Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.


voicul

Am condus un ZOE si concluzia este clara: Renault nu e BMW! Adica ZOE nu e I3.
Corect si: ZOE e mai ieftin cu 15.000 de euro.
Totusi cand te urci in ZOE si vii dupa I3 ... imediat ai vazut diferenta.

Altfel ZOE nu ar fi o masina rea, mai ales ca ultimele modele ZE40 au ajuns la 110cp. Dar nici nu au nimic deosebit. Daca te-ai urcat intr-un Clio, te-ai cam urcat intr-un ZOE.

La 60km e cam mare zgomotul exterior. Izolatia fonica nu e prea buna cu alte cuvinte.
Pentru masina de oras este ok, dar la drumuri lungi ... nu ai cotiera si asta se va simti. Poate e ca optiune.

La mine ramane pe lista extinsa de achizitii din cauza motorului electric.
Daca ar fi aceeasi masina cu motor termic, nu as cumpara asa ceva (in principiu datorita clasei in care este: nu mi-as cumpara nici Golf si nici Captur).


Liviu M

Quote from: Mamutu on September 25, 2018, 05:29:10 PM
Pe o insula din Mediterană ar fi de bun simt o asemenea masina, soare mult, distante mici, benzina scumpă.
Sunt curios daca mai functioneaza incarcarea dupa ce trece unul cu cheia pe langa masina si cat costa sa "repari" o zgarietura.
De praf/gainiati nu zic nimic.  :lol:

voicul

Are plexiglas pe ea, deci zgariatul va fi greu. Gainatul cred ca va afecta pentru ca va acoperi celula de incarcare :)

panzer

Stie cineva care este randamentul de incarcare de la priza? Adica daca masina are o baterie de 9 kwh, cat trage din retea pt un charge complet? Priza normal sau wall charging acasa.
Eu ma tot gandesc la un Hyundai Ioniq plug-in hybrid.

voicul

#485
Daca te uiti din perspectiva costurilor (masina are 9 si ea trage mai mult) nu cred ca are rost.
Si daca ar trage dublu 18kw si ar incara 9 - 18kw *0.5 inseamna 9 lei - aproape 1.6 l de benzina.

Cati km faci un 1.6l benzina si cati cu 9kw energie.
Zic ca oricum iesi pe + cu mult la PHEV.

Doar ca, intradevar, dureaza mai mult amortizarea.

Mai e un aspect: 9 kw se incarca la orice centru comercial (chiar si cu priza de 22kw) cat timp iti faci cumparaturile. Si acolo, in general, e gratis energia.

GrmmrNzi

@panzer: depinde de model, dar în general cca 85% sau chiar mai mult, la priză normală (230V, 10A). La superchargere creşte, ajunge la 90% pentru cele cu curent continuu de 50kW.

alexbb

Quote from: panzer on September 27, 2018, 08:58:29 AM
Eu ma tot gandesc la un Hyundai Ioniq plug-in hybrid.

L-ai testat? Ti-au facut si un pret pentru el? Cand am intrebat eu ajungea la 28-29000 EUR cu toate bonusurile rabla. Putin cam scump, dar totusi o iau in calcul pentru anul viitor. Daca ma mai prinde in tara...
Inca nu am ajuns la drive test.
Personal varianta de plug-in mi se pare trecerea naturala de la benzina/diesel spre full electric. Dupa 2-3 ani in care vezi ca ai folosit benzina destul de rar in oras (chiar si cu 50-60km autonomie), eu as trece mai usor la o electrica full.

Mamutu

Se pare ca in Cluj sunt 3statii Polyfazer, una la parcarea din Piața Unirii, doua in parcarea primăriei.
Am descărcat aplicația și am încercat sa incarc dar azi se pare ca sunt toate scoase din uz. In oras e gratis încărcarea, la alte locații am văzut ca cer 1-1,3Ron/kWh.
După ce reușesc sa incarc o sa va descriu cum merge la concret.

panzer

Merci mult de raspunsuri.

La mine pe factura este 0.64 lei/kwh. (valoarea facturii/nr de kwh). Daca pierde 20% la incarcare inseamna ~7 lei/ 50km, deci cam 14 lei / 100km la preturile de acum.
Nu am testat Ioniq-ul plug in. Nu m-am hotarat daca Hybrida sau Benzina. Imi fac doar lectiile pentru viitor.

Un plug-in hybrid, la 50km independenta electrica ar face fata nevoilor mele zilnice de naveta (la limita).

Mai este problema de confort, in speta caldura. E usor sa faci AC din baterie (se mai invarte un compresor). E mai greu sa faci caldura din baterie cu o rezistenta. Asta inseamna ca tb sa pun masina la pre-incalzit in garaj sau merg pe termic pana incalzesc ansamblul.
Toti cei pe care i-am vazut asta iarna in electrice (i3, Leaf 1 sau Ampera) erau imbracati bine de tot. :(

Greu calcul de facut. Grea decizia deocamdata.

cristi5

#490
Quote from: panzer on September 27, 2018, 08:58:29 AM
Stie cineva care este randamentul de incarcare de la priza? Adica daca masina are o baterie de 9 kwh, cat trage din retea pt un charge complet?

Randamentul bateriei e peste 90%. La fel si al motorului.

Poate la incarcator se mai pierde ceva, nu am masurat.

Cred ca incarci 9kWh cu sub 10kWh pe contor.

voicul

"~7 lei/ 50km, deci cam 14 lei / 100km"

Nu stiu de ce zici asta. Toti care vorbeau despre electrice ziceau in jur 7 ron / 100km.

Realitatea e ca la -10 grade toti care au diesel si merg vreo 4 km cam fac frigul. Nici cu benzina nu e mai lejer la temperatura aia.
Exmplu din experienta personala - bezina + GPL - la traseu de 3 km, la sub 0 grade nu avea timp sa treaca pe GPL. Pe GPL trece la 40 de grade temperaturii apei!

Adica la electrica s-ar putea sa fie mai putin mai frig, dar ...

TibiV

Quote from: voicul on September 28, 2018, 09:09:41 AM
Adica la electrica s-ar putea sa fie mai putin mai frig, dar ...

OK, nu discutam de "reostatic".
Dar lasati-ma cu pompe de caldura si alte prostii...
(Credeti-ma ca ma pricep la subiect...)

Minima "pompa de caldura" pe care o are oricine in casa se numeste "frigider." (Si este "full-electric")

Astept informatii (care sa fie mai mult decat "whisfull tinking") despre "durata / timpul necesar" intre a baga frigiderul in priza si a a obtine efecte reale dpdv al temperaturii...
(Evident, si despre consumul de energie pana in acel moment).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

E relativ altceva, dar ce pot sa adaug pentru varianta de frig de la I3: un 19 grade ca in I3 nu am gasit pe nici o masina. A trebuit sa dau 22 - 23 ca sa nu deger.
La ZOE nu prea a venit aerul rece si afara era placut.

Avantajul la electric: baga frig sau cald, chiar si cu motorul oprit.  :lol:

ghrt

Un invertor legat direct la borne cu un reşou şi se rezolvă :)
Eu am problema asta pe barcă şi pentru consum minim folosesc pături electrice.
Cont (aproape) inactiv.