Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Volkswagen investeşte 800 milioane dolari pentru a dezvolta un nou automobil electric

Producătorul de automobile Volkswagen a anunţat, luni, în cadrul Detroit Auto Show, că va investi 800 de milioane de dolari pentru a dezvolta un nou automobil electric, iar producţia va începe din 2022, conform site-ului agenţiei de presă Reuters. Noul automobil va fi realizat la fabrica din Chattanooga (statul Tennessee din Statele Unite ale Americii), unde producătorul de automobile german va mai angaja 1.000 de persoane, în următorii ani. Primele automobile electrice ale producătorului german vor fi realizate la Zwickau (Germania), iar producţia este estimată să înceapă la finele acestui an. Pe lângă această fabrică, Volkswagen va deschide noi fabrici pentru automobilele electrice la Anting şi Foshan, în China, în 2020, precum şi la Emden şi Hanover (Germania), până în 2022.

Mediafax

voicul

Ford pregăteşte o mare surpriză pe nişa electricelor
Ford pregăteşte o mare surpriză pentru anul viitor pe nişa electricelor. O spune chiar directorul companiei, Jim Hackett, într-un interviu pentru CNBC.

Potrivit acestuia, Ford are deja în proiectare şi dezvoltare nu mai puţin de 16 modele de maşini electrice, iar primul model ar putea ieşi de pe porţile fabricii chiar anul viitor.

Producătorul american de maşini a anunţat deja că are în plan să investească în următorii trei ani 11 miliarde de dolari pentru a produce 40 de hibride şi maşini 100% electrice.

Compania se află de asemenea în mijlocul unei restructurări masive, cu scopul de a reduce costurile cu până la 14 miliarde de dolari în următorii cinci ani. Ford a anunțat recent planurile de a reduce mii de locuri de muncă în Europa, precum și de a întrerupe unele linii neprofitabile. Ford încearcă aşadar o relansare rapidă a activităţii după o încetinire destul de drastică.

În primele 9 luni ale anului trecut, profitul Ford a scăzut cu aproape o treime, iar acţiunile companiei au scăzut cu 10 dolari pe unitate pentru prima dată în ultimii 6 ani. Potrivit directorului companiei, un motiv pentru această situaţie este că Ford are una dintre cele mai vechi flote din industria auto, însă o dată cu noile modele compania asigură că va avea 75% din portofoliul complet transformat.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/ford-pregateste-o-mare-surpriza-pe-nisa-electricelor-1064600

Ionut

Gama de vehicule electrice Hyundai ajunge în România: Ioniq Electric pleacă de la 39.000 de euro, iar Kona Electric de la 45.500 de euro

Hyundai a publicat lista de prețuri pentru Ioniq Electric și Kona Electric. În România, SUV-ul Kona Electric pleacă de la 45.351 de euro, în timp ce Ioniq Electric este disponibil de la 39.068 de euro. Hyundai are și o ofertă de lansare care scade prețul cu până la 2.500 de euro în funcție de modelul ales. Hyundai Ioniq a devenit deja un model de succes pentru constructorul sud-coreean. Producătorul oferă doar versiuni electrificate, pe piața din România fiind deja disponibile variantele hibrid și plug-in hybrid.

Detalii pe Automarket.ro

rota

PMB: Cele 23 de autoturisme hibride vor înlocui maşinile vechi, uzate moral şi fizic

Cele 23 de autoturisme hibride pe care intenţionează să le achiziţioneze Primăria Capitalei vor fi folosite pentru deplasarea personalului PMB în vederea îndeplinirii sarcinilor de serviciu şi vor înlocui maşinile vechi, uzate moral şi fizic, cu grad mare de poluare, a precizat biroul de presă al instituţiei.

"Achiziţionarea autoturismelor hibride se regăseşte în Acordul în vederea implementării măsurilor din Planul Integrat de Calitate a Aerului (P.I.C.A.) în Municipiul Bucureşti. Astfel, Planul menţionat prevede Măsura nr.10 - Modernizare parc auto persoane juridice şi instituţii. Planul este întocmit în conformitate cu prevederile Directivei 2008/50/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 21 mai 2008 privind calitatea aerului şi un aer mai curat pentru Europa. Autoturismele vor fi folosite pentru deplasarea personalului din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu. Autoturismele hibride, cu grad de poluare redus şi performante din punct de vedere al consumului de carburant, vor înlocui autoturismelor vechi, uzate moral şi fizic, cu grad mare de poluare, aflate acum în dotarea PMB", se arată într-un comunicat al primăriei.

Conform unui anunţ publicat marţi pe SICAP, Primăria Capitalei intenţionează să achiziţioneze 24 de autoturisme, dintre care 23 hibride, valoarea totală estimată a acestora fiind de 1.659.450 de lei.

Cele 23 de autoturisme hibride au o valoare estimată de 1.609.035 lei.

Economica

voicul

Mi se pare ca portbagajul lui Kona electric este foarte mic - 332l fata de 554l varianta pe benzina/motorina.

332l sunt volum de portbagaj din clasa Golf. Te descurci deci si cu Kona, dar pentru o masina electrica care nu are motor ...

voicul

#755
Eu iesisem cu costul pe la 7lei la 100 km, nu 2 sau 4 lei cum zice in articol.
Oricum conlcluzia e ca intradevar aceasta subventie de 10.000 eur nu va ramane mult. Deci e un optim pentru cumparare: subventie mare, inca multe statii de incarcare gratuite.

--
Cât costă electricele și cât sunt subvențiile

Sunt câteva țări, cum ar fi Norvegia, Olanda și Austria, unde vehiculele electrice au cotă mult peste media europeană, însă fie este vorba de o politică guvernamantală fermă de a le promova, fie de condiții speciale din piață. În peste 10 țări europene guvernele oferă subvenții ce variază între 2.000 și 10.000 euro pentru achiziția de mașini electrice.

Mașinile electrice de sub 40.000 de euro - Prețurile nete, cu TVA, fără subvenții, bonusuri sau discount-uri, valabile pentru piața din Romania

smart EQ fortwo (22.122 Euro)
smart EQ forfour (22.783 Euro)
Volkswagen e-up! (22.734 Euro)
Mitsubishi iMiEV (24.181 Euro)
Renault Zoe (33.450 Euro)
KIA Soul EV (33.665)
Nissan Leaf (35.100 Euro)
BMW i3 (38.199 Euro)
Volkswagen e-Golf (38.468 Euro)
Hyundai Ioniq Electric (39.068 Euro)

Chiar și după aplicarea subvențiilor de 10.000 de euro prețul rămâne ridicat dacă ținem cont că mașina are o autonomie mult mai mică decât cele convenționale. Un atuu ține însă de faptul că sunt mai mici costurile de utilizare datorită faptului că încărcările la priză sunt mai ieftine decât benzina sau motorina sau în unele cazuri sunt gratuite.

Se poate estima că subvențiile nu vor rămâne la acest nivel ridicat mulți ani de acum înainte. Și în Europa nordică și occidentală se discută despre reducerea subvențiilor și despre nevoia ca această piață să se susțină singură și să nu depindă așa mult de fonduri de la buget.

La un cost mediu de 0,5 Lei pentru 1 kWh (medie grosieră), oricare dintre mașinile din lista de mai sus pot parcurge circa 5 km cu 1 kWh (medie anuală grosieră), ceea ce înseamnă un cost de 0,1 Lei/km (medie grosieră).

În măsura în care curentul electric este gratuit, la stațiile publice ori publice-private care oferă așa ceva, costul deplasării este 0 (zero). La polul opus sunt prețurile de circa 2 Lei/kWh, practicate la unele stații rapide, caz în care costul pe kilometru devine 0,4 Lei.

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22917376-dacia-electrica-istoria-10-ani-unei-iluzii-nu-aparea-prea-curand-cat-costa-acum-cele-mai-ieftine-masini-electrice.htm

RaduC

Quote from: voicul on January 16, 2019, 09:52:48 AM
dar pentru o masina electrica care nu are motor ...

Dar are și motor și cutie de viteze

cristi5

Tesla concediaza 3000 din 45000 de angajati pt ca Model 3 e prea scump si nu se vinde.

http://www.bbc.co.uk/news/business-46919489

Eu am urcat in Model 3 si mi s-a parut cam inghesuita. Ma gandesc ca pt americani e si mai si.



georgec

#758
Inca o manipulare media impotriva celor de la Tesla, masinile(3, s x) se vind f bine.
https://cleantechnica.com/2019/01/18/tesla-model-s-37-of-large-luxury-car-sales-in-2018-in-usa/

Musk are o politica de personal deja cunoscuta, creste rapid
https://cleantechnica.com/2018/10/11/tesla-may-double-the-size-of-gigafactory-1-triple-its-workforce-if-infrastructure-permits/

si apoi la 12 sau 18 luni face un fel de trim pentru a indeparta pe cei ineficienti si evident pentru a mentine costurile jos.

Chiar finalul articolului din Bbc scrie
In his email, Mr Musk noted the firm was cutting the jobs after expanding its headcount by almost a third in 2018.

Ionut

Volkswagen spune că maşinile electrice ar putea fi prea scumpe pentru cei cu venituri mici

Producătorul auto german a anunţat că trecerea de la maşinile diesel sau pe benzină la cele cu motoare electrice va aduce costuri finale mai mari, care nu pot fi accesibile pentru persoanele cu venituri scăzute. "Avem obiectivul clar de a face ca vehiculele electrice să fie accesibile pentru o mare parte a populaţiei", a afirmat Hans-Dieter Poetsch în interviul acordat publicaţiei Welt am Sonntag. "Actualul nivel de preţ nu poate rămâne la fel, dacă aceste vehicule sunt echipate cu motoare electrice. Astfel, acest lucru va conduce în mod inevitabil la creşteri semnificative de preţuri pe segmentul maşinilor mici", a explicat acesta.

Adevarul

Ionut

Tesla are undă verde din partea autorităților pentru a începe livrările de Model 3 în Europa, conform planului

Tesla a primit aprobarea autoritățile europene pentru a începe livrările Model 3 în Europa, astfel că primele mașini vor ajunge la clienții europeni în luna februarie, în linie cu planuri anunțate anterior de companie, potrivit Bloomberg. Producătorul anunțase încă din octombrie anul trecut că pregătește începerea livrărilor de Model 3 în Europa la începutul anului 2019. Autoritățile europene au dat undă verde acestor livrări, astfel încât Tesla va putea respecta termenele promise.

Profit.ro

voicul

Pai sa castige mai putin pe masina sau chiar de loc, mai ales ca dupa cat au trisat la emisii, nu ar deranja pe nimeni sa cumpere VW mai ieftin !!!

Ei nu pot sa produca cat au cerere acum, din partea celor cu mai multi bani, dar isi fac probleme pe viitor.
Un ZOE din 2014 cu (pana in 50.000 km) este 10.000E de la 30.000+ in nou.
Deci daca si aia fara bani vor electrica ... se gasesc alternative.

Ionut

Honda confirmă lansarea prototipului unui model electric urban la Salonul Auto din Geneva



Honda a confirmat că va prezenta publicului un prototip al unui viitor model, care va fi bazat pe conceptul Urban EV, prezentat anterior la Frankfurt. Prima schiță a modelului arată doar partea frontală a mașinii, care trimite la conceptul Urban EV. Honda susține că viitorul model ce se va baza pe prototipul ce urmează a fi expus la Geneva a fost dezvoltat cu focus pe funcționalitate și scop, cu un design curat, simplu și unic. Mașina este un pas în angajamentul Honda de a ajunge la două treimi din vânzările europene bazate pe tehnologia electrică, până în 2025. Cei de la Honda subliniază legătura dintre Urban EV, de la Franfurt, și prototipul de la Geneva. Potrivit anunțului, versiunea de serie a acestui model va fi prezentată în ultima parte a anului.

Profit.ro

adiarc

prototip,neprototip..dar parca la tipul acesta de autovehicule,tot mai multi producatori se intrec in urâțenia,uratenilor...cea mai hidoasa masina ( inteleg costuri,imprimante 3D,dar totusi )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

VW revoluționează industria auto. Cu ce înlocuiește motoarele cu ardere internă

Grupul Volkswagen va produce baterii pentru vehiculele electrice şi staţii de reîncărcare în Germania, pregătindu-se pentru producţia de masă a acestui tip de automobile şi pentru revizuirea diviziei care produce motoare şi componente auto, transmite Reuters.

Vineri, grupul german a anunţat că până în 2020 va investi 870 de milioane de euro (985 de milioane de dolari) pentru a dezvolta componente pentru vehiculele electrice, potrivit Agerpres.

Staţiile de reîncărcare pentru vehiculele electrice vor fi produse la fabrica din Hanovra, unde în prezent se fac motoare şi piese turnate.

Primele staţii mobile de reîncărcare vor fi înfiinţate anul acesta în oraşul natal al VW – Wolfsburg – iar proiectul va fi extins şi în alte oraşe în 2020.

Până în 2023, grupul Volkswagen vrea să investească peste 11 miliarde de euro în vehicule electrice şi autonome, digitalizare şi servicii de mobilitate.

Gigantul german Volkswagen, care, după scandalul emisiilor poluate, a început să se concentreze pe mașinile electrice, a anunțat că va renunța definitiv la mașinile pe benzină și motorină.

Michael Jost, șeful departamentului de strategie a producătorului auto, a spus, în decembrie, la o conferință organizată la sediul central al Volkswagen din Wolfsburg, că "2026 va fi ultimul an în care vom mai produce platforme cu motoare cu combustie internă".

Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat, ulterior, pentru Reuters, că producătorul german se va concentra în schimb pe mașinile electrice.

Decizia pune Volkswagen în competiție directă cu Tesla a lui Elon Musk. Luna trecută, nemții au anunțat că au în plan o mașină electrică de 20.000 de euro și intenția de a tranforma fabricile din Germania, pentru a putea produce vehicule electrice.

https://www.money.ro/vw-revolutioneaza-industria-auto-cu-ce-inlocuieste-motoarele-cu-ardere-interna/