Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

kitsune

Cam măcăne asta cu cheile in contact. Fiind mașină de închiriat prin aplicație (din imagini pare Zoe), nu cred că se deblochează cu cheia de contact ci din aplicație.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

In China a durat 10luni pana la începerea producției, dacă merge la fel in Februarie vom avea primele Tesla europene.


voicul

#1952
Tesla a crescut cu 700% pe bursa, bazat pe cele 3% crestere vanzari fata de anul trecut.  :wtf:
Deci ar fi cazul sa grabeasca orice fel de productie.

----

Toate masinile folosite prin car-sharing au nevoie de aplicatie care sa te identifice. Sigura masina la care am folosit o cheie fizica era un Smart, in rest toate, dupa deblocare, aveau sistemul "keyless go" (deci fara cheie in contact).
Fiind o masina electrica (deci fara motor pornit) sa stie ca cineva a deshis masina aia ("a lasat cheile in contact") si deci ca usile sunt deschise (si deci si poate) ... mai bine joci la loto ca sunt sanse mai bune sa ai noroc.

---

Avantajele și dezavantajele cumpărării unei mașini electrice - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/avantajele-si-dezavantajele-cumpararii-unei-masini-electrice-1363942

Mamutu

Nu este o mașina electrica dar este o barca electrica! Sistemul de plutire asigura frecare minima și in acest fel o autonomie mai mare (pana la 90km(50mile marine). Ideal pentru lacuri sau poate chiar delta.

https://candelaspeedboat.com


kitsune

"Sistemul de..." :hm: wait! Hydrofoil nu e tocmai plutire, e zbor (sub apă, da, dar e aceeași fizică), Arhimede nu are treabă aici.
În română e "navă cu aripi portante", existau pasagere pe Dunăre pe principiul ăsta, am impresia că ucrainenii încă mai au, parcă am văzut acum câțiva ani.
În altă ordine de idei, bărci electrice există de mulți ani, un văr de-al meu lucrează pe pasagere care merg în zonele polare, numai așa ceva au (powered by Tesla).

PS: să nu ne fie cu supărare, Delta nu are nevoie de bărci cu motor, chiar și electric. Lotcă, canoe, kayak, plus o linie de aprovizionare și pasageri pe ruta principală și atât.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Pentru majoritatea e soc mare pe bursa: cum sa scada Tesla?
Acum cand te uiti ca a vandut 11811 masini in China fata de 11014 luna trecuta ...  ???
Rupere cu vanzarile astea, deja o sa fie doar Tesla pe strada.  :lol:

Si cam (si) de asta scade Tesla.

Pentru ca am vazut ca sunt pe aici si actionari la Tesla, recomand sa va uitati si la NIO si chiar si BYD ca investitie.

naivu

@horyatm&voicul, in ce priveste semiremorca cu baterii http://eptender.com/en/
E intradevar mai putin fancy sa cari remorcuta dupa tine, dar targetul firmei nu sunt posesorii de Porsche Taycan (nici macar cei de Audi eTron), sunt posesorii de Zoe si Peugeot e-208; sunt electricele conduse cu 90km/h pe autostrada ca sa-si pastreze autonomia, sunt cei care intreaba daca nu s-ar putea face sisteme robotizate pe langa benzinarii care sa schimbe bateria consumata cu o baterie incarcata; daca sistemul se va dovedi functional, ma astept sa vizeze si Nissan Leaf, Mazda MX-30, VW ID.3 sau, la limita, chiar Tesla Model 3!
In plus, poti folosi remorca de autonomie doar cand ai nevoie, nu esti obligat sa o tractezi dupa tine in fiecare zi sau sa o tii parcata in fata blocului, poti in continuare sa mergi prin oras (si in general pe drumurile in raza autonomiei BEV-ului) fara remorca (cool/fancy) si poti in continuare sa faci suta in 2,9s (daca ai suficienta rezerva de autonomie pana la destinatie). Sistemul este pt ca atunci cand pleci la drum lung sa-ti inchiriezi remorca si, chiar daca remorca atasata te limiteaza la maxim 130km/h, sa circuli cu 110-120 in loc de 90 km/h. Nu e vorba de range anxiety ci de charging anxiety (ce fac daca statia e ocupata sau defecta?; pierd prea mult timp la incarcare!...). Iar incarcarea, cel putin pe tehnologia Li-Ion, nu va fi niciodata mult mai rapida de 30min (si asta doar pt 80% din capacitatea bateriei).
Si mai este un aspect, bateriile dau un randament mai bun cand raportul intre capacitatea bateriei si puterea electrica extrasa este mai mare; la viteze mari, o semiremorca cu baterii s-ar putea chiar sa scada consumul de kWh/100km.

dr4qul4

Pana acum se spunea ca nu este rentabil sa cari dupa tine si un motor termic (PHEV), acum dintr-o data e ok sa tragi cateva sute de kg ?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

#1958
Motorul termic la PHEV il cari tot timpul, semiremorca cu baterii doar cand ai nevoie la drum lung! Plus ca pe Zoe nu prea incape PHEV dar se poate atasa o remorcuta!
Mai pe la inceputuri, eptender chiar avea in remorca un motor termic cu un generator si un rezervor de carburant. Insa, pe perioada cat nu este inchiriata, remorca cu baterii poate folosi la stabilizarea retelei!

dr4qul4

Mai trebuie sa ai si loc de parcare pt remorca.
Si indemnare in manevrarea covrigului. Nu e chiar atat de simplu sa iei o curba cu remorca dupa tine, oricat de mica ar fi. Cel putin in oras este horror sa ai remorca. Nici pe drumuri de munte nu e mai bine.
Practic, singura utilitate pe care o vad, e sa apara remorci de inchiriat in primul spatiu de servicii de pe autostrada, pe care sa le poti lasa ulterior in ultimul spatiu de servicii. Practic, sa le poti utiliza pentru incarcarea bateriei in mers.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Ceea ce suna bine, dar se va remarca rapid ca primul si ultimul spatiu de service, nu este acelasi primul si ultimul spatiu de service pentru urmaotrul.  :(
Ceea ce va creea aceeasi problema ca la car-sharing: poti inchiria, dar practic e cam departe.

Chiar nu e simplu sa tragi si o remorca dupa tine, ca sa nu zic: sa faci o parcare laterala ... sau chiar sa iesi cu spatele din spic, s-ar putea sa fie provocator pentru majoritatea.

Ideea suna bine, dar practic si eu vad putini sa se foloseasca de ea.

stangabriel

Nu cred ca e reclama , dar e prezentat subiectul putin altfel.


naivu

Exact asta e si ideea lor, pleci de acasa fara remorca, iti atasezi una la primul centru de inchirieri eptender din afara orasului (daca ai de mers multe sute de km o mai schimbi pe drum) si o predai la ultimul centru eptender inainte de destinatie; sunt putine motive pt care sa intri cu remorca in oras.
Spre deosebire de car-sharing, la centrul eptender te-ai duce deja cu masina personala, nu cu transportul in comun/taxi/un prieten!
Cat despre parcarea laterala/iesirea cu spatele din spic, au un sistem care face ca la mersul in marsarier remorca sa se duca exact in directia in care invarti volanul (un fel de doua roti aditionale care coboara cand intri in marsarier, au niste filmulete cu asta).

horyatm

sunt de acord cu dr4qul4. Om vedea cât de rentabil va fi ca preț. Că până la urmă totul se rezumă la raportul dintre preț și utilitate.

Singura utilitate cu adevărat benefică, indiferent de preț ar fi pentru încărcarea de urgență în caz de epuizarea bateriei. Deocamdată există 2 variante: generator pe combustibil care are o viteză de încărcare foarte mică și a doua variantă ar fi o mașină utilitară echipată cu baterii (vezi videoclipul lui Buhnici). În ambele cazuri încărcarea se face staționar. Cum ar fi însă să rămâi fără baterie, să vină o remorcuță, să încarce bateria până poți să pleci din loc, iar apoi să îți vezi mai departe de drum.

Mie nu mi se pare o idee bună pentru că e o soluție tranzitorie. După ce ai mașină electrică ai o altă abordare legată de drum. Aș înțelege să apeleze la această soluție cei care nu conduc regulat o mașină electrică, atât. După un timp te obișnuiești cu stilul de călătorie a mașinii electrice și nu mai ai astfel de probleme. Iar stațiile de încărcare vor într-un timp relativ scurt tot mai rapide și tot mai multe.

Eu conduc zilnic o mașină electrică, dar cu range extender (Opel Ampera) și pot să îți spun că cel puțin pentru oraș, acolo unde folosesc exclusiv doar energia electrică deja m-am obișnuit cu autonomia și cu încărcatul și dacă la început mai intra în funcțiune range extender-ul pe benzină, acum nu se mai întâmplă asta. În familie mai avem un Skoda Citigo eV, iar la autonomia pe care o are (250-300 km) nu ai absolut niciun fel de problemă. Pur și simplu îți plănuiești călătoria de așa natură să poți ajunge la destinație liniștit. E doar o chestiune de obișnuiță care probabil într-un timp relativ mediu va deveni o normalitate.



naivu

@horyatm, in primul rand felicitari pt trecerea la electromobilitate. In cazul tau intradevar nu ai avea de ce sa apelezi la remorcute cu baterii, daca tot ai range extender pe Ampera nu ai nici un motiv sa nu-l folosesti si sa-i atasezi remorca, iar cu Citigo banuiesc ca nu pleci la drum lung. De acord cu tine ca raportul pret/utilitate+usurinta in utilizare va fi decisiv, functie de cum va functiona sistemul in Franta va depinde si extinderea sau disparitia lui.
Multi posesori de BEV spun la fel ca tine, un pic de planificare te duce fara grija la destinatie iar incarcarea devine o obisnuinta; majoritatea celor care se plang de incarcare sau autonomie nici macar nu au electrica! Insa oricum planifici, la drum lung BEV-urile tot vor necesita timp suplimentar pt incarcare; solutii gen eptender sunt pt cei care considera timpul acela important, cei care pleaca la drum lung pt relaxare probabil nu vor avea nevoie!