Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Nu cred ca o sa dea faliment, dar distractia se termina cam de anul viitor. Din 20 20 sigur. (cu sensul ca apare concurenta).

Statiile electrice nu sunt un plus, pentru ca nu (mai) sunt gratuite. Si atunci sa ai propria retea ... doar sa mai faci un profit de acolo (mai ales ca au si panouri electrice).

Problema mare este ca au pierdut probabil 100.000 de comenzi la Model 3, pentru ca nu le-au produs.
E o chestiune de seriozitate la mijloc.
In rest e doar o chestiune de timp pana marii producatori o sa depaseasca cu mult capacitatea de productie a Tesla.

Mamutu

In luna August Tesla a vândut mai multe exemplare model 3 decât toate modelele firmei BMW la un loc in US!
https://insideevs.com/tesla-model-3-outsold-bmw-passenger-cars/
Încărcătoarele Tesla permit încărcarea mult mai rapida spre deosebire de majoritatea încărcătoarelor pe care le găsim la ora asta in natura și sunt accesibile numai mașinilor Tesla.

rizzuh

BMW nu are cine stie ce cota de piata in SUA. Ai putea sa faci aceeasi comparatie si cu Dacia, de exemplu...

Ia incearca sa compari Tesla cu Ford (F-150 chiar) :p

voicul

Mamutu compara bine: electrice cu electrice si nu e nici un dubiu ca acum Tesla e pe primul loc. Cat timp?

VW tocmai si-a modificat liniile din Saxonia (parca sunt 3 fabrici acolo) - sa produca electrice. E clar ca o sa depaseasca productia Tesla destul de curand si mai are fabrici.
Tesla are probleme mari in dezvoltarea noilor capacitati de productie.

Incarcare rapida (Tesla are si de 120kw, in RO sunt maxim de 50kw si TOTUSi cu ele incarci un ZOE de 40KW in 40 de min - zic eu decent - cat faci cumparaturile - pentru autonomie de 300km) ajuta, dar nu e un + pentru mine.
Desigur cine are 100.000 de euro sa dea pe o Tesla probabil se grabeste.
Si eu ma grabesc, dar as da un maxim 20.000 de euro pe o electrica. As intelege ca trebuie sa las masina 1h la incarcat nu vreo 30 ca Tesla (Tesla are baterii si de 85kw).

kitsune

Cu toții vă faceți probleme de preț și de lipsa stațiilor de încărcare. Eu zic că lipsa personalului calificat din service-uri este cea mai mare problemă. Eu sunt chiar acum cu Hibridul în service și mă uit la grupul de "specialiști" care stau grămadă în jurul mașinii și se scarpină în cap. Reprezentanță! Și nici măcar nu are o problemă la partea de hibrid, ci la servofrână. Dar "e complicate astea".
Asta mă împiedică să-mi iau Tesla, că ar trebui să mă duc în Austria la service. Și îmi doresc mașina aia, mi-o permit, dar să fac 1200 km pentru o revizie, nu, mulțumesc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rizzuh

Quote from: voicul on September 06, 2018, 09:40:45 AM
Mamutu compara bine: electrice cu electrice si nu e nici un dubiu ca acum Tesla e pe primul loc. Cat timp?

Articolul spune ca Tesla a vandut mai multe vehicule decat toate BMW-urile, inclusiv alea benzina/diesel, adica seriile 2, 3, 4, 5, 6, 7 + X-uri + Z-uri. Nu doar cele electrice. Asta spune 2 lucruri:

  • Tesla este foarte cautata in SUA
  • BMW nu are cine stie ce piata in SUA

Doar ca articolul uita sa mentioneze ca Tesla nu are cine stie ce capacitate de productie si de asta orice produce se vinde ca paine calda.

Quote from: voicul on September 06, 2018, 09:40:45 AM
VW tocmai si-a modificat liniile din Saxonia (parca sunt 3 fabrici acolo) - sa produca electrice. E clar ca o sa depaseasca productia Tesla destul de curand si mai are fabrici.
Tesla are probleme mari in dezvoltarea noilor capacitati de productie.

Tesla o sa aiba probleme mari cand marii producatori auto vor avea linii intregi de productie pentru electrice. Atunci singurul avantaj al Tesla va fi dat de fabricile de baterii pe care le are, acolo fiind principala problema pentru fabricarea auto electrice - bateriile.

Quote from: yk17fox on September 07, 2018, 11:17:50 AM
Cu toții vă faceți probleme de preț și de lipsa stațiilor de încărcare. Eu zic că lipsa personalului calificat din service-uri este cea mai mare problemă. Eu sunt chiar acum cu Hibridul în service și mă uit la grupul de "specialiști" care stau grămadă în jurul mașinii și se scarpină în cap. Reprezentanță!

Da' noi nu suntem in stare sa reparam masinile clasice, cu tehnici stiute de zeci de ani de zile. Inca tratam orice masina ca pe o Dacie 1310, facem orice dupa ureche, tabla o indreptam cu ciocanul si punem chit din belsug. Singura tehnologie de service cat de cat moderna folosita la noi este testerul... :((

Partea buna e ca la electrice sunt mult mai putine piese care pot sa crape. Partea prosta e ca alea ramase sunt foarte high-tech, in care Dorel isi prinde urechile.

AFC

Nu stiu daca s-a scris pe aici despre Twin-engine de la Volvo, adica hibridele lor. Modelele cu T8 twin engine scot 407 cp combinat si au 40km in full electric.
Am facut un test drive cu un XC 60, dotat full, inclusiv optimizare Polestar( asta e tuner oficial). Super super misto, m-a impresionat si credeti-ma ca nu mi-a scapat mai nimic de pe piata ce merita testat. Eu cred ca voi schimba masina familiei ( am vandut X5-ul) cu una din asta. Timpii de incarcare sunt intre 2,5 h si 8h functie de tipul de statie.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

AFC

... a si am uitat sa precizez ca motorul conventional e unul de 2.0l benzina evident, turbo si supercharged care scoate 330cp.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

rizzuh

^ cat costa? :D

De ce dureaza intre 2.5h si 8h incarcarea bateriei? Este o baterie mica daca duce doar 40 km.

AFC

^ Nu am date despre baterie. Nu am gasit in specificatii, dar motorul electric e de 65kw. Cel mai ieftin XC60 pleaca de pe la 60.000 euro, dar trebuie precizat ca e o masina premium/lux cu nivel de finisare si performante echivalente daca nu superioare modelelor germane.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

voicul

Deci XC60 este PHEV nu hybrid (asta daca are timp de incarcare).
Oricum e suspect timpul minim de incarcare. Nu ar trebuie sa aiba mai mult de 10kw bateria si atunci la un DC de 50kw ... probabil 20 de min sa o incarci.
Ceva nu da la intuitie.
Vezi ca si X5 e mai nou PHEV, dar de la alt pret.

@yk17fox la I3 ai revizie la 30 si dupa la 60 de km.
Nu stiu cati km faci pe an, dar eu fac 10 mii.
1. As putea sa imi programez o tura in vacanta prin A sa fac revizia.
2. O pui pe o platforma si in 4 zile mergi cu o termica. (in 2 ani sa zicem)
(stiu ca e usor de scris, la fata locului e altceva, dar am scris ca poate nu te-ai gandit).

AFC

^ stiu si de X5, ii zice 4.0 ie dar e prohibitiv pretul, la fel si la Cayene. Oricum astea sunt SUV-uri mari. Bateria se incarca in 2,5 ore zero-full cu un doc de incarcare pe care ti-l dau tot ei si costa vreo 1500 euro cu instalare cu tot. 8 ore e incarcarea zero-full la prizele normale.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

voicul

Dar incarca in timpul mersului?

Pentru ca daca da (si cum in B sunt ceva prize) mai bine nu dai 1500E (pentru ca poti incarca prin diverse locuri rapid) si asta e.
Bine la 60.000E - 1500E este un nimic, dar 2.5h mi se pare mult. Adica destul de mult sa gandesti (cel putin eu): daca stai 2.5h cu masina la o priza (probabil acasa) stai si 8h.

AFC

^ Incarca in mers atunci cand franezi. Mai mult, bateria "ascunde si regenereaza permanent" o rezerva de 20% necesara pentru eliberarea puterii maxime a sistemului. La mine in familie, nevasta utilizeaza SUV-ul si nu merge mai mult de 20-30 km pe zi deci poate incarca noapte in garaj fara probleme si asa, devine foarte interesant.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

kitsune

Quote from: voicul on September 07, 2018, 02:30:50 PM
@yk17fox la I3 ai revizie la 30 si dupa la 60 de km.
Nu stiu cati km faci pe an, dar eu fac 10 mii.
1. As putea sa imi programez o tura in vacanta prin A sa fac revizia.
2. O pui pe o platforma si in 4 zile mergi cu o termica. (in 2 ani sa zicem)
(stiu ca e usor de scris, la fata locului e altceva, dar am scris ca poate nu te-ai gandit).

Ba m-am gândit. Dar sincer, tu ai face cca. 3000 km (dus intors Constanța -  Viena) pentru o revizie? Sau hai, la revizie mai zicem, dar ai face 3000 km pentru un senzor de vacuum la servofrână? Sau pompa electrică de vacuum? Sau releul de comandă al pompei? Dar dacă pică la intervale de o săptămână unul de altul cum mi-au picat mie, ce faci, naveta la Viena? Adică 9000 km? De 3 săptămâni merg doar cu motorul termic (intermitent) pentru că softului mașinii nu îi place semnalul venit de pe țevușca aia de vacuum, cică "implauzibil". Bine că am și motorul termic, că dacă era doar electrică, unde dădea eroarea, acolo rămânea.

Concluzie: nu-mi iau pur electrică pentru că nu am unde să o întrețin/repar nu pentru că nu am unde să o încarc. Prefer hibridul pentru că la nevoie merg doar cu termicul.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence