Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bogdymol

Saptamana asta am fost in concediu pe o insula in Atlantic, iar acolo, surpriza: o Tesla Model X cu numere de Dâmbovița se incarca la statia aceasta. Intre Tâgroviște si Playa Blanca sunt 3870 km in linie dreapta, iar traseul cuprinde si un feribot de 32-42 ore (depinde de traseu).

Interesanta ruta de vacanta si-a ales compatriotul nostru cu masina lui electrica.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dumbravaandrei

Pai... de ce nu ar ajunge acolo? E o masina care se deplaseaza cu electricitate. Iar reteaua de distributie a electricitatii e mult mai dezvoltata si raspandita decat reteaua de distributie a carburantilor.

Cat despre ferry, sunt sanse mari sa fi incarcat pe ferry in timpul calatoriei, sunt multe ferry-uri care ofera serviciul asta.

elphax

la festivalul Glastonbury , cel mai mare din UK, au pus statii de incarcare. scump, ca doar si motorina e scumpa, nu ? isteria cu masinie electrice face tot mai mult rau pentru mediu, de la an la an.
:)

"The AA will offer a limited - first come first served - emergency recovering charging facility (to members and non-members) onsite at Bronze car park only, off the A361. Emergency charging is at a fixed cost of £50 for up to an hour's charge/80% battery (whichever is soonest)."


dumbravaandrei

Mașina electrică face mai rău mediului de la an la an? Cum?

bogdymol

Quote from: elphax on July 05, 2022, 05:52:56 PMla festivalul Glastonbury , cel mai mare din UK, au pus statii de incarcare

Ce poate nu stiati, este ca la Glastonbury se si produce electricitate. Si nu doar cand e festivalul, ci tot timpul. Pe o ferma de langa campul pe care se tine festivalul s-a construit acum cativa ani o mica statie de biogaz care utilizeaza resturile produse de ferma pentru a produce energie verde. Am fost si eu implicat in constructia statiei, de aia stiu de existenta ei.

In poza de mai jos e fermentatorul de biogaz, iar in plan indepartat, cladirea acea triunghiulara, e chiar scena principala a festivalului Glastonbury.


Mai multe informatii aici.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

reed

Quote from: dumbravaandrei on July 05, 2022, 08:26:39 PMMașina electrică face mai rău mediului de la an la an? Cum?
Desi nu in curtea noastra,sa nu uitam ce stricaciuni se fac mediului prin minele de Litiu si alte materiale rare prin padurile amazoniene,in cele din Asia centrala si altele.Curand o sa inceapa si pe la noi probabil,si atunci o sa urle toti ca masinile electrice ne strica natura.

cristi5

#2736
Lasa ca minele de carbune si puturile de petrol nu fac si nu au facut niciodata niciun rau nimanui :)

Orice transformare a naturii aduce inevitabil stricaciuni, care trebuie puse in balanta cu avantaje. Valabil si pentru fermele eoliene, solare, hidrocentrale etc.

nicolaem

depinde cat de aproape esti de mina.

ceva citat gasit acu pe net despre Rosia M la cate fake newsuri erau atunci nu stiu daca e veridic dar ma gandesc cum ar fi:

În 1973 am recoltat din cariera din muntele Cetate o probă de 350 kilograme de zăcămînt și am trimis-o la analiză la Institutul de Cercetări din Baia Mare. Vreau să vă prezint cîteva din metale identificate: aur – 1,5 grame pe tonă, argint – 11, 7 grame pe tonă, arseniu – 5000 grame pe tonă, titan – 1000 grame pe tonă, molibden – 10 grame pe tonă, vanadiu – 2500 grame pe tonă, nichel – 30 de grame pe tonă, crom – 50 grame pe tonă, cobalt – 30 grame pe tonă, galiu – 300 grame pe tonă. Aceste probe și rezultate se află în documentația pe care RMCG-ul a cumpărat-o de la Agenția Națională de Resurse Minerale

dumbravaandrei

#2738
@reed

Cu siguranta nu ai o privire de ansamblu despre cine exporta/produce litiul ca materie prima. Uita-te aici si vezi cam cat litiu se scoate din padurile amazoniene. Sau din Africa. Sau din Asia Centrala... Alea dispar din alte motive (arderea vegetatiei si transformarea lor in terenuri de agricultura industrializata, alte tipuri de exploatari decat cele pentru litiu si in special metale rare care nu sunt folosite in acumulatori).

Litiul nu se foloseste doar in masinile electrice. Si nu doar in acumulatori. Se foloseste si in telefoane, laptop-uri, powerbank-uri, baterii pentru utilaje industriale, ups-uri pentru datacentere, tot neamul de dispozitive electronice si electrice. La ora actuala, din tot litiul extras in lumea asta, nici 20% nu ajunge in toata industria auto. Adica si in masini termice si in cele electrice, incluzand aici si camioane, autocare, utilaje etc.
Gradul de reciclare a unei baterii de litiu, din 2016, este peste 90%, anul trecut ajungand chiar la 97% reciclare.

Nu mai citi lucrurile in diagonala.

elphax

Am citit multe articole care compara amprenta de carbon pentru autovehicule. Din productie - cand iese pe poarta fabricii, o masina electrica este deja responabila de emisii de CO2 comparabile cu 5-10 masini cu motor termic. In functie de cum a fost produs curentul pe care il foloseste, are nevoie de 50.000 pana la 120.000 de kilometri de utilizare pentru a ajunge la break-even, adica sa poata fi considerata mai putin poluanta decat o masina termica care produce CO2 cand circula.
Deci daca o incarci de la panouri solare, energie hidro sau ferme eoliene se merita. Dar daca extragi / arzi carbune, sau extragi petrol din mijlocul oceanului , produci pacura, diesel si le transporti sute/mii de kilometri ca sa le arzi si ca apoi sa incarci bateria masinii - personal cred ca faci mai mult rau decat bine.

Dan_s

#2740
Aici este ceva ce nu prea de potriveste: masinile termice si electrice au aproximativ acceasi caroserie, scaune, roti,  sisteme de siguranta iar diferenta majora este de motor termic + cutie versus motor electric + baterie. Sa inteleg ca la fabricarea acestora este o diferenta a amprentei de carbon de 5-10 ori?
In plus prelucrarea si transportul benzinei/motorinei de la sonda pana in rezervor nu are o amprenta de CO2?
Nu cumva aceste comparatii scapa un aspect esential al avantajelor automobilelor electrice in marile aglomerari urbane unde arderea combustibililor fac sa creasca temperatura, poluarea si rata imbolnavirilor - toate generatoare de crestere a amprentei de CO2.

elphax

extractie Litiu pt baterie - 15 tone CO2 pentru o tona de Litiu ( doar extractia minereului)

estimare pentru o baterie Tesla - 4.5 tone CO2 in Nevada( energie solara), 7 tone CO2 in China ( energie din carbune) - cam cat produci in 2-3 ani cu o masina pe benzina

evident ca sunt multe studii care au rezultate diferite. personal mi-as lua electrica doar daca as produce energie verde, asa as "simti" ca intr-adevar contribui putin ...

dr4qul4

Calculele se pot face in asa fel incat sa dea bine.
De exemplu, la studii bagi ca la electrice consumi curent din neregenerabile si ai nevoie de baterii pt stocare, dar uita ca motorina si benzina nu se produc la pompa. Oare cat polueaza sondele alea care extrag petrolul? dar tancurile petroliere? dar rafinariile? dar camioanele care transporta combustibilul la pompa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

^ dar conductele?dar câmpurile petroliere care arata ca in Mad Max?,etc,etc,etc

si cel mai important lucru...petrolul poate si este folosit ca o arma....ceea ce nu se poate intampla atat de usor ( eventual partial la infrastructura de producere )cu energia naturala - solara,eoliana,geotermala,a valurilor,etc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

https://www.electrive.com/2022/01/18/battery-swapping-stations-to-overtake-petrol-pumps-for-taiwan/

Un articol mai vechi dar nu l-am gasit pe forum. In curand Taiwan va avea mai multe statii de schimbat baterii (la mopeduri in principal) decat statii de benzina.