Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#1785
Masinile electrice vechi au dus la perfectionarea motorului electric.

Apoi (cum zice in articol) cineva a venit cu ideea sa-l foloseasca pe post de... demaror.  Pana atunci masinile cu benzina se porneau la manivela.

Cand eram copil in anii 70, camioanele Carpati si Bucegi (ulterior am aflat ca era de fapt tehnologie americana, primita de rusi in razboi) mai aveau in fata o gaura pt bagat manivela. Am si vazut cateva porniri la manivela... Era mult de munca daca motorul avea ceva probleme!

Interesant ca articolul e scris in 2011 cand Nissan Leaf era inca in faza de "promisiune"

Mamutu

În Statele Unite ale Americii primul demaror electric a fost patentat (Patent SUA 1150523) în 1911 de Charles F. Kettering și Henry M. Leland de la Dayton Engineering Laboratories Company (DELCO).
De unde și numele...

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Demaror

Liviu M

@cristi5: eu am pornit Oltcitul la coarba. :) Dacia se putea si ea porni la manivela daca era cazul.

kitsune

"Delcou" îi spuneam distribuitorului de aprindere la Dacie. Și da, am pornit Dacia 1300 la manivelă, aceeași cu care se desfăceau piulițele de la roată și cu care se acționa cricul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Cred ca toti am pornit dacia la coarba. Eram copil, dar ma punea unchiul sa invart cat dadea el cheie
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ghrt

Vecinul de ponton are un motor italian diesel în 3 cilindri, totul electronic dar, fiind de uz naval, are şi back-up mecanic. Pentru demaraj poate să învârtă la coarbă ca să încarce un arc din volantă, apoi motorul porneşte cu o pompă de injecţie mecanică doar cu primul cilindru. După ce poneşte cu primul injectează şi în ceilalţi doi, iar dacă are tensiune activează injecţia electronică şi o opreşte pe cea mecanică.
La Dacie în caz de avarie cel mai des am pornit-o prin împingere.
Cont (aproape) inactiv.

Io

#1791
^ E mai degraba de parcare si de cascadorii risului: un subingineras de la noi (adica nici cal nici magar ca nu stie nici macar cit un maistru) isi ia Dacie. Talentat foc nataraul ineaca motorul si ne cere sa-l ajutam s-o-mpingem sa porneasca. Si cit impingeam noi el tinea ambreiajul la podea si dadea la cheie! Mareata intelegere, ce mai. Nu pot descrie ce-a fost la gurile noastre  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

@dr4qul4: te-a fraierit unchiul tau, sa dai in locul lui la manivela, ca nu era nevoie de nici un "dat la cheie".  :lol:

TibiV

Iata acum si o "opinie anti-alectrice".
PE FATA !

"Electricele" au un "mic neajuns": trebuie sa ai o retea de alimentare functionala in zona...
Hmmm..

Imi pare rau, dar industria petroliera nu va disparea prea curand.
Sau cel putin cat timp nu se va instaura "vesnica pace intre popoare"...

Imaginati-va un "mic razboi" in care "generalul" ordona "la ora 6.37 plecati la atac!" Iar seful Statului Major ii raspunde: "Sorry, boss, dar a cazut un stalp de pe LEA 110 kV, nu am putut alimenta tancurie".

NU UITATI ca inca nu s-au inventat bidoane/canistre pentru 20 de litri de curent...

PS1
Este la fel de adevarat ca postarea asta a fost scrisa de un inginer MAI (Motoare cu Ardere Interna)...
PS2
Pentru cunoscători, deși este off-topic: Strugațki / Tarkovski, "Picnic la marginea drumului"... Îți dă fiori...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

Dacă exista cerere stațiile de incarcare vor veni. Asta au realizat deja cei de la Tesla și pentru țările unde exista Superchargere șoferii Tesla nu mai au problema încărcatului.
In China sunt planificate 4000 de stații noi numai anul acesta și numai de la Tesla.
https://m.automarket.ro/stiri/tesla-va-extinde-semnificativ-reteaua-supercharger-din-china-4000-de-98371.html

Iar pentru tancurile electrice s-ar putea chiar sa fie mai eficient sa cari adiacent un încărcător care sa meargă pe motorina decât sa duci o tona jumate de motorina in rezervoare.... plus ca un tanc electric nu face atâta zgomot.


voicul

Vedem cum rezista la EMP.
In rest e un pas inainte.
CO2 trebuie redus peste tot.  :D

AlexxC

Ma indoiesc ca intrun razboi partile implicate isi pun problema emisiilor .
In schimb drone electrice cu incarcare prin panouri fotovoltaice cu autonomie teoretic nelimitata sunt urmatorul  nivel pentru suprematia aeriana.
Si tunul electromagnetic :D

ghrt

Tunul electromagnetic e o fata morgana pentru fanii SFurilor. Mai ştii, poate impulsul va fi folosit prin încărcarea unui supercondensator.

În schimb bateriile s-ar putea să ajute la 2 elemente importante: cuplul, deoarece, din momentul detectării flacării la ţeava tancului advers, trebuie să se mişte foarte repede; şi semnătura termică.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

Citroën anunta noul C4 și cu motorizare electrica! Lansarea la sfârșitul lunii, probabil disponibil pana la sfârșitul anului.



https://www.citroen.ro/noile-e-c4-100-electric-c4-citroen-prezinta-hatchback-ul-de-noua-generatie/