Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

panzer

Ce bine ne-au trimis pe toti pe fenta. Studii in stanga/studii in dreapta.

A observat cineva ca se pune numai 1 aspect in discutie? La studiul din postul lui nirowolf daca s-ar fi adaugat si NOx si compusi de Methane ce ar mai fi iesit? Daca mai pui si poluarea apei/aerului in productia de piese ... si cea din exploatarea petrolului?
Apoi de ce 200.000 km? La electrice daca le schimbi bateria de ce n-ar tine 500.000 km? E mult mai simpla masina.
Amintim ca ei stiu sa faca masini de 1 milion Km inca din anii '80.

Diesel-ul nu o sa moara. O sa fie imbunatatit. Tehnologii noi sunt si acum dar de ce sa le aplici si sa te coste 3.000 euro per masina? Nu mai bine te faci ca ploua si bagi banii la saltea.
Minti si ii mai scoti si pe ceilalti de pe piata din Europa.
Nu uitam la masinile personale, dar durerea mare este la producatorii de TIR-uri. Pe ei nu ii intreaba nimeni nimic inca?!?!

Industria auto a ajuns una dintre cele mai murdare industrii din lume. Mint, corup guverne, dezinformeaza, etc.


Mamutu

Tesla a raportat profit pe trimestrul 3, încasări de 6,8miliarde USD, profit de 2,9USD/acțiune.

https://insideevs.com/tesla-q3-2018-earnings-report/

Mamutu

Și un filmuleț explicativ cu finanțele Tesla la zi.

adiarc

Vestea e excelenta...toti cei care I-au cantat prohodul s-au mai potolit bine de tot ,iar presiunea imensa de a investii in electrice se mentine ridicata pe producatorii clasici iar odata cu finalizarea fabricii din Shanghai ea va ajunge la cote critice pt ca Tesla va devenii actor global ( prezent puternic pe primele 2 cele mai mari piete).......f bine....concurenta e benefica,monopolul pe resurse clasice e daunator in continuare,dar scade pe zii ce trece
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Potrivit site-ului Tesla, compania urmează să instaleze în România trei puncte de încărcare rapidă Supercharger în Bucureşti, Craiova şi Brăila, dar fără un termen precis. În prezent, cele mai apropiate sunt în Ungaria.

Sursa

Braila, Craiova ... au dat cu banul de au iesit orasele astea?

cristi5

#620
Interesant ca Tesla foloseste motoare cu inductie (unde campul magnetic al rotorului nu e sincron cu cel al statorului), adica motorul pe curent alternativ inventat de Nicola Tesla la sf sec 19



Conform wikipedia cel putin, alti producatori folosec motoare sincrone (am crezut ca si cele aleSoftronic sunt sincrone, tocmai ca nu)

Oricum, mare varietatea motoarelor electrice, unele cu regenerare.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/AC_motor

tom_sawyer

^ cica alea de la Softronic sunt asincrone. LEMA = locomotiva electrica cu motoare asincorne

voicul

S-a mai dus inca 25% din dragostea pentru electrice. Din partea ca sunt ECO  :(

Particulele fine ... ei bine sunt produse multe chestii si distribuite uniform la nivel mondial (unele vin chiar din Sahara).

"Emisiile de pulberi fine din traficul rutier provin doar în mică parte din ţevile de eşapament, restul fiind produse în proporţie de 85% de abraziunea anvelopelor și a frânelor (Inclusiv bicicletele pun în mişcare particulele fine)."

Deci nu e ca ai electrica si nu mai emiti particule fine - PM.

^Pentru cei care zic ca studiile arata ca masina electrica emite mai putin CO2 pe toata durata de functionare:
"Bateria din EQC cântăreşte nu mai puţin de 650 de kilograme. Însă ce păcat că numai fabricarea ei produce între 12 şi 16 tone de CO², plus alte şapte tone produse în general de fabricarea unui automobil.

Păi, să nu râdă cu toată gura şoferul maşinii cu motor pe bază de energie fosilă? Cu un asemenea bilanţ al dioxidului de carbon, el călătoreşte 200.000 de kilometri!"

Eu la vechea terminca am reusit 191.000 km (70 apartineau de la fostii proprietari) in 16 ani. Si nu avem limitarile de incarcare de la electrice.

dumbravaandrei

#623
bai voicule, fara suparare dar asa ai un talent la aberatii si compari mere cu pere, mai ceva ca Dan027 cand desena orice autostrada/cf cu trecere prin Brasov/Sacele...

Productia masinilor termice nu emana CO2? Or fi transportate kit-urile intre fabrici cu lacrimi de inger si suspine de fecioara... Facea ala un rahat cu perje 200.000 km. Pleci automat pe premiza ca pana ii pui cheia in contact, o termica nu polueaza.
Cand ai sa intelegi ca 99.9999% dintre noi conducem niste cazane infecte ale caror rezultate le culegem deja: incidenta de cancer mult peste medie, transformari climatice pe care abia le mai putem ameliora, avem unele din cele mai poluate orase din Europa (continentul, nu organizatia).

Ideea cu electricele astea e ca daca tot faci poluare in lantul de productie/distributie/folosire, sa faci intr-o maniera prin care poate fi usor ameliorat orice risc de poluare. Adica sa faci intr-un CET unde aia au statii de desulfurare si filtre speciale de NOx, sau intr-o fabrica ce poate fi monitorizata si fortata sa faca lucrurile intr-un anume fel incat sa minimizeze impactul activitatii ei asupra mediului.

Dar zau cand te aud ca tu cu troaca ta pe motorina esti mai ecologist ca unul cu o electrica, ma ia vadimiada. Mai ales ca la regim normal de utilizare in 100k de km scoti minim 15t de CO2, ajungi lejer si la 25t. Asta fara sa ai o namila de motor. Scoti dintr-un 1.5-2.0 diesel emisiile astea.

P.S: Da, si eu am troaca pe motorina, astept o electrica pana in 50k cu autonomie >500km care sa poata fi livrata si servisata in RO. Pana atunci mai imprastii cancer si mortalitate.
P.S2: Vad ca ai pus pe un alt thread editorialul unuia de la DW, care e jurnalist, fara gram de studii tehnice, confirmat in mai multe randuri ca fiind extrem de limitat in intelegerea problemelor de mediu, si mai ales e un jurnalist recunoscut pentru "gherle". Ca sa nu mai zic ca este unul din asa zisii evanghelisti de mediu care este total impotriva conceptului de automobil si vadit razvratit impotriva industriei auto germane (defapt in articolul pus de tine ala contesta modul producatorilor germani de a construi electrice, nicidecum sa aiba ceva impotriva celorlalti producatori de electrice)

cristi5

#624
^ De acord in general dar o masina electrica e mai grea decat echivalentul ei termic, si va uza cauciucuri si asfaltul mai mult. Costul anual al cauciucurilor de Tesla este estimat foarte sus.

Fireste, nu inteleg ce rost are sa umblam cu asemenea mastodonti cand o bicicleta electrica face de cele mai multe ori aceeasi treaba.

voicul

#625
Senzatia mea cu electricele a fost ca sunt ECO. ECO: reduci poluarea si oamenii traiesc bine si mult.

Dezamagirea este venita din marketing de calitate.
Mai degraba este o dezamagire personala.
De la: reduci 100% poluarea (texte de marketing la masinile electrice) la: defapt, probabil, doar reduci cu niste procente poluarea.

Daca CO2 si PM sunt oricum distribuite uniform (sau se distribuie uniform cu ajutorul vantului) ... vorbim de % de reducere a poluarii, care sunt departe de 100%.

Tot e in plan sa cumpar o electrica, dar deja nu mai este pe considerente ECO.

L.E
Si cu cei 200.000 de km ar fi alta ideea. Multi la/cu electrica nu o sa ii faca.
Adica multi o sa isi cumpere electrica ca e ECO si nu polueaza, o sa mearga 10.000 km avand senzatia ca nu au poluat si ... GATA.
- N-are toba de esapament - nu am poluat!
Ceea ce e foarte departe de adevar.

GrmmrNzi

Păi nu te lua după studiile "cherry picked" ale industriei auto "clasice" (mai ales cea germană).

Într-adevăr nu reduci 100% poluarea, dar reduci cu x% la mixul actual de energie. În momentul în care producerea energiei electrice se schimbă, acel x poate crește. Termica rămâne blocată la același proces tehnologic pentru toată viața mașinii. Care nu se termină la 200.000 km. Cunosc oameni care au adus din Germania mașini cu peste 200.000 km, le-au condius ei încă 5-6-7-8 ani, deci alte 200-250.000 și le-au vândut mai departe. Pe nimic, dar mașinile ălea încă merg și poluează. Și nu poluează la fel ca atunci când erau noi.

alexV

@voicul, ce scrii tu par scenariile de dezinformare ale producatorilor clasici de masini: dati in electrice cu orice, ca prea avant iau.

adica asa, particulele vin din uzura cauciucului acuma?! aplica bun simt. nu presupune ca io n-am plamani sa simt dizalul in gat, cand sunt cu bicicleta pe o panta, si trec masinile pe langa. crede-ma ca simti pe dinti si poti mesteca ce iese pe espament, in unele cazuri.

si acum imi zici ca o electrica polueaza tot pe acolo... ca vine noxa din sahara din fabrica de litiu, plus uzura cauciucului. fantastic.

voicul

@GrmmrNzi si adaug chiar: in momentul in care electricitatea va fi toata eco (solar, eolian, hidro si altele) atunci intradevar electricele vor fi cu adevarat ECO.

Totusi mai punctez odata dezamagirea mea:
Textul de marketing nu este: cumpara electrica si peste cativa zeci de ani vei fi 100% electric, ci: acum esti 100% ECO cand de fapt sunt doar cateva procente.
(bune si alea - corect).

@alexV
Stiu ce zici ca se simte poluarea si primii care fac cea mai mare reducere (biciclistii) sunt si cei mai afectati. Eu din masina nu simt noxe decat daca nimeresc in spatele unui "DPF - off".

In rest iti respect parerea.

cristi5

Voicul ce interese malefice crezi ca sunt in toata lumea civilizata care electrifica flote si drumuri? O fi marketing cum zici tu dar prea i-a apucat pe toti bâțul. Si Conspiratia asta Electrica, cum le-au inchis gura la petrolistii a caror propaganda pari sa o consumi?

Pe bune deja ti-au spus cativa colegi ca exagerezi, tu nu si nu. Eu personal n-am sa-i mai raspund la obiect ca nu pari sa asculti.