 06:00:29 PM
@cristi5: ai mai pus iurmarire de gmaps pe DN1, Valea Prahovei? Ma uit ca si acum e rosu aprins, mai ales sensul spre Bucuresti (cred ca tot din cauza ca sunt favorizati cei care ies de pe Clabucet si o apuca spre sud).

Cica Brasov - Busteni, 35 km, 106 minute. (mai putin de 20km/h).

Inca nu pentru ca devin greu de administrat filmari de trafic multiple, trebuie sa gasesc o abordare mai buna. Am hotarat sa incerc filmari mai mari, la rezolutie 4K pentru a cuprinde drumul respectiv in contextul lui. Nivelul minim de zoom la care google arata accidentele este 12. Asa ca incerc "cat incape in 4K la zoom 12".
Powered by API/PUM imgur uploader

Am pornit niste snapshots 4K pe principalele coridoare la zoom 12 (cu trafic DJ si accidente) incepand de la Bucuresti

http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/snapshots/


Bucuresti-Iasi
DN2SUD      Bucuresti si DN2 cam pana la limita jud Buzau, inclusiv Sinesti-Movilita la acelasi nivel de zoom cu filmul "mic" (HD), include si A2 in jud Calarasi, DN1 si A3 pana aproape de Ploiesti
DN2BZ        DN2 jud Buzau si DN1A sud, Ploiesti, DN1A pana la Valenii de Munte
DN2VN        DN2 jud Vrancea
BC_VN        DN2 Vrancea-Bacau
BC_NT        DN2 Bacau si un pic de Neamt
IS_NT         DN2 si DN28, 15B, Iasi-Targu Frumos, Targu-Neamt, Piatra Neamt, Roman

DN1
DN1  Bucuresti-Ploiesti vizibil pe BUCPIT, DN2SUD
DN1  Ploiesti-Baicoi vizibil pe DN2BZ
DN1    Baicoi-Breaza lipsa (nu stiu daca ajunge ambuteiajul acolo?)

VP              DN1 Breaza-Brasov si partea montana din DN1A, Brasovul
BV_SB        DN1 Brasov-Sibiu, DN13 pana la Mihai Viteazu
Sibiu-Sebes-Teius vezi  SB_AB_HD
HD_CJ_MS  Teius, Turda, Targu-Mures, aproape Gilau
CJ_SJ_BH    Cluj-Napoca, Dej, DN1 pana la Borod

Coridorul 4
BUCPIT          A1 Bucuresti-Pitesti
AG_VL_OT     Pitesti-RmValcea si imprejurimi
VO_TF_TA     Valea Oltului, Transfagarasan, Transalpina
SB_AB_HD    A1 in Sibiu, Alba si Hunedoara. In nord pana la Teius
HD_AR_TM    A1 in Hunedoara si Timis (incl Holdea), DN7 in Arad
TM_AR          A1 in Timis si Arad, inclusiv Nadlac

Pentru produs video nu stiu daca am suficienta putere de calcul pt toate acestea. Poate odata pe ora, sau mai rar.

TibiV

O data la 24 de ore mi se pare mai mult decat suficient/decent.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#133
O sa vad cat dureaza sa faca un film si cat se incarca masina.

Si mai ales cum se vede video fara televizor 4K...

Ar putea cineva sa ajute cu un imagemap? Sa se vada pe harta niste dreptunghiuri cu locurile "filmate" si sa poata utilizatorul sa faca click in dreptunghi sa ajunga la video.

cristi5

Din pacate a trebuit sa opresc experimentul pt ca nu mai am spatiu de disc. Imaginile ar trebui facute video (care comprima f mult) si apoi sterse, altfel nu merge... Ma mai gandesc

Dar am facut un imagemap :)

http://pum.project-online.se/maps/traffic.html