Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

prom

Orice masina termica in 150000 KM de ex va avea n stricaciuni (pe parte de motor si nu numai).

Nu exista auto termic care sa nu fi vazut service (ceva major care sa usture).

Aste e problema care nu o vad multi sau nu vor sa o vada. Ah ca dupa 150000 KM cu un EV am doar 70% din baterie, so what? Tot va fi buna pt oras, nu o mai folosesc eu, o donez parintilor, de ex.

Vom trai si vom vedea :)

dumbravaandrei

@prom vorbești din buricul gândirii...

Uite că eu după 100 de mii de km, făcuți în 18 luni NU am degradare a bateriei.
https://electromobilitate.com/kona-level-99999/


dr4qul4

La un diesel plimbat doar in oras, la 100k ii dai o gaura in DPF. Ca te costa cateva mii de euro unul nou.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


adiarc

eu ma bucur ca in sfarsit liderii lumii si-au dat semana ca trecerea la energia regenerabila este urgenta zero nu doar d.p.d.v climatic ci si geopolitic pt a preveni pe viitor folosirea hidrocarburilor ca arma...

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TVlad

Da dar cine e cel mai mare producator de baterii? China! Alta democratie populara, animata de cele mai bune intentii si dragoste fata de occident...Din lac in put, cum s-ar zice.

adiarc

da..corect...la fel si la panouri solare...dar poate deciziile pe investitiile prezente si viitoare vor fii mai intelepte..cu relocari
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

naivu

@adiarc, bunul Dumnezeu incearca sa ne avertizeze de mult ca ar trebui sa trecem de la combustibilii fosili la energii regenerabile, dar "liderii lumii" au preferat sa continue cu "business as usual". In 1973 au explodat preturile la petrol, iar din banii din petrol: in 1979 revolutia iraniana si regimul ayatolahilor, in 2001 Al Qaeda (destul de probabil si 2014 ISIS), in 2022 Rusia, iar, daca se continua "as usual", in maxim 20 ani vom avea parte de schimbari climatice mult peste ce avem deja parte acum.
Contra terorismului islamic se poate purta razboi, contra Rusiei se pot aplica sanctiuni economice sau livra arme, dar contra schimbarilor climatice "liderii lumii" nu vor mai putea face nimic!

adiarc

da..intr-adevar...in anii 70 am trecut de la Orient la Urss sa scapam de dependenta de arabi iar acum vrem sa trecem la de la Urss la Orient sa scapam de rusi...e o dementa totala

totusi.. aceasta transformare eu cred ca va fii cea mai rapida din istorie,insa nu va limita deloc incalzirea globala pt ca va fii preponderent in Europa si Sua...India,China vor da turbo pe dezvoltare ( cum au facut si europenii de decenii ),cu energie ieftina ruseasca...iar acest lucru ne va duce direct spre prăpastie

ma opresc aici pt ca suntem off topic
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

naivu

Unul din principalele motive pt care China sau India nu se grabesc sa-si decarbonizeze economiile este pt ca nici Europa sau SUA nu au facut prea mult in directia asta. Altul este costul inca ridicat al unor tehnologii insuficient dezvoltate (cost care s-ar reduce semnificativ in contextul in care piata pt decarbonizare ar stimula cercetarea in domeniu)
Dupa ce Europa si SUA vor face trecerea, China, si apoi India, le vor urma. Chiar si acum China, chiar daca se bazeaza pe carbune, petrol si gaze, are investitii importante in energia eoliana, solara sau nucleara.

dumbravaandrei

#2755
Am facut #RO1000Challenge de vara.  Este un test facut de comunitatea electromobilitate.com si are ca scop testarea masinilor electrice, de catre proprietari, sub conditii de trafic, precum si a evalua starea infrastructurii rutiere si de incarcare rapida a vehiculelor electrice.
La aceasta editie au participat urmatoarele masini:
- Volkswagen Golf 1.6 TDI
- Tesla Model 3 LR
- Hyundai Kona (eu cu masina mea)
- 3 Volkswagen ID.3.

Rezultatele au fost urmatoarele:


Pe un traseu de 1000 km prin Romania, sub conditii normale de drum si trafic, diferenta intre Golf si Kona a fost de 30 de minute. Mai multe detalii despre experienta din Kona, gasiti aici.

Toate articolele despre #RO1000Challenge, inclusiv de ce facem acest test, le gasiti aici.

panzer

Dupa criza petrolului din Iran masinile din SUA au inceput sa nu mai consume 1 galon / 13 miles. Vedeti detalii aici.
Nu subestimati capacitatea economiilor dezvoltate de a se adapta, a guvernelor serioase de a lua decizii bune. S-a terminat cu chip-urile din Taiwan/China. Fabricile noi vor fi in SUA. De curiozitate, cautati unde se vor deschide fabrici noi de echipamente 5G? Urmatoarea generatie de panouri solare (probabil Perovskite - google it, e nice tehnologia!) sigur nu vor mai fi produse in China. Are cineva curaj sa faca un pariu pe mai mult de 10 ani?

Daca vreti sa protejati mediul inconjurator azi, cel mai bine ar fi sa folositi mai putin masinile. Iar Germania ne arata drumul: directionati banii la subventii la transportul in comun, nu in pretul diesel-ului. Olanda a redus viteza pe autostrazi. Noi pe contrsens din nou. Mult hate a curs la adresa mea cand am protestat la cresterea vitezei pe DX.

Salut pe aceasta cale decizia Consiliul Local Braşov ca pana in 2025 30% din taxiuri sa fie hybride. Mi-as dori din tot sufletul ca si la Bucuresti sa vedem ceva similar, extinsa si la Uber-isti sub toate denumirile.

@dumbravaandrei, vad ca esti un mare promotor al masinilor electrice peste tot. Dar: ai beneficiat de 10.000 euro din banii celorlalti pe cand a mea a costat 12.000€ noua fara nici o subventie. Electrica ta polueaza mai mult in cei 60.000 km/an pe care ii faci decat masina mea, euro 4 pe GPL in cei 7.000 km facuti in ultimul an. Just have a think! (poti sa urmaresti si canalul de YouTube al omului). Si mai discutam cand o sa faca electrica ta 14 ani ce capacitate mai ai la baterie!

Strict economic azi, cel mai rentabil este Hybrid Japonez pe GPL. Pret acceptabil de achizitie, GPL se produce 50% din gaze de sonda (reziduuri practic), motoare cu compresie mica, ardere interna la presiuni rezonabile => Low NoX, Low CO (practic cele mai enviromental friendly motoare cu ardere interna), ardere mai buna pe GPL decat la benzina, costuri f mici: 20 lei/100km in oras. Baterie mica. In plus Toyota va pune primele baterii solid-state exact pe hybride.

Din pacate nemtii nu au tehnologia asta. Asa ca mai stam o tura in Europa. Cum am stat si cu Nuclear vs Gaz Rusesc si acum platim pretul.
Din fericire Renault a anuntat ca va lansa Hybride pe benzina cu motoare mpi in ciclu atkinson. Ai naibii japonezi, iar au avut dreptate.

dumbravaandrei

#2757
@panzer Nu sunt promotor, doar sunt implicat intr-un proiect mai amplu prin care raportez date obtinute cu masina mea electrica. Acest proiect e facut de proprietari de masini, nu suntem vreo organizatie finantata de producatori auto sau stakehholderi de mediu. Facem asta pe banii nostri, pe timpul nostru, in interes public. Fara vreo datorie morala fata de x sau y. Publicam date transparent, atata tot. La restul, iti raspund extrem de direct:

1) Din 2007 (anul in care am implinit 18 ani) si pana la ora actuala, excluzand cotizatiile pentru sistemul de pensii (pilon 1 + pilon 2), am platit direct taxe statului Roman de peste 600k EUR, prin activitatile profesionale si economice pe care le generez direct. In Romania se dau subventii pentru muuuuulte chestii. Niciodata nu am avut indrazneala sa merg sa ii spun unui bugetar sa-mi dea banii inapoi sau sa ii zic vreunui agricultor sa-mi dea subventia rabat la piata. Politica statului de a acorda subventii este bazata pe niste costuri de OPORTUNITATE, special facute astfel incat pe termen mediu si lung sa iasa si statul in castig. Abordarea ta este cel putin grobiana. Ca sa nu mai zic ca si masinile termice sunt subventionate de state (ai impresia ca Ford si Dacia nu primesc subventii de la Guvern? Sau ca producatorii de componente de la noi nu au niste facilitati fiscale extra fata de ce le-au dat Ungaria sau Slovacia?). La fel si combustibilul necesar lor. Subventia pe hidrocarburi este una peste medie in UE.

Ai habar cat plateste Romania amenda an de an pentru ca nu a reusit sa inchida acquis-ul pe mediu? Stii ce amenzi platesc municipii precum Iasi, Brasov sau Bucuresti? Din cauza unora carora li se permite sa polueze cu fel si fel de cazane inscrise in trafic. Indiferent de ce sunt propulsate acele cazane.

2) Aia cu terminat chip-urile din taiwan si echipamente 5g, bati campii mult. Presupun ca nu ai tangente cu dezvoltarea tehnologica, in special in industria tehnologiei. Uite ca in timp ce Europa inca doarme pe 5G, altii fac pasi seriosi spre 6G. Cat despre panouri solare, lumea le cumpara din China datorita pretului nu. Presupun ca daca te pun sa alegi intre un panou de 250w facut in China care costa 130 EUR si unul facut in US care are aceleasi caracteristici, dar costa 200 EUR ca sunt alte costuri de productie in state, presupun ca nu o sa il iei pe ala de 200...

3) Cu hibrizii vorbesti prostii cat casa. Nu ma apuc sa explic fizica de clasa a vii-a, ce tipuri de energii sunt implicate in deplasarea unui mobil din punctul A catre punctul B, unde mai exista si o diferenta de altitudine, intr-un camp gravitational dat. Ca sa nu mai zic ca trebuie sa te trezesti la realitate si sa accepti ca rezervele de combustibil fosil, sunt pe terminate. Si nu se regenereaza pe parcursul vietii tale. nici macar pe parcursul vietii mele. Nici macar in urmatorii 1000 de ani.

4) Nu am vrut masina ca a ta. Simplu. Poti sa ma numesti ingamfat si cu fitze, dar am muncit destul cat sa-mi permit o anumita clasa de comfort. Am inceput cu un peugeot 306 SR 1.9 TDI, apoi am avut Renault Laguna 2.0 TDCI, apoi doua editii de Mondeo (2008-2012 si 2013-2018), apoi am avut Jaguar si uite ca la electrica am trecut pe Hyundai-Kia. Daca vroaim masini ieftine, este de lesne inteles ca le puteam lua. Si totusi nu le-am luat. Dar ca sa te simti tu bine, mai am un Sandero Stepway pe care il folosesc la Ski (inca nu am gasit o electrica cu care sa poti merge pe coclauri)

5) Educatia financiara primita pana acum mi-a permis sa nu consider o masina strict prin prisma pretului de achizitie, ci prin prisma costului total de operare. Cand o sa ai o masina care iti permite sa redirectionezi banii spre altceva, sa ma anunti. La ora actuala, situatia arata asa la mine:




Cand ai sa vii cu date de la hibridul ala magic al tau care sa dovedeasca ca ai salvat in 113 mii de km cam 7000 de eur, am sa-ti dau dreptate.
Iarasi dai dovada ca nu prea ai contact cu realitatea la capitolul tehnologii in electromobilitate. Primele baterii solid-state au fost montate de Mercedes pe autobuze si camioane. Iar Toyota spera sa apuce sa le monteze pe BZ4X incepand cu 2025 (ce au acum nu e chiar solid-state) . Ca sa nu mai zic ca in practica solid-state-urile nu s-au dovedit a fi mai eficiente decat ceea ce face SK Innovation, Panasonic si LG (adica Tesla, Hyundai, VAG).

Asta cu electrica polueaza mai mult deja e aberatie cat casa. Bati campii serios. Si au fost multe rapoarte independente (nu studiu facut de toyota care cauta orice nod in papura sa nu-si schimbe traiectoria) care au invalidat bazaconiile astea spuse de tine.

Mi-e ca daca intram in detalii despre motoare Atkinson, te pierzi.

dr4qul4

deci tu mergi 100 de km cu 13,68 lei, iar eu, cu dieselul meu 1.6 am platit (medie pe anul asta) cam 56 de lei/100 km.
Adica la electrica ta, rotunjit, ai economisit 40 lei/100km, adica vreo 6000 lei pe an. Minim. Nu e rau deloc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

da, astea sunt date la zi, cu pretul mediu la zi al combustibilului prezentat pe peco-online. In realitate diferenta poate fi mai mare, ca eu inainte alimentam numai la OMV si Rompetrol, care sunt putin peste medie ca pret.
Referinta de consum este luata dupa masinile ce le-am avut. consumul pe benzina e chiar cel mediu pe Jaguar (P250AWD).

Precum se vede, o componenta importanta este incarcarea la priza Schuko (aia banala de 230V, la care incarcam si telefoanele). Inca nu am kit fotovoltaic, deci platesc pret normal la factura.