News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

M-am mai uitat inca odata pe hybride si piata de la cea mai iefitina in sus e:
Primele sunt Honda Civic si Insight. Doar ca nu prea sunt hybrid (cum se cam stie de hybrid) ci sunt asistate de un motor electric. Cand accelerezi mai primesti 13 - 15 cai electrici, care la cei 80 - 95cp sunt chiar mega extra necesari.

Mai sunt niste Prius-uri de prin 2006 si o baterie de 12 ani (cand ele erau garantate 8) si cu vreo 200.000 km ...

Si practic ajungi la niste hybride ok (an, km, design, spatiu si ok din cuvintele anuntului, nu ce gasesti la fata locului) cam de pe la 7500E (cu noroc), dar in mare cam de la 8000E.

La sumele astea nu iti recuperezi banii (din cosmul mai mic de benzina) pe care ii investesti pentru a lua hybrida. NU mentionez ca la sumele astea, DA, ai toata sansele sa fie nevoie de alta baterie (2000 - 4000E).

Deci inca cea mai ieftin hybrida ramane: benzina + GPL.

kitsune

Sincer, una dinasta mi-aș lua, e cam 15000:


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Nice.
Nu stiu de ce nu a prins hybrid-ul la masinile germane (in general). Personal eu am vazut vreo 5 A6 hybrid (asta de cand a aparut).
Probabil ca miroase a "saracie" sa ai A6 si sa nu iti permiti benzina/sa ai nevoie de hybrid.

Topul pe care l-am facut era de jos in sus, pentru ca eu nu vreau sa mai bag multi bani in masina.
La 15.000 de euro, in 5 ani, ai cam pierdut minim 5000 euro (adica o masina decenta SH) doar din depreciere.
Nu mai sunt dispus sa fac asta.  :)

voicul

#813
Un amplu reportaj cu statii si estimari de costuri.
Stau a ma intreb cui ii trebuie statie de 350kw? Mie si 150 imi pare mult - iti incarci masina in 20 de min pentru vreo 300 - 400km. Nu zic ca e rau, doar remarc.
"Pentru acest an sunt așteptate în România primele stații de putere foarte mare (150 kW) față de tot ce aveam până acum (50 kW)."

La fel de interesant:
"Vor mai urma, probabil, 2-3 ani de aur pentru automobilul electric, în România, cu încărcări gratuite, scutire de taxe și impozite, parcare gratuită...
Apoi, în funcție de cât de relevant va deveni în parcul auto național, este de așteptat ca automobilul electric să devină purtător de taxe și tarife venite din toate părțile."

Legat de asta:
Ikea are statie cu 4 prize.
Si cand ma uit ieri 4 (patru) masini in priza.
Si cand ma uit azi 5 (cinci!) masini: 4 in priza si una langa!

Deci pare ca nu prea se vand electricele (in comparatie cu termicele), dar uite probleme!

Restul:
Unde încarci o mașină electrică în 2019 și cât costă. E România pregătită pentru electromobilitate?

https://0-100.ro/2019/01/22/unde-incarci-o-masina-electrica-in-2019-si-cat-costa-e-romania-pregatita-pentru-electromobilitate/

kitsune

#814
Gândește-te că nu numai autoturismele vor încărca la prizele alea de 350 kW, poate vor fi autoutilitare, microbuze, camioane, etc. Nu cu baterii de 45 kWh ci cu 150-200 kWh. Sau poate ne luăm cu toții Tesla Roadster, face gubernul un program "prima teslă" (în ...)  :lol:

Referitor la a părea sărac cu A6 hibrid, îți dai jos siglele și pui din alea din piață cu "turbo", "sport", tdi ceva. Ieri am văzut un Jetta hibrid că al meu dar fără sigle pe nici o parte. I-o fi rușine.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Golful electric e mai ieftin decat cel pe motorina spune un studiu pe 4 ani efectuat in 4 tari (Franta, Germania, UK, Norvegia) daca se iau in calcul subventiile statului, facilitatile fiscale si costul combustibilului.
La noi ar trebui sa fie si mai ieftin.
Cel mai scump este modelul hibrid! (subventiile sunt mai mici).

https://cleantechnica.com/2019/02/14/report-electric-cars-already-cheaper-to-own-in-europe-than-gas-diesel-cars/

Mamutu

Si inca un film despre Sono Motors, start-up-ul din Munchen.
Genial!
Probabil ca va dura mult sa poata scoate o productie suficient de mare ca sa conteze, dar poate se inspira si ceilalti de la ei.


voicul

Toata emisiunea maine, dar e un scurt video despre consumul in oras.

Experiment ,,La volan". Hibridul înlocuiește deja dieselul? - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/la-volan-hibridul-inlocuieste-deja-dieselul-1081813

voicul

#818
Sunt de la vreo 12.000 euro (dar si cu peste 200.000km) la noi. In Germania mai gasesti la banii astia si sub 200.000 km.


Mamutu

Anul trecut numărul de mașini vândute cu motor cu combustie interna a început sa scadă pe principalele piețe mondiale (China, UE, SUA) iar cele electrice încep sa fie semnificative ca număr. Probabil ca Trendul va continua.
China cca 1.100.000buc
UE cca 400.000buc
SUA cca 360.000buc.
Lumea va schimba macazul spre electrice tot mai mult și mai repede.

https://cleantechnica.com/2019/02/16/fossil-vehicle-sales-are-officially-now-decreasing-in-china-europe-us/

voicul

Cele mai ieftine mașini hibrid plug-in pe care să le cumperi în România

Cele mai ieftine mașini hibrid plug-in din România nu sunt chiar atât de ieftine, dar s-ar putea să te scutească ulterior de prețul carburantului.

Dacă nu ai curajul și nici banii necesari ca să treci direct la o mașină electrică, cea mai bună alegere este una hibrid plug-in. Ai avantajul de a o utiliza atât pe carburant, adică pe benzină, cât și pe sistemul electric. Preferabil, ar fi să o folosești doar în modulul electric, iar pentru București, următoarele automobile îți oferă suficientă autonomie.

Volkswagen este pregătită să ofere doar mașini electrice în următorii ani, dar grupul german a lansat deja pe piață câteva modele hibrid plug-in. Unul dintre ele este VW Passat GTE, o limuzină de clasă medie, care asigură o autonomie maximă de 50 de kilometri. Are un motor puternic, de 218 cai-putere, cu propulsie termico-electrică.

Prețul ajunge la aproape 39.000 de euro.

Mini oferă unul dintre cele mai bune și mai puternice mașini hibrid plug-in de pe piață, atât în România, cât și în lume, la momentul actual. Consumă doar 2,1 l/100 km și ar emite doar 49 g CO2/km. Deci, e prietenoasă și cu mediul, și cu buzunarul tău (dar după ce ai dat o avere pe ea). Mini hibrid oferă în total 224 cai-putere și o autonomie de 50 de kilometri.

Prețul unui Mini Cooper S E Countryman All4 pornește de la puțin pete 37.000 de euro și crește pe măsură ce vrei o configurație mai complexă.

BMW are mai multe mașini hibrid plug-in în ofertă pentru România, dar, dacă vrei un autoturism de familie care să consume puțin și să nici nu polueze, poți alege modelul 225xe iPerformance. La fel ca toate mașinile hibrid, acest BMW este echipat cu două motoare – un turbo L3 de 1.5 litri și 136 cai-putere care pune în mișcare roțile din față și motorul electric de 88 de cai-putere care pune în mișcare puntea spate. În total, ai 224 de cai-putere, pe o mașină de tip MPV, ceea ce nu-i deloc puțin.

Consumul mediu de benzină este de 2,0 l/100 km, dar oferă autonomie de vreo 41 de kilometri. Prețul unui BMW 225xe iPerformance sare de 36.000 de euro.

Una dintre cele mai ieftine mașini hibrid plug-in este oferită de Volkswagen. Modelul Golf GTE este ideal dacă pui ceva bani deoparte ca să salvezi mai târziu mai mulți, cheltuind mult mai puțin pe benzină decât o faci în prezent. Cele două motoare, cel TSI și cel electric oferă împreună 204 cai-putere, mai puțin decât celelalte mașini prezentate, dar pentru un autoturism de oraș, consider că e mai mult decât ar trebui.

VW Golf GTE are cel mai mic consum dintre mașinile hibrid plug-in – doar 1,7 l/100 km, cu emisii de 39 g CO2/km și o autonomie de 50 de kilometri. Bateria poate fi încărcată și la priza de acasă și durează doar 2 ore și 15 minute. Dacă trebuie să faci asta pe drum, la o stație publică, s-ar putea să ți se pară mult, dar acasă, e un timp rezonabil.

Prețul unui VW Golf GTE este de aproape 36.000 de euro.

Kia Niro este cea mai ieftină mașină hibrid plug-in din România în acest moment. În ofertă există versiunea cu motor 1.6 litri pe benzină. Nu e o mașină care te dă pe spate cu designul său, dar este ideală pentru familie și știm cu toții că este un producător serios care distribuie unele dintre cele mai fiabile autoturisme din lume.

Consumul mediu de carburant este ceva mai mare, de 3 l/100 km. Vezi AICI un test drive explicat pe larg. Bateria se încarcă tot în două ore și 15 minute.

Prețul începe de la 24.000 de euro.

https://playtech.ro/2019/cele-mai-ieftine-masini-hibrid/


alexbb

Kia Niro plug-in arata foarte bine. Din pacate inca nu se justifica si economic in dauna unei motorizari hibrid simpla. Pretul de pornire (cu toate ecobonusurile) este de 21830 (Hibrid) vs 27813 (Hibrid plug-in). Deci o diferenta de 7000 EUR. La o medie de 15000km pe an, la un consum de 5% (exagerat) pentru hibrida normala, carburantul costa undeva la 1000 EUR pe an. Daca mergi strict electric si incarci gratis plug-in-ul, tot ar fi nevoie de minim 7 ani pentru a recupera investigia, fara sa luam in considerare: pret la curent, consum de benzina, uzura bateriei, uzura generala mai mare etc.

Inca nu am auzit nimic despre Ceed plug-in, probabil va fi disponibil din 2020 mai degraba...
ceed plug-in 

voicul

#822
Vad ca e o diferenta dintre pretul tau si cel al ziarului, dar as merge cu sumele tale ca fiind reale.  :)
Mai vad ca o e o diferenta de doar 6000 euro intre hybrid si PHEV, ceea ce face amortizarea optimista in 6 ani nu 7, dar asta nu schimba datele problemei.
Zic optimist pentru ca 15.000 km ii faci cu greu intr-un an (daca esti sofer de UBER ii rezolvi, dar in rest ...). Spre exemplu eu fac maxim 10.000, ceea ce ar mai pune 3 - 4 ani in plus.
Pe de alta parte o recuperare a investitiei in 6 ani, chiar si 10 ani, nu este un timp rau pentru ca o masina care o tii cam 10 - 15 ani, dar ea poate merge lejer 20. (dar e cazul ideal in care dupa 10 ani nu schimbi bateria).

Pe de alta parte: ASTA E!
Eu facusem un calcul sumar si iti recuperai 5000 de euro (cost suplimentar pentru un alt model hybrid) cam in 150.000 km, care poate insemna toata perioada de viata a automobilului (DACA, DACA nu ti se duce bateria). Vreo 10 - 15 ani adica.
PHEV-ul este mai econom, dar costa si mai mult.

Deci concluzia este ca economic nu se merita si nici eco nu prea este mare lucru.
De 5000 de euro planteaza copaci si o sa fi mult mai eco!
De asemenea multe masini sunt hybrid si deci eco, pentru ca au 80 de cp si 1.3 - 1.5l motorul (primele generatii), NU 3.0l si 250cp. E si normal ca un motor de 1.3l sa polueze mai putin fata de unul de 3.0l.
Dupa care s-a mers in extrema cealalta: Mini cu motor de 224cp?! La ce iti trebuie 224cp si ce cauta un motor asa mare pe Mini? Raspunsul este: pentru ca se poate (nu neaparat ca e bine sau eco).
Nu ai priza ta ... pai si daca ai sta in bloc cu priza (mai rar), ajunge sa mai aiba inca 2 vecini PHEV-uri si deja ai probleme sa incarci masina (nu te duci la 3 noaptea, ca s-a incarcat masina vecinului si o scoti pe a lui ca sa o pui pe a ta). Si uite asa consumul devine minim 5  :lol:

Concluzia generala este: hybrid-ul ajuta si PHEV-ul ajuta putin mai mult (DACA ai o suma destul de mare de investit la inceput!)
Revolutionara la costuri (dar asta in prezent ca ai 11.000E discount de la stat si inca multe statii gratuite) este doar masina electrica unde nu ai revizii, distributie, si multe altele + un consum cam de 1.5l benzina (cost curent transformat in benzina).
Doar ca ramane problema cu priza SI mai adaug si: 3 zile la rand la IKEA am vazut 4 din 4 prize ocupate (deci apar probleme si la statiile publice).

Se schimba costurile/e mai rentabil sa iei un hybrid sau PHEV SH. Chit ca schimbi bateria, tot e mai rentabil fata de a cumpara masina noua.

Mamutu

Pentru vorbitorii de limba germana o analiza a Modelului 3 facuta de redactorul șef de la Auto Motor und Sport Germania cu ocazia intrării modelului pe piata europeană.
Este o analiza foarte profesionista, lipsită de partizanatul presei germane fata de modelele din alte tari, concluzia fiind că 80% din reclama este justificata, mașina fiind ceva deosebit.
Accelerația de la 0-100 pe sosea uda și cu roti de iarna in 4,5s, valoare considerata ca fiind excepțională in context.


Ionut

Citroen Ami One Concept, cel mai mic automobil electric, pregătit spre lansare

Citroen Ami One este un concept care pregătit de Citroen pentru Geneva, un vehicul electric cu două locuri, comparabil cu smart EV sau cu Renault Twizzy, chiar dacă acesta din urmă este, de fapt, un cvadriciclu. După cum anunță Citroen, acesta va putea fi condus fără permis, datorită dimensiunilor, greutății și puterii motorului, urmând să devină și un vehicul electric accesibil ca preț.



Detalii pe Profit.ro