Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


yetiman

Si eu primesc doar "ACCESS DENIED"....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dumbravaandrei

Am avut si noi in monitorizare o kona electric vs kona hybrid:

Kona Electric vs. Hybrid – Episod Final - Electromobilitate

In articol aveti link-uri si spre celelalte articole din timpul monitorizarii. 
Aviz celor care nu suporta statisticile, ca sunt pline articolele noastre de grafice si date :D.



alexandru_m

Eu as fi fost curios si de un grafic cu temperatura din habitaclu la electrica vs hibrid.

In rest da, e clar ca operarea este mult mai ieftina la electric.

Si pornind de la discutiile cu Andrei am ciulit urechea mai atent la piata de camioane electrice ( a fost si un targ mare recent) si se fac pasi mari in favoarea lor. Acum sa vedem si cifrele cu ele pe drum, momentan sunt doar cifre pe hartie.

Sincer din toate tehnologiile disponibile actual eu personal "tin" cu hidrogenul (pila nu ardere)  O:-)

ghrt

Că tot veni vorba. O colaborare despre arderea de hidrogen împreună cu motorină:

QuoteEn 2019, le port d'Anvers situé en Belgique avait commandé à CMB.TECH un remorqueur alimenté par un système bicarburation. Le navire en question était propulsé par des moteurs à combustion brûlant de l'hydrogène en combinaison avec du diesel.

Sursa
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

@alexandru_m scuze de întrebare, dar de ce anume spui de comparația la încălzirea habitaclului? Eu zic că ar trebui să fie la fel.
Cel puțin la hibridul nevestei, încălzitorul este electric, dă căldură de la "prima cheie".
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

#2886
La mine iarna clima e la 21 de grade, pe timp de vara la 23-25 grade, in functie de caldura de afara. Asta din motive medicale, ca personal as prefera -10 tot timpul anului.
Stau intr-o zona in care am saptamani bune pe an de temperaturi sub -15 grade. Daca dimineata plec cu masina bocna, fara sa o preclimatizez, pompa de caldura a masinii + PTC nu consuma mai mult de 4,5 kWh/h in primele 10 minute. Altfel, consumul pompei scade la 0,6-1kwh/h odata stabilizata temperatura in cabina, indiferent de temperaturile exterioare.

Nu am avut electrica fara pompa de caldura pana acum. Dar, de ex, la colegii cu ID.3 care au si trapa, iarna pe timp de zi trapa acumuleaza foarte multa caldura in masina, de multe ori sistemul de climatizare se apuca sa raceasca masina, nu sa o incalzeasca. Din acest motiv o sa ii vezi pe multi cu trapa la electrice ca merg cu climatizarea oprita pe timp de iarna. La MEB-urile fara pompa de caldura (ID.3,4,5, Skoda Enyaq, Audi Q4 etron etc), consumul pe timp de iarna creste cam cu 20-25%. La mine cresterea consumului mediu e de maxim 10%. Dar aici sunt foarte multe variabile la mijloc, cele mai multe tinand de administrarea profilului termic la nivel de baterie.

Costul optiunii unei pompe de caldura se amortizeaza in 50-70k km.

Consumul cu climatizarea, ca la orice instalatie de acest fel, se calculeaza la numarul de ore de functionare, nu la numarul de km parcursi.

Sa nu uitam ca electricele (poate cu exceptia lui Spring) au ceva mai multa "spuma" in ele, pentru protectie fono. Functioneaza al naibii de bine si ca izolator termic. Iarna, pe ger, dureaza peste 2h ca masina sa se raceasca, atat de bine mentine temperatura. Cat am avut termice, chiar daca erau peste medie ca echipare si dotari, dupa o ora zici ca nici nu au fost pornite vreodata.

Singura plangere la a mea e ca geamurile nu au protectie UV si vara strange caldura de la soare destul de bine si greu o cedeaza.

L.E: da, caldura porneste foarte repede, in functie de cum e setat soft-ul (unele dupa 5-10 secunde de functionare a PTC-ului, altele dupa 30s)
La multe electrice, caldura poate porni cu mult inainte de a da "prima cheie", majoritatea avand optiunea de preclimatizare, programabila in masina sau prin telefon.

alexandru_m

@kitsune eu ramasesem cu o impresie (construita inclusiv la vizionarea unui challenge facut de electromobilitate) cum ca posesorii de electrice uneori "neglijeaza" temperatura interioara pentru a prelungi autonomia.

Daca diferenta e de 25% sau mai putin atunci e ok. Sa le uram drumuri bune si pompe de caldura  :lol:

Nu stiam ca izolatia este asa calitativa.

Cat despre "efectul de sera", acesta este valabil la toate vehiculele. Nu o data am pornit clima in mers iarna cand era frig dar senin si soare puternic.

nicolaem

^ UV nu e responsabil de caldura ci IR. Filtrele IR sunt bune, dar iau si din vizibilitate. Poti incerca cu folii profesionale care aplicate corect imita perfect un geam care vine cu filtru din fabrica.

naivu


ghrt

Dacă preţurile sunt fixe întrebarea este cine plăteşte diferenţa.
Cont (aproape) inactiv.

nicolaem

nu exista nici o diferenta de platit pt ca nu e pret de productie ci e profit. e o situatie exceptionala data de un regulament care nu functioneaza pe timp de razboi.
pretul la curent e mare pt ca e piata libera si se vinde tot curentul ca si cand ar fi produs din gaz. ori in Romania nu e cazu sa conteze asta. 80% din curentul din Romania s-ar putea vinde la pretul de acum 2 ani fara probleme pt ca constul de productie e cam la fel. in schimb gazul e de 5 ori mai scump.

ghrt

Să înţeleg că nu importăm, nu producem din gaz, sunt rentabile unităţile noi de producţie când statul fixează preţul, distribuitorii cumpără şi ei la cât vrea statul să vândă la consumator?
Cont (aproape) inactiv.

nicolaem

ba da, dar pretul nu e dictat de costul de productie ci de piata.
azi MWh in Romania era 149 euro. In Spania 106
acum o luna in Romania era 382 euro. In Spania 137
acum 2 luni in Romania era 399 euro. In Spania 141.

inainte de razboi, in 21 februarie
in Romania era 139 euro. In Spania 183

am ales spania pt comparatie pt ca ei (si inca cativa) au decuplat pretul electricitatii de pretul la gaz prin ceva reglementare.
sunt sustinator al pietei libere, dar asta nu are legatura cu situatia de acum.

hefaistos

În momentul în care impui preț de vânzare sum costurile de producție (la termocentrale pe gaz) se întâmplă doua lucruri.
 În lumea normala termocentralele se închid, ai deficit, trebuie sa imporți și o vei face la prețul pieței.
În lumea românească termocentralele de stat vor rămâne deschise și vor acumula pierderi. Pe care tot romanii le vor plăti peste câțiva ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.