Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

Quote from: voicul on April 08, 2019, 04:32:48 PM
Pentru ca la coasting, in mod normal (dupa mine), nu lasi masina sa curga.

Ce spun eu e ca la EV pe care le-am condus intra "regenerarea" foarte tare. Cum ai ridicat acceleratia cum esti intr-o frana de motor ciudata. Energetic e foarte prost. Poate la altele e mai bine.

Credinta ca "trebuie sa fie frana de motor ca sa fie mai stabila masina" e tot "bagaj" de la masinile termice vechi. Roata libera are cea mai buna aderenta, deci masina e  mai stabila cand ambreiajul e in podea si frana nu e calcata. Sigur, un 4x4 se va simti mult mai stabil daca trag rotile. Dar acum avem electronica de stabilitate care se ocupa cu asa ceva.

voicul

#916
Cu siguranta este mai eficient decat start/stop-ul.

Singura informatie e ca se reduce cam cu 1l consumul la Audi - dar nu gasesc articolul.

Ce am gasit:
Audi A6 Hybrid se lauda cu 6,2 litri la suta de kilometri si cu emisii de CO2 de 142 de grame per kilometru. - 2,0 TFSi de 211 CP si un motor electric de 45 CP
Si cu mild hybrid
Consumul mediu în regim mixt, declarat de producător, constituie 4.5 litri per 100 km (117 și, respectiv, 122 g/km emisii CO2) în cazul A6 sedan și A7 Sportback - 2.0 TDI cu 204 CP la activ
Deci primul era pe benzina si al 2-lea e motorina.

Hai ca am gasit si ceva mai concret de la Renault:
Ansamblul constă într-un motor clasic de 1.5 litri și 110 cai putere, la care a fost adăugat un agregat electric de 10 kW - consum 2.9l/100km
Acelasi motor fara hybrid - 3.8-3.9l/100 km.

dr4qul4

foarte important perspectiva din care privim acest consum. Doar 1L/100 km? Sau 25% economie?

Sau mai pe romaneste, fata de consumul real (care in oras e minim dublu pt acel motor Renault) avem 1L diferenta sau 25%?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

Din ce am înțeles eu, coasting-ul e bun în aglomerație când oricum urmează să frânezi. Și decât să o lași "să curgă" ca apoi să frânezi mecanic în 10 m (la frâne bruște nu e suficientă frânarea recuperativă) e mai eficient ca mașina să frâneze electric de la bun început. E un fel de educație forțată a șoferilor (probabil ați observat șoferi care se îndreaptă în viteză spre o coloană ce stă la semafor și apoi frânează brusc). Și e și opțiune de confort, în bară la bară poți să mergi fără să folosești frâna, am citit păreri de șoferi incantați de opțiune.

https://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-types/regenerative-braking.htm

Mamutu

In traficul de oras/coloana e mult mai sigur pentru mine sa folosesc un nivel mare de regenerare, mașina oprește prompt dar nu brusc in momentul in care am luat piciorul de pe acceleratie îmbunătățind timpul de reacție. In plus recuperează și energie. Recuperarea își are sensul numai in situațiile in care ai fi frânat oricum (trafic, coborâre ...). Dacă nu sunt intr-o asemenea situație o las la recuperare 0 și las mașina sa curgă. Diferența fata de un motor termic este ca in aceasta situație nu am frâna de motor "obișnuita" ci senzația ca merg cu mașina scoasă din viteza (evident electrica rămâne cuplata și nu exista riscurile asemănătoare de la rulatul cu mașina scoasă din viteza).
Alegerea rămâne la latitudinea șoferului.
Mașina mea (VW eUP) are 4 trepte de recuperare, in traficul de oras folosesc de obicei cel mai înalt grad de recuperare, gradele intermediare le aleg la coborârea de pante in funcție de înclinație astfel încât sa am viteza dorita fără sa fie necesară apăsarea pedalei de frâna sau acceleratie.
Menționez ca la orice apăsare de frâna se activează și recuperarea pe lângă frânarea clasica pe disc.

Ionut

SK Innovation poartă discuţii pentru formarea unui JV în domeniul bateriilor pentru autovehicule electrice cu VW, parteneri chinezi

SK Innovation poartă negocieri pentru crearea unor companii mixte în domeniul producţiei de baterii pentru autovehicule electrice cu Volkswagen şi parteneri chinezi, în condiţiile implicării din ce în ce mai agresive a companiei sud-coreene în sectorul autovehiculelor electrice, notează Reuters. Compania a confirmat existenţa negocierilor cu VW pentru prima dată, declarând pentru Reuters că cele două discută construirea unei fabrici împreună.

ZF

Ionut

Indonezia vrea să atragă investiţii din partea Renault, Volvo în sectorul autovehiculelor electrice

Indonezia încearcă să atragă investiţii de la Renault şi Volvo pentru producţia de autovehicule electrice în condiţiile în care ţara vrea ca acest tip de autovehicule să reprezinte un sfert din producţie până în 2030, scrie Bloomberg. Guvernul ţării a cerut Renault şi Volvo să analizeze posibilitatea construirii de uzine sau unităţi de asamblare în cea mai mare piaţă auto din Asia de Sud-Est, în contextul în care aceasta ţinteşte o producţie de 750.000 de autovehicule electrice până în 2030.

ZF

Ionut

Kia vrea să producă vehicule electrice în Europa

Constructorul coreean de automobile Kia intenționează să producă vehicule electrice în Europa, pentru a face față provocărilor lanțului de producție actual și pentru a-și reduce amprenta de carbon. Kia ar putea fabrica în uzina din Zilina, Slovacia, cel puțin un model electric, potrivit șefului Kia Europe, Emilio Herrera, citat de Automotive News. Acesta a spus că șefii companiei evaluează această posibilitate.

Profit.ro

Mamutu

Tesla a lansat și in Europa varianta mai ieftină a modelului 3 standard range plus.
44.500Eur in Germania.
Puteți sa va configurați noua Tesla la site-ul lor ;-).
Pe de alta parte au scos modelul de 35.000 USD din oferta americană. Aparent cel mai solicitat a fost modelul Standard Range Plus și au redus oferta la 3 modele de baza, opționalele sunt culorile de interior și exterior, și pilotul automat. Probabil usureaza procesul de producție cu un număr limitat de opțiuni.

https://www.tesla.com/de_DE/model3/design?redirect=no#battery


Mamutu

Poate Audi încă nu face electrice la fel de bune ca Tesla însă reclamele da.


voicul


Ionut

Hans Schep, Ford Europa: Este nevoie de o întreagă gamă de motorizări hibride şi electrice pentru a acoperi nevoile pieţei de vehicule comerciale

Hibride ,,normale", hibride plug-in şi electrice, alături de clasica motorizare diesel sunt printre motorizările de bază pentru care Ford va opta în următorii ani, pe măsură ce normele de poluare vor deveni tot mai dure. Ford a prezentat la începutul lunii aprilie în cadrul evenimentului "Go Further", noi vehicule electrificate, servicii de conectare şi parteneriate.

În prezentarea soluţiilor dedicate vehiculelor comerciale, Ford a anunţat: o versiune complet electrică a furgonetei Ford Transit, a cărei lansare în versiunea de serie este anticipată pentru 2021, lansarea noului Tourneo Custom Plug-In Hybrid, un transportor de persoane care oferă opt locuri şi va fi disponibil pe piaţa europeană spre finalul anului 2019, o nouă iniţiativă care îşi propune să atingă un procent de 100% timp de utilizare şi funcţionare pentru vehiculele comerciale cu ajutorul unui program de mentenanţă care ţine cont de gradul de folosire a maşinilor şi este bazat pe date oferite în timp real, o avanpremiera aplicaţiei FordPass Pro, concepută pentru nevoile specifice ale companiilor mici şi ale şoferilor care deţin maşinile, cu scopul de a maximiza productivitatea acestora. Aplicaţia va fi lansată pe piaţă în cursul acestui an, şi versiunea extinsă a programului Qualified Vehicle Modifier (QVM) pentru conversii ale vehiculelor utilitare, care acum integrează 100 de parteneri acreditaţi la nivel european şi plănuieşte dublarea numărului acestora până în 2020.

ZF

nirolf


voicul

Mie deja mi se pare ca s-a cam ajuns la un prag decent de autonomie.
Nu inteleg cum este si 455 si 615, dar 455 (hai sa zicem 400 de km, desi WLTP este mult mai strict ca si masurare) este decent.

Pe de alta parte se intampla ceva destul de interesant: Tesla P85 cu 150.000 - 200.000km pana in 35.000 euro, 5 - 6 ani vechime. Autonomie probabil vreo 400km, hai 350. Chiar si la un 300km nu ar fi rau.
Deci in vreo 2 - 3 ani probabil o sa le gasesti la vreo 20.000 - 25.000, ceea ce este un pret accesibil pentru foarte multi.

Deci iti iei o Kia sau o Tesla SH?

Ionut

Geely, care deține Volvo, Polestar și 10% din Mercedes-Benz, a lansat Geometry, o nouă marcă premium de mașini electrice






Geely a lansat marca Geometry, orientată spre piața din China, dar care intenționează să fie distribuită în toată lumea, care va pduce doar vehicule electrice. Compania a anunțat că Geometry va avea peste 10 modele noi până în 2025 și că primul model, Geometry A, are deja peste 27.000 de comenzi, din care peste 18.000 de comenzi vin din alte țări decât China, potrivit reprezentanților mărcii. Versiunea cu cea mai mare autonomie ajunge până la 500 km, cu o singură încărcare, dar și versiunea stadard este performantă, cu 410 km autonomie.

Profit.ro