Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Ăia-s buni la tehnică, noi tot la politică!
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu


rota

"Lansarea primelor statii de incarcare a masinilor electrice din cadrul proiectului ,,Program multianual de crestere a calitatii aerului si de sprijinire a mobilitatii electrice, nepoluante, prin dezvoltarea infrastructurii pentru incarcarea autovehiculelor electrice in Municipiul Bucuresti".

In cadrul primei etape a proiectului, Primaria Capitalei, prin Compania Municipala Energetica Bucuresti, a amplasat 7 statii complet functionale, care au fost montate in 3 parcari ale Primariei Sectorului 4, dupa cum urmeaza: 4 statii de incarcare in parcarea din Str. Pridvorului, intersectie cu Str. Secerei, 2 statii in parcarea din str. Izvorul Rece si 1 statie in parcarea din str. Racovita.

Proiectul de instalare a statiilor de incarcare masini electrice se va derula pe parcursul urmatorilor doi ani si presupune, in final, amplasarea a 300 de astfel de statii care vor putea fi folosite de posesorii de autoturisme electrice.

Gabi FIrea FB

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu


voicul

As zice ca e facatura ... dar cu unii oameni nu te pui:


voicul

In Bucuresti, Iasi si Brasov exista cea mai mare poluare si voi duceti autobuzele in Constanţa, Alba -Iulia, Ploieşti, Buzău?
E bine boss !!!

Patru orașe mari din România intră în epoca SF. A început licitația

Bucureștiul nu mai este, de ceva vreme, centrul României. Cel puțin în ceea ce privește adaptarea la tehnologiile moderne. O demonstrează și o recentă măsură luată de Guvern, care vizează orașe importante din România, dar nu și Capitala.

Un număr de 51 de autobuze electrice de 12 metri vor fi cumpărate de Ministerul Dezvoltării, care este pregătit să ofere până la 141 de milioane de lei(30 de milioane de euro) pentru ele, ceea ce face ca preţul pe unitate să fie de 588.000 de euro, de peste două ori mai mult decât varianta medie pe motorină . Anunţul a fost publicat în Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice în 18 decembrie, ofertele sunt aşteptate până în 17 ianuarie.

Contractul pe care Dezvoltarea îl propune ofertanţilor este împărţit în patru loturi, pentru fiecare municipiu: 20 la Constanţa, 13 la Alba -Iulia, 9 la Ploieşti, 9 la Buzău, plus staţii de încărcare aferente.

"Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planşeu jos (podea integral coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj... Caroseria va fi garantată la coroziune minim 8 ani. Ea va fi prevăzută cu minim 3 uşi de acces cu funcţionare automată pentru călători, situate pe partea dreaptă, cu câte 2 foi fiecare uşă având o lăţime de minim 1.200 mm. Caroseria va fi garantată împotriva fisurării, deformării, ruperii pe toată durata de viaţă a autobuzelor electrice (15 ani)... Autonomia autobuzelor electrice va fi de minim 60 km în condiţiile în care funcţionează sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare a instalaţiei de răcire/încălzire şi cu încărcare maximă de persoane", este descrierea din Caietul de Sarcini a produsului dorit de minister pentru oraşele reşedinţă de judeţ din provincie.

În stabilirea câştigătorului, autoritatea contractantă va acord un punctaj de 80% pentru oferta financiară, 10% pentru garanţia extinsă şi 10% pentru numărul total de călători transportat. Banii provin din fonduri europene nerambursabile.

Achiziţia de autobuze electrice se poate extinde în toată ţara. Bani sunt

Achiziţia de autobuze electrice pentru municipalităţi din România face parte din programul guvernamental Măsuri privind mobilitatea urbană, finanţate în cadrul POR 2014-2020 prin Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii reduse de carbon, Obiectivul specific 3.2 - Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă şi prin Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. În total, 1,4 miliarde de euro – bani europeni sunt disponibili în cadrul acestui program. Solicitanţii eligibili sunt 39 de municipii reşedinţa de judeţ, iar pentru Obiectivul specific 3.2, solicitanţii eligibili sunt toate celelalte oraşe şi municipii din România, inclusiv Municipiul Bucureşti şi municipiul reşedinţă de judeţ Tulcea.


În iunie, Guvernul  emis o ordonanţă care stabilea cadrul instituţional pentru participarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) la pregătirea şi implementarea unor proiecte, în parteneriat cu autorităţile publice locale, ce au ca obiect dotarea unităţilor administrativ-teritoriale cu mijloace de transport. Este vorba despre tramvaie, troleibuze, autobuze electrice, inclusiv puncte de reîncărcare şi alte echipamente, utilizate pentru prestarea serviciului de transport public local şi de autobuze şcolare de tip Euro 6, utilizate pentru transportul elevilor din învăţământul preuniversitar de stat.

La Sibiu, deja s-au achiziţionat primele autobuze electrice în cadrul acestui program. Urmează atribuire şi la Suceava.

https://www.capital.ro/exlusiv-patru-orase-mari-din-romania-intra-in-epoca-sf-a-inceput.html

georgec

La Braşov se schimba intreaga flota , Dieselurile euro 2 si 3 se schimba cu dieseluri euro6(105 autobuze) Menarinibus (produse in Turcia). S-au depus deja ofertele pentru 26 de troleibuze cu autonomie,  si sunt in pregatire achizitiile pentru inca 20 de autobuze hibride,  30 de autobuze electrice si inca un lot de 25 de troleibuze.

Ionut

Italia va oferi subvenţii de până la 6.000 de euro la achiziţia de vehicule ecologice

Italia va oferi subvenţii de până la 6.000 de euro cumpărătorilor de vehicule cu emisii reduse şi va aplica taxe achiziţiilor de vehicule mari cu motoare pe benzină şi motorină, potrivit măsurilor aprobate în Parlament, transmite Reuters. Măsurile fac parte din bugetul pe 2019 aprobat duminică de camera superioară a Parlamentului şi modifică propunerile prezentate de guvern la începutul acestei luni, care fuseseră criticate de industria auto. Sindicatele şi asociaţiile din sectorul auto au avertizat în legătură cu taxa propusă, afirmând că ar putea să îi afecteze nu doar pe producătorii de automobile ci întreg lanţul de furnizori, inclusiv locurile de muncă. În noua formă, taxele propuse pentru automobilele cu motorizare tradiţională nu se vor aplica automobilelor mici de  familie, ci doar vehiculelor puternice, între care SUV-urile. Stimulentele pentru vehiculele electrice şi hibride vor varia în funcţie de emisiile generate şi nu vor fi acordate pentru modelele care costă peste 50.000 de euro.

News.ro

bbk

#715
Pragul a urcat la 61000 de euro, prima este de 6000E pt vehicule cu emisii între 0-20 g, 3000E bonus pt vehicule cu emisii între 20-70 g si 1500E pt vehicule cu emisii între 70-90g.
Iar pentru scooterele hibride si electrice bonusul este de 30% din prețul de achiziție pana la un maxim de 3000E.
Ecotaxa in forma originală pleca de la 150E pt vehicule cu emisii între 110-120, pana la un maxim de 3000 E pt vehicule cu emisii peste 250g.
După ce constructorul autohton a facut scandal amenințând chiar si că închide fabricile din it, avea si dreptate pt ca utilitarele fiat erau cele mai lovite, guvernul a restrâns area la 'vehicule de 'lux' si 'suv', încă nu se știe care sunt vehiculele care intra in aceste categorii. Iar ecotaxa incepand din luna martie va fi de 1100E pt vehicule cu emisii între 161-175g , 1600E pana in 200g,  2000E pana in 250g si 2500 peste 250g

Ps: se refera la inmatriculari noi, nu au treaba cu vehiculele înmatriculate pana la sfarsitul lunii februarie

RaduC

Până una, alta, eu am comandat Hyundai Kona 64 kW. În ianuarie, după ce o primesc, o să îi fac o prezentare și pe forum. Mă aștept ca autonomia să fie peste 450 km pentru profilul meu de utilizator.
Revin

mvmocanu


RaduC

Nu, locuiesc în Irlanda și acolo am și comandat-o. E disponibilă doar din noiembrie, oricum. La ce calcule mi-am făcut, povara fiscală aditională e de doar 70 euro pe lună comparativ cu 2004 Skoda Superb auto, 130 HP tdi. Conduc cel puțin 1000km pe săptămână, naveta.
O serie de facilități la folosirea vehiculelor electrice plus curentul "ieftin" plus autonomia Konei m-au făcut sa ma decid s-o iau.
Am testat și Leaf dar n-am fost prea impresionat.

voicul

Mie imi place Leaf-ul asa ca intreb: nu ai fost impresionat de - autonomie, fiabilitate, aspect, pachet de vanzare?