News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexbb

Exact, matematica m-a tinut departe de masina noua (si o sa ma mai tina). In mintea mea 30.000 EUR puteau mearge spre o investitie care sa plateasca buna parte din leasingul la o masina. Restul ar veni din economia de carburant, doar in cazul unei hibride plug-in. Hibridele normale sau cu o autonomie de 20km electric (cum e prius), nu ma avantajeaza.
Momentan optiunile mele SH ar fi Opel Ampera sau Volvo V60, cu un plus pentru Volvo. Singurul semn de intrebare e service-ul pentru ele. O masina cu peste 150k Km va avea nevoie de service.

voicul

#691
Toate masinile au nevoie de service. In rest nu e regula. Cu masina de 14 ani pana la 16 ani, pe interval 170 - 190.000 am facut FIX reviziile si atat!
Bine dupa la 191, am schimbat discuri, pivoti, bare ... mai multe, dar iarasi: consumabile.

Eu m-am uitat distant la Ampera: 3 motoare, 3 surse de probleme!
Problema cea mai mare este sa te duci la mecanic si dupa 1h iti zice clar ce are masina: are o problema!
A alergat cineva 3 zile dupa un senzor stricat si care nu mai activa partea hybrida.  :)
+ Ampera sunt 10.000 (putine ca nu stiu numarul exact) in toate Europa. Ai nevoie de un far SH ... la reprezentanta cu tine (cu banii de reprezentanta!)

V60 - varianta hybrida presupun, nu?
E cam racheta din ce vad eu. Ar cam merita (dar Volvo e scump - revizie V60 2.5T - 800 ron - eu la ultima am dat 280 ron - tot benzina).

Eu m-as cam feri si de hybrid. Daca pica ceva ...
Daca vreau sa fiu (mai) eco: bezina cu GPL si cu start/stop. Merg mai putin cu masina, fara AC ...
Un hybrid (nou) costa in jur de 5000E in plus fata de o benzina. (5000E care ii recuperezi cam in 150.000 - 200.000 de km ... deci nu prea faci profit, in cel mai bun caz iesi pe 0).
Nu mai bine iau o benzina si cu 5000E iau un teren si pun numai copaci pe el ...? Suna destul de eco si fara bataia mari de cap in service?

panzer

Daca pui nuci pe teren mai scoti si un ban cinstit.  :lol:

Pana acum toata lumea a ras de Tesla. Acum ca au cam inceput sa rezolve problemele de productie curg stirile cu restructurarile de la GM si FORD. Nu e o gluma sa dai dai afara 20-30.000 oameni.

Problema principala a electricelor incepe insa sa fie cea a sursei de curent: KWH electric e cam de 3 ori mai scump decat KWH de Gaz (fara taxe). Si la noi creste mult mai repede.

voicul

#693
E trista situatia rau la GM: vrea sa inchida 4 fabrici in US si 1 in Canada.
Dar Hummer e inchis de mult, Saab nu mai exista, Opel tocmai l-a vandut, inchide 5 fabrici ... curand pa GM.

Ford are sanse sa reziste mai ales ca fac alianta cu VW.

Electricele au schimbat piata.
Chiar daca nu rezista Tesla (putin probabil acum) o sa vina altii cu electrice.
E clar ca se schimba trendul.

tom_sawyer

Fabricantul german de automobile Volkswagen va dezvolta ultima generaţie de vehicule echipate cu motoare cu combustie internă în 2026, urmând să treacă exclusiv pe fabricarea de maşini electrice, a anunţat strategul şef al companiei, citat de Reuters.

ZF

voicul

#695
" ca urmare a scandalului emisiilor din 2015"
Poti sa mananci gogosi, sa bei o cafea si sa zici VW ... cat au invatat din greseli. Niste sfinti.

SAU te uiti la conspiratii:
Parteneriatele care se fac la nivel mondial (gen VW - FORD) au un scop precis: TESLA must die!

Intradevar ca si la Iphone (chiar mai rau, Apple macar exista inainte): era NOKIA, NOKIA, NOKIA si s-au trezit unii sa le ia piata in 4 ani si sa ii si bage in faliment!
Tesla a deranajat TOATA piata.

Vedem din 2019, adica peste 1 luna SI mai ales in 2020.
Se mai zice ca s-ar scoate noi modele electrice la pret de dumping, doar sa ia cota de piata Tesla.

thinker

de parca masinile electrice sunt niste sfintisori care nu polueaza... sunt bio...

tocmai Germania care a inchis toate centralele atomice in favoarea celor pe carbune...
si SUA a declansat scandalul cu emisiile la VW...acum culege roade

bateriile polueaza...
panourile solare polueaza...
Ne alegem singuri poluarea, asta e avantajul.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Tesla Model 3 poate fi comandat in principalele tari europene: autonomie de 544 kilometri. Livrarile incep in februarie

Tesla Model 3 poate fi comandat si pe principalele piete europene cu livrare in februarie 2019. Constructorul american anunta o autonomie oficiala de 544 de kilometri. Tesla isi respecta ultima promisiune de a lansa Model 3 pe piata europeana in prima parte a anului viitor. Constructorul american a lansat deja configuratorul pentru Model 3 pe mai multe piete din Europa, printre care se numara si Franta, Germania, Olanda, Marea Britanie, Suedia si Norvegia. Cu aceasta ocazie, Tesla a publicat si o serie de detalii tehnice specifice versiunilor europene. Astfel, pe piata europeana, Tesla Model 3 este disponibila pentru inceput in doua versiuni. Cea cu autonomie extinsa si tractiune integrala ofera o autonomie maxima de 544 de kilometri conform standardului WLTP, in timp ce varianta de performanta ofera o autonomie de 530 de kilometri.

Wall-Street.ro

alexbb

Bun marketing sa spui ca pretul pentru Model 3 incepe de la 35000 USD, dar cele 2 variante disponibile incep de la 55000 EUR. Probabil 35000 este fara baterie si motor electric.  :lol:
Ii mai asteptam sa se canibalizeze putin cu VW & the rest, concurenta nu strica.

adiarc

este f. importanta aceasta lansare.Mentine presiunea f.ridicata pe constructorii clasici.Bineanteles nu toti vor rezista.De asta vor urma si mai multe aliante.Singur,oricat de mare ai fii e aproape misiune imposibila
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


Mamutu

Am găsit un site care are in evidentă toate automobilele electrice disponibile la ora aceasta in UK, cu date reale legate de autonomie (nu numai cele ale producătorului care sunt foarte optimiste de obicei).
Singura problema sunt unitățile de măsura imperiale ;-(.

https://ev-database.uk/car/1106/Nissan-Leaf#charge-table

https://ev-database.uk/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor

Ionut

VW intră în linie dreaptă cu primul model ID complet electric. Compania vrea să vândă 1 milion de mașini electrice pe an

Volkswagen a intrat în linie dreaptă cu proiectele electrice care vor fi bazate pe platforma MEB. Primul model, ID. Neo, va intra în producție exact peste un an, la Zwickau, iar planurile companiei prevăd ca platforma să fie utilizată de circa 15 milioane de vehicule pe întreaga durată de viață a acesteia. ,,Intrăm în faza decisivă. În aproximativ 12 luni, noul ID. va intra într-o nouă eră pentru Volkswagen, comparabil cu primul nostru Beetle sau cu primul Golf", a spus Thomas Ulbrich, membru al board-ului VW, responsabil cu e-mobility.

Profit.ro

panzer

Va uitati la WV, dar nu acolo e cheia deocamdata.
Au aparut pe piata europeana masini pe platforma Hyundai - Kia de 64 KWH. Autonomia reala in teste 500 km in conditii ideale si 300 km in conditii grele de iarna norvegiana.
Preturile variaza intre 36.000 euro Hyundai Kona si 40.000 euro Kia Niro. Preturi de Norvegia deocamdata. Noul Kia Soul EV va benefica de aceeasi platforma. Dar nu avem o data pentru Romania. Toate sunt produse in Korea la aceeasi fabrica.

Va exista si o varianta mai ieftina de 40 kwh.

@ thinker: informatia despre Germania e un pic eronata. Am destui prieteni in Germania. Am discutat mult cu ei la bere (unde altundeva!). Dupa Fukusima s-au speriat foarte tare. In special pt ca ei, nemtii, au consideratie foarte mare despre japonezi. In cuvintele lor "Japonese can handle their technology and yet it happened!". In consecinta au investit f mult in eolian si solar. E de pomina ca in weekend in Germania curentul e aproape gratis. Centralele pe carbune au fost retehnologizate sa poata produce in regim variabil (si nu in banda ca la noi!). Le folosesc la sub 30% din capacitate in special in perioadele reci. In ultima perioada au inceput sa instaleze centrale pe hydrogen produse in Canada pt a face fata in perioadele in care nu bate vantul; un fel de baterii foarte mari.

Iar daca vorbim de tari care fac nu doar vorbesc, Danemarca a atins cel mai mare grad de integrare a eolienelor: 43% din totalul energiei produse anual. Balanseaza foarte bine vantul Danez cu hydro-ul din Norvegia.

In consecinta: "The future is Electric or it does not exists!"

adiarc

si noi suntem varf de lance....toti banii de investitii,chiar si cei pt mentinerea in functiune a retelelor ii trimitem spre salarii si pensii. >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura