Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rota

Aproape 650 de autoturisme ecologice, cumpărate în România în primele două luni din 2019 (APIA)

Numărul autoturismelor "verzi" cumpărate în România, în primele două ale anului, a ajuns la 649, în creştere cu aproape 67% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, când se înregistrau 389 de unităţi, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES.

Conform datelor centralizate, din totalul înregistrat în perioada ianuarie - februarie a acestui an, 551 de unităţi au fost autoturisme hibrid (+139,6% faţă de primele două luni din anul precedent), 73 au fost full electrice (+2,8%), şi 25 din categoria plug-in (-71,6%).

De asemenea, în perioada de referinţă, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, s-a situat 3,3%, faţă de 2,4% cât se consemna în intervalul ianuarie - februarie 2018.

Statistica APIA relevă că, în februarie 2019, au fost comercializate 327 de autoturisme prietenoase cu mediul, încadrate la toate cele trei categorii, respectiv electrice, hibrid şi plug-in, cu 1,22% mai multe faţă de luna anterioară.

În topul celor mai comercializate autoturisme pur electrice, în ianuarie - februarie 2019, primul loc a fost ocupat de modelul Volkswagen, cu 26 de unităţi, urmat de smart - cu 18 exemplare, Nissan (11), BMW şi Renault (câte 7), Jaguar (3) şi Mercedes Benz (1).

Agerpres

Mamutu

Pentru cei care gusta una electrica.
Nio ep9


RaduC

Na, ca și  aici s-a prins lumea ca nu e totul atât de roz, sau verde, pe cat pare.

Amnesty International challenges electric vehicle makers to 'come clean'

https://www.rte.ie/news/2019/0321/1037645-amnesty_evs/

Mamutu

#888
Cel mai poluant este sa produci Cobalt, care se face mai ales in Congo.
Bateriile actuale au tot mai puțin Cobalt și probabil vor scapă de ele. Pana una alta și dacă s-ar produce cantitati asemănătoare de CO2 ca la mașinile cu motor termic tot s-ar salva anual milioane de vieti datorită scăderii poluării in orașe. Însă poluarea per total e mult mai mica, evoluția bateriilor este extrem de rapida și in viitorul apropiat vor fi probabil tot mai "curate".
Producția de energie din cărbune este de asemenea in scădere pe plan mondial pentru ca la ora aceasta e mai ieftin sa faci curent din regenerabile.
Argumentele din articolul de mai sus sunt susținute de industria producatoare de motoare termice pentru a induce ideea ca de fapt nu se schimba nimic. Problema lor e ca vor da faliment dacă nu se adaptează.

https://cleantechnica.com/2018/06/17/teslas-cobalt-usage-to-drop-from-3-today-to-0-elon-commits/

TibiV

Super-optimistule...

Stateau de vorba un optimist si un pesimist...

Optimistul: O sa ajungem sa cersim....
Pesimistul: Haaa! De la cine?!?!....


Parerea mea este ca "entuziasmul electric" va bulversa puternic niste balante de resurse naturale...

Anyway, probabil ca nu o sa mai fiu pe aici ca sa zic "V-am spus eu!..."  ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

http://m.hotnews.ro/stire/23044494

Aventurile unui sofer cu mașina electrică: La stațiile de alimentare, e o problemă cu șoferii mai puțin educați/ Drumul către mare e gratis, dar ești limitat. Cel mai rentabil este să o iei prin Bulgaria.

Imagine
Mașinile electrice sunt o atracție pentru români, chiar dacă prețul lor este mare. Răzvan Barbu este șofer pe o astfel de mașină și merge zilnic prin traficul din Bucureșți. Este încântat de faptul că o poate încărca gratis, însă a vorbit și despre limitările care apar. atunci când mergi cu o mașină electrică în România.


 

Regula bunului simț nu se aplică întotdeauna la stațiile de alimentare

L-am întâlnit pe Răzvan în timp ce alimenta mașina la una dintre stațiile din parcarea de la Ikea. "Sunt stații de alimentare în Capitală, însă bătaia de cap ne-o dau șoferii mai puțin educați, care nu folosesc aplicația și nu își dau check-in atunci când alimentează. Nu își pun nici măcar un număr de telefon în geam" - spune Răzvan Barbu.

"Imediat ce am ajuns la stația de alimentare de aici, de la Băneasa, mi-am dat check-in. Este foarte important ca fiecare să facă acest lucru. De exemplu, dacă ar fi fost o singură priză și eu aș fi venit de la Ploiești, de pe DN1, ca să încarc, ar fi trebuit să plec, pentru că este deja cineva. Nu este ca la pompa de benzină, unde aștepti după cel din față 5 minute. Chiar și acolo, oamenii sunt nervoși, câteodată" - afirmă Răzvan Barbu, într-un interviu pentru HotNews.

"Este foarte important ca fiecare șofer care vine să alimenteze, să își dea ceck-in la stația de încărcare pentru că orice mașină se încarcă în câteva zeci de minute. Poate dura totul chiar două sau trei ore. De exemplu, dacă stau o oră să îl aștept pe cel din fața mea care are mașina la încărcat și apoi alte două ore, până se încarcă și mașina mea, nu prea este rentabil. O mașină electrică te face un pic mai responsabil, trebuie să îți organizezi mai bine timpul".






"Cum ajungi la mare cu o mașină electrică? Cu 90km/h și fără aer condiționat!"

Când mergi cu o mașină electrică ai o serie de avantaje, însă apar și anumite limitări. "Cu o mașină electrică poți să mergi doar 300 de kilometri cu ea fără să o reîncarci, ceea ce este puțin frustrant. Un drum de 500 de km, pe care îi făceai în 4 ore cu o mașină clasică implică și mai mult timp, dacă îl parcurgi cu o mașină electrică. În 2019, nu există nicio stație de alimentare între București și Constanța Ai noștri s-au gândit că ne trebuie stații de alimentare doar în București și doar în Constanța. Dacă ne uităm pe aplicație, se vede că până la mare nu este nicio stație de alimentare. Este una la o firmă din Călărași, dar aceasta funcționează doar pentru clienți. Ești puțin limitat: pe autostradă trebuie să mergi cu 90 km/h în mod constant. Eu am ajuns la Constanța cu această viteză, fără aer condiționat. La destinație, aveam 27% baterie. Și am încărcat-o trei ore. După un drum de trei ore, oricine are nevoie de un repaus. Și atunci am pus-o la încarcat, am ajuns la peste 60 la sută baterie, apoi am mers în stațiune. Când m-am reîntors, am pus-o iarăși la încărcat, timp în care am fost la un restaurant și am mâncat. Până la urmă, totul ține de organizare. Cel mai rentabil ar fi să mergi la mare prin Bulgaria, ajungi la Mangalia mult mai rapid, vecinii noștri au mai multe stații de alimentare. Așa scapi de limita de 90 km/h și poți folosi și aerul condiționat.


"Drumul către munte cu o mașină electrică, mai simplu decât drumul către mare"

"La munte, în Bușteni, la parcarea de la Penny, era 2 lei/kw. Sunt un om cu principii, nu am vrut să alimentez acolo și m-am dus la un restaurant din Sinaia, unde mi-am putut alimenta mașina gratis. La munte, nici nu trebuie să mergi cu 90 km/h și nici nu trebuie să te reții să nu folosești aerul condiționat. Prima stație de încărcare în drumul către munte este la Câmpina."


"Atât timp cât combustibilul este gratuit, mașina electrică este rentabilă."

Răzvan Barbu s-a referit și la costuri. "Acasă, noi plătim 50-60 de bănuți pe kilowatt, mașina are 40kw. În oraș, ar putea să fie maxim 1 leu pe kw, practic aș plăti 40 de lei pe 300 de km, ceea ce înseamnă vreo 8 litri de benzină, cu indulgență. Cu opt litri de benzină aș merge doar 100 de kilometri. Cu mașina electrică ai acces peste tot, poți să mergi și în parc să iei pe cineva, dacă vrei. Un alt avantaj este că nu plătești așa de mult pentru electricitate. Sunt multe drumuri pe care le faci nu doar în oraș, de exemplu poți merge la mare gratis. Poate că nu sunt mulți bani, dar dacă mergi de zece ori pe lună la mare, se simte", mai spune Răzvan Barbu.

În perioada ianuarie - februarie 2019, au fost vândute în România 73 de mașini full electrice ( cu 2,8% mai multe decât în primele 2 luni din 2018), 25 din categoria plug-in (-71,6%) și 551 de autoturisme hibrid (+139,6%), conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile

voicul


cristi5

#892
O istorie a adoptiei vehiculelor electrice in Norvegia. Pt promovarea exceptarii EV de la taxe de vehicul nou, de acces in oras si de parcare, Frederic Hauge a folosit staruri pop cum ar fi a-ha.  Masina (un Fiat electric foarte timpuriu) era confiscata regulat de autoritati pt ca taxele respective nu erau platite si/sau pt ca nu era omologata, dupa care o cumparau inapoi.

Ruta de test pt mers dintr-o statie de incarcare in alta era Oslo-Murmansk.

https://bellona.org/assets/sites/4/BellonaBrief_EV-Norwegian-Success-Story.pdf





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Nu mi se pare asa revolutionar ca "piaţa însă este dată peste cap" cand alternativa este sa fi rupt cu taxe, pentru ca ai termice.
E simplu: oamenii vor ceva si chiar au bani sa ajunga la obiectiv.


Cum face Norvegia tranziția rapidă către automobilele electrice - VIDEO

Tranziţia la automobilele electrice este foarte rapidă în Norvegia. Aproape 60% din toate autovehiculele înmatriculate în luna martie în Norvegia au fost autovehicule complet electrice. Este practic un record absolut la nivel global.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/cum-face-norvegia-tranzitia-rapida-catre-automobilele-electrice-1107196

Ionut

Studiu: 3 din 10 români care intenţionează să achiziţioneze o maşină nouă sunt interesaţi de o variantă electrică

Românii sunt printre cei mai deschişi europeni la ideea de a achiziţiona autovehicule electrice, astfel că 36% dintre cei aflaţi în căutarea unei maşini noi intenţionează să cumpere una electrică, potrivit unui studiu E.ON.

ZF

Mamutu



voicul

Sunt si eu curios la ce masina se refera:
"Varianta de compromis e reprezentată de maşinile hibrid, de asemenea incluse în Programul Rabla. Cu reducerea luată în calcul, cel mai ieftin astfel de autoturism costă sub 6.000 de euro ..."


Mulți români și-ar cumpăra o maşină electrică, dar lipsa stațiilor de încărcare îi sperie - VIDEO

Unul din trei români îşi doreşte o maşină electrică. Şi-ar cumpăra chiar mâine una, dacă ar avea banii necesari. Nu doar preţurile sunt o piedică. Lipsa infrastructurii îi sperie cel mai tare. Maşinile electrice nu au autonomie prea mare, iar staţiile de reîncarcare sunt puţine. Există zone întregi în ţară, în care acestea lipsesc cu desăvârşire.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/multi-romani-si-ar-cumpara-o-masina-electrica-dar-lipsa-statiilor-de-incarcare-ii-sperie-1107805

Ionut

Ford pariază pe ,,electrificarea" gamei de autovehicule în Europa

Ford a anunţat astăzi, în cadrul evenimentului "Go Electric" de la Amsterdam, o gamă avansată de vehicule electrificate care marchează o nouă eră pentru companie şi pentru clienţii săi. O nouă linie de modele prezentate sub egida Ford Hybrid oferă sisteme de propulsie sofisticate mild-hybrid, full-hybrid şi plug-in hybrid, îmbunătăţind consumul şi experienţa de şofat pentru clienţii din Europa şi aducând valorile tradiţionale Ford – încredere, accesibilitate şi dinamism – în zona vehiculelor electrificate.

Ford a dezvăluit la "Go Electric" versiunea Plug-In Hybrid a noii generaţii a SUV-ului Kuga. De altfel, Kuga devine cel mai electrificat vehicul Ford din istorie, fiind primul model al companiei care oferă versiuni mild-hybrid, full-hybrid şi plug-in hybrid. Noul SUV cu şapte locuri Explorer Plug-In Hybrid şi noul transportor de persoane cu opt locuri Tourneo Custom Plug-In Hybrid au debutat la rândul lor astăzi în premieră mondială. Ambele oferă atât posibilitatea de rulare în modul 100% electric, cât şi autonomia şi libertatea oferite de un motor tradiţional cu combustie internă.

Alte noutăţi prezentate sunt noile Fiesta EcoBoost Hybrid şi Focus EcoBoost Hybrid, care pun la dispoziţia clienţilor sofisticata tehnologie mild-hybrid. Aceasta reduce emisiile de CO2, optimizează consumul şi oferă o experienţă dinamică plină de satisfacţie.

ZF

voicul

Oare MHEV intra tot ca/la hybrid si deci 95% reducere la impozit?