Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horyatm

Nici măcar China, care e stat comunist nu are politici de genul acesta. Și ce să vezi, în China electrificarea e super în vogă. M-am uitat și eu la videoclip, am mai urmărit și alte prezentări de-ale lui și pot să spun că are carismă. Mie îmi place să-l ascult datorită tonului și modului în care vorbește, însă legat de subiectul mașini electrice e total pe lângă.

De exemplu aproape că a ignorat Tesla Model 3, care e un succes peste tot în lume. În fine, totul ține de mentalități.

Iar legat de reciclare, deja sunt discuții. La noi în Europa lucrurile vor sta mai bine, însă în țări precum China și India... nu sunt atât de sigur.

https://www.sciencemag.org/news/2021/05/millions-electric-cars-are-coming-what-happens-all-dead-batteries

https://www.tesla.com/support/sustainability-recycling

https://www.dw.com/en/battery-recycling-gains-speed-as-new-eu-regulation-pushes-investment/a-57933200

Dar de ce să se informeze, când are ditamai oportunitatea de a genera senzațional? Hai să dăm în mașini electrice, că fie sunt hype, fie sunt doar o fază, fie hidrogenul e viitorul(care tot mașini electrice sunt și alea), fie mașinile electrice sunt viitorul DAR NU ACUM. Ba da, fix acum. Ține de fiecare persoană în parte să se adapteze. Unii se vor adapta mai ușor, alții mai greu. Și trebuie să acceptăm pe toată lumea. Așa va fi întotdeauna cu chestiuni noi. E bine că se pun în discuții o grămadă de dificultăți sau posibile probleme, dar totuși să fie cât de cât documentate. Că problema autonomie și unde încarc mașina s-au cam rezolvat de mult timp. Ah, că în România acest proces este puțin în urmă este cu totul altă discuție. Dar să nu generalizăm...


gruiarew

Vezi că la noi fix așa era implementat. A avut destule bube comunismul, dar asta mi s-a părut super ok. Cam aveai tot ce-ți trebuie la botul calului.

Nu știu în alte locuri cum e, eu pot vorbi în prezent doar de Sibiu (în Timișoara am fost student, deci nu se pune).

Zona industrială e în vest. Mai e ceva prin estul orașului dar grosul merge în vest. Până nu de mult (acum s-a umplut orașul de Lidl și Profi) magazine mai mari erau doar unde e Mall-ul. În est. Majoritatea construcțiilor rezidențiale noi s-au făcut în sud. Ghici ce... Sibiul nu are centură. Dimineața ai un flux sud - vest cu trecere pe unde au copii școala, că autobuz care să-i strângă de pe sate nu e. După masa e pe dos. Vest - est (pentru potol) sau vest - sud. Tot orașul e o parcare imensă.

Nu sunt contra dezvoltării și tehnologiei (deși ieri am făcut RAR-ul la un W123 230E) dar trebuie să o gândim și din alt unghi, nu trecem acum toți pe electric și asta rezolvă toate problemele. E doar o cale în a reduce poluarea (sper), dar eu tot zic că nu e singura și tot ar trenui mai mult lucrat la sistematizarea orașelor și la dezvoltarea transportului în comun.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Liviu M

Sau ca sa fim corecti pana la capat, in comunism n-aveam (mai) nimic nici la botul calului, nici mai departe. Pana la "de toate" e cale luuunga, rau.

gruiarew

Mă referam strict la nevoia de deplasare pentru muncă - mâncare - ăla micu' la școală. Că era raftul gol e altceva.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

mcadam

Referitor la reciclare un video destul de realist(cu multe explicatii pertinente). Concluzie: procesul actual de reciclare 72%. 50% din energia necesara procesului de reciclare se obtine din recuperarea energiei ramasa in baterie. Nu se pot recicla 100% problema fiind plasticul. Probabil ca procesul de reciclare se imbunatateste constant si vom ajunge la 90-95% reciclare. Cred ca un aspect important in reciclarea bateriilor este de fapt durata de viata a bateriei. Instalata pe masina + instalata ca mediu de stocare pentru fotovoltaice cred ca are un rol major in reducerea amprentei de CO2.

hvm

^
Eu mai astept in a-mi lua o electrica. sa se mai dezvolte tehnologia putin. E adevarat ca nici electricitatea nu e verde si polueaza insa trebuie tinut cont ca 50kw produsi vor polua aproape la fel indiferent daca sunt folositi blocat in trafic sau la 80km/h. In schimb o masina pe benzina/motorina pierde "with flying colors (cum e vorba la americani) atunci cand sta in trafic si luam in calcul calitatea aerului dupa ce a trecut...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

#2466
Apropo: la IKEA sunt 4 statii. Toata parcarea e mereu pe 1/4 fata de cum era inainte de pandemie, deci mult mai putini clienti. Mereu, minim 2 masini la incarcat, dar de principiu 3.
Zic de IKEA, ca neavand priza la bloc si trecand relativ des pe acolo era un plan, daca imi iau electrica, sa incarc acolo. Deja un plan ca asta ar fi riscant - adica sa nu gasesc locuri de incarcare.

Unde poți încărca mașina electrică în România. Șoferii spun că stațiile sunt puține și greu de găsit - VIDEO

Proprietarii de mașini electrice electrice protejează mediul, dar se confruntă cu problema stațiilor de încărcare despre care spun că sunt puține și greu de găsit. În România sunt aproximativ 500 de stații de încărcare, cele mai multe în București - 100 la număr.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/unde-poti-incarca-masina-electrica-in-romania-soferii-spun-ca-statiile-sunt-putine-si-greu-de-gasit-1597655

ionut_16

Citeam pe forumul celor de la VW despre o aplicatie "plugshare" pentru a da un fel de "check-in" la statia de incarcare, spunand cat timp stai acolo la incarcat si astfel sa stii tu daca astepti sau pleci in alta parte. Iar pe cealata parte, cei care nu folosesc aplicatia asta sunt "urecheați" de ceilalti soferi de electrice pentru ca sunt in dilema fie sa astepte ori sa mearga altundeva  :o

Trebuie sa creasca numarul statiilor de incarcare, dar el nu creste daca nici numarul masinilor nu creste. E un cerc aici si "primii adepti" (early adopters) au cam de suferit

Chiar daca stau la bloc, unui ID3 cel cu 555 km autonomie nu i-as spune nu. Dar la pretul de peste 45000 de euro, mai degraba zic pas. Dar incet incet pentru cei care fac naveta in oras, le-ar trebui electrica, astfel am scoate poluare din mediul urban unde locuieste majoritatea populatiei

punktnet

#2468
Plughsare este foarte ok aplicatia, dar cu cateva mentiuni.

- se bazeaza pe bunul simt al utilizatorului - sa dai checkin cand ocupi priza si sa iei masina de acolo cand ajunge la 100%
- nu toti au aplicatia si te trezesti ca este alta masina acolo cand pe plugshare e liber
- nu se mapeaza chiar asa repede fiecare nou punct de incarcare, pot trece cateva saptamani

Sunt si alte aplicatii dar nu merita mentionate, una peste alta navigatia on board este cea mai actualizata la nivel de prize disponibile dar esti la mana hazardului.
In zona mea sunt cam 12 prize disponibile, pe langa cele de 220V de la bloc, deci teoretic devine interesant subiectul cel putin pentru Bucuresti.

Orice electrica cu minim 100 km autonomie reala este fezabila pentru oras. Intre extremele orasului sunt 30 km pe axa E-V si 25km pe axa S-N, orice deplasare nu va presupune mai mult de 50 km / zi in regim de auto personal si incarcarea la 2 zile pentru un astfel de vehicul este perfect fezabila.
Trebuie luat in vedere si ca majoritatea cladirilor de birouri au prize cu incarcare rapida acum si numarul lor creste, deci ai posibilitatea la birou sa incarci bateria folosita de acasa pana la munca.
Just kidding.

adiarc

o sa imi iau cand imi iau/fac o casa...pana atunci mai stau...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horyatm

Eu nu folosesc Plugshare pentru rezervare și vă spun și de ce.

La început mi se părea civilizat să faci check-in de fiecare dată când încarci. Mai ales că uneori stațiile au probleme și apare pe aplicație dacă cineva a încărcat sau nu acolo sau dacă sunt probleme.

Însă, cel puțin în Timișoara, e o țigănie crasă cu rezervarea stațiilor. Noi avem multe stații gratuite, în special la Lidl. La Lidl condiția e să nu stai mai mult de 2 ore și să faci cumpărături de minim 70 lei. La noi există o firmă de închiriat mașini electrice cu numerele de înmatriculare "CAB", fac Uber, Bolt, Tazz, orice... Ei bine aceștia veșnic ocupă stațiile, fără să plătească absolut nimic. Ei fac bani doar din aceste livrări, transporturi, de pe urma Lidl și altor stații gratuite. Ei își dau check-in fără să fie locuri disponibile și astfel se "pun la coadă", dar fără să se afle fizic la stație. Deci cum ar veni, își programează încărcarea.

Dacă cumva "ai tupeul" să vii la Lidl să îți pui mașina la încărcat în timp ce îți faci cumpărăturile, cum ar fi normal, FĂRĂ SĂ FACI REZERVARE, imediat sar pe tine și te urechează. Ei spun că au prioritate că și-au rezervat locul în aplicație și îți solicită să eliberezi stația. Mai rău, dacă cumva ajungi la stație înaintea lor și dai check-in, te asaltează cu mesaje că ei cică și-au făcut rezervare și te-ai băgat peste rând. După logica lor, ar trebui să aștepți 2-3 bă chiar și 6 ore la rând să îți încarci mașina.

Iar la stațiile rapide sunt uneori și câte 20 de mașini la coadă. E o bătaie de joc, iar acești samsari ar trebui restricționați.

Îmi cer scuze dacă sunt negativist. Aplicația e foarte bună, dar mi-a ajuns cu transportatorii cu nr. "CAB" care folosesc stațiile în mod abuziv. Eu nu folosesc aplicația și pe cale de consecință nu respect orânduiala lor. Dacă e goală pun mașina la încărcat și mă fac că plouă dacă apare vreunul. Alte intru în jocul lor și nu am decât de pierdut.

voicul

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cea mai tare poveste despre reincarcare la statiile publice!

Adaug si eu de statia de la Ikea, ca aia am vazut-o cel mai des: sunt niste ZOE de firma clar, ca apar mereu. Nu cred ca fac ridesharing, dar sunt mereu acolo, ca e pe moka.

Deci dupa ce ca sunt putine statii mai esti si certat ca ai pus masina la incarcat ca era libera statia?  :lol: :lol: :lol:
Atat de tipiK romanesc.

Ca idee: daca Lidl zice ca nu mai mult de 2h si 70 de ron cheltuiti in magazin, de ce trebuie sa imi fac programare intr-o aplicatie care nu are legatura cu Lidl?

yetiman

Alta intrebare:

Daca statiile de incarcare apartin Lidl, pe ce baza o aplicatie oarecare iti permite sa faci "rezervari"?
(valabil pentru orice statie si orice aplicatie care nu apartine proprietarului statiei)

Sa dai check-in, ca sa se vada in aplicatie ca e ocupata, pare OK ca si principiu. Dar, exemplul tau e clar. Oricine (rau intentionat) poate sa dea check-in si sa tina "ocupata" statia oricat. Nu e normal sa functioneze asa.

Dupa mine, o asemenea aplicatie ar trebui sa functioneze pe principii similate cu booking sau alte site-uri de rezervari.

Propietarul statiei are/este inscris intr-o aplicatie care monitorizeaza punctul de incarcare (ocupat/neocupat). Iar Plugshare (sau altele) sa consolideze informatiile de la toate statiile. Iar "rezervare" sa se poata face doar in anumite conditii si cu anumite restrictii (sau. poate, chiar deloc).



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

neobluenet

Plugshare e o platforma facuta mai mult pentru informarea utilizatorilor, de exemplu daca o statie e cu probleme. Ideea de check-in e buna, pentru ca poti vedea daca a mai folosit cineva statia in ultimul timp, deci functioneaza sau daca ti-ai uitat ceva pe acolo, te poate cauta urmatorul utilizator. E scris clar ca a da check-in nu inseamna ca rezervi statia pentru ca aplicatia nu are nicio legatura cu cel care detine statia.

@yetiman: Ar fi bine daca ar exista un agregator de retele de incarcare care sa comunice cu cat mai multe retele de statii de incarcare. Atunci ai putea sa iti rezervi statia contra cost sau contra o penalizare daca nu ajungi in +/- 15 minute de la momentul rezervarii. Masinile pot incarca pana ajungi, insa daca esti acolo si statia e ocupata, desi e rezervata de tine, sa poti opri incarcarea la masina care ocupa si sa te asezi tu in locul respectiv.

Legat de cei cu CAB, cel mai bine e sa chemi seful de magazin si sa trimiti o reclamatie scrisa la Lidl. Mai mult ca sigur baietii sunt mana in mana cu seful de magazin care mai face un ciubuc.

dumbravaandrei

de aia cand am nevoie folosesc carge. numai eu pot debloca o statie rezervata si daca nu incep incarcarea, ma taxeaza... asa ca... impune un minim grad de civilizatie. E o aplicatie cu care poti incarca in multe retele de la noi.


Cat despre Plugshare.... da, "taximetristii" (aici includem uberisti, livratori sau orice natie din asta), tot taximetristi raman... ca or mai fi si 2 exceptii prin ei e alta poveste dar...
Eu personal in PS mai mult ma intereseaza localizarea statiilor, ca nu toate apar in navigatia masinii (de inteles, ca acolo procesul de verifiare e mai complicat si se elimina statiile de incarcare puse la misto...).


Punerea in asteptare la o statie pe PS cu siguranta nu reprezinta vre-o rezervare oficiala. Primul ajuns, primul servit, ca asa e in tenis.