Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


nicolaem

horya,
nu e vorba ca nu te cred. ca e 52k sau ca e 42k cum vad ca a gasit si Liviu devine absolut indiferent.
id4 ala se adreseaza celor care acum 15 ani cautau un Golf+.
si am avut cunostinte care au luat de nou asa ceva. sau un simplu Golf nou cu motor puternic.
Acealeasi persoane astazi pur estimativ nu si-ar permite acest ID4 pentru ca e incredibil de scump.

Vad ca imi confirmi si ca Tesla aia mai ieftina vine din china. Cu atat mai grav pt industria auto europeana. Chiar si marele Musk nu e capabil (inca) sa produca in europa o masina electrica pentru mase.

Cipi

Cat "hate" mai poate duce si Daciuta aia?

Legat de inaltime, hmm, cumva posesorii pe care ii stiu eu nu sunt foarte inalti, dar:
"There's plenty of head and leg room for a 6ft tall occupant sitting up front, while an equally tall passenger sitting behind them will feel less cramped than they would in a Fiat 500 or Mini Electric." - https://www.whatcar.com/news/2024-dacia-spring-review/n25967
"The steering wheel height, however, cannot be adjusted, which may be a problem for taller drivers, who will have to choose between proper steering wheel position or proper seating position." - https://www.arenaev.com/dacia_spring_review-news-1963.php

Cumva ideea generala pe care o vad in review-uri este ca spate spatiul este limitat si ca faptul ca volanul este fix este un dezavantaj, dar nu ca nu incapi in masina daca esti inalt.

Dar, mai important! O fi zgomotoasa pe autostrada, dar cate din masinile de oras sunt foarte bine antifonate si ofera liniste totala pe autostrada? Pana la urma, Spring-ul este gandit pentru oras, pentru deplasari scurte. Si face asta bine sau cel putin asta e feedback-ul pe care il am de la amicii posesori. Ca unii mai duc dorul unor gadget-uri din fostele masini (tot de oras) cu care au inlocuit Smart-ul - da! nu a zis nimeni ca e un Mercedes S-Class, dar sigur nu duc dorul facturilor.

Ar mai fi de spus ca intre varianta chineza si varianta vanduta pe piata europeana pot fi diferente pe care cineva care priveste doar masina de afara sa nu le vada / simta (otel diferit, diverse gadget-uri de securitate obligatorii in EU etc.). Prin urmare, nu e foarte evident sa compari cele doua variante daca nu ai specificatiile exacte.

CătălinL

#2988
@horyatm

Sincer, nu mi se pare că reîncălzesc nicio ciorba. Ceea ce am afirmat eu sunt probleme reale și cât se poate de palpabile.Nu vad de ce ar trebui privite că o jignire. In București noi nu avem autobuze, tramvaie moderne sau apa calda și unii vor zeci de mii de stații de încărcare amplasate pe locurile publice parcare.

Autonomia este și ea o problema reală. Pe canalul de Youtube Eco Drive s-a făcut un test de autonomie cu o Tesla Long Range pe ruta București - Constanta, mers regulamentar și la destinație mașina mai avea sub 20% autonomie. Deci vorbim de o autonomie reală de 260 - 270 km în regim de autostradă. Probabil la o viteza de croaziera de 140 - 150 km/h nu ar mai fi ajuns la destinație.

Pentru oraș și pentru distante medii  masina electrică poate fi o varianta la acest moment. Dar dacă singura ta mașina este electrică, cu siguranță vei întâmpina probleme și inconveniente.

Eu nu afirm că trecerea la mașini electrice este imposibila. Probabil se va produce, dar această tranziție trebuie să aibă loc în mod organic și treptat, nu forțat cum dorește UE din 2035. Până în 2035 vor mai ieși cam 2 generații de mașini. Bazat pe progresul tehnologic de până acum, nu vad cum autonomia și durata de încărcare s-ar putea îmbunătăți radical.

Cu siguranta că specificatiile electricelor se vor îmbunătăți, dar va fi un proces de durată. Să nu uităm că performanțele pe care le oferă motoarele termice in prezent sunt rezultatul a zeci de ani de dezvoltare.



dr4qul4

Un cunoscut care avea Spring (luat la început de tot) tocmai l-a vandut ( a scos si putin profit dupa mai bine de 1 an) si si-a luat Tesla Model 3. A zis ca a dat 26800 (daca am inteles bine, oricum 26 si ceva) cu rabla.
Atat de mult au scazut preturile?

Cu Springul a fost pana in Grecia anul trecut, dar pe iarna nu a mai iesit cu ea din oras.
Ps. Imi plac electricele, dar nu as putea conduce una.momentan..am range anxiety de cand am renuntat la diesel pt benzina mild hibrid. La o electrica cred ca nu m-as atinge de aer condiționat, caldura, dezaburire ..si radio as asculta doar la telefon...bine incarcat sau cu baterie externa  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

^ce teste am mai vazut eu erau mai optimiste, Bucuresti Ctanta a ramas cu 30-35%, mers pe autostrada cu 130.
dar ca idee ai nevoie de peste 40kWh pt acest drum

nirolf

[mention]dr4qul4 [/mention] Da, au scăzut destul de mult. Model 3 văd că are preț de listă 43k, dar la mașinile din stoc sunt de multe ori reduceri, în special înainte de finalul unui trimestru. Deja a cam dispărut stocul, la Model Y erau 20 pe stoc acum câteva zile, mai sunt 3 acum - cea mai ieftină e 46k înainte de Rabla.

gruiarew

Mă bag și eu ca musca'n seamă. Tocmai citeam că s-a oprit programul de fotovoltaice în timp ce nemții investesc masiv. Nu mă pricep la strategii pe termen lung dar zic și eu cum zice CătălinL... n-am văzut pe niciunde proiecte de lărgire a rețelei de transport public, doar cârpeli pe ici pe colo. Foarte rar în orașe ai "ceva" să-i adune pe cei de pe satele din jur. La Sibiu de 10 de ani nu se găsește o variantă de a-i aduce pe cei din cartierele mărginașe în oraș fără altceva decât mașină sau acum a început nebunia cu bicicletele.

Până la urmă tot locul ăla îl ocupă ori e electrică ori pe diesel. Nu mai respirăm cancer, da, dar tot o să ne pierdem viețile în trafic...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

AlexxC

In Craiova doar ce a fost creata o retea metropolitana https://www.gds.ro/Actualitate/2023-09-09/rat-ul-intra-cu-autobuzele-in-zona-metropolitana-de-luni-11-septembrie/
Acest lucru a devenit posibil dupa venirea unor loturi de autobuze electrice care au disponibilizat vechile autobuze pentru acest proiect.

panzer

Tesla a scazut preturile constant. Am un amic cu comanda de vreo 4 luni si tot refuza sa o ridice. Poate mai scade pretul.

Luati va rog in considerare si cat a crescut pretul la ICE-uri!

nicolaem

#2995
A scazut Tesla preturile cam cum a facut Orwell in 1984 cu ciocolata.
Sau ca emag de black friday pt cine nu stie la ce ma refer.


LE vad ca si Stellantis opreste temporar productia, vanzari slabe la 500electric

horyatm

Exact ce spuneam în urmă cu câteva zile.

https://www.biziday.ro/263103-2/?biziday_revision=2

Analiză CNN. Nevoia de maşini electrice la preţuri accesibile pune presiune pe producătorii "clasici", precum Ford, Toyota, VW, care trebuie să compenseze decalajul tehnologic de care profită noile companii. China se impune în topul producătorilor, în timp ce vânzările constructorilor consacraţi din Europa şi SUA scad.
acum 3 ore
O analiză CNN relevă faptul că vehiculele electrice reprezintă o schimbare fundamentală în tehnologiile și procesele de fabricație ale celor mai consacraţi producători de maşini, cum ar fi Ford, Toyota și Volkswagen, care, deşi s-au grăbit să se adapteze la noile tehnologii, investind sute de miliarde de dolari, se află cu mult în urmă faţă de Tesla sau alţi noi rivali chinezi, precum BYD și Xpeng.
Noii producători beneficiază de un avans tehnologic, iar mărcile chinezești în ascensiune au costuri de producție mai mici, ajutați și de subvențiile guvernului chinez, ceea ce le permite să vândă maşini la prețuri mult mai mici faţă de producătorii clasici.
Decalajul dintre constructorii auto vechi și rivalii mai noi este imens, arată CNN. În 2022, Tesla a livrat 1,31 milioane de vehicule electrice, iar BYD și-a triplat vânzările, adică la peste 900 de mii de vehicule vândute (cifră care urcă la aproape 1,86 milioane dacă sunt incluse vehiculele hibride plug-in). Prin comparație, Grupul Volkswagen (care include Audi și Porsche) a vândut puţin peste 572 de mii de vehicule electrice, în timp ce Stellantis a ajuns la 288 de mii, iar Toyota, Ford și General Motors au şi mai puţine vânzări. Agenţia Internațională pentru Energie a transmis că, între 2015 și 2022, cota de vânzări a acestor mari producători auto a scăzut de la peste 55% la 40%.
Potrivit Atlas Public Policy, o companie de analiză cu sediul în SUA, pentru tranziţia la vehicule electrice, producătorii de automobile și de baterii din Statele Unite, Europa și Asia, cu excepția Chinei, au anunțat investiții în valoare de peste 650 de miliarde de dolari până în 2030. Totuşi, analiştii consideră că este puţin probabil ca producătorii clasici să ajungă din urmă Tesla sau principalii producători auto chinezi, mai ales în contextul în care s-au confruntat cu o penurie de semiconductori şi cu probleme în lanțul de aprovizionare şi greve ale lucrătorilor.
În demersul pentru electrificare, industria auto suferă modificări la nivel global. China se află în topul constructorilor, este cel mai mare producător de baterii şi beneficiază de o poziție dominantă în ceea ce privește furnizarea și prelucrarea componentelor esențiale pentru fabricarea acumulatorilor, în timp ce Japonia, Coreea de Sud, Europa și Statele Unite, jucătorii dominanți timp de decenii, par că au rămas în urmă.

https://edition.cnn.com/2023/09/29/cars/evs-global-automakers/index.html

26ld

#2997
Din ce vad eu prin Germania, intr-adevar creste vizibil chiar si in zonele rurale numarul de vehicule electrice. Culmea, am vazut multe MG dar si VW ID3. Am vazut chiar la reprezentanta Honda la vanzare un model chinez, Ora GWM parca. Rar cate un Audi sau Mercedes, si asta doar in zonele oraselor mari. Depinde acum si de zona, evident. Insa, eu sunt de parere ca ce se intampla acum e doar inceputul legat de o viitoare suprematie si aceste subventii nu sunt sustenabile deloc. China deja nu mai are cresterea economica prognozata si ciocnirile cu SUA si UE nu ii fac bine deloc, economic, ca de acolo vin banii. Ca si la o masina cu motor termic, vanzarile nu spun toata povestea legat de cine are succes. Modelele mai scumpe care ofera optiuni interioare mai deosebite, confort sau autonomie mai mare nu se adreseaza decat unei anumite categorii de clienti, care castiga bine peste medie. Oricum ar fi, viitorul inca nu e scris 100% electric, cel putin pana nu vom reusi sa obtinem energie cu adevarat ieftina fara sa depindem de vreo tara ca in cazul petrolului.

nicolaem

Pai horya zicem acelasi lucru amandoi. Poate la cauza nu suntem deacord.
Asta cu tehnologia superioara e exagerare. E doar cost de productie mai mic. Acuma hai sa cautam cauza. De ce e mai ieftin? Pentru ca asa vrea partidul comunist. Spera sa faca cota de piata apoi piate va opri subventiile.
Alta :lanturi de aprovizionare. Ok pai poate concura VW in Chile cu China pe minele de litiu? Cam greu.
Usor sa o zici pompos lant de aprovizionare. Ca in UE suna urat "exploatarea resurselor"

naivu

^^Sursa de energie cu adevarat ieftina este energia nucleara. Trebuie doar sa nu mai blocam industria cu tot excesul de reglementare. Pe https://dual-fluid.com/ o companie germano-canadiana dezvolta o tehnologie care ar putea furniza energie electrica mai ieftin decat orice alta energie electrica de pe piata.