Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#2595
voi chiar aveti impresia ca o hidrocentrala sau un cet functioneaza 7 minute? Sunt niste cicluri de productie, orice grup are un timp minim de functionare, un timp minim de pif iar ce nu se consuma se.... "evapora".

Mamutu

#2596
Stimularea consumului in afara orelor de varf se va putea face prin tarife diferentiale, atat la consumatorul casnic cat si la incarcatoarele rapide. Este necesara cresterea capacitatii de stocare a energiei si deja sunt multe metode pentru acest lucru (Tarnita-Lapusesti este un exemplu la scara mare), cred ca in urmatorii 10 ani pretul bateriilor de stocaj va scadea suficient de mult incat sa merite sa ai asemenea baterii poate chiar langa statiile de incarcare rapida, de asemenea instalatii de generare care sunt locale si isi vand energia electrica la un incarcator rapid si pot sa comunice cu reteaua nationala numai la nevoie.
Dupa parerea mea solutii sunt, exista in alte tari, totul este de viziune, vointa politica si finantare. Aparent bani ieftini sunt acum deci mai ramane prima parte.

Masinile elctrice vin, nu mai este niciun dubiu, depinde cum ne vom adapta (ca la viteza de internet sau ca la constructia de autostrazi...).
21% din productia Germaniei in luna iulie a fost de masini electrice... peste 3-4 ani le vom cumpara noi.

https://cleantechnica.com/2021/09/21/ev-production-in-germany-shows-what-an-ev-revolution-looks-like/


voicul

Pun video pentru:

"Bayon este cel mai mic crossover Hyundai și vine cu un sistem mild hybrid ce economisește mai degrabă din taxele de poluare, decât din consumul propriu-zis de combustibil"
Taxele de poluare, adica la achizitie, nu la impozit, dupa. La MHEV platesti la fel impozit.

In rest parca MHEV-urile nu merita puse aici  :)


bogdymol

Depinde de tara. De exemplu, in Austria, platesti impozit + taxa de prima inmatriculare in functie de putere (asta vrei teoretic sa fie cat mai mare), dar si de emisiile de CO2.

La o masina normala, ai emisii de CO2 in jurul a 100-150 g/km (+/-, depinde de model si motorizare). In schimb la un plug-in hibrid poti ajunge si la 30 g/km, dar tu poate nu bagi masina aia in priza niciodata, deci tot pe la 100 g/km vei polua. Totusi, la taxe se simte bine de tot, pentru ca ei iau varianta teoretica (30, nu 100).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Mamutu

Compania elvețiană ABB susține că a dezvoltat cel mai puternic încărcător pentru mașini electrice de până acum. Terra 360 poate încărca patru automobile simultan, iar o încărcare electrică completă a unei mașini durează 15 minute.

https://www.biziday.ro/compania-elvetiana-abb-sustine-ca-a-dezvoltat-cel-mai-puternic-incarcator-pentru-masini-electrice-de-pana-acum-terra-360-poate-incarca-patru-automobile-simultan-iar-o-incarcare-electrica-completa-a/

Mamutu

In Germania s-au vandut deja mai multe masini full-electric decat cu motor diesel in luna trecuta.
33.000unitati vs 31.000unitati. Germania are cea mai mare piata auto din Europa si trendul de la ei e cel mai important dupa parerea mea.



https://cleantechnica.com/2021/10/06/full-electrics-overtake-diesel-in-germany-record-plugin-ev-share-nears-30/

cristi5

#2601
Pfai daca stiam! Acum e prea tarziu :lol:

Quote
Primesc telefoane încontinuu. Dacă aveți o mașină de suflet, pe care doriți să o păstrați cât mai mult, o puteți converti în mașină electrică

https://republica.ro/marc-areny-converteste-la-pitesti-masini-cu-motor-termic-in-masini-electrice-zprimesc-telefoane-in-continuu

Marc Areny din Pitesti. Componente electrice de Tesla luate de la dezmembrări. Foarte destept! Ce sa fie stricat la un motor electric sau la electronica de putere dupa un accident?


dumbravaandrei

nu lucreaza numai cu componente de tesla. Depinde de la masina la masina.

b1

Volkswagen ID.4, record mondial: cea mai lungă călătorie cu o electrică

Dezvăluit în urmă cu doar patru săptămâni, SUV-ul electric Volkswagen ID.4 și-a trecut deja în palmares o primă performanță incredibilă. Modelul electric german a stabilit un nou record mondial pentru cea mai lungă călătorie realizată vreodată de un astfel de autovehicul pe teritoriul unei singure țări.




Precedenta performanță fusese stabilită în 2019, în România, de pilotul german Christian Gernemann, care reușise să parcurgă cu un Renault Zoe o distanță de 26.845 de kilometri.

97 de zile în mașină

Cei care au realizat această performanță sunt Rainer Zietlow și Derek Collins. La volanul modelului Volkswagen ID.4, aceștia au reușit să parcurgă o distanță de 35.770 de mile (aproximativ 57.567 de kilometri) în 97 de zile.

Ei au traversat 48 dintre cele 50 de state ale Americii și au ,,bifat" 628 de reprezentanțe americane ale constructorului german. Echipajul a folosit aceeași versiune de lansare, care dezvoltă 204 de cai-putere și care este echipată cu un pachet de baterii de 77 kWh ce oferă o autonomie totală de 520 de kilometri.

Noul record mondial pentru cel mai lung traseu parcurs cu un vehicul electric într-o singură țară a fost omologat de către reprezentanții ,,Guinness World of Records" la revenirea lui Zietlow și Collins la sediul central Volkswagen USA din orașul Herndon (Virginia).

De asemenea, călătoria lui Zietlow și Collins a însemnat și un nou record al Americii pentru cea mai lungă călătorie făcută vreodată cu un vehicul 100% electric doar pe teritoriul SUA – 18.643 de mile (cca. 30.000 de kilometri) – care fusese stabilit de modelul Tesla Model 3 în urmă cu trei ani.

Performanța nu este prima de acest gen realizată de Rainer Zeitlow. El a fost primul om care a dus un Volkswagen Touareg la mare altitudine în Munții Anzi, în 2005, iar în 2007 a finalizat cu succes prima circumnavigație la volanul unei utilitare Volkswagen Caddy pe gaz.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

hefaistos

Azi am vazut in trafic (in Bucuresti) prima Dacia Spring.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

Numai una? Ca incep sa ma satur de ele  :lol: :lol: :lol: :lol:

Earthchild


Mamutu

Eu am vazut primul Hyundai Ionity 5...
In alta ordine de idei:
Compania de rent-a-car Hertz a comandat 100.000 de mașini electrice de la Tesla
(anul acesta Tesla va producce cca 1M de automobile).
https://m.hotnews.ro/stire/25132905?amp

adiarc

"Tesla Model 3, cel mai vândut automobil în Europa în luna septembrie"

Sursa- Bloomberg prin Agerpres
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

#2609
Între timp Rivian a început producția și livrările. Pe "foarte încet înainte", adică:

"In the consumer market, we launched the R1 platform with our first-generation consumer vehicle, the R1T, a two-row five-passenger pickup truck, and began making customer deliveries in September 2021. As of September 30, 2021, we produced 12 R1Ts and delivered 11 R1Ts, and as of October 22, 2021, we produced 56 R1Ts and delivered 42 R1Ts."

Pentru cine nu știe, R1T este varianta "truck" iar R1S este varianta SUV.
Primele două prototipuri R1T au fost folosite ca vehicule suport in cea de-a treia "excursie" a lui Ewan McGregor (și Charlie Boorman) Long way up, unde au călătorit din sudul Americii de Sud și până în LA, aproximativ 13000 mile pe Harley-Davidson LiveWire (tot electrice).
Mai jos un review (nu l-am văzut încă, să nu consum cartela de net)

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence