Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RaduC

#765
Ok, mi-am ridicat noua Hyundai Kona electric pe 15 Ianuarie si, pana acum am facut 1600 km.
Primele impresii sunt pozitive.

Specificatiile sunt aici:

Ei ii spun cross-over compact. Eu ii spun Focus cu steroizi, haha


Imi place ca trapa de la priza de incarcare e decupata simetric pe masca fata.


Portbagajul e chiar atat de mic pe cat pare.


Scaunele din spate se poate spune ca sunt cam inghesuite cand cele din fata sunt data la maxim in spate.


Priza de incarcare tipul 2, impreuna cu cea de incarcare rapida





Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

#766
In primul rand: felicitari!

Ai 1600km in 10 zile? Adica 160 pe zi/deci vreo 55.000+ pe an?

Pai nu conteaza ca e mic portbagajul ca in 2 - 3 ani (cu banii economisiti ca ai electrica/fata de termica) o sa ai bani sa iei una mai mare.  :)
Masina e mica nu ai ce sa-i faci. Si variante electrica are si portbagajul mai mic ca cea termica.
Partea buna e cu vreo 60 de l mai mare ca la I3 si cam cat cele de la clasa compacta.

Este varianta de 64 parca, nu?
Autonomia reala? Sa specifici si temperatura cam pe unde era.

RaduC

#767
Afisajul electronic in modul ECO


.... modul COMFORT


... modul SPORT. E destul de agila in toate trei modurie, data fiind masa de cam 1700 kg.


Statia de incarcare ZAPPI, de 7.2 kV, cu prelungitor de 5m si prioritizare pentru panouri solare (cand mi-oi instala si din alea)


Punctul de comanda. 


Transmisia se face printr-o cutie cu o singura treapta, si selectarea rapoartelor se face electronic.


Optionale, incalzire in scaune si volan, auto-hold, etc. 


...Lane assisst, avertizare pietoni (suna ca niste viori, la viteze foarte mici)



Powered by API/PUM imgur uploader

RaduC

#768
Monitorizarea bateriei si autonimiei. Eu am incarcat-o peste noapte, e la 100% dar imi arata doar 380km autonomie. Chiar se tine de promisiune, si nu am emotii ca voi calatori distanta asta fara sa trebuiasca sa o pun la incarcat. 


Cam acestea sunt consumurile. Temperaturile au fost in jur de 3-5 grade in perioada aceea. 


Acolo se vede ceam mai eficienta calatorie, cu un consum de doar 14kW/100 km. Stilul de sofat a fost destul de bine amestecat, cu autostrada cam 30 km, trafic lent inca vreo 20, DN vreo 15 si expres cu medie de 100 km/hr pe restul.


Meniul pentru programarea perioadei de incarcare, a pre-incalzirii habitaclului si a limitei de incarcare



Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Vad ca e DC - 80% si AC - 100%.
Ai idee de ce diferentele astea sau care e ideea de sunt aceste 2 diferente?

RaduC

Dupa cat am calatorit cu masina, pot spune ca sunt foarte multumit de autonomie, nu ma simt presat sau stresat ca as ramane pe drum pe undeva si pentru naveta mea de 200 km/zi este ideala. La munca o mai pun la incarcat, dar capacitatea incarcatoarelor de acolo e de doar 3.0 kW asa ca o incarcare de 8 hr imi extinde autonomia vreo 100 km.

Am ramas impresionat de ea in ziua in care am scos consumul de 14 kWh/100km, pentru ca plecasem de acasa cu 230 km autonomie, am condus 100 km si la destinatie imi spunea 149 km ramasi. Treaba buna. Temperatura exterioara a fost de 10 grade.

Plus ca e destul de confortabila. Scaunele sunt confortabile, dupa ce reusesti sa gasesti pozitia preferata. La capitolul spatiu interior e cam deficitara, dar 95% din timp voi fi doar eu in ea, asa ca e de ajuns.

Calitatea finisajelor e destul de ok, mai sunt plastice tari pe usi, dar bordul de destul de bine finisat, cu materiale mai moi.

La drum lung, cruse control simplu si lane assesst-ul activ sunt foarte folositoare. Android Auto sau Apple Car Play sunt disponibile si imbunatatesc capacitatea de entertainment a masinii, asa ca si drumurile lungi pot fi destul de "relaxante".

Traficul de oras ii place, nu consuma mult si e foarte agila. Se descurca foarte bine in depasiri, gratie celor peste 200 CP si a cumplului instant la orice (aproape) viteza. Frana regenerativa, cu trei trepte de intensitate, face ca sofatul sa se poate desfasura doar actionand pedala de acceleratie. Folosesc pedala de frana doar pentru a reduce viteza de pe la 10 km/hr pana la 0. Ceva similar are si Leaf, diferenta fiind ca Leaful se poate opri complet, fara actionarea pedalei de frana.

O jucarie buna in concluzie, pentru navetistul care are de parcurs pana la 300 km pe zi. Pentru familii... poate fi cam micuta chiar daca arata marisoara. Cred ca nu incap 2 carucioare in portbagaj...




RaduC

^^ Asa am setat eu. Cand bateria s-a incarcat pana la 80%, incarcarea se opreste. Ideea e ca ultimele 20 de procente necesita mult mai mult timp pentru a se incarca decat primele 80. Proportia e de cam 50 min pt 80% si inca vreo doua ore pentru restul. E cauzat de felul in care ionii circula in baterie in timpul incarcarii

voicul

1 e rezolvata, dar nu inteleg de ce ai facut asta? Costuri mai mici de incarcare?

RaduC

#773
Nu, DC e foslosit de statiile rapide. Acasa incarc cu curent alternativ. Daca ajung pe la o benzinarie, bag la statia rapida, sa zicem ca bateria e undeva la 45%, imi spune ca mai am 24 de minute pana ajunge la 80%, asa ca stiu ca am timp de un pishu, cafea si ziar. Dupa 24 de minute sunt la masina, scot din priza pentru ca incarcarea e deja oprita, si plec.

Eu asa vad utilitatea functiei respective.

In ceea ce priveste consturile de incarcare, functia de programare a perioade de incarcare imi e folositoare acasa, pentru ca imi cumpar curentul la tarif dual, iar tariful ieftin, de 8.6 centi pe kW, e tarifat intre 11.00 pm si 8.00 am. Ceea ce se traduce printr-un cost de 1.5 euro la suta de km, la un consum mediu de 17.5 kW/100 km.

Comparativ cu Skoda mea Superb diesel, costurile de rulare sunt mult diminuate/luna (valorile pt Skoda sunt cele medii lunare pe anul 2018

                           Skoda         Kona
Asigurare             55.0             25.0
Impozite              58.0             10.0
Service                22.5               0.0
Reparatii            200.0               0.0
Taxa drum            80.0             40.0 (rambursarea a 50% din taxele de autostrada platite)
Combustibil      ~340.0             60.0 (daca ar fi sa incarc doar acasa, dar nu e cazul)
                     ===============
Total                  755.0            135.0
Cost achizitie          0.0           630.0
                     ===============
Total                  755.0            765.0

No

voicul

Gata am inteles acum care e logica si e logic  :) .

Deci la costuri: iesi undeva la fel sau chiar mai ieftin pe electric, dar conduci o electrica din 2019 si nu o termica din 2000+.

Confirmi si asta: te dai mai jos relaxat dupa un drum cu electrica? (din cauza lipsei de zgomot si trepidatii motor).

RaduC

Joi a condus un coleg jaguar ul lui diesel, din 2017 și m-a luat și pe mine. Sooo last century...  :troll:

ghrt

Am un amic cu o Skoda diesel similară sau la fel şi plăteşte ceva mai mult de 250€ anual pe service şi întreţinere, deci electrica ar fi mai avantajoasă. Dar uneori face drumuri f lungi, 1000+km.
Cont (aproape) inactiv.

cristi5

RaduC multumesc de impresii! Drum bun si sa ne mai povestesti!

RaduC

Cu plăcere. Revin când capăt experiență.

^^ Cu puțină planificare se pot face relativ ușor și drumuri lungi cu o electrică ce are o astfel de autonomie.
Eu încă nu m-am obișnuit de tot și mai am ceva anxietate dată de faptul că e electrică.

voicul

Scopul jucatorilor mari din industria auto este unul singur: kill Tesla.

Volkswagen's plan to kill off Tesla
World's biggest carmaker puts faith in €30bn 'skateboard' to win electric race

Whenever a new electric car is unveiled, someone asks whether it is a "Tesla killer" as the Silicon Valley pioneer is still the company to beat on price, styling and battery power, despite the latest investor worries on sales.


https://www.ft.com/content/a2b8cf3a-1e14-11e9-b126-46fc3ad87c65?fbclid=IwAR21HSCXjpZd1uLd9pvkB4ZVWFkiEhkzcLEiWHUK0JqzdUxlE5rkcbbAhJY