Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horyatm

Până la urmă am reușit și eu să fac test drive. În Timișoara sunt 12 mașini, din câte am vorbit nu prea e interes (păcat), însă eu mi-am propus să merg de mai multe ori. Dacă sunt curiozități am să încerc să vă răspund la întrebări.

Kitsune a cuprins cam totul, am să completez câteva aspecte.

- Am testat Acc-ul. Setarea nu e foarte intuitivă. De funcționat funcționează, dar nu foarte bine. La rampa din pasajul Jiului a pierdut mașina din față și nu ar mai fi frânat (am intervenit eu). Se poate face mai bine.
- Buoanele pentru oglinzi, închidere centralizată și lumini e touch și de câteva ori am apăsat din greșeală (mi se pare o aiureală)
- De asmenea butoanele de volum și căldură sunt touch, dar sunt ok. Și eu la Ampera am butoane touch și mă cam enervează sincer, nu e ca un touch screen, trebuie apăsate mai cu precizie.
- Sistemul multimedia e ok, dar nu foarte intuitiv, nici eu nu am stat să butonez toate setările, m-am uitat așa orientativ și e departe de Tesla spre exemplu
- Aerul condiționat merge aiurea pe Auto
- Mi-a plăcut foarte mult vizibilitatea și poziția la volan
- nu am pus piciorul în podea, însă mi s-a părut chiar și în modul confort un pic prea "înțepată", mi-ar fi plăcut măcar în modul confort să fi fost mai moale. Frâna în schimb e ok.
- mie mi s-a părut destul de spațioasă, în schimb în spate într-adevăr locul la cap e cam mic.
- Șoferul spunea că autonomia mașinii apărea full la 420km, însă ar fi un model și cu 600km.

Prețuri și modele nu am primit. Cam aiurea pregătirea Volkswagen. Mașina era puțin prăfuită, nu erau date jos foliile pe ecrane (mașina avea 38 km când m-am urcat la volan) și nu avea nici măcar lichid de parbriz - parbrizul fiind destul de murdar.

Las câteva poze. Menționez că am fost în 2 mașini. Pe una am găsit-o pe stradă și la prima comandă mi s-a anulat cursa și la cea de-a doua cursă am primit alt șofer, deși eu eram deja la volanul mașinii.




(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

kitsune

Ha, ha, și al tău păstrase o restricție de 30 la oră pe ecran, rămasă de cine știe când....
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

horyatm




Powered by API/PUM imgur uploader

50. Probabil, negăsind alta, afișează restricția generală de viteză, 50km/h.

Dar a funcționat, înainte de semafoare, unde era 30 imediat recunoștea limita.

kitsune

#2013
Din câte am văzut, șterge restricția doar când vede un semn de terminare a restricției (sau tuturor restricțiilor), altfel o păstrează acolo "for ever". La mine a venit cu un 30 20 la oră, știu bine cartierul, nu e nicio restricție în zonă. Și mi-a rămas acolo destul de mult timp.
Dar da, vedea semnele, le afișa cu un mic lag/delay cam de o secundă, ceea ce în trafic în oraș e ok, dar cum.mergeam eu cu 90 pe centură... nu prea
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduC

Am fost cu familia la o tura pe niște dealuri din apropierea localității unde locuiesc si cam așa suna Kona când nu era pornit sistemul de atenționare pietoni.


Mamutu

Tesla Battery day incepe peste 2 ore, insomniacii pasionati pot urmari live pe diverse canale pe Youtube, cred ca si pe canalul Tesla.
O sa vedem progresele firmei in acest domeniu.
https://www.youtube.com/tesla/featured

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

#2017
Concluzia pe scurt: fiecare pas de producere de la minerit pana la montare a fost reevaluat pentru baterii, in acest fel se va ajunge la o scadere a pretului de pana la 56% (pana in 2030). Inovatiile sunt impresionante.
Peste 1-1,5ani vor intra in productie celulele de dimensiuni crescute asa ca e posibil modelele din Europa sa beneficieze de noua tehnologie.
In functie de necesitati vor fi folosite tehnologii diferite la baterii (pentru automobile vs camioane de ex.).
Continutul de cobalt va ajunge la 0.
Mai sunt de inlocuit 99% dintre automobile si camioane cu unele electrice.
Vor lansa in prespectiva o masina la 25.000USD.
Accentul s-a pus pe optimizarea productiei.
Dupa parerea mea, daca nu apar baterii solide care sa aiba o tehnologie diferita si o eficienta mult mai buna, Tesla va ramane lider inca 10 ani.
Zi buna

voicul

#2018
Lider probabil ca inovatie si ca durabilitate/nr de km parcursi cu un plin.

Ca numar de masini vandute, nu prea o sa mai stea mult pe primul loc. Motiv: nu au capacitate. Nu ai cum sa producti 500.000 de masini si sa vinzi 2 milioane.
Daca nu scot modelul de 20k, iar o sa ramana in spate.

Nu zic ca nu au prezentat idei bune, dar practic nu au adus nimic nou pe piata (acum). Piata a reactionat -6.84% asera in "after hours". Azi probabil si mai mult in jos (dar asta si pentru ca era prea sus pretul actiunii).

Mamutu


florin74

Piata se pare ca nu prea a inghitit prezentarea. Multe riscuri, putine certitudini.
But the news didn't excite investors and $50bn was wiped off its stock market value.
The main announcement was Tesla's new larger cylindrical cells. It was claimed the new batteries will provide five times more energy, six times more power and 16% greater driving range.
But the technology announced is likely to take years to implement.

https://www.bbc.com/news/technology-54244612

kitsune

Și eu am rămas cumva... dezamăgit de prezentare. Mai ales că am stat să o văd (am și votat pentru cele 7 puncte, fiind acționar, am primit pe mail mai multe).
Foarte impersonală prezentarea, oameni anonimi ascunși în mașini, din când în când mai claxonau... Elon nu prea își găsea ideile, mai mereu cu ochii pe prompter să își aducă aminte ce mai trebuie să spună, în fine.
În rest da, niște "direcții de urmat" mai degrabă decât chestii concrete. Cu tot respectul, reducând la absurd discursul, nu prea am găsit nimic concret. Vom face, vom drege, sună cam ca pe vremuri cu "vom face totul, nu vom precupeți nici un efort, etc.". Nu zic acum că nu va face, ce era Tesla acum 20 ani și ce e acum (asta ca să nu vorbesc de celelalte), dar parcă mă așteptam la altceva, nu știu, să coboare cu jet-pack-ul electric direct pe scenă, să lanseze autobuzul Tesla, ceva mai de efect (și la nivelul hype-ului creat în jurul evenimentului ăsta).
Eu mă bucur sincer că există oameni că Elon care schimbă radical lumea în care trăim, dar parcă am ajuns nerăbdător, vreau și eu să apuc să mă dau in toate, timpul trece și schimbările sunt mici. Au ajuns oamenii pe lună înainte să mă nasc eu, cât am fost copil mi s-a băgat în cap că "noi in anul 2000 vom face...". Și uite că încă nu avem pastile să adaugi apă și să crească friptura in farfurie, nici nu fac naveta cu racheta.
Aia cu acțiunile, că au scăzut, e aiurea, fluctuează la greu. Acum o săptămână și ceva am cumpărat cu 375$, asta după ce crescuseră binișor după split și apoi scăzuseră iar. Acum e vreo 402$, ceea ce e încă foarte bine față de înainte de split (era o acțiune cam 1500-1600, împărțiți la 5 și vedeți cât iese). Dar sună bine la presă "Tesla a pierdut 50 de miliarde de dolari".
Ce să zic, emotional îmi place să am o mașină de la ei, gândind la rece nu. Pentru că nu o sa mă duc în Austria dacă mi se arde o siguranță. Așa că viitorul meu autovehicul va fi un Buzz sau ceva asemănător care poate fi reparat măcar la București, dacă nu la mine în oraș. Asta daca nu cumva reușesc ăia de la Rivian și produc odată mașina aia  :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Si Apple a anuntat la conferinta lor ... fix mai nimic. Slaba toamna prin sectorul tech.

In alta ordine de idei: pretul ar fi de 25.000$

O mașină care costă 25.000 de dolari ar fi mult mai ieftină decât cel mai ieftin model Tesla, și anume Tesla Model 3. Chiar și în cazul acesteia, anunțată de Elon Musk la 35.000 de dolari, prețul nu a putut fi menținut la acest nivel decât o scurtă perioadă de timp.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/elon-musk-anunta-cea-mai-ieftina-masina-tesla-care-va-costa-doar-25-000-de-dolari-cand-va-fi-gata-noul-model-1372359

Probabil va fi si mai mica ca dimenziuni - probabil cat un ZOE.

kitsune

@voicule, eu m-aș da și cu Dacia aia electrică prin oraș, numai să o facă odată. În altă ordine de idei, chiar și o Tesla de 25000$, tot degeaba e pentru mine dacă mă costă platforma până la service cât dau pe mașină.
Răspândirea va însemna obligatoriu rețea de încărcare și de service.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AlexxC

@voicul
Sa fii sigur ca va fi cat un zoe si va face suta in peste 7 secunde...pana si opel corsa e  costa 30000......si ii zice Opel nu Tesla.