News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Nu mare lucru la electrica noua vs termica SH.
Electrica SH nu prea merita, din cauza de autonomie mica initiala si acum dupa 3 - 8 ani posibile probleme cu bateria.
Deci merita doar electrica noua fata de termica noua, asta daca faci un numar mare de km (20.000 e numar mare) preferabil mai mult in oras (unde ai avea consum mai mare la termica).

Singurul lucru care se poate schimba - diminuarea Rabla+ de la 11.250E la 5.000E sau alta valoare. Asta nu ai cum sa o stii.

cristi5

#1711
Pai la SH e no contest, eu am luat Subarul Legacy cu 2500 EUR, pica tabla de pe el dar el merge de zici ca-i la a doua tinerete la 20 de ani si 300 mii km. Poti primi o masina de super calitate cu bani de seminte. In 10 ani am mai bagat vreo 5000 EUR in piese, dar tot ieftin am iesit (consuma mult ii drept, dar facem 10k pe an).

Plus ca inteleg ca la Tesla (S cel putin) cauciucurile costa o avere si le face praf intr-un an, ca masina ii foarte grea.

Eu ma bucur daca model S scade cu 2000 EUR pe an, dar tot trebuie sa treaca cateva decenii sa ajunga la pret de seminte.

OT: "Strategia" mea, odata la 10-15 ani cand iau masina
- second hand (ca una noua consuma resurse de mediu si rareori isi merita banii, pierde rapid din valoare, atrage hoti de volane si alte obiecte)
- masina de calitate care, fiind de calitate, mai duce 10 ani lejer. Inteleg ca unele Mercedes bine intretinute se vand cu atat mai bine cu cat is mai vechi
- mare, sa fie spatiu si siguranta pt familie (5 stele de siguranta la clasa A sau B nu fac nici pe departe cat 4 stele la clasa D). Pentru deplasarile eco exista transport in comun si bicicleta

Cred ca import Germania iese cel mai bine filozofia asta, dar nu stiu cum e in Romania cu taxele pe cilindree.

PS: Subarul meu a avut o vibratie pe care n-a rezolvat-o niciun mecanic suedez. I-a dat de cap un geniu mecanic roman stabilit aici

Io

Uite cum sint taxele: impozitul auto este calculat pentru fiecare 200 cmc pe care-i insumeaza motorul:
- capacitate cilindrica pina la 1.600 cmc - 8 lei pentru fiecare 200 cmc
- capacitate cilindrica intre 1.601 cmc şi 2.000 cmc - 19 lei pentru fiecare 200 cmc
- capacitate cilindrica intre 2.001 cmc şi 2.600 cmc - 76 lei pentru fiecare 200 cmc
- capacitate cilindrica intre 2.601 cmc şi 3.000 cmc - 153 lei pentru fiecare 200 cmc
- capacitate cilindrica peste 3.001 cmc - 308 lei pentru fiecare 200 cmc

In practica pentru un motor de 2 litri (dar sub) platesti 200 de lei. Ai sarit de 2 litri ai cam pus-o: un 2.4l te costa anual de 4,8 ori mai mult, 950 de lei, pentru un 3 litri (2988 cmc) vei plati de 12 ori mai mult, 2420 de lei, pentru un 4.2 ia varsa tu 6820 de lei. Impozitarea asta e indiferenta la poluare, pentru o coaja nenorocita care trebuia casata acum 10 ani vei plati tot atita cit pentru un motor nou nout Euro 6d-Temp.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

#1713
Mai punctez 4 lucruri pentru a fi ECO:
1. Cand cumperi un SH salvezi destul CO2 necesar constructiei unei masini noi. Din ce am citit trebuie sa mergi cu o electrica vreo 200000 km ca sa recuperezi CO2-ul necesar constructiei masinii (bateriile am inteles ca ar produce CO2 mult).
2. Nu vrei sa poluezi: mergi pe jos, bicicleta, transport in comun asta in timp ce ai un SH termic, ca totusi e utila o masina.
3. Piciorul pe acceleratie - daca nu o calci constant si esti relativ in limitele comunicate de producator esti ECO. La mine: consum dat de producator in oras 8.5 si masina (doar) vara mi-a luat 8.6 - masina are 12 ani!
4. Eliminare AC-ul always on (chiar si iarna!) si asteptatul in stil mafiot - cu motorul pornit.

Faci si economie de bani si salvezi si mediul.

L.E. si legat si postul de mai sus:
Ce cauti cu motor de 3.0l si 250 cp bara la bara?
Corect mai trebuie si staus si etc, dar daca vrei sa fi ECO exista o groaza de motoare pana in 2l (deci consumuri decente) care ofera si lux si putere.

Io

#1714
Voicul, voi cumpara ce motoare doresc eu si platesc in consecinta. Nu e treaba ta si nici a altcuiva! Clar? Asta-i una la mina! Doua la mina, masinile mele nu merg prin oras, oricare oras, decit daca n-au incotro ca orasele n-au centuri. Altfel masinile mele sint si vor fi intotdeauna ferite de asemenea chinuri. Pentru ca stiu despre ce vorbesc si la ce le-as supune. Exista metrou, tramvai si taxi. Trei la mina: 3.0l si 370 de cai putere.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

Ai reusit sa faci dintr-un post general, unul personal, desi nu asta a fost intentia.
Habar nu aveam ca ai masina/masini cu motoare de 3l.
Eu ziceam de post-ul tau ca am vazut litrajele si mi-am adus aminte ca daca vrei sa fi ECO (ce am mentionat in post-ul meu), nu ai ce sa cauti cu motor mai mare de 2.0.
Dar ziceam asta in general/pentru toti, nu ma adresam tie in mod special.

dr4qul4

Ar mai trebui spus ca masinile hibride beneficiaza de reducere de cel putin 50%.
Asadar, daca v-ati intrebat de ce au nevoie unii de hibrid pe motor de 4000, raspunsul este impozitul si celelalte beneficii (parcare gratis in special).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

neobluenet

La hibride impozitul are o reducere de minim 50% si sunt cazuri unde este 10% sau 5% din valoarea celui unui automobil cu motor cu combustie interna.

Acum 3 ani s-a propus schimbarea legii impozitarii pentru ca in forma actuala nu are sens. Un motor turbo de 2 litri are putere mai mare decat unul aspirat de 3 litri, astfel taxa asta care se dorea a fi una "pe lux" nu prea se mai aplica. Marea problema a legii a fost ca marea majoritate a populatiei are o masina cu o capacitate cilindrica mica si asta ar fi insemnat taxe usor mai mari, iar legea nu a fost adoptata.

Un articol in care este descrisa mai bine legea: https://ziare.com/impozit/impozit-auto/impozitul-auto-ar-putea-fi-modificat-de-parlament-cazurile-in-care-sumele-ar-scadea-de-peste-10-ori-1492816

Normal ar fi sa fie taxata puterea masinii cu o formule diferite pentru hibride si electrice. Acum masinile electrice nu platesc impozit pentru ca nu exista o formula de calcul si la 0 cmc calculatorul da 0 de plata.

AlexxC

Poate motorul ala de 3.0 are  "Cylinder deactivation"...asa ca la sarcini mici functioneaza ca unul de 1.500cmc.
O alta aberatie identica cu cea a impozitarii este asigurarea , costul este dictat de capacitatea cilindrica (nr 2 dupa varsta asiguratului) si nu de putere.

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Abia anunțată Dacia Spring, că deja...

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

ghrt

Fabrica Renault din China este la Wuhan. Probabil are deja 3 luni de când stă, iar statul chinez pare din păcate un "partener" imprevizibil. Nici nu poţi să îi reproşezi dacă carantinează din nou Wuhan-ul.
Cont (aproape) inactiv.

marcelbanu

#1722
La începutul lunii martie a fost un fost coleg de facultate al fratelui meu, la Deva cu un Ionică, așa alintă el Hyundai-ul...

Și o părere la prima participare la o testare a unei electrice...
https://electromobilitate.com/hyundai-ioniq-test-drive-numarul-3-la-deva/

La ce mi-ar trebui mașinuța electrică ?
Doar navetă și ieșiri scurte în apropierea orașului...
Dar studiez deja și drumuri mai lungi cu inevitabilele opriri de odihnă și reîncărcare...

Poate că acest video este concludent pentru opțiunea mea de a trece la ,,electrică"...



Și citesc aici ce m-ar interesa despre electrice...

https://electromobilitate.com/o-tura-electrica-de-430-km-cu-ocazia-zilei-de-8-martie/

https://electromobilitate.com/o-masina-electrica-pentru-vremuri-grele/

https://electromobilitate.com/sa-facem-cunostiinta-cu-electrozgribulitii/

Pentru încurajarea achiziționării electricelor ar trebui dezvoltată puternic infrastructura, stații de încărcare...
Recent am făcut un drum de la Brad, Hunedoara la Salonta, Bihor și am studiat,
în ipoteza unei electrice, Dacia Spring care m atrage, dar cu autonomie WLTP de doar 170 - 200 km...
Slabe șanse de un drum dus - întors pe cel mai scurt traseu fără reîncărcare...
Doar cu abatere prin Ineu, unde am găsit, pe aplicația PlugShare, o stație de încărcare Type2 (22kW)...

Dar pentru navetă Deva - Brad ar fi ideală...

Chestiunea rămîne în studiu, pentru mine, dar intenția devine din ce în ce mai serioasă...
Drept urmare, am cam început să cîrîi cutia de viteze...

Socoteala mea, toate economiile făcute în cei 8 ani de viață estimată a unei baterii
se vor duce pe o baterie nouă...

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Mă uit la costurile cu energia electrică pentru electrică...

,,Cheltuieli cu energia electrica pentru 100 kilometri, incepand din octombrie 2018

Simplificand informatia din graficul de cheltuieli saptamanale inregistrat cu un Hyundai Ioniq model 2018 pe parcursul a 76 de saptamani de exploatare, doua valori sunt de retinut:

    De la mijlocul lunii martie si pana la jumatatea lui decembrie, pentru NOUA LUNI, energia electrica costa mai putin de 10 RON pentru 100 kilometri
    In lunile de iarna cheltuielile saptamanale au variat intre 10 si maximum 15.5 RON pentru 100 kilometri

Aceste valori nu sunt anecdotice si au fost verificate cu trei Hyundai Ioniq model 2018, 2019 si 2020, care circula in trei orase (Bucuresti, Timisoara, Sibiu), cu mai multi conducatori.
"

SURSA: https://electromobilitate.com/o-masina-electrica-pentru-vremuri-grele/
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

voicul

#1724
Desi mai putine, exista costuri si la electrice, inclusiv schimbare motoare electrice.

Eu am consum in afara la 110 km - 5l*4.37 cu cat am pus ultima data motorina - 19 ron fata de 15.5.

Concluzia: intradevar este mai ieftin cu electrica, dar banii investiti ii scoti in multi, multi ani sau dupa multi km (estimativ intre 100.000 si 200.000) - comparatie intre EV nou (sau 1 - 2 ani) si SH termic.
Problemele sigure: cele de incarcare - o sa gasesti statii nefunctioanele/care nu incarca cu cat zic ca incarca/ocupate.
Daca ai navete scurte <50 km si priza acasa, problema e ca rezolvata, dar amortizarea tot dureaza mult.

Si da exista riscul ca parte din economiile facute sa fie date pe o noua baterie.

L.E. Se mai schimba putin calculul: daca vrei masini noua, mergi cel mai mult in oras (sau in zona), vrei ECO si ai priza acasa.
In aceasta situatie cu o masina de 20 - 22 mii (din clasa mica) - 200 - 250 de km autonomie si Rabla+ - ajungi la 10 - 12 mii sa ai o masina noua electrica.
La valoarea asta recuperezi banii mai repede.