Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduC

Azi am trecut de 10000 km cu Kona mea electrică.

Până acum nu am pierdut vremea cu încărcarea, dar am fost mai atent, decât când aveam termica, cu planificarea călătoriilor.
Încărcătorul Zappi de 7.2 kWh de acasă funcționează bine.
Păcat că pre-conditionarea climei, etc. nu poate fi controlată de la distanță.

E foarte distractivă pe drum, agilă tare iar la depășiri e campioană.

Media de consum la primii 10000 km e de 16.8 kWh/100 km. Deci 1680 kWh. Costul depinde de prețul pe unitate, dar la mine e de 0.0581 €. Deci total de €97,6. Dar cum am cam încărcat pe la munca, fără sa cuantific cât, nu pot spune exact cât m-a costat curentul. Încă o chestie, combustibilul îl plătesc de doar 6 ori pe an...  :troll:

Am ajuns la primii 10000 de km cu Kona



Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Acţiunile Tesla scad cu 10% după ce compania anunţă un declin record al livrărilor în primul trimestru

Acţiunile Tesla au scăzut cu peste 10% joi după ce livrările de maşini către clienţi din primul trimestru au înregistrat un declin record, potrivit Bloomberg. Producătorul de vehicule electrice a livrat 63.000 de unităţi în primele trei luni ale anului, în scădere faţă de nivelul de 90.966 de unităţi din T4 2018. Astfel, acţiunile Tesla înregistrau joi la ora 16.30, o scădere de 10% pe Nasdaq, acţiunile tranzacţionându-se la preţul de 263 de dolari, la o capitalizare de piaţă de circa 45,5 mld dolari.

În SUA, unde Tesla a introdus sedanul Model 3 în 2017, stimulentele acordate de stat pentru maşinile electrice au scăzut. În Europa şi China, compania a încercat să livreze cât mai repede produsele către clienţi. Cele 50.900 Tesla Model 3 livrate în primul trimestru au fost sub nivelul estimat de analişti de 51.750 unităţi.

ZF

kitsune

Da @voicul, la impozit ai reducere dacă e hibrid, indiferent că e phev, mhev, etc. în acte scrie doar hibrid.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

FOTO Cea mai lungă călătorie din lume cu un automobil electric. Până în Australia curentul a costat doar 300 de dolari

Un olandez a terminat, duminică, la Sydney, o călătorie de 95.000 de kilometri cu un automobil electric, destinată să promoveze acest mod de transport în contextul încălzirii globale, informează AFP și Reuters. Wakker a plecat din Olanda în data de 15 martie 2016 și a avut nevoie de peste trei ani pentru a ajunge în Australia. Olandezul a trecut prin țări precum Finlanda, Rusia, Republica Moldova, Turcia, Iran, India, Birmania, Malezia și Indoneziai. Wiebe Wakker a estimat că înainte de modificare, vehiculul său ar fi consumat 6.785 de litri de benzină pentru a parcurge o călătorie similară. După convertirea în automobil electric, 'Blue Bandit' poate parcurge 200 de kilometri la o singură încărcare, olandezul adăugând că a cheltuit doar 300 de dolari pentru achiziționarea de electricitate de-a lungul călătoriei.

Profit.ro

voicul

Deci vreo 7000 euro (sa fie rotund) costul benzinei sau 270 euro in electric.

E o mica mare diferenta  :lol:

RaduC

Dap, contribuind decisiv la decizia de a lua o electrică. Asta și faptul ca autonomia a devenit suficientă pentru nevoile mele

perfidus

Quote from: yk17fox on April 05, 2019, 07:47:44 AM
Da @voicul, la impozit ai reducere dacă e hibrid, indiferent că e phev, mhev, etc. în acte scrie doar hibrid.
Asta nu poate decat sa ne bucure.
Mild hybrid la Fiesta si Focus EcoBoost am inteless ca inseamna de fapt un device electric in locul alternatorului, cuplat prin curea la arborele cotit, care functioneaza si ca generator la regimul de franare incarcand o baterie de 48V.

QuoteThe Fiesta EcoBoost Hybrid and Focus EcoBoost Hybrid will replace a standard alternator with a belt-driven integrated starter/generator (BISG) to enable the recovery and storage of energy usually lost during braking and coasting to charge a 48-volt lithium-ion air-cooled battery pack.

The BISG also acts as a motor to provide torque assistance to the 1-litre three-cylinder petrol engine during normal driving and acceleration.

Ford said: "The intelligent, self-regulating mild-hybrid system continuously monitors how the vehicle is being used to determine when and how intensively to charge the battery for optimal benefit, and when to utilise the stored battery charge."

Ford has targeted 112 g/km CO2 emissions and 57.6mpg fuel-efficiency for Fiesta EcoBoost Hybrid and 106 g/km CO2 emissions and 60mpg fuel-efficiency for the Focus.

Sursa AM Online
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

#907
Mild hybrid e o idee interesanta, pt ca pare mult mai ieftin de produs decat un hibrid gen Prius deoarece motorul electric nu e cuplat la cutia de viteze (super speciala) ci e cuplat la arborele cotit, cam cum a fost cuplat demarorul inainte, restul drive-train-ului ramanand acelasi (motor, ambreiaj, cutie de viteze, planetare etc). Deci mecanic nu e mare diferenta, ceea ce pe o linie de productie a unei fabrici economiseste f multi bani. Electronica trebuie sa detecteze cand sa cupleze alternatorul  (care fizic e acelasi cu demarorul) sa incarce bateria (franare regenerativa) si cand sa foloseasca energia pt a ajuta motorul termic (la plecarea de pe loc de exemplu, sau in general cand turatia e prea departe de cea la care se obtine cuplul maxim). Nu stiu cum se decupleaza demarorul, ca la o masina "obisnuita" daca incerci sa turezi demarorul cand motorul e pornit deja, suna urat.

----

Dar am o mica problema cu franarea regenerativa la coasting... Facem o cercetare despre intelegerea franarii regenerative de catre soferi, studiind mesajele trimise pe forumuri de EV... Mi s-a parut foarte interesant ce a zis un utilizator pe un forum: ideea e sa nu ajungi sa franezi ca oricum pierzi energie cand convertesti energia mecanica in energie chimica (baterie) si apoi invers.

Eu nu inteleg multe din masinile care incarca bateria la "coasting". Se simte ca o masina traditionala care e condusa cu a 3a in loc de a 4a la 70 km/h. Merge daca accelerezi, in rest frana de motor in draci. Inteleg sa recupereze energie (potentiala) cand coboara o panta, dar mai mult nu prea. Ar trebui sa aiba un senzor de panta, si/sau sa combine cu viteza maxima admisa +10%

La multe electrice se poate regla cat de mult sa se faca franare regenerativa la coasting, dar soferul nu stie intotdeauna... Eu unul nu stiam la inceput, am gasit din greseala in manual... Asta pt ca masina mi-a fost prezentata ca "automata obisnuita" si asa arata si "schimbatorul", fix ca la o automata. N-am inteles ca schimbatorul permitea selectarea de niveluri de franare regenerativa, si chiar daca ma jucam cu el, era greu de sesizat diferenta, deci era greu sa descopar singur aceasta functionalitate. Asa ca l-am lasat in D, si si acolo mi se parea ca franeaza prea mult...

TibiV

#908
^

Fara suparare, dar uneori am impresia ca sunteti ca aia care nu vedeau padurea din cauza copacilor...
Nici o forma/metoda/tehnologie de conversie de energie dintr-o forma in alta NU se poate face face FARA pierdere de energie.

In orice proces PIERZI energie. De regula catre mediu (de exemplu franarea de urgenta presupune disiparea energiei de franare pe saboti, care se incalzesc - inutil - si apoi caldura este disipata la randul ei in mediu...)

Exista si o teorie, "moartea termica a Universului", dar asta nu va putea fi verificata de nimeni care nu are in plan sa traiasca cel putin 15-20 de MILIARDE de ani.... ;)
Call me then...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

 :D Lasa Tibi, ca in vreo 10 miliarde de ani se va inventa un perpetuum mobile... Si universul va fi salvat  :drunk:

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AlexxC

"Mild hybrid e o idee interesanta, pt ca pare mult mai ieftin de produs decat un hibrid gen Prius deoarece motorul electric nu e cuplat la cutia de viteze (super speciala) ci e cuplat la arborele cotit, cam cum a fost cuplat demarorul inainte"

O fi mai ieftin dar e mai putin eficient la recuperarea energiei din cauza franarii motorului termic.
O alta economie la mild se face prin posibilitatea folosirii cutiei de viteze manuala :)

voicul

Dupa mine "mild hybrid" e urmatoarea generatie a sistemului start/stop. In plus fata de start/stop are bateria mai mare care mai asista din cand in cand.

Costurile de achizitie si de intretinere sunt mult mai mici ca la hybrid . Intradevar reducerea consumului este modesta fata de hybrid, DAR cand va trebui sa schimbi bateria la hybrid ... o sa apreciezi ca ai doar mild hybrid. :)

cristi5

#912
@TibiV

Am fost olimpic national la fizica in anii 80, deci nu cred ca ma poti banui :)

Ce vreau sa spun e ca prin "regenerative braking" se creeaza confuzie in capul multora care nu au fost olimpici la fizica. Am avut in teste soferi care franau "ca sa mai incarce putin bateria", sau nu mai semnalizau ca sa economiseasca curent, sau opreau radioul (cativa miliamperi). EV sunt o tehnologie noua, si exista tot felul de neintelegeri, care mai de care.

Si decizia producatorilor de EV de a baga (imediat ce ai ridicat piciorul de pe acceleratie) vehiculul in "frana de motor" ca sa incarce bateria regenerativ,  mi se pare stupida. Eu cred ca se pierd multi kWh in "coasting". Energetic ar fi mai bine daca ar lasa masina sa "curga". Singura utilitate mi se pare ca e la coborarea pantelor, dar senzorii ar trebui sa detecteze asta.

Credeam ca a fost numai la primele generatii de EV (Mitsubishi i-MiEV am condus eu mult) dar apoi am vazut acelasi lucru si la Renault Zoe, si acum se vorbeste de "regenerare in coasting" si la mild hybrid proiectate anul asta sau anul trecut... Deci nu se lasa baietii. Si vorba aia, fac masini, ar tebui sa stie niste fizica.

voicul

Pentru ca la coasting, in mod normal (dupa mine), nu lasi masina sa curga.
Accelerezi, o tii cu pilotul automat si atunci nu franeaza sau franezi. Astea ar fi cele 3 posibilitati. La primele 2 nu iti intra franarea si la a 3 oricum cam vrei sa franezi.

cristi5

#914
@AlexxC

Sunt foarte curios daca taie alimentarea cu combustibil cand se intra in "coasting" (deci cand incepe alternatorul sa incarce bateria). Atunci ramane frecarea din motorul termic, la un motor de un litru, cred ca e destul de mica.

@voicul

Eu cred ca poate fi mai eficient decat start-stop daca (sper) la mild hibrid poate porni electric de pe loc, si deja motorul termic e turat bine cand e pornit. Poate e si mai fiabil asa. Imi zicea un mecanic ca sunt foarte multe probleme in service cu start-stop pt ca demarorul nu e proiectat sa mearga odata la 5 minute.

Ai vazut date despre "reducerea consumului"? In oras ar fi interesant de stiut cat scade consumul.