Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

prom

@Mamutu

Scuze de off topic, dar nu pot trimite PM. Imi poti spune cum ai vandut-o in Olanda, pe ce site? Si eu am E UP de 36 kWh pe care vreau sa il vand ca sa imi cumpar Megane E tech, in viitoarul apropiat. Ms mult.

paullie

Quote from: dumbravaandrei on July 29, 2022, 03:38:43 PMMi-e ca daca intram in detalii despre motoare Atkinson, te pierzi.

Am o intrebare. De fapt doua. In câti ani, in România, Kona ta devine mai ecologica decât o Kona pe benzina 1.0 T-GDi?

Dar o Zoe electrica fata de o Zoe pe benzina, de data asta in Franta?

naivu

Nu există Zoe pe benzină (dar cel mai apropiat model pe benzină cred că ar fi Clio).
Dacă te referi la emisiile de CO2 asociate producerii bateriei durează ceva, nu știu exact cât; dacă ne referim la noxele emise în oraș, BEV e mai ecologic din prima zi!

dumbravaandrei

@paullie este deja. Din momentul in care a ajuns in UE, este de zeci, daca nu chiar sute de ori mai ecologica (masina mea fiind fabricata in coreea). Si chiar pe ciclul de fabricatie este mult mai ecologica. Nu o spun doar eu, o spune PRODUCATORUL masinii. Sau toate piesele dintr-o termica crezi ca sunt facute din sange de virgina si lacrimi de pui de panda? Sau benzina crezi ca rasare la pompa fara impact de mediu?

Ah.. ca sa ajungi la datele astea trebuie sa iesi de pe facebook, sa muncesti sa le cauti, sa le asimilezi, sa le diseminezi... in general mult mai multa munca decat scarpinatul in buric cand dai like la toate panaramele de sbmc-uri (short brainwash media content).

paullie

Documentatie "din casa" nu pot sa-ti dau, dar iti dau de la concurenta. Spune in linii mari cam acelasi lucru.
https://www.volvocars.com/images/v/-/media/Market-Assets/INTL/Applications/DotCom/PDF/C40/Volvo-C40-Recharge-LCA-report.pdf

PS Nu lucrez la Toyota  :lol:
PPS Mai usor cu pianu' pe scari dom' IT-ist sef.

ghrt

Există şi alt transport electric, tren pe anumile magistrale, tramvai, troleu, metrou, chiar şi trotinete, nu cred că trebuie să îl confundăm cu automobilele, care pot fi nişte struguri cam acri.

Din partea mea îi mulţumesc lui DA pentru calculele postate. Ştiu că la cei 25k km pe care îi fac anual nu e deloc rentabil să trec la electrică (dincolo de faptul că m-ar cam încurca logistica) dar că o hibridă va fi cam inevitabilă peste nişte ani.

Cât despre a fi ecologic, cine vrea să fie îşi poate pune panouri solare măcar pentru consumul propriu. E şi mai accesibil.
Cont (aproape) inactiv.

panzer

@paullie 1.0 TGDI nu este motor in ciclu Atkinson. Este un motor normal in ciclu Otto, mai micut cu injectie directa. Pt ca opereaza la presiuni/temperaturi mari, trebuiesc mai nou echipate cu filtru de particule.
Motoare in ciclu Atkinson, gasesti la Toyota, Honda si in viitor la Renault. Sunt de tip MPI, lucreaza la presiuni/temperatori normale. Nu pot fi folosite singure pt ca pe Stoke 4 au pierderi de putere, masina ar merge in "suturi". Sunt mai eficiente insa si sunt folosite in combinatie cu un motor electric. De asemenea nu au nevoie de filtru de particule.

Kona 1.0 TGDI 7DCT va consuma in Bucuresti 9 L/100km in timp ce o Totyota CHR CVT hybrid va consuma 4 L/100km. Diferenta nu este toata de la eficienta motorului, ci mai ales de la recuperarea energiei la hybrida. (despre mizeria ca amandoua sunt euro 6d, desi una arde 4L iar cealalta 9L nu mai comentez). La drum lung insa amandoua vor consuma la fel: ~5L/100km.
To be fair: Kona 1.0 TGDI 7DCT este mai placuta la condus. CVT-ul ala este foarte ciudat, daca apesi pe ea se tureaza de zici ca zbori si tu abia te misti.
Ca si fiabilitate, electrica pe care o are Andrei e cea mai fiabila. Ramane de vazut la baterii pe viitor, are 8 ani garantie la baterie, nu scrie cate cicluri (sunt insa rapoarte cu Tesla la 1 mil km). Urmeaza hybrid-ul. La final tGDI-ul care are probleme in general cu "benzina in ulei", iar 7DCT-ul de la Kia/Hyundai e foarte slaba ca fiabilitate.

Atentie la hybridele astea. Nu sunt toate la fel.
- Mild-hybrid-ul, ala de 48V e o cioaca. Inlocuieste doar alternatorul, altfel masina este o termica normala.
- Hybridele Clasice (gen Prius) recupereaza energie in bateria relativ mica (1.7 kwh) si o folosesc la plecari de pe loc si pana pe la vreo 2 km pe electric la viteze mici. Altfel, daca nu ai baterie motorul pe benzina misca masina.
- Hybridele de generatie noua: motorul electric misca masina intr-o proportie mult mai mare, termicul e un fel de generator pt motorul electric. Sunt si cazuri in care merge full termic. Le urmaresc de cativa ani in SUA (Accord, Acura, Cameo). Ultima Honda HRV lansata la noi e ceva in genul asta.

In oras, sa putem deschide geamurile e clara ordinea: Electrica > Hybrida > Termica. Aici toata lumea e de acord. Tehnologic macar. Ca altfel prima problema este coruptia. In alte tari cu aceeasi tehnologie disponibila se poate respira.
Din pacate financiar este invers: Clasica 1x, Hybrida 1.3x, Electrica 2.5x => 3x. (aproximatii fara subventii).

Ochiometric prin Bucuresti: lumea a inteles ecuatia. Nu toti sunt tech-savy. Banii conteaza. Au inteles ca nu mai are rost sa iti cumperi clasica. Pur electric e scump. Hybrid-ul e mai bun pt environment decat termica. A inceput sa faca sens si economic. Cei ~4.000€ in plus pt Hybrid ii recuperezi in vreo 2-3 ani din diferenta de consum. Cu cat mai mari preturile la benzina cu atat mai repede.
Vorbesc de cei care vor sa inteleaga. Sunt si foarte multi care au inteles ca un A4/A5 contrafacut e ceeace le trebuie. Din pacate, nu este o problema de bani, ci mai degraba de educatie.

Era un studiu, oamenii care castiga mai putin de 500$/luna nu au nici o preocupare ecologica. Cred ca e mai vechi si suma tb actualizata cu inflatia. :D

PS: sa ne si distram un pic: Hagi-Tudose isi cumpara Hybrida si o trece pe GPL.  :lol: Si merge cu 20 lei/100km (5L de GPL la 4 lei).

paullie

Nu despre Atkinson vs Otto vroiam sa fie dicutia. Citatul acela l-am pus acolo doar ca sa atrag atentia userului. Ci este vorba despre total carbon footprint. Ca vad ca unii cred ca electrica e Maica Tereza. Este dar nu de la prima cheie.

Acuma sa luam motorul X care da CO2 de 120g/km

Daga adaugi ceva hibridizare de 48V il duci pe la 110. Poate 105 dar cu mari slujbe, ca trebuie sa implementezi 48V colea la volanta si e scump. Ajunge aproape cât o hibrida clasica. Dar cu Belt Starter Generator ai si alte avantaje nu doar ca inlocuiesti alternatorul. Ai pompa de apa pe 48V, pierderile elctrice sunt mai mici decât cele pe curea sau lant de distributie. Sigur foarte putin dar câstigi. Ai un A/C la 48 trifazic nu mai sta termicul pornit la semafor, reincarci bateria dupa. Si mai recuperezi nitel din energia de frânare (aici implementarea la volanta e sensibil superioara). Nu e chiar cioaca, asa mai pe jumate :)

Acelasi motor X cu hibridul clasic de 280V poti sa ajungi pe la 95-100 g/km. Cu mari slujbe sa te duci la 90g/km.

Daca insa pui PHEV aici s-a cam terminat discutia ajungi pe la 45-50g/km.

Si mai e o discutie, la HEV si PHEV cutiile automate sau CVT sunt din alt film. Singurii care au facut-o cât de cât ok sunt Renault cu al lor LocoBox. Dar trebuie putin perfectionat.

panzer

#2783
Corect. E o juma de cioca Mild Hybrid-ul.  :lol:

De PHEV ma cam feresc sa vorbesc. Multi au avut probleme cu ele.
Sa vedeti ca numai noi suntem unici: dupa ce au bagat taxa de poluare la Londra multi si-au luat PHEV pentru avantajele fiscale, dar nu le-au incarcat niciodata.
Depinde si de implementare: e un video comparativ cu ultimle Volvo XC40. Baietii cam impotriva PHEV-ului care vrea sa incarce bateria in mers.


paullie

Da stiu. MOT-ul britanic a inceput o investigatie dupa un numar foarte mare de reclamatii ca PHEV-ul consuma enorm. Si... surpriza mai bine de 80% dintre cei care au reclamat le foloseau ca HEV.

adiarc

pai daca e mai grea datorita bateriei si nu o incarci?normal..consuma mai mult decat acelasi model fara baterie
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

se pare ca "infanteristul" nostru @marcelbanu , a fost "virusat" nu gluma.
47.000 km cu Dacia Spring

QuoteMașina a costat 18.550 euro, pentru care am plătit echivalentul a 8.026 euro la cursul BNR din octombrie 2021, după reducerile aplicate prin Rabla și Rabla plus.

RCA 446 lei, CASCO 509 lei și extra garanția 2.842,68 lei.
Revizia la 30.000 km a fost 200 lei.
anvelopele de iarnă 760 lei
energia electrică cumpărată din octombrie 2021 până acum, când am 46.753 km, este de 2099,57 lei, adică doar 5,09 lei pe suta de kilometri!

Casco mi se pare cam ieftin...poate sunt euro.
Si aproape 47.000 lm intr-un an mi se pare enorm cu o masina atat de mica.
Dar poate ne da mai multe detalii.

Eu ii doresc sa ajunga cat mai repede la 100k km. Ar fi primul din Romania, sau chiar din lume! Si ar putea raspunde la multe din intrebarile care arunca o urma de indoiala asupra masinilor electrice.  Banuiesc ca suntem cu totii de acord ca se pot imbunatatii multe la SPing, dar daca tine 100k km, viitorul suna bine.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

Primul cu 100.000 de km cu un Spring cu siguranta va fi...
Altfel, eu am ajuns deja la 120k, mai este o Kona cu 4-5k de km avans fata de mine :)

nicolaem

felicitari lui si drmuri fara incidente.

decizia individuala e clara in acest sens si avantajoasa.

la nivel macro sa fim consienti ca acele costuri pe care nu le are marcelbanu, se amortizeaza de toti prin subventii, taxe, certificate verzi si "la fix" a mai venit si razboiul...

dumbravaandrei

#2789
@nicolaem vorbesti de parca numai electricitatea si masinile electrice sunt subventionate si restul nu...
La ora actuala, razboaiele se poarta tocmai pe hidrocarburi, pentru ca sunt foarte greu de descentralizat.
Chiar sunt satul de gargara asta de 2 bani "va da statul si oculta bani sa conduceti electrice si pe noi astialalti ne cocoseaza"...

Cat despre Romania, numai in anul 2020 s-au acordat subventii de 520.07 mil. EUR numai pentru petrol. Aici sursa datelor. Atentie, subventii directe. Numai la nivelul UE + UK + CH + NO, ajungem anual la 137 miliarde de eur. In acelasi timp, subventiile pentru intreg sectorul de productie si distributie a energiei electrice a fost de 73 de miliarde, aici incluzand si subventiile pentru GAZ, ponderea LCOH fiind de peste 60% din LCO (leveled cost of energy).

In perioada 2018-2020 (cifrele pe 2021 inca nu le am), la nivel de executie, PSIPAN pentru BEV a fost putin sub 100 mil eur. Pe de alta parte, executia bugetara pe Rabla (simplu) e de peste 400 mil eur pe aceeasi perioada

Certificatele verzi sunt platite de consumatorul final, nu sunt mecanism de subventie guvernamentala, ci doar un mecanism de incurajare a producerii energiei electrice din surse sustenabile si cu impact minim pentru mediu. Le gasesti pe factura de electricitate si de gaz.

Apropo, aia 50 de bani parca inca mai sunt valabili la pretul combustibilului, nu? Ca eu la energie electrica nu am compensare, ca anual am consum mai mare de 300kWh/luna. Si asta si fara masina electrica. Punem si banii aia la calcul?

Deci despre subventii, stai calm ca nu le conducem pe spinarile altora.. dimpotriva chiar.