Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

nu stiu ce sa zic, pe robotii aia sf scrie Kuka. adica is nemtesti.

mvmocanu

Poate sa scrie orice si sa fie de oriunde, atata timp cat nu e cineva care sa-i faca sa "cante ca o simfonie".

Cristi N

La origine KUKA este intradevar companie germana numai ca in 2016 a fost preluata de chinezii de la Midea.

punktnet

Quote from: dr4qul4 on March 27, 2022, 10:29:56 PMjust WOW!!!
Cand vezi ce utilaje SF folosesc, nu poti sa nu te intrebi cum de au terminat atat de repede fabrica?

Dupa ce vezi asa ceva, realizezi ca avantajul lor concurential principal nu este pilotul automat, bateria sau motorul ci...procesul de fabricatie, care este foarte greu de replicat chiar si de producatorii mari (pentru roductia de masini electrice).
Tesla va ajunge cat de curand cel mai mare producator de automobile, calculat dupa cifra de afaceri (masini vandute).

Nu este chiar asa de wow, daca te duci la uzina Dacia vei constata ca peste 80% din ce vezi aici, regasesti si la noi.
Din pacate la noi fiind o fabrica veche, lasa impresia de murdarie, de vechi, dar vei ramane surprins ca procesele de fabricatie sunt identice (mai putin ingineria motorului electric, evident)
Just kidding.

b1

#2719
Opel prezintă noul Rocks-e Kargo, versiunea utilitară a cvadriciclului electric lansat în 2021











Producătorul german de automobile Opel a lansat versiunea utilitară a cvadriciclului electric lansat în vara lui 2021. Aceasta se numește Rocks-e Kargo și reprezintă cel mai nou membru al gamei de vehicule pentru mobilitate urbană durabilă. Noul model este identic cu Citroen My Ami Cargo, care a debutat anul trecut.

Noul vehicul electric de mici dimensiuni este conceput pentru transportul de marfă în medii urbane. De asemenea, oficialii mărcii spun că este ideal pentru livrări fără emisii pe ultimul kilometru.

Asemenea modelului cu două locuri din care derivă, Rocks-e Kargo livrează continuu 8 CP. În cazul în care pedala de accelerație este apăsată la podea, motorul electric va dezvolta 12 CP.  Viteză maximă a acestui vehicul este de 45 km/h.

În același timp, bateria de 5,5 kWh care alimentează motorul electric oferă o autonomie de 75 de kilometri în regim WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat la o priză AC în aproximativ 4 ore.

La fel ca ,,fratele" My Ami Cargo, noul model de transport marfă german oferă un volum de încărcare de până la 400 de litri. Spațiul a fost mărit prin eliminarea scaunului pentru pasager. În locul acestuia Opel a integrat un compartiment de transport format din mai multe module.

De asemenea, noul model are o podea de încărcare reglabilă, care poate găzdui obiecte cu o lungime de până la 1,2 metri. Totodată, greutatea maximă pe care o poate transporta micuța utilitară este de 140 de kilograme.

Opel Rocks-e Kargo are un gabarit foarte mic pentru a putea fi ușor manevrabil în oraș. Mașinuța măsoară 2,41 metri în lungime, 1,39 metri în lățime și 1,52 metri în înălțime. Vehiculul de transport marfă se laudă cu o rază de întoarcere de 7,2 metri.

Pentru început, Opel Rocks-e Kargo va fi comercializat pe piețele din Germania și Olanda. Ulterior, va fi disponibil și pe alte piețe europene.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

alexandru_m

^

Glovo, Tazz si altii asemenea like this post  :lol:  O:-)

dumbravaandrei

like pe naiba... aia asteapta la egolf-uri din afara si unii care chiar stiu sa tina pixul in mana sunt la coada la spring-uri..

Revenind... bai nene, dar singura schimbare fata de Citroen Ami e doar sigla  :o :o :o
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

b1

Încă una (știre de acum o săptămână):
Fiat va readuce la viață modelul Topolino sub forma unei versiuni a cvadriciclului electric Citroen Ami

Numele Topolino a fost folosit pentru ultima dată pe un model de serie Fiat în urmă cu mai bine de 60 de ani. Italienii ar putea readuce la viață acest nume pe un cvadriciclu electric bazat pe actualul Citroen Ami.

Viitorul Fiat Topolino va primi același pachet tehnic ca Citroen Ami:
Conform celor mai recente informații care circulă în industrie, Fiat intenționează să reînvie legendarul nume Topolino cu un mini vehicul complet electric. Acesta nu va fi construit de la zero, ci se va baza pe modelul cu zero emisii Citroen Ami, care este comercializat în Europa.

De altfel, primul prototip al viitorului model mini electric Fiat a fost deja prezentat dealerilor în cadrul unui eveniment privat. Unul dintre dealeri care a văzut vehiculul a declarat că acesta este puțin mai rafinat decât versiunea originală de la Citroen, informează Motor1, citând Autonews.

Sursa + mai multe detalii.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

Liviu M


b1

Mașinile cu motoare cu combustie internă (ICE) sunt mai fiabile decât mașinile electrice, arată studiile

Mașinile electrice au fost întotdeauna considerate mai fiabile decât vehiculele pe benzină sau diesel, întrucât vehiculele electrice au mai puține piese și lichide. Cu toate acestea, un nou studiu arată că o serie de probleme care au apărut acum la mașinile electrice ar putea să nu le mai facă mai fiabile decât vehiculele cu motoare cu combustie internă.

Un nou sondaj realizat de grupul de consumatori din Marea Britanie Which? dezvăluie că proprietarii de vehicule pe benzină sau diesel raportează mai puține probleme în primii patru ani de utilizare decât proprietarii de vehicule electrice.

Aproximativ 48.000 de persoane au fost chestionate despre vehiculele pe care le conduc, care au inclus 2.184 de vehicule electrice din aproape 57.000.

Aproape 39% dintre proprietarii de vehicule electrice au raportat o problemă în primii patru ani de utilizare, comparativ cu doar 19% dintre proprietarii de mașini pe benzină și 29% dintre proprietarii de mașini diesel.

Cele mai fiabile mașini au fost cele full hybrid, doar unul din șase (17%) proprietari raportând o defecțiune. Modelele hibride plug-in au avut ceva mai multe probleme decât acestea (28%).

Nu numai că mașinile electrice tind să fie mai puțin fiabile, dar și timpul petrecut în service este mult mai mare decât pentru o mașină care are motor cu ardere internă.

Cele mai frecvente probleme au apărut la software. În unele cazuri, a durat până la cinci zile pentru a fi reparat. Spre comparație, pentru o mașină pe benzină a fost necesar un timp de trei zile pentru o reparație, iar pentru una diesel de patru zile.

Mașinile electrice cele mai fiabile:
Cea mai puțin fiabilă dintre toate mărcile de vehicule electrice a fost Tesla, cu 39% dintre proprietari înregistrând cel puțin o defecțiune în decurs de 4 ani de la deținere. Circa 5% dintre aceștia au ajuns la service cu o avarie sau probleme la pornire.

Cele mai puține probleme le-au avut posesorii de Kia e-Niro, doar 6% dintre proprietari raportând o defecțiune și doar 1% dintre proprietari raportând o avarie sau probleme la pornire.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

contador

#2726
O comparatie corecta ar fi fost daca luau in calcul autovehicule produse de acelasi grup. De exemplu disel/benzina Kia versus Kia electrica.


De exmplu, in cazul Tesla, Consumer Reports zice:

Tesla's Model 3 has average reliability. The Model Y still has body hardware issues with the tailgate and door alignment, paint defects, and multiple other problems. The Model X and Model S have body hardware, climate system, and in-car electronics problems. All three models are well below average.

Daca ar fi fabricat benzinare sau dieseluri, oare n-ar fi avut aceleasi probleme?  :D

horyatm

QuoteMașinile electrice cele mai fiabile:
Cea mai puțin fiabilă dintre toate mărcile de vehicule electrice a fost Tesla, cu 39% dintre proprietari înregistrând cel puțin o defecțiune în decurs de 4 ani de la deținere. Circa 5% dintre aceștia au ajuns la service cu o avarie sau probleme la pornire.

Propagandă ieftină. Lobby-ul ICE nu mai știe cum să blocheze vânzările Tesla. Toate statisticile arată clar că se vând pe rupte. Așa zisele defecțiuni de cele mai multe ori se remediază de la distanță.

Ia să vedem ce zic statisticile

Results last month:

Tesla Model 3 - 23,198
Tesla Model Y - 19,500
Fiat 500 electric - 6,554
Kia Niro EV (e-Niro) - 5,319
Volkswagen ID.4 - 5,070
Ford Kuga PHEV - 4,938
Renault ZOE - 4,273
Peugeot e-208 - 4,270
Hyundai Kona Electric - 4,204
Audi Q4 e-tron - 4,146
Results year-to-date:

Tesla Model 3 - 32,901
Tesla Model Y - 26,637
Fiat 500 electric - 13,931
Kia Niro EV (e-Niro) - 12,562
Volkswagen ID.4 - 11,138
Peugeot 3008 PHEV - 11,056
Audi Q4 e-tron - 10,947
Hyundai Kona Electric - 10,826
Renault ZOE - 10,774
Ford Kuga PHEV - 10,678

https://insideevs.com/news/582624/europe-plugin-car-sales-march2022/

All-electric car sales in Q1 2022 (vs previous year):

Tesla: 310,411 and 21.6% share (vs 25%)
SAIC (incl. SAIC-GM-Wuling): 154,623 and 10.7% share (vs 17%)
BYD: 144,203 and 10% share (vs 5%)
Volkswagen Group: 98,455 and 6.8% share (vs 8%)
Hyundai Motor Group: 81,744 and 5.7% share

https://insideevs.com/news/583538/world-top-oem-ev-sales-2022q1/

kitsune

Azi am văzut prima mașină cu numerele noi de înmatriculare. Sincer, nu mi se pare cea mai bună soluție, de la 3 m distanță deja nu se mai vede că vopseaua cifrelor este verde. Cred că mult mai bine era dacă făceau fondul numărului verzui și cifrele negre (sau albe, in funcție de cât de închis la culoare era numărul)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

GIV

^^ la scurt timp dupa ce am citit mesajele de mai sus mi-a aparut clipul asta pe facebook

https://web.facebook.com/100031446871165/videos/1210004353092109/