News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2, A2-DN3 și DN3-DN2.

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

Dacă ar fi să urmăm firul ăsta logic, ar trebui să oprim și locomotivele electrice și să le lăsăm doar pe alea diesel, nu?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

hefaistos

Si tramvaiele si troleibusele. Dar sa incepen cu masinutele cu baterii ca e mult mai distractiv. Parca vad cum se bulbuca ochii unora care propovaduiesc pe aici credinta in electrice.
Ca argumente:
1. Ultimii veniti, primii plecati. Li s-a spus ca n-au loc in infrastructura, n-au crezut, acum out.
2. Consumul de kw per calator-km e mai mare la masinile electrice decat la tren, tramvai, troiebuz.      Deci e un mijloc de transport ineficient energetic.
Pam-Pam.
 :D  :D  :D
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

ghrt

Cred că s-ar economisi nişte kw dacă Ionuţ ar opri serverul.
Cont (aproape) inactiv.

panzer

Pai cat a decontat Enel-ul pe banii nostrii contuare noi, sa le poata citi de pe hol, nici o secunda nu le-a trecut prin cap sa puna contoare capabile sa diferentieze pe ore consumul.

Chiar dna Merkel spunea ca spala rufele in afara orelor de varf, noaptea.
N-ar fi o idee rea sa le spuna si la baietii cu electricele, incarcati in weekend sau dupa ora 22:00: dar nu cu Parul ci cu Zaharelul: mai ieftin.

Subventiile au fost date ca sa dezvolte tehnologia. In California chiar s-a terminat quota. Mai aproape de noi, nici in Olanda nu mai e mare "smecherie" sa iti cumperi electrica. Acum ca au inteles si producatorii germani ca vor deveni insignifianti fara oferta de masini electrice, sunt de parere ca subvenia ar trebui eliminata. Dar e doar opinia mea.

Ia sa vedem cum arata piata de masini NOI pana la luna August inclusiv conform APIA
Diesel: 13.6%
Benzina: 65.7%
EV + PHEV: 10.8%
Hybrid: 9.8%

Cota EV-urilor ar fi fost vraiste fara Dacia Spring: 3526 din 6421. Procentul include si 2523 PHEV-uri. Daca nu era Spring-ul ala atat de ieftin, EV-urile pure stateau cu subventie cu tot pe la 2900 unitati cu totul. Cam 3,5% din piata.
La Hybrid e si mai clara dominatia: Totota 5627 din 8074. Nu lucrez in domeniul auto, dar se pare ca suntem mai multi care gandim ca 4.5 L/100 km in oras, nu e chiar rau.

Concluziile mele:
- bine ca s-a dus Diesel-ul in jos. Nici nu prea mai sunt multi care il au in oferta.
- e scumpe EVurile! Asta e. Sau nu prea se gasesc.

gruiarew

Să interzici ceva mie mi se pare aiurea. Da, chestia cu tarife / oră ar fi mai ok. Dar vedeți voi... e grele. N-ai cum să-i interzici omului să-și încarce mașina acasă. E aberant. E ca și cum i-ai interzice să folosească cuptorul sau aragazul sau televizorul.

Ce mi se pare mai aberant însă e iluminatul public aiurea. Stau acum într-un sat cu maxim 1000 suflete. Arde toată noaptea becul pe stradă. Și-s și dese. Nu zic că nu trebuie iluminat public, dar ar trebui cumva aliniat cu ce se întămplă în sat (la oraș o fi altceva). Când merg oamenii la fabrică (dacă mai merge careva) aprinse... dar să ardă toată noaptea că poate trece cineva pe drum mi se pare o risipă.

La fel, tot felul de reflectoare pe școală / primărie / biserică. Nu merge noaptea nimeni acolo. Deși arată excelent pereții ăia scorojiți la lumina reflectorului nu cred că ajută la ceva risipa aia de curent electric. Mai bine și-ar încărca careva mașina pe banii ăia sau ar pompa apă în ceva rezervor. Nu știu, orice altceva în afară de luminițe aprinse aiurea că "arată fain"...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

panzer

Si eu am experientele dinainte de 89. Motiv pentru care pledez pentru o solutie de incurajare. Sunt sigur ca multi proprietari de EV s-ar conforma imediat sa le incarce off peak, daca ar vedea un avantaj imediat in buzunarul lor.
Cine nu are de ales, e bateria goala, chiar va avea mai multe statii disponibile.

Un topic destul de discutat in comunitatile de EV este chiar Spring-ul. Din pacate se incarca foarte greu, tine ocupata statia foarte mult timp. Lucru care face mai dificil incarcarea la masinile care au ceva gen fast-charge. Prin diverse birouri se discuta schimbarea modului de tarifare: kWh + timp. Nu le convine sa vada un Spring, 4h la o statie si sa incarce 20 kwh = 40 lei. Pot incarca altii de 3-4 ori mai mult in aceeasi perioada.

Spring-ul a fost clar gandit sa fie incarcat acasa. Sper ca Dacia sa rezolve problema aceasta punctuala la urmatoarea versiune. Acum, trage tare piata in sus, dar de fapt ii si incurca pe ceilalti.

Off topic:
Iluminatul public stradal este esential pentru securitatea localitatilor. Daca nu ma crezi mergi pe jos intr-un sat din Bulgaria. Sa vezi cum te simti.
Iluminatul decorativ, poate fi stins noaptea. Au facut-o si la Paris cu Eifel.

naivu

^Nu consider ca Spring-ul e gandit pt incarcare acasa (PHEV-urile, care incarca cu 3–4kW, da), dar, din comoditate, Renault l-a lasat echipat cu charger-ele potrivite pietei chineze. Ganditi-va cum ar fi fost un Spring cu charger AC de 22kW? Ar fi scos practic Spring-urile din statiile de incarcare DC! Iar, in conditiile in care orice statie de incarcare DC din Romania are minim 50kW, un charger DC de 30kW este o aberatie! Nu stiu cat ar fi costat sa-l doteze, macar optional, cu charger AC 22kW + charger DC 50kW ca la Zoe, dar consider ca multi dintre cumparatorii de Spring ar fi considerat ca merita.

dumbravaandrei

#2827
sunt suficiente surse din care va puteti informa cum se incarca o masina electrica. Practica ne-a dovedit ca nu iti trebuie viteze de incarcare fantastice, dimpotriva, iti trebuie multe prize, orice tip. Si majoritatea celor care au electrice au avut termice inainte, deci nu e ca si cum noi nu am sti ce si cum se intampla la o termica.

Majoritatea masinilor electrice sunt gandite tocmai pentru incarcatul la priza lenta (1.5-11kW), in acest caz fiind calibrate ca o incarcare completa sa se intample in 7-10h - interval in care ori lucrezi ori dormi. Springul nu face exceptie de la acest lucru. Stiu destul de multi utilizatori care rar isi duc spring-ul la o statie de incarcare publica. Pana si la tara am vecini care odata cu achizitia unui Spring si-au pus si un kit de 3-5 kWp din care isi alimenteaza gospodaria si masina.

Incarcare cu 22kW pe AC, au destul de putine masini: Zoe, Megane E-Tech, Tesla Model S si Porsche Taycan. In rest, desi apare ca optional, nu se livreaza pur si simplu. Acum, tot o sa vezi Zoe la CCS, chiar daca CCS-ul a fost un optional destul de scump (parca era vreo 700 EUR in timp ce la altii era standard).

Acum, la cel mai real mod, daca eu care fac 75k km pe an, ma descurc in mare parte cu incarcarea de la priza Schuko la 2,7 kW si cu incarcare la Type2, cu siguranta te descurci si fara sa fii disperat dupa CCS. Si asta dintr-un motiv extraordinar de simplu: orice masina, fie ea electrica sau termica, mai mult sta decat ruleaza.
Plus ca incarcarea lenta protejeaza bateria foarte bine. Eu, dupa 120.000 km nu am degradare a bateriei.

tom_sawyer

@gruiarew : ,,[...]la nivelul guvernamental al instituțiilor guvernului vom face în așa fel încât să reducem risipa și există metode prin care putem să stabilim un anume program de funcționare. Una dintre decizii la nivelul Guvernului a fost ca iluminatul mural să fie oprit la ora 12 noaptea.", a spus Ciucă.
hotnews.ro

alexandru_m

@dumbravaandrei chiar nu intentionam sa mai raspund dar parca mi se pune o ceata pe minte cand vad cum le amesteci si le ametesti doar sa iasa ca tine.

Hai sa le luam pe rand:

1. Forumul acesta are niste reguli. Regula 1 spune asa:
Quote1. Fara luari la misto, jigniri sau atacuri la persoana.
Respecta parerile/opiniile mai mult sau mai putin avizate ale colegilor de forum.

Pe mine personal a ajuns sa ma deranjeze foarte tare modul tau de comunicare. "Scama din buricul facebookului". Pentru asta as avea eu niste chestii de spus, dar aleg sa inchei aici, pana sa imi iau ban.

2. Vezi ca ii tot dai inainte cu cei 50 de bani pe litru. De la stat vin 25. Restul vin (voluntar cica) de la niste privati. Daca accepti ca este alegerea lui Lidl cum isi fidelizeaza clientii, cred ca poti accepta acelas rationament si pentru distribuitorii de carburanti. Deci brusc coboram la jumatate toate calculele.

3. Foarte convenabil (pentru tine) compari accizele incasate pe carburanti cu accizele de pe electricitate. Accizele incasate de pe electricitatea consumata de masinile electrice probabil ca acopera laptele si cornul la Cuca Macaii, sau poate vreun salariu de paznic la MT. Scrie in documentul pus de tine ca acciza la curent este de 2,71 lei la Mwh. Cam cat mergi tu de 1 Mwh? Eu unul la aia 6 litri la suta de care spuneai platesc 11,36 Roni doar acciza. La suta de kilometri. Adica cam cat pentru 4 Mwh.

Mergand mai departe, tu compari totalul accizelor la curent cu totalul accizelor la carburanti. Pai din nou ti-o dau exemplu pe mama care nu are permis, deci nici masina, deci nu plateste accize la carburant. Dar la curent plateste ca ii place sa rezolve rebus si seara trebuie sa aprinda becuri. Intelegi incotro bat?

Vrei sa fii corect? Compara acciza platita de statiile de incarcare masini electrice cu acciza platita de lanturile de benzinarii.

4. Pe hartie poti recicla si 220% bateriile alea. Mergem impreuna la cei care colecteaza deseuri sa vezi muntii de baterii cum stau sa ii bata ploaia? Relativ recent am vrut sa las niste baterii folosite prin casa la un magazin care colecta si nu am mai gasit recipientul pe care il aveau pus pentru clienti. Cand am intrebat un angajat a zis ca firma care le colecta nu mai vine de nu stiu cat timp. Angajatii au ascuns prin depozit bateriile care se stransesera si au lasat in depozit recipientul in care lasau clientii bateriile. Eu statisticile cu reciclarea in Romania le iau cu muuuuulta sare.

5. Imi place cum 45% este o bagatela cand vine vorba despre curentul produs din combustibili fosili. Adica (aproape) jumatate din curentul ala din bateriile tale scoate fum ca ultimul cazan fara DPF, dar aici nu vedem probleme.

6. Niciodata nu am spus ca benzina sau motorina sunt "eco". Evident ca nu sunt. Ce vreau sa scot in evidenta este ca tu si alti posesori de electrice plug in aveti tendinta asta de a manipula datele ca sa iasa ce vreti sa spuneti. Uite, imi place argumentul ala cu "scoatem poluarea din orase". Corect, scoatem din orase poluarea rezulata in urma rularii vehiculelor cu motor termic in orase. Dar cand vine vorba de tone de Co2 de exemplu voi luati toti aia 10k kilometri pe an facuti de masini si ii inmultiti cu consumul si BAM a iesit poluarea. Pai da, dar cati din cei 10k km sunt facuti in oras? Eh, astea deja sunt detalii, nu ne mai batem capul.

7. Hidrogenul. Nu tin minte posesor de plug in care sa vorbeasca de bine hidrogenul. Ok, problema este urmatoarea. Masinile de transport marfa reprezinta vreo 5% din total vehicule, dar genereaza 28% din poluare. Pe langa cele de distributie care merg doar in oras si seara sunt la depozit parcate (si astea sunt putine), cele de lung parcurs nu pot fi trecute la plug in cu tehnologia actuala. Nu ar mai fi rentabil financiar pentru transportatori. But again, 28% din poluare nu e o problema. Dar cand e vorba sa spunem ca in intregul ciclu de viata o electrica genereaza 30% poluare fata de o termica, aici ragusim repetand.

8. Esti cea mai toxica persoana de pe forumul acesta, dupa opinia mea. Scame din buric, aluzii la inteligenta altora (ca ar fi scazuta, nu vreo lauda), postarea aia absolut cringe cu 400k euro generati la buget direct si indirect. Sunt oameni pe forumul asta care au masini mai scumpe ca tine, sunt oameni care genereaza mai multi bani la buget si eu sunt aproape sigur ca sunt (sau macar erau) si oameni mai inteligenti. Inceteaza cu modul asta de comunicare. Nu este elegant, placut si denota lipsa de respect. Ceea ce nu e prea cool. Dar, din nou, Ionut decide ce e ok si ce nu.

dumbravaandrei

#2830
1. Poti sa ai o parere ca o bila poate fi alba sau neagra. Cand bila este portocalie, nu mai vorbim de pareri ci de fapte/observatii/constatari. Cum nici eu nu ti-am expus pareri, ti-am expus fapte/observatii/constatari.

2. Nu, privatul nu vine cu 25 de bani. Privatul si-a crescut preturile si a manipulat piata astfel incat sa-si acopere cei 25 de bani pentru mult timp. Bani care se reflecta in orice produs/serviciu care are componenta de transport. Te poti uita pe monitorul preturilor (sunt mai multe disponibile, dar pentru simplitate il recomand pe asta) sa vezi cum a fost evolutia de la anuntul acestui mecanism de compensare si pana la implementarea sa. Lidl/Kaufland nu si-au modificat preturile la raft pentru faptul ca dau incarcari gratuite clientilor.

3. In postarea ta ai incercat sa subliniezi importanta in PIB/economie a accizelor incasate din combustibil. Ti-am demonstrat cu cifre si date ca nu sunt chiar atat de importante precum pretinzi si ca o eventuala migrare catre un consum mai mare de electricitate, nu are un impact negativ in buget, intrucat pe electricitate ai deja volume mari. Cand o sa am mai multe date de la furnizorii de servicii de incarcare din Romania, o sa revin si cu o analiza detaliata pe ceea ce consuma ei.
Cat despre exemplul cu mama ta, chiar nu am inteles unde bati. Intuiesc ca vrei sa spui ca pentru energia consumata de o masina, indiferent de sursa ei, trebuie sa platesti distinct taxe si accize, desi omiti sa consideri si sumele generate de volum. Poate mama ta, doar pentru ca joaca rebus nu consuma pe luna mai mult de 50kWh, in timp ce eu consum 300 si fara masina (pe gaz am doar centrala, restul e complet electric, la vara dispare si centrala pe gaze).
Cand o sa livreze benzinariile volume similare cu ce livreaza furnizorii de servicii de incarcare, atunci o sa pot face comparatia direct.
Desi nu inteleg de ce pentru acelasi kWh din aceeasi sursa de energie trebuie platita acciza diferentiata. Ai tu vreun argument logic de natura economica sau sociala pentru care am avea o acciza diferita pentru energia obtinuta din aceeasi sursa? Ca eu nu gasesc.

4. Nu pe hartie, in practica. Daca ai identificat un operator economic care nu respecta regulile de colectare a deseurilor electrice si electronice, semnaleaza garda de mediu. Eu cand am constat asa ceva am semnalat autoritatile si in materie de saptamani a fost corectata situatia. Faptul ca un antreprenor "scurteaza" anumite procese impuse si legal, nu fac bateriile mai putin reciclabile si nici nu ma intereseaza cat face el profit din incalcarea legii, atat timp cat eu platesc produsele/serviciile la care el s-a angajat sa mi le livreze respectand legile din tara asta. Ca altfel cumparam din China, nu bateam drumul pana la magazinul lui.

5. Iarasi... traiesti cu impresia ca motorina produce emisii si noxe numai cand e arsa in motor, nu si cand e extras petrolul, cand e rafinat sau cand e transportat pana la pompa. Luand in considerare cap-coada intreg procesul, da - din punct de vedere al cantitatilor de emisii producerea si consumarea directa cu un randament ridicat a energiei electrice este o ameliorare fantastica. Nu am spus niciodata ca nu exista emisii in ambele cazuri. Ci doar ca in cazul electricelor cu baterie se reduc fantastic emisiile. Sunt multe surse de informare cat si locuri unde poti vedea efectele in mod direct.

6. Intra pe electromobilitate si ai sa gasesti datele mele, deschise si corelabile. si verificabile. Despre PlugIn Hybrids nu vorbesc ca alea sunt cea mai mare magarie. Majoritatea rar vad priza de incarcare si pe termic pur consuma imens de mult. Alea sunt doar de fentat taxe la cilindree si la flote.

7. Hidrogenul va fi o solutie temporara pana se rezolva problema de densitate energetica a acumulatorilor. Si asta strict pentru aplicatiile unde e nevoie de o densitate energetica foarte mare, cum ar fi trenurile sau instalatii industriale specializate. Nu si la transportul de marfa sau de persoane facute cu camioane si autocare, Volvo si Scania renuntand la dezvoltarea solutiilor dezvoltate pe hidrogen, mergand pe un sistem cu baterii capabile de incarcare MegaWatt.

Si aici sunt mai multe aspecte de ce au luat aceste decizii:
1. Dezvoltarea infrastructurii de producere, stocare si a hidrogenului costa imens ca sa o faci la un nivel in care sa substituie infrastructura de hidrocarburi de acum. Pana la urma urmei, ce avem acum e rezultatul a peste 100 de ani de livrari comerciale.
2. Progresul eficientei procesului de producere si consumare a hidrogenului inca este deficitar, avansul tehnologic in domeniul acumulatorilor a redus mult din oportunitatea sistemelor pe hidrogen, lasand loc doar aplicatiilor care necesita o densitate energetica foarte mare.
3. Cap-coada, randamentul energetic e in felul urmator:
- Put -> Rafinarie -> Statie de combustibil ->Rezervor -> Roata randamentul e de 12%. Pana la Euro 5 era de 10%. Iar fizico-chimic, nu poti depasi 20%.
- Producator energie electrica -> Retea -> Statie de incarcare -> Baterie -> Roata randamentul este intre 55 si 85% cu mentiunea ca randamentul Retea->Statie de incarcare->Baterie->Roata este intre 85 si 92% in functie de modul de incarcare (AC/DC). Procente care sunt in continua imbunatatire prin dezvoltarea tehnologiei.
- Producator energie electrica -> Retea -> Productie Hidrogen -> Transport Hidrogen -> Statie Hidrogen -> Rezervor H -> Roata randamentul este intre 25 si 45%, in functie de eficienta producatorului de energie electrica, cu mentiunea ca Retea->Roata, eficienta nu poate depasi 62%.

De randament financiar nici nu mai vorbesc. N-am acces la o masina pe hidrogen, dar cu siguranta costul pe 100 km la automobile pe hidrogen este mai mare decat in cazul BEV-urilor.

8. Iarasi... n-am zis ca sunt cel mai bogat sau destept de pe aici. In schimb am zis de multe ori doar pentru ca unii sunt mai saraci si le e lene sa gandeasca, asta nu inseamna ca pe restul carora nu li se conformeaza trebuie sa ii "impuscam". Si cu siguranta nu accept ca oricine mi-a dat ceva de pomana. Stiu sigur cat si cum am muncit, stiu ce si de ce am primit in viata. Ah, ca am un limbaj mai dur, asta e o problema distincta. Te asigur ca nu implic vreun sentiment. Dar cu siguranta cand ai sa vii cu date la o discutie despre date si cu pareri la o discutie despre pareri, cu siguranta nu o sa-ti mai par asa de toxic.

alexandru_m

2. Toata discutia tu ai pornit-o, de la faptul ca statul da 50 de bani subventie la carburanti. Nu da 50, da 25.

3. Din nou, scrii mult si te prefaci ca nu intelegi cand stiu foarte bine ca intelegi. E vorba ca nu conteaza cat curent se consuma in rest, toata discutia a pornit de la subventii primite de la stat si de la cat cotizeaza utilizatorii de autovehicule electrice in comparatie cu cei de termice. Tocmai mi-am spalat niste haine, deci am consumat curent, deci voi plati si voi intra in statistica aia de care tot spui. Nu cred ca masina mea de spalat are vreo legatura in discutie. De la utilizatorii de vehicule electrice vin bani cam de o ciocolata la bugetul de stat. De la carburanti nu. Atat privind piata ca ansamblu, cat si individual.

Spui ca vrei calcule. Eu platesc 11,36 Roni acciza pe benzina consumata la suta de km, tu platesti 0.0542 RON pe curentul consumat la suta de km. Si apoi vii si spui ca nu esti subventionat, ba poate dimpotriva. Explica-mi cum dimpotriva. Cum daca mergem de la Bucuresti la Pitesti eu dau 11 Ron si tu dai 5 bani si tu ma sustii pe mine. Explica-mi te rog.

7. NU. O sa o repet pana tocesc tastatura. NU NU NU NU NU. In formula actuala cu baterii de 4 tone si jumatate pentru 800 km (tesla semi) NU vor avea succes camioanele.

Clipul ala este o prezentare de vise. De acolo si pana pe sosea te lovesti de realitate. Eu fix in transporturi lucrez. Daca te duci la orice persoana cu putere de decizie si ii spui ca ii inlocuiesti un camion cu un rezervor de 1300 de litri pe care il umple in sa zicem 30 de minute si merge peste 3000 de km pana sa realimenteze cu un camion cu 4 tone si jumatate de baterii pe care trebuie sa il puna la priza zilnic (daca are un sofer, ca daca are echipaj nu-i ajunge o alimentare pe zi), o sa iti rada in fata.

In primul rand pentru ca pierde 3 tone din sarcina utila, ceea ce il face sa nu mai fie competitiv pe piata.

In al doilea rand ca pierde contractul ala bun cu automotive ca vine unul cu flota cu termice si il bate la tranzit.

Mai apoi ca in 3000 de km pierde inca niste ore din timpul de lucru al soferului (sau soferilor).

Intr-un domeniu unde marja de profit este foarte mica aceste 3 motive te vor duce fain-frumos la faliment.


La restul de subiecte nu mai raspund, discutia acolo e incheiata pentru mine.

dumbravaandrei

3 - aberezi maxim... faptul ca platesc o suma mica ca si acciza pe 100km parcursi, nu inseamna ca ma subventioneaza statul. Ca nu-mi da statul vreo subventie la energie electrica. Si nu cred ca e vreo lege in statul asta in care sa te oblige sa ii dai 11 lei. Ii dai ca asa ai ales tu sa ii dai, prin faptul ca folosesti o masina termica. Sper ca nu traiesti cu impresia ca faci vreun favor financiar tarii ca scoti fum pe teava de esapament. Poti produce banii aia pentru stat si fara sa scoti fum pe teava de esapament.

7 - Uite ca nu tesla are camioane electrice la vanzare ci Mercedes-Benz, Volvo, Scania si nu mai iau la rand firmele chinezesti ca mai toate fac camioane electrice, in toate variantele. Dar na, norocul lor ca nu citesc aici pe forum ci discuta direct cu beneficiarii (companii de transport,soferi de camioane si companii de logistica). Daca extindem la utilitare in general, deja pe tehnologii existente se obtin marje de profitabilitate mult mai bune mergand cu o electrica, chiar daca e cu acumulator mai mic (vezi cat de bine prinde acum in Europa E-Transit).
Ca intrebare generala: chiar merg camioanele alea de la firma de la tine 24/24, fara sa faca pauza macar o ora pe undeva? Face vreun camion 3000km intr-o zi?

Cat despre ce poate fi electrificat la o companie de transport/distributie, ma bucur ca pana acum am dat de antreprenori care au discutat pe date si au luat decizia de electrificare. Chiar daca au companii mai mici. Si deja au masini electrice in flote (dube) si or sa aiba si mai mutle in perioada imediat urmatore. Si asta fara sa se bazeze pe incarcarea publica.

alexandru_m

#2833
Eu spun lung parcurs si tu imi dai link cu autonomie 250-400 km in conditii ideale (stim cu totii ce inseamna asta) si care se incarca in o ora jumate de la 20 la 80%.

60% din 400 inseamna 240 km. Deci la 3 ore merse camionul sta o ora jumate la incarcat.

Ca sa mearga soferul 9 ore sta 4 ore jumatate la incarcat. "in conditii ideale".

Succes iti doresc.

dumbravaandrei

Nu toate camioanele fac lung parcurs. Majoritatea lor nu depasesc granitele tarii din care provin, conform eurostat. Iar in granitele interne, nu prea ai camioane care sa sara de 800km/zi. Nu cred ca trimiti in mod regulat un camion cu 2 soferi de la Constanta la Satu Mare sau la Oradea.
Nu stiu de unde ai scos tu procentele si timpii aia, ca nu se pupa cu nimic din ce au documentat utilizatorii de camioane, acolo unde exista HPC.
Iar toti managerii de flote de autovehicule comerciale electrice de prin Europa, au raportat scaderi ale copex, ceea ce rezulta automat in marirea marjei in pretul practicat.
Iar electrificarea se face pas cu pas... cu siguranta in 2-3 ani vor fi solutii si pentru lung parcurs, sunt cateva in teste la ora actuala, de la Scania, chiar pe MegaWatt.