News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Nu fac uber/bolt/elec/taximetrie sau ce-ti mai inchipui tu (in sens peiorativ). Sau in capul tau, oricine face mai mult de 20k km pe an face uber/bolt?
Masina este folosita in scopuri personale. Inclusiv pentru calatorii in timpul liber (putin, dar este).

hefaistos

80000 km la 50km/ora înseamnă 1600 ore pe an
La 270 de zile lucratoare înseamnă 5.9 ore pe zi mers efectiv. Cam atât conduc taximetriștii, curierii...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

#2852
las-o mai usor cu preconceptiile si datul cu presupul, ca bati campii grav. Inclusiv la asta cu media orara. Nu prea circul in urban, asa ca viteza medie e mai mare.

Dar, sper ca ai inteles statistica prezentata de mine - am facut 120k km cu urmatoarele costuri:
- pana acum am platit pe masina aproximativ 15100 EUR
- in aceasta perioada am mai platit asigurari (CASCO "cu de toate, dar fara fransize" + RCA) - alte 2300 EUR
- costuri cu mentenanta (revizii + stergatoare) - cam 760 EUR
- anvelope + accesorii + taxe: 1400 EUR
- costul cu energia: 3600 EUR

Astea adunate si corelate cu km facuti, rezulta un cost total aproximativ de 23160 eur. Adica cam 19.3 EUR/100 km.

Daca tu ai dat pe masina 15000 EUR, numai RCA de 100 EUR si cel putin 2 revizii care insumate trec de 2500 de lei, sa zicem ca anvelope de iarna ai gasit pe marginea drumului, iar pe combustibil ai mai dat inca 3100 EUR pe putin (am pus la 7 lei pe litru, nu 8), la km facuti de tine rezulta ca ai un cost total de 62.1 EUR/100km parcursi. Adica de peste 3 ori mai mare decat il am eu. Si asta mergand pe un scenariu mega-optimist de costuri.

Nu mai zic de diferenta intre masini (putere, dotari si comfort).

Iar diferentele de costuri vin din multe surse:
1) Cum folosesti o masina
2) Ce ai nevoie de la o masina
3) Cum finantezi o masina
4) Cum intretii o masina
5) Cum administrezi costurile de operare a unei masini

Si asta e valabil si pentru o masina personala, ca banii inca nu cad din cer.

mircea

Am 6 revizii făcute la Elantra și la nici măcar una din ele nu am trecut de 700 de lei. Mi-e greu să cred că la Kona pe benzină ( presupun același 1.6 aspirat) costurile sunt mult mai mari doar pentru că e Kona...

nicolaem

andrei, degeaba scri cu bold, ca din punct de vedere al rationamentului sustii o aberatie.

faci costuri pe km intre o masina la 120k rulaj cu una la 30k rulaj si introduci costul de achizitie al masini in acest calcul.
ma asteptam la mai mult de la tine la cat de arogant esti in postari.

hefaistos

Eu nu fac Uber ca alții, merg normal 15000km pe an
Deci ramane cum am zis, încă am 9500 de euro "în buzunar" dupa doi ani.
Restul e pentru șoferii profesioniști...80000 de km pe an...
 :D  :D  :D

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

georgec

Cred ca acest topic trebuie sa discutăm despre noutăți in domeniul vehiculelor electrice și nu despre hate-ul unora impotriva lor. Poate va faceți un alt topic pentru asta.

Revenind...
Mi se pare interesant de urmarit evoluția marcii chineze Byd prin deschiderea de noi piețe in Europa, până acum sunt disponibile mașinile electrice produse de ei in Norvegia, Olanda si acum se vor lansa si în UK.
<link>https://cleantechnica.com/2022/09/26/pendragon-in-advanced-discussions-with-byd-to-act-as-lead-launch-partner-in-the-uk/</link>


dr4qul4

Fiecare isi alege masina dupa necesitati si preferinte. Dar asta e topic de electrificate si ii multumesc lui Andrei pentru ca ne impartaseste experienta lui. Inainte se zicea ca bateriile nu vor tine 100k km, apoi ca reviziile sunt scumpe, apoi ca nu poti face drumuri lungi...
Mi se pare de bun simt sa nu comparam masini fara casco, sau fara cutie automata cu o electrica care are toate sistemele de siguaranta activa.
Eu mai am putin si schimb dieselul cu un benzinar hybrid (Arkana). Abia astept! Sunt curios sa vad cum evolueaza consumul, de la un diesel 1.6 automat (7.3 mediu, minim 9 in Bucuresti) la un benzinar cu 30 de cp in plus si starter de 20cp extra.
PS. As fi vrut si eu o Tesla Kona electrica, dar atat imi dau de la munca. Macar ies bine la costuri  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

hefaistos

#2858
Stiri si noutati:

Pietele de masini electrice din Germania si Italia scad pentru prima data in ultimii 10 ani

https://autolatest.ro/stiri/pietele-de-masini-electrice-din-germania-si-italia-scad-pentru-prima-data-in-ultimii-10-ani/

Studiu-85% dintre germani nu vor sa-si cumpere masini electrice!

https://autolatest.ro/stiri/studiu-85-dintre-germani-nu-vor-sa-si-cumpere-masini-electrice/#:~:text=January%2024%2C%202022%203%20497%20In%20Germania%20soferii,ca%20aceasta%20are%20inca%20mari%20probleme%20de%20utilizare.
Transportatorii din Olanda refuza sa-si cumpere utilitare electrice! Vor doar diesel pentru a avea autonomie mare
https://autolatest.ro/stiri/transportatorii-din-olanda-refuza-sa-si-cumpere-utilitare-electrice-vor-doar-diesel-pentru-a-avea-autonomie-mare/

QuoteVedem in premiera cum Germania puna frana la cumpararea de masini electrice, germanul de rand preferand un VW diesel sau o masina hybrid sau PHEV care nu sunt limitate pe autobahn.

Fata de anul precedent 2021 germanii au cumparat cu 3.5% mai putine masini electrice, vanzarea de masini hybrid si PHEV fiind mult mai apreciate pe aceasta piata.
Aceeasi situatie este si pe restul de piete din UE unde vanzarea propriu-zisa de masini electrice este intr-o scadere sesizabila.
In Italia vanzarile de masini electrice au scazut cu 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

QuoteConform unui studiu realizat de Deloitte, 85% dintre soferii de masini din Germania au ales sa nu-si cumpere o masina electrica pentru ca aceasta are inca mari probleme de utilizare.
40% dintre cei chestionati spun ca vor sa-si cumpere o masina hybrid cu motor pe benzina pentru a nu avea probleme cu autonomia, iar 45% nu vor renunta niciodata la motorul diesel care are un consum mic si este singurul capabil sa parcurga cu un plin peste 1.000 de km.
In general, soferii germani spun ca daca masina electrica nu merge 600 km pe autostrada nu reprezinta o solutie pentru ei.

QuoteStatul Olandez a anunatat ca renunta la taxa BPM pentru utilitarele diesel si cele pe benzina pentru a favoriza achizitia de masini utilitare electrice.
Acest pas duce automat la cresterea pretului pentru utilitarele diesel cu pana la 11.000 euro, insa chiar si asa clientii refuza sa cumpere dubite din segmentele de 1 tona sau 3.5 tone electrice.

Acestia au declarat ca vor cumpara in continuare utilitare diesel pentru ca cele electrice nu corespund in proportie de 99% cerintelor acestor companii din Olanda pentru simplul fapt ca au baterii mici cu autonomii reale ridicole.

O utilitara de 3.5 tone diesel parcurge in medie cu un plin 800 de km in conditii de autostrada cu o viteza medie de 120 km/h, in timp ce suratele ei electrice nu pot merge in mod real nici macar 150 de km cu o baterie incarcata.

Diferenta de 11.0000 euro urmeaza sa fie platita fara discutii de transportatori, care declara pe fata ca utilitara electrica este un esec din toate punctele de vedere.

Si pentru ca nu sunt genul care crede orice articol in limba romana am cautat ceva confirmare

https://www.schmidtmatthias.de/post/western-europe-s-new-pure-electric-bev-passenger-car-market-continues-to-witness-slowing-growth





Powered by API/PUM imgur uploader

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

@hefaistos te rog sa si verifici datele din articolele celor de la autolatest. Pare ca numai ei au datele alea. Nu mai zicem de cum e scris articolul. Da-mi cel putin alte doua surse, din care una oficiala, car sa confirme datele celor de la autolatest. in general, sunt considerati latrina automobilismului. Doar clickbait si informatii false, trunchieri de informatii, fara o fata vizibila. E sputnik-ul lumii auto (si da, vorbesc prostii si pe partea de masini termice). Numa la autolatest s-a prabusit piata de electrice in iulie in germania. La altii, aceeasi piata de ev creste.

Daca ai de gand sa-ti filtrezi informatia ca sa nu musti toate fakenews-urile, compara si tu datele de la acea, CleanTechnica, Agentia Europeana de Mediu, poti lua un raport de la Statista, poti merge la orice autoritate nationala din UE care se ocupa de inregistrarea autovehiculelor si poti lua datele.


Quote from: nicolaem on September 27, 2022, 02:33:45 PMandrei, degeaba scri cu bold, ca din punct de vedere al rationamentului sustii o aberatie.

faci costuri pe km intre o masina la 120k rulaj cu una la 30k rulaj si introduci costul de achizitie al masini in acest calcul.
ma asteptam la mai mult de la tine la cat de arogant esti in postari.
Altii, mult mai aroganti ca mine au  definit TCO-ul. Uite o lectura usoara despre el. Cand iti cumperi o masina, o cumperi ca sa te deplasezi cu un randament optim nevoilor tale. Pentru a descrie cat de optima este o masina, faci in primul rand o mica analiza a TCO-ului.
Sunt constient ca educatia financiara e praf, la nivel de mase, in Romania.

Quote from: mircea on September 27, 2022, 01:52:23 PMAm 6 revizii făcute la Elantra și la nici măcar una din ele nu am trecut de 700 de lei. Mi-e greu să cred că la Kona pe benzină ( presupun același 1.6 aspirat) costurile sunt mult mai mari doar pentru că e Kona...
Daca intri pe grupul roman de Kona (termice), ai sa vezi ca reviziile se invart pe la 1000 de lei. Ai acolo poze cu facturile postate de oameni.

Mai jos sunt costurile cu tot ce am avut eu pe mentenanta. Doua chestii ciudate la care nu am un raspuns concludent (altul decat "asa scrie in TSB"):
1) de ce intervalul de revizie la electrica e de 15k
2) de ce la reviziile de 30k km mi se schimba lichidul de frana


Quote from: dr4qul4 on September 27, 2022, 04:10:26 PMFiecare isi alege masina dupa necesitati si preferinte. Dar asta e topic de electrificate si ii multumesc lui Andrei pentru ca ne impartaseste experienta lui. Inainte se zicea ca bateriile nu vor tine 100k km, apoi ca reviziile sunt scumpe, apoi ca nu poti face drumuri lungi...  :lol:
Multumesc! Asta ne-am propus si prin proiectul electromobilitate - sa testam daca anumite aspecte sunt mituri sau realitate. 
Recunosc ca e grea lupta cand unul vine cu date si altii umbla cu sloganuri/lozinci. 

hefaistos

#2860
Ai mai sus a doua sursa. 2 trimestre succesive de scadere a vanzarilor BEV pe piata europeana. Si in valori absolute si in procente din total vanzari autoturisme.

Cat despre electro-triumfalistii de la:
https://insideevs.com/news/606777/europe-plugin-car-sales-july2022/

Chiar si ei au incercat sa ascunda scaderea amestecand datele de la BEV cu cele de la PHEV dar tot la fund au ajuns.

NOTA: a nu se compara iulie iulie ci decembrie 2021 cu iulie 2022.




Powered by API/PUM imgur uploader


Deci, in legatura cu cel 3 articole de la "latrina automobilismului:
1. Spune ca vanzarile de BEV au scazut in primele 2 trimestre, 3% in Germania si 20% in Italia. Celelalte doua surse vorbesc de o scadere fata de Q4 2021 de la aproximativ 16% la aproximativ 12% (in Europa). Deci nu pare minciuna.
2. Spune ca 85% din nemti nu vor sa cumpere BEV. Surpriza, doar 16% din nemti au cumparat BEV. Iar articolul citeaza un studiu Deloitte.
3. E discutabil, dar au mai zis si altii pe aici ca nu e o solutie viabila pentru vehicule comerciale. Pana la urma e o opinie si nu o statistica.
Deci avand in vedere ce scrii tu pe aici, hai sa nu aruncam cu noroi in opiniile altora. Eu nu ti-am contestat niciodata cifrele desi nu exista o sursa alternativa de confirmare a lor.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

#2861
Quote from: hefaistos on September 27, 2022, 06:22:02 PMNOTA: a nu se compara iulie iulie ci decembrie 2021 cu iulie 2022.
vezi ca si la termice volumele cele mai mari sunt in Q4, cele mai mici in Q2. De aia ori compari Q cu Q (Year on Year) sau de la Q la Q (year to year).
Si ce sa vezi... in articolul din mimunatul tau far - autolatest, spun:
QuoteFanii masinilor electrice trebuie sa stie ca in luna iunie 2022 clientii din Germania au ales sa cumpere mai putine masini in comparatie cu luna iunie a anului precedent.
In imaginea care ai pus-o tot tu in postul ala, daca te uiti pe Q2 2021, sunt sub 300k de masini vandute, la putin peste 11% cota, iar pe Q2 2022 sunt peste 300k de masini la peste 12% piata

Si tu, impreuna cu aia de la autolatest zici ca scade? Fii mai "atent".

Nici nu ma mai leg unde n-ai inteles datele prezentate de cei de la insideev. Zic si aia acolo ca BEV sunt in crestere
QuoteIt will be interesting to see whether PHEVs will return to form or gradually fade behind BEVs.

New plug-in car registrations:
  • BEVs: about *91,000 (up 19% year-over-year) and 11% share
  • PHEVs: about *66,000 (down 25% year-over-year) and 8% share
  • Total**: 157,694 (down 5% year-over-year) and 19% share

* estimated from the market share
** adica BEV+PHEV

hefaistos

#2862
Pai citezi ce ti-am zis dar ignori?
Am zis scadere doua trimestre consecutive Q1 2022 si Q2 2021.
Sau palier dupa varful din Q4 2021 (in decembrie cota de piata 20%).
Sau 12% din piata si atat.
In rest din orice statistica gasesti si cifre incurajatoare.





Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

adiarc

Dracula...stiu ca sunt off,dar te rog sa-mi dau un feed back dupa cateva mii de km,cum mai e Renault la insonorizare...de asta am renuntat la ei
..masini f galagioase pe autostrada la 130-140.....poate au mai rezolvat buba.

Mulțumesc.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

andrei, aplici la extrem niste calcule pt flote de masini.

In baza caclulelor tale daca eu as fi cumparat masina ta noua electrica, dar conduc cat am condus eu recent (5k km / an) adica 10000km in ultimii 2 ani sa facem calculum pe aceasi perioada avem asa:

pana acum am platit pe masina aproximativ 15100 EUR
- in aceasta perioada am mai platit asigurari (CASCO "cu de toate, dar fara fransize" + RCA) - alte 2300 EUR
- costuri cu mentenanta (revizii + stergatoare) - cam 760 EUR
- anvelope + accesorii + taxe: 1400 EUR
- costul cu energia: 0 EUR

am luat costurile tale cu 0 energie. la extrem am incarcat ipotetic gratis de la kaufland 2 ani.
, voi avea un TCO de 195euro/km, aproximativ de 3 ori mai mare decat benzinara colegului, calcul facut de tine.

Matematic am aplicat formula ta, perfect corect. Sper ca intelegi cat de gresit e acest rationament pt cineva care "nu face uber"