Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ghrt

În Norvegia e un proiect de portcontainer de mici dimensiuni, costier / distanţe scurte, electric şi autonom.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

După parerea mea factorul decisiv de adoptarea a mașinilor electrice (pe măsura ce scad prețurile) va fi faptul ca se conduc mult mai mișto decât o mașina echivalenta cu motor termic. La viteze mici cuplul este fantastic iar eu după ce conduc mașina mea electrica (care nu e rapida după standarde actuale 0-100 in 12sec) și ma urc intr-o mașina pe benzina mi se pare îngrozitor de lenta in a răspunde la comenzi.
Încă o data recomand tuturor celor care nu ați condus o mașina electrica sa mergeți la un test-drive. Va veți schimba parerea!
Am găsit un filmuleț destul de tehnic care arata diferențele între un motor termic și unul electric la o mașina. Enjoy.

voicul

Eu raman la 22 ron 30 de min cu I3 la EGO, dar daca vrei feeling-ul ca esti intr-o masina de 100.000$ +  :D

https://teslafeeling.ro/

Mamutu

Pony car au și I3 pentru car sharing. Se poate încerca de la 2,5ron/min

Ionut

Wait, what? 2.5 ron pe minut? Dar de ce? Pentru ce? Doar pentru că e pony, electrica sau BMW? Sau toate 3 împreună? Uimitor e ca, presupun, au clienti la pretul asta.

voicul

^Scump, domnule, scump!
Era 2 lei pana acu 2 luni si da, au clienti, inclusiv cunoscuti.

Ionut sa stii ca nu e mult. Pare mult, dar nu este.
Cand te gandesti ca dai 45.000 eur pe o masina ca aia ... sa dai 25 de lei pe 10 minute (din cand in cand, cand ai nevoie) e chilipir.
E mult fata de a detine o masina personala si fata de EGO care e 0.4 pe minut dupa primele 30 de min.

Ionut

De ce să dau 50-60 lei de la Unirii până în Băneasa, să zicem, cand pot da 25-30 lei la Uber, chiar cu tarif crescut? Asta dacă vreau sa renunț la masina mea să nu mai am bătăi de cap cu parcarea and stuff. Ah stai. Ca pe Pony o parchez. Uberul nu. Deci de ce?

Pentru că trebuie să fii trendy. Early adopter. Sau ecologist. Sau sa nu ai ce face cu banii. Mai bine aia 25 de lei ii dai copiilor bolnavi de cancer dacă tot vrei sa salvezi ceva.

voicul

Nu poti sa compari datul jos din UBER si datul jos din I3 (de la volan).
Depinde ce vrei sa faci:
I3 de la Pony este scump, dar poti lua Smart de la Pony cu 1.2 ron (pe care poti sa il mai reduci un 15%) si atunci totul e mai ok.

EGO pe de alta parte este alta poveste.
Personal am luat EGO din Universitate, am mers la Otopeni, am venit acasa - 37 de ron.
Am luat UBER, de acasa pana la Otopeni - 37 de ron.

Deci EGO este mai ieftin in anumite conditii, dar il conduci si il parchezi (gratuit in parcarile PMB).

dr4qul4

Uber Select este 2,25,  iar sansele sa prinzi o masina la fel de buna ca un I3 sunt aproape inexistente. Cat de curand, pretul va creste.
Bine, in 1 min faci cel mult jumatate de km in Bucuresti.
Costa dublu, dar mergi cu un BMW nou nout si esti si eco-friendly.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mamutu

Un film mai vechi cu Mercedes SLS electric (Top Gear cu comentariile specifice).

rota

Bucureştenii se pot înscrie, începând de joi, în programul prin care Primăria Capitalei oferă 5.000 de eco-vouchere în valoare de 9.000 de lei pentru achiziţionarea de maşini mai puţin poluante în schimbul celor vechi, duse la casare, ori chiar electrocasnice şi electronice noi, cu clasă energetică superioară.

Municipalitatea a anunţat, luni, că sesiunea de înscrieri în programul pentru eco-vouchere începe joi, la ora 18.00, urmând ca 5.000 de bucureşteni să primească eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei pentru achiziţionarea unor autovehicule noi EURO 6, non-diesel, hibride sau electrice, dar şi obiecte electrocasnice şi electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.

NEWS.ro

Ionut

Tesla a lansat o nouă versiune a Model 3 cu un preţ de 45.000 de dolari

Producătorul de automobile electrice Tesla a lansat, pe site-ul companiei, o nouă versiune a Model 3, cu un termen de livrare între şase şi zece săptămâni, potrivit agenţiei de presă Reuters. Bateria medie a noii versiuni permite o autonomie de 260 de mile, respectiv de 418 de kilometri, suficient pentru a parcurge distanţa Bucureşti - Braşov, dus-întors. Iniţial, Tesla a promis o versiune de bază a Model 3 la un preţ de 35.000 de dolari, dar, până în prezent, a produs doar versiuni ce aveau costuri ridicate, care porneau de la 49.000 de dolari.

Tesla a avut un an plin de turbulenţe, cu scăderi la bursă şi pierderi de aproape 710 milioane de dolari, în primul trimestru. Compania a cheltuit mult pentru producţia Model 3 de bază şi a realizat doar 9.800 de unităţi, în primele trei luni ale anului, comparativ cu un obiectiv iniţial de 5.000 de vehicule pe săptămână.

Vara trecută, directorul executiv a precizat că Tesla a cheltuit aproximativ 100 de milioane de dolari pe săptămână pentru producţia noilor modele. Bloomberg a calculat recent că Tesla continuă să cheltuiască mai mult de 6.500 de dolari pe minut. ,,Nu văd cum Tesla va supravieţui, având în vedere structura lor de capital, ceea ce înseamnă că au datorii importante şi pierderi masive continue", a precizat, în luna iunie, analistul John Thompson, citat de Bloomberg.

La finalul lunii septembrie, acţiunile Tesla au căzut cu 11% la bursa americană, după ce SEC a anunţat că i-a intentat un proces lui Elon Musk, directorul general al companiei, pentru fraude prin inducerea în eroare a investitorilor în legătură cu intenţia de delistare a companiei.

ZF

georgec

Ce uita sa spun articolul este:in Q3
- Tesla a depasit ca vanzari globale Porsche si Jaguar
-Model 3 a fost a 4-a cea mai vanduta masina in SUA
-in categoria small&midsize luxury car unde este pozitionata tesla Model 3 a fost cea mai vanduta si a depasit orice masina de la Mercedes si Bmw

TibiV

Ceea ce uită să spună articolul despre popularitatea mașinilor Tesla este absolut irelevant în ceea ce privește sănătatea financiară a companiei....

Vinzi o mașină cu 45.000 USD.
Există doar două variante:
1. Mașina costă 44.499 USD s-au (mult) mai puţin, și atunci faci profit din fiecare mașină vândută.
2. Mașina costă 45.001 USD s-au (mult) mai mult, și atunci faci pierdere din fiecare mașină vândută - și deocamdată ăsta pare să fie cazul Tesla....

Orice "mândrie" de genul "a depășit marca X s-au Y la vânzări" este doar un moft atâta timp cât costurile de producție depășesc veniturile din vânzări.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

TibiV, s-a mai discutat pe aici... si la 42k, Tesla scoate profit minim 5k per vehicul. La Model 3 Performence, profitul scos per vehicul sare bine de 15k. "Problemele" financiare nu tin de vehicul in sine ci de alte investitii pe care Tesla le face (cum ar fi investitiile in reteaua lor de SuperCharger).

Iar strict la vanzari... pe masini de segment E (model S) si segment J (model X), in pietele in care producatorul este prezent in mod oficial, a vandut mai mult decat toti rivalii nemti la un loc (in U.S.A Tesla model S are 34% market share pe H1 2018, urmatorul e Mercedes-Benz cu 22%, la Model X market share e de 38%, urmatorul e BMW cu 21%).

La nivel de segment D (model 3) la ora actuala e cel mai vandut model premium segment D. Ce e drept, aici raportarea la cota de piata este putin "umflata" pentru ca acum ei livreaza in mare parte modelele comandate acum 2 ani.