Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

https://www.bbc.com/news/science-environment-54170207

But analysis from pressure groups Transport and Environment and Greenpeace suggest they emit an average of 120g of CO2 per km.
That compares with the 44g per km in official "lab" tests
Plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) are sold as a low-carbon alternative to traditional vehicles and conventional hybrids - which cannot be recharged from an external source - and are proving increasingly popular

Incepe sa semene a dieselgate daca se confirma...

kitsune

Păi ce să se confirme? Englezii au luat buluc PHEV pentru subvenții și "congestion charge", nu le-au încărcat în veci. Iar dacă nu le încarci, mai tragi după tine și o baterie de 13-15 kWh, care nu e ușoară...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

prom

Hello, revin dupa 3K km , cu noul e up. In linii mari, se merita, am mers si la drum lung cu ea dar mai mult casa - oras (fac cam 40 km dus intors).

La drumuri lungi, alegeti varianta fara A dc e mai scurta ca si km, si mai ales dc are dif mare de nivel, la coborare, cu frana regenerative se pot obtine chiar si 8 kw /100

In medie eu am 12 kw / 100km. Dc se merge cu peste 120 , nu duce mai mult de 150 km, cu aer prob si mai putin, deci nu se preteaza pt A. V max, cu pedala la fund 132 km (pe waze)

Pt cei cu piciorul mai greu, pt ca tentatia e mare, modul eco plus mers pe pilot automat. In rest nush, am economisit f mult la combustibil, iar cand ma duc cu masina "fosila" sa alimentez mi se pare ciudat.

Ah, si timp la fast charge. Deci in conditii ideale de temp (18-20 grade, bateria pe la 10% si "incinsa") , incarcat 20 kw = 1h, undeva de la 10% la 75%, alte povesti sa nu credeti :)

naivu

^Felicitari pt trecerea la electromobilitate si multumesc ca ne-ai impartasit experienta ta cu eUp! Consumul, autonomia, viteza maxima, incarcarea observate de tine se potrivesc destul de bine cu specificatiile tehnice de pe https://ev-database.org.
PS: Nu mai folosi prescurtarile de Facebook, fac lectura dificila si dau impresia ca esti superficial.

Mamutu

Rivian și Harley Davidson au furnizat automobilele și motocicletele pentru "the long way up!"  o emisiune de călătorie in pas cu cele anterioare cu Ewan McGregor și Charlie Borman.
Din 18.09 pe Apple TV dar cred ca se vor putea vedea episoadele ai pe alte platforme. De abia aștept!


voicul

#2000











naivu


Mamutu

Porsche oferă un camion cu acumulatori care permite încărcarea a 30 automobile Taycan simultan (capacitate 2MWh). Dacă vreți sa mergeți in week-end pe circuit nu mai este o problema ;-).




https://newsroom.porsche.com/en/2020/company/porsche-high-power-charging-trucks-mobile-power-sources-22285.html

yetiman

#2003
Nu va suparati pe mine, dar similitudinea e frapanta...  :lol:



sau (daca nu va plac purcelusii):

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

kitsune

Apropo, tot dau mereu peste o reclamă cu drive test cu VW ID 3 prin aplicația Bolt (am reținut bine?). Săptămâna care vine, în câteva orașe din țară (Constanța fiind unul din ele). M-aș băga.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


horyatm

Sunt tare curios dacă a reușit cineva. La mine în Timișoara îmi tot apare că e ocupat Volkswagen-ul ID3.1. Parcă citisem pe undeva că se fac programări. Bine măcar că îmi arată varianta cu Bolt.

Și mai ceva. Poți să alegi un punct unde să te ducă, însă te și aduce înpoi acasă?

Dacă reușesc să fac un test drive am să vă anunț!

kitsune

#2007
Din ce am citit in T&C toată chestia durează vreo oră, din care cam 20-25 minute e condusul efectiv, în rest sunt acte și alte alea. Bănuiesc că mergi unde vrei, așa că dacă te duci te poți și întoarce  :D
Am instalat Bolt între timp, da, și în Constanța e ocupat ID3-ul





Powered by API/PUM imgur uploader

LE: l-am prins.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Deci:
- sunt 10 mașini în Constanța pentru drive test.
- nu contează destinația introdusă, poți merge unde vrei în limita a cca. 10-15 km, te poți întoarce acasă dacă vrei. Sau poți face testul și mergi unde ai treabă apoi comanzi iar un test drive și mergi acasă (cumva merge, am înțeles de la șofer că poți comanda mai multe curse, n-am incercat încă).
- mașina e... ce pot spune după un test scurt (am ieșit pe centură, acolo am mers până la Academia lui Hagi și am întors). Am să îmi pun mai bine gândurile în cap și povestesc apoi.

Până atunci, niște poze:


























Imagine publicată sub licența Creative Commons Atribuire-Distribuire în Condiții identice 4.0


Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#2009
Impresii:
- mașina se conduce ușor, trecerea de la ICE la BEV  imperceptibilă (eu am ICE VW și hibrid VW, deci toate cele sunt cam în același loc).
- suspensii tari, poate prea tari. Cauciucuri mari cu profil mic, am cam simțit toate denivelările. Nu că ar fi fost inconfortabil, dar asta e impresia.
- loc în spate o groază, pe lungime, dar pe înălțime nu. Dau cu capul de tavan și nu am prea mult, sub 1.80. În față e ok.
- podeaua e sus, scaunele sunt jos (propriu-zis șezutul scaunului e la aceeași înălțime de sol ca la a mea, dar podeaua e sus, stau cu genunchii îndoiți (unghi ascuțit versus optuz la a mea). Nu pare incomod pentru drumul scurt făcut, dar nu știu la un drum mai lung cum e.
- portbagaj ok, cam de Golf. Nu se compară cu ce am eu, mie îmi intră europaletul în portbagaj, dar aici e altă discuție. Pentru ID e ok, încap 3 genti de voiaj generoase una lângă alta.
- oglinda centrală mică, subțire (nu deranjează totuși), oglinzile laterale mari, foarte mari.
- locașuri in consola centrală ok, pentru doze, pentru telefon, chiar ok. Dacă avea și o încărcare wireless...
- recunoașterea semnelor de circulație e ok, cu toate că mi-a stat un "atenție animale" (căprioară) cam jumătate de drum, în rest a văzut cam tot, inclusiv cele de pe drumurile laterale (că mă miram de unde scoate restricții de viteză)
- ACC- ul nu l-am probat, e acolo, dar nu știu dacă păstrează și distanța.
- la un moment dat m-a atenționat să țin mâinile pe ecran, cu toate că le aveam, alteori m-a tras pe mijlocul benzii (apoi am văzut liniile din bord)
- șoferul nu cunoștea mașina, o primise azi, aproape fără instructaj (dau din casă, dar asta e). Mi-a spus că cei de la VW nu au pregatit mai nimic. Ne-am chinuit amândoi să găsim kilometrajul prin toate setările (am trecut acolo ceva, dar nu cred că era cel real).
- E opțiune în meniu de să ții aerul condiționat și când e mașina oprită, nu mai știu pe unde, meniul era în română, cam enervant. Pentru mine. Pentru nevastă-mea cred că e ok, dar ea oricum nu s-ar uita prin meniuri, chiar și în română.
- lumini ambientale, o bandă RGB sub parbriz, face ceva pe acolo, ne-semnificativ pentru mine. Poate doar dacă ar avea un KITT mode, sau cylon, în rest mi se rupe că e acolo (paranteză, laptopul meu are RGB, vreau să îl scot dar îmi scoate iluminarea de la taste, cred că o să îi scot conectorii totuși, arde gazul degeaba. În 5 milioane de culori). Asta e părerea mea.
- butoanele ok, se pot comanda multe de pe volan. Touchscreen-ul iar, mă lasă rece. E complicat să apeși ceva când mergi pe drumurile noastre vălurite, prefer butoane fizice, cu feedback solid.
- direcția precisă, foarte precisă, nimic de comentat
- pedalele cu "pause" la frână și "play" la accelerație, din metal lustruit. Aveam temerea că vor aluneca, dar cauciucul semnelor play/pause e ok. Poate la tălpi ude să alunece, nu știu.
- demaraj ok, nu m-a dat pe spate dar nici nu am apăsat pe pedală cu bocancii. Am putut doza accelerarea fără efort. În modul B (regenerare) frânarea nu era foarte invazivă (dar cred că se reglează, șoferul nu știa cum, iar eu am preferat să conduc decât să caut prin setări). În modul D, la ridicarea piciorului de pe accelerație, mașina intra in "coasting", totul ok aici.
- nu știu altele acum, mai întrebați și voi dacă aveți nelămuriri. Momentan văd în aplicație că pot cere din nou un test drive (zero lei), e posibil să mă pot plimba toată săptămâna moca, dar nu voi face asta, las și altora placerea unui test drive. Măcar de ar fi fost cu de la VW mai interesați, dar mie mi se pare că au făcut asta in pripă, probabil și împinși de la spate. Tema de casă pentru cei de la Bolt e să facă cat mai multe curse, maxim 15-20 km, nu mai mult de 1100 km in săptămâna asta de testare (asta mi-a spus șoferul). Cam ciudat, având în vedere că mașina făcuse deja peste suta de Km și mai e până duminică seara.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence