Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

panzer

In engleza se numeste "Co2 emission intensity of electricity generation". In romaneste ar fi cam cat codoi se emite pentru un amarat de kwh electic produs. Ultimle date existente la nivel de UE sunt pentru 2017 (deh, niste lenesi). Iar valoarea pentru tarisoara noastra este de 262.51 gCO2/kWh (si nu e rea deloc).

Acum, dumneavoastra folositi 17 kwh / 100km. La asta se adauga ~30% pierderi de transport in retea (nu este vina dvs, asa functioneaza SEN).

Calculati va rog impactul Dumneavoastra strict din punct de vedere CO2 la plimbatul cu masina pt 1 an.
17 kwh * 1.3 (pierderi transport) * 262 gCO2/kWh * 60.000 km / 100 km (sa nu incurcam masurile) = 3.474.000 g CO2/an

Daca doriti putem sa calculam si pentru rabla mea cea veche:
150 g/km * 7.000 km = 1.050.000 g CO2/an
(In all honesty, nu stiu sa diminuez emisiile pt GPL, am luat valorile pe benzina din cartea masinii. Nu stiu nici sa calculez si sa aduag emisiile de CO2 pana cand benzina ajunge la pompa, desi stiu ca sunt consistente: Petromidia consuma 80 Mwh singurica)

Eu am vrut sa demonstrez un lucru simplu: poti sa folosesti o masina veche exact cat ai nevoie si vei avea un enviromenent impact mai mic decat daca iti cumperi o electrica si o folosesti 60.000 km/an.

Al doilea lucru: cum electricitate este tot fosil in procent mai mare de 50% (si nuclearul e tot fosil, nu?) rezulta ca nici pe dumneavostra nu va intereseaza ca nu se vor regenera pe parcursul vietii dvs. Mai mult chiar traiti intr-o mica iluzie. Si nu am nici o treaba cu iluziile nimanui, dar o si raspanditi cu fervoare. Si e un pic eronat.

Oftopic: Modul in care ii batjocoriti pe altii, sa stiti ca spune mai multe despre dumneavostra.

dr4qul4

interesant ca adaugi 30% pierderi de transport in retea, dar nu adaugi nici un fel de pierderi pentru benzina.
Oare cat sunt pierderile la extractie? dar la transport? Dar la rafinare? dar la transportul produselor rafinate?
Si pe langa pierderi, mai avem si consumul vehiculelor de transport.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

#2762
@dumbravaandrei replica ta mi se pare mult prea aroganta si cu atac la persoana. nu vad rostul.
Justificarea subventiei tale la electrica prin faptul ca ai contribuit 600k prin taxe la stat nu are nici o valoare. cel mult ingamfare.
partea de subventi o alegi strict aleator asta desi astazi electricitatea e subventionata iar benzina accizata la greu (cei 50 bani e praf in ochi pe langa acciza de cativa lei).
In rest da, sper si eu sa dispara cat mai multe termice din orase ca prin centru abia respiri de atata fum.daca ne ajunge litiu la toti ar fi perfect, dar mi e teama de o dependentade china.
cat despre ce ai zis legat de provenienta produselor, eu incerc cat de des pot sa ma uit unde sunt facute si de ce firma si daca imi permite bugetul nu vad de ce nu as cumpara un panou made in us/ue si nu din china la fel cum prefer un telefon corean si nu unul chinezesc.

AlexxC

Pretul litiului a crescut cu 500% in ultimul an, reflectat in pretul masinilor electrice: vezi Dacia Spring.
Cat timp bateriile vor fi pe baza de litiu electrificarea se va face exterm de lent si vom dezvolta o dependenta periculoasa de China.(la fel ca cea a gazelor din Rusia).

vladb

^ Eu știu că pe primele două locuri, la rezervele de Li, sunt, de departe, Australia și Chile. Poate că nu e asa de negru dracu'.

Cat despre comparația cu gazul rusesc: aceasta dependenta a fost creata forțat prin construcția gazoductelor. De acolo și "dependenta". Când nu ai conducta decât dintr-un loc, e greu sa faci eficiente alte surse. Și exista alte surse, după cum vedeți zilele astea.

nicolaem

asa e, dar conteaza si cine il expoloateaza. Si aici China exceleaza. poate corup guvernele locale, poate nu.



https://www.asiafinancial.com/chinas-byd-wins-chile-lithium-extraction-contract

naivu

Am vazut azi pt prima o masina electrica pe post de masina de scoala; o Dacia Spring.
Nu am apucat sa-i fac poza, scoala se chema Ghio, am intrat pe situl lor dar nu spuneau nimic de vreun Spring; m-a amuzat ca scrisesera pe caroserie "cutie automata"  :) .

horyatm

Și în Timișoara este la fel una la Auto Vali și Adi. E amuzant că scrie cutie automată, dar sincer acum câți se pricep? Pe mine m-au întrebat unii dacă mașina mea (electrică) are cutie automată. Acum ce să le zic? Că nu are viteze? Pentru mulți e derutant. Nu toți cunosc asemenea tehnologii. Dacă spui că are cutie automată, se înțelege că are doar 2 pedale și asta e suficient pentru omul de rând. Am văzut această mașină și în trafic.


https://www.facebook.com/photo/?fbid=386911146767295&set=pb.100063452388251.-2207520000..





Powered by API/PUM imgur uploader

irirat

^probabil fac referire la faptul ca dacă ai dai examenul pe un autovehicul la care vitezele se schimba automat, poți sa obții permisul categoria B dar restricționat la tipul acesta de cutie.

" În cazul în care candidatul trece proba practica cu un vehicul echipat cu schimbator de viteze automat, acest lucru va fi înscris la rubrica "Restrictii" din permisul de conducere eliberat pe baza unui astfel de examen. Orice permis care conţine aceasta menţiune va putea fi utilizat numai pentru conducerea unui vehicul echipat cu schimbator de viteze automat."

Acum am și eu un coleg care are cutie in tehnologie CVTși nu am reușit pana acum sa-l conving ca are un număr infinit de viteze și nu 6-7 câte știe el.

contador

Quote from: panzer on July 30, 2022, 06:09:53 PMEu am vrut sa demonstrez un lucru simplu:
Pentru mine n-ai demonstrat nimic. CO2-ul e o non problema, insa a trebuit sa-mi instalez aer conditionat pentru a putea tine geamurile inchise, dimineata pe la 8, multumita romanilor cu autoturisme diesel rulate doar prin oras.

Quote from: panzer on July 30, 2022, 06:09:53 PMpoti sa folosesti o masina veche exact cat ai nevoie
Utopie.

alexandru_m

Probabil ai vrut sa bati catre incalzire globala la replica aia cu AC-ul.

Vezi ca diseleurile rulate doar prin oras de romani au contribuit in cifre absolute la incalzirea asta globala cam cat ai contribuit tu la topicul asta. Adica ceva ce tinde spre 0.

Hai sa punem dop in cur la toate vacile din lume si apoi sa ne urzicam ca avem masini electrice scumpe si ne murdarim de sarakie cand vorbim cu amarati d-astia cu MAC si MAS...

Uite, masina mea veche sta nemiscata in fata blocului de o luna. Am o cursiera noua pentru mers in oras, 2 supermarketuri within walking distance si un carucior cu cel mai frumos copil din lume cu care ies seara la plimbare.

Mai usor cu parerile astea foarte puternice ca inca nu s-a nascut omul care sa le stie pe toate. Desi s-a nascut chiar si Konasul Dumbrava.

gruiarew

Eu zic s-o lăsați mai moale cu atacurile și adjectivele fără rost. E și asta o modă, un fel de a te simți special, mai altfel ca ceilalți. O să treacă și asta la un moment dat ca și toate celelalte.
Hai să incercăm să păstrăm un ton civilizat că avem loc toți unii de alții, fie că suntem unii cu Tesla, alții cu Trabant d-ăla fumegos...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

contador

#2772
Quote from: alexandru_m on August 18, 2022, 09:52:25 PMProbabil ai vrut sa bati catre incalzire globala la replica aia cu AC-ul.

Absolut deloc. Am scris de ce mi-am pus AC, din pacate te-ai aprins prea repede: "pentru a putea tine geamurile inchise, dimineata pe la 8". OK, am sa fiu mai explicit: pur si simplu intreaga strada pute a esapament de simti fumul si pe cerul gurii, iar autoturismele diesel la mana a 2-a rulate aproape exclusiv prin oras au probabil filtrele moarte de multa vreme.

Culmea, acu' 20-30 de ani industria ieseana inca fumega "bine" de tot, aveam si veri cu 40 de grade, insa strazile pur si simplu nu duhneau in halul asta a gaze de esapament. Puteai sta lejer cu geamurile deschise dimineata.


Pur si simplu nu inteleg aceasta focalizare pe emisiile de CO2, cand la nivelul strazii suntem cufundati in oxizi de azot (NOx) si alte microparticule care nu-ti mai ies in veci din plamani. Pun pariu ca vei "bicicli" mai lejer in spatele unui autoturism ce merge pe GPL, decat in spatele unui diesel de aceeasi vechime si nu va fi datorita CO2-ului. (Da, mai circul si eu cu bicla prin oras, cam 1000 km/an, si stiu cum e sa mergi in spatele unui diesel mai vechi de 5-6 ani)

Quote from: gruiarew on August 19, 2022, 11:48:48 PMalții cu Trabant d-ăla fumegos...
Mi-am adus aminte de cand m-am intersectat cu o adunare a trabantistilor prin Iasi, care urcau in coloana dinspre Podu Ros spre Palatul Culturii... 20 de secunde am fost incantat de ce vedeam, apoi a trebuit sa respir prin hanorac :lol: Nene, cred ca un Trabi fumega mai ceva decat un camion. Insa astea-s piese de muzeu deja.

Pe de alta parte, dieselul folosit pentru 10 km/zi prin oras, cu DFP-ul eliminat, este o realitate a zilelor noastre.

gruiarew

Nu știu la voi cum e dar în Sibiu după ploaie e circ să ieși pe stradă. Efectiv te înțeapă în nas.

De aceea zic că va trece și moda asta. Dieselul a fost la putere o vreme pentru că CO².

Trabantul după ce se încălzește bine nu mai fumegă chiar în halul ăla. E doar o drujbă / cositoare puțin mai mare. Și tare aș fi vrut să mă amestec printre ăia cu Tesla... dar nu aveam la mine nici cheia de bujii măcar 😄
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Mamutu

Ca sa schimbam topic-ul am sa va spun cum a decurs schimbarea vechiului meu VW e-Up! cu noul meu e-Up!
Vechea masina o aveam de 4,5 ani, si in afara de autonomie care iarna scadea la cca 85km in rest era perfecta pentru mine ca o a doua masina de oras. Am profitat de preturile inca mari la masini second hand, am scos-o la vanzare si am vandut-o in Olanda! (la buy-back VW mi-a oferit putin, iar cumparatorii din Romania, desi interesati, nu au oferit asa de mult ca si din Olanda). Olanda e plata, are cea mai mare retea de incarcatoare/capita din Europa si iarna rar sunt temperaturi sub zero grade, ideal pentru electrice.
Masina noua e cvasi similara cu cea veche dar are bateria de 36kWh fata de 18. Se simte la autonomie, condusa cu un pic de grija scoate consumuri intre 9 si 10kWh/100km, fara aer conditionat, (ceea e cu cca 10% mai bine decat la modelul anterior!). Autonomia ajunge si poate depasi 300km. Asta imi permite sa ies cu ea din oras si sa merg la costuri minime prin comparatie cu benzina. In plus am comandat panouri fotovoltaice asa ca din toamna voi circula cu energie direct de la soare.
Diferentele intre masini se vad insa la mici detalii, probabil si fabricile diferite (modelul nou e facut in Slovacia, cel vechi cred ca era din Germania), Modelul nou nu e la fel de bine inchegat, unele plastice sunt mai ieftine...
Oricum e o varianta foarte buna ca masina mica...