Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul

Prima fabrică Tesla construită în afara SUA. Investiția se ridică la 2 miliarde de dolari

Tesla a lansat luni construcţia gigafabricii sale din Shanghai, un proiect de 2 miliarde de dolari, unde va începe până la sfârşitul acestui an producţia de vehicule electrice Model 3, potrivit unui anunţ publicat pe Twitter de directorul general al companiei, Elon Musk, transmite Reuters.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/prima-fabrica-tesla-construita-in-afara-sua-investitia-se-ridica-la-2-miliarde-de-dolari-1060137

Mamutu


Mamutu

#737
Nissan a anunțat lansarea modelului Leaf cu baterie de 62kWh și de asemenea primele prețuri din Europa - un model ediție limitată de la 45.500Eur.
https://insideevs.com/nissan-announces-leaf-e-price-europe-japan/

voicul

Ce teapa nesimtita:
"Expected price in the U.S. – $35,000" si in EU - 45.000 si euro (nu $)

La fel si la telefoanele MAR: 900$ in SUA 900E in EU. Macar au acelasi pret.

La 45.000 iti iei I3S. Are spatiu mai mic la portbagaj dar ai in banii asita:
BMW !, ai autonomia de 300 km + REX (range extender - deci autonomie nelimitata) SI + varianta de TOP de la I3 (posibil sa nu fie chiar toate optiunile in banii astia, dar niste lemn bambus chestii din astea ... adica sa simti ca ai dati 45.000 de EURO).

Despre I3s:
http://0-100.hotnews.ro/2017/11/17/bmw-i3s-mai-scump-cu-3-570-euro-decat-versiunea-standard-non-s/

dumbravaandrei

#739
Astia care plang dupa diferentele de pret intre UE si SUA - cat de bine cunoasteti sistemul fiscal din SUA?
Ia cumparati masina in SUA si aduceti-o pana in Europa...ia vedeti ce pret va iese (fara sa luat in calcul transportul).
Asa ca nu producatorii sunt de vina ci iubitii nostri politicieni (la nivel de UE inclusiv) si iubitii politicieni de peste ocean care nu pot sta la aceeasi masa sa faca o zona de liber schimb.

ghrt

REX din BMW i3 nu inseamna autonomie nelimitată, ci doar un spor de niște km. Puterea furnizata de acel motor e auxiliara, adica masina nu se poate deplasa doar cu ea. In schimb e foarte bun iarna, furnizeaza caldura.
Cont (aproape) inactiv.

Iulika0069

REx-ul are vreo 38CP, pe care ii poate baga in baterie (hai sa zicem 25KW cu tot cu pierderi); undeva la 100-110km/h este viteza pe care o poate sustine i3-ul cu bateria descarcata complet (si REx activ)..

voicul

Dupa care plin de 9l si alti 100 - 120 km autonomie.
Evident ca de asta iti iei I3 si intradevar REX e motor auxiliar, dar la nevoie se poate merge si cu/doar pe el ceva vreme.

Ionut

Astăzi am nimerit un Zoe la Uber. Mișto jucăria. Destul de banală masina, fara pretentii, fata de Golf electric (nimerit tot la Uber acum vreo doua luni), dar cred ca isi scoate banii.

ghrt

^^ Din experienţa proprie, cu 61CP/0.7L şi cam 1 to masă totală urc cu 90kmph pantele A2 prin Dobrogea folosind intensiv turbina... chiar dacă aş călca la blană sunt multe pante pe care nu scot mai mult de 110kmph. Cu 38CP (să zicem 30CP după aproximarea aproximării) succes cu cele minim 1.4 to... desigur că o poţi lua pe DN-ul din vale dar atunci nu mai vorbim de a conduce la fel ca o termică dpdv al range-ului şi rutelor (şi uneori nu există DN în vale, aşa că singura opţiune este ca la intrarea în pasul montan să ai bateria full).

Din ce am citit, că m-a interesat subiectul, pe blogurile cumpărătorilor care se dădeau zilnic cu el... maşina e mişto dar are nişte limitări, în timp lumea le-a înţeles şi utilizarea REX (care e raportată de maşină la BMW) a scăzut foarte mult. De fapt mulţi îl foloseau numai când era frig afară şi în rest mergeau electric. Pentru chestia asta cred că se poate pune un Webasto.
Cont (aproape) inactiv.

Iulika0069

Am citit legat de i3 REx-only la 100-110km/h pe drum drept, fara urcusuri :)

Oricum, la cum imi imaginez ca as folosi REx la drum lung (adica, atunci cand scade bateria la 30-50% - dau drumu' manual la REx), daca ajung la 0% baterie, probabil ca am ramas si fara benzina! :D

Ionut

Quote from: voicul on January 07, 2019, 09:14:03 PM
Volkswagen a anuntat primul concurent pentru Dacia! Cum arata Golf Light, masina low cost germana. FOTO

Ce i-a apucat pe-astia?! Design retro, OK, dar mai trebuie sa fie si frumos... incredibil cat seamana.




Honda va prezenta la Geneva versiunea de serie a modelului electric Urban EV



Honda va prezenta la Geneva primul model european alimentat exlcusiv electric, unul bazat pe conceptul Urban EV, expus la Franfurt acum doi ani. Honda va prezenta versiunea de serie a modelului Urban EV, un model complet electric, bazat pe conceptul de la Frankfurt 2017, potrivit Automotive News, care citează surse din companie. Premiera va avea loc la Geneva, anul acesta, la salonul ce are loc în luna martie. Lansarea pe piață ar urma să aibă loc abia un an mai târziu. Urban EV a fost dezvoltat pe o platformă complet nouă, destinată vehiculelor electrice, și a avut ca țintă publicul european, mai ales la nivelul aspectului. De altfle, mașina pare că amintește de silueta primei generații VW Golf.

Profit.ro

voicul

Este un progres fantastic pentru Honda fata de design-ul primul Insight.



In rest: sa le cumpere ei la cum arata!
Si tocmai eram mai fericit ca arata mai OK ultimele electrice (nu masini din filmele SF din anii 80).

Pe de alta parte: ce bine arata generatia 3 de Insight

https://www.cars.ro/detroit-auto-show/2018-honda-insight-prototype-oficial-14842.html

In mod ciudat inca hybrid ... plugin hybrid.

frunzaverde

Quote from: voicul on January 10, 2019, 09:42:37 AM
"Expected price in the U.S. – $35,000" si in EU - 45.000 si euro (nu $)
La fel si la telefoanele MAR: 900$ in SUA 900E in EU. Macar au acelasi pret.

In multe cazuri asta vine din faptul ca in SUA taxele se pun peste pret, pe cand in Europa taxele sunt incluse in pret. In SUA, la masini electrice, au voie inclusiv sa scada din pretul afisat rabatul federal (de tip reducere de taxe pe venit) pentru masini electrice; in Europa, orice reducere de taxe sau rabat guvernamental sau avantaje se pune ulterior, si nu are voie sa fie inclusa in pret.

De exemplu, Tesla spune ca vinde 3-ul de baza cu 35.950$, dar realitatea e ca scoti din buzunar 44.000$ pentru masina + taxe (care, in functie de stat pot fi pana la 12.5%, deci poti ajunge lejer la a scoate din buzunar. Asa, masina ta de 35.950, a ajuns sa coste 50.000. Primesti inapoi 3500-5000$ anul urmator ca deducere la taxe federale pentru masini electrice (asta daca in anul urmator ai platit suficiente taxe incat guvernul sa aiba de unde sa-ti dea inapoi atatea taxe, daca nu, teapa ta).

De altfel, intr-un supermarket din Franta, Germania sau Italia, daca la raft scrie 1 euro, la casa te costa 1 euro. In SUA, daca scrie 1$, tot ce poti sa te-astepti e ca o sa coste mai mult de 1$. Cat, nu stii decat daca stii nivelul de taxe in jurisdictia ta. Poate fi 1.05 sau 1.25... Si pentru americani, e normal, taxele nu sunt parte din pret. Pentru europeni, e absurd, ba chiar si ilegal.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

În RO erau preţurile cu *, apoi jos scria că s-a calculat prima de fer vechi. Cum eu nu aveam bilet din ăla, am considerat reclama respectivă o minciună de marketing.
Dar la americani mizeria aia a avut şi o parte bună - aproape un deceniu statele nu au reuşit să încaseze taxa pe vânzări.
Cont (aproape) inactiv.