News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Asta nu ar fi rau daca regenerarea se face din franare.
Dar impresia e ca se face incarcarea din motorina bagata in alternator si dupa curentul in baterie, ceea ce numa eco nu este.

In video zice ca la priza normala incarci 3km intr-o 1h - slab.

ghrt

Sunt hibride şi hibride. Cele mai vechi aveau baterie mică, de numai 1kw sau pe acolo, strict pt a recupera lucrul mecanic irosit de diferenţele dintre curba de putere şi cea de sarcină. Nu cred că merită ca bani, din ce am votbit cu cineva la drum lung scotea 3% (că în oraş nu amortizezi aşa ceva niciodată) şi cel puţin la km făcuţi de mine nu aş amortiza niciodată preţul mai mare al hibridului.
Apoi sunt hibride care folosesc mai degrabă cuplul instant al motorului electric pentru un plus de performanţă.
Cele care sunt gândite să faci 50-100km pe electric constituie doar o parte din piaţă.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

#1862
Nu exista hibride la care regenerarea bateriei sa se faca doar din franare. La toate hibridele, inclusiv la masinile pe combustie, in timpul mersului, bateria se incarca in principal de la motor. De asemenea, toate hibridele (mai putin o parte din micro-hibride) si electricele au posibilitatea de recuperare a energiei la franare, recuperare cu atat mai intensa si mai eficienta cu cat bateria e mai mare si poate absorbi mai usor energia furnizata de motorul electric cat timp acesta functioneaza pe post de generator; dupa electrice, plug-in hibridele au cele mai mari baterii (BMW X5 din prezentare are cat o electrica din 2015) si sunt f eficace in recuperarea energiei la franare.
Incarcarea bateriei de la motor nu e mai putin eco decat cea prin franare, la franare doar recuperezi din energia cinetica obtinuta in etapa de accelerare tot de la motor (sau de la baterie). Avantajul este ca recuperezi din energia care altfel ai fi pierdut-o.
Pt clasificare hibride am gasit frumos sintetizat pe http://www.automarket.ro/dictionar/masina-hibrida-85625/ , ceva mai complex pe https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/
Probabil se incarca slab de la o priza normala, dar cu vreo 400EUR se poate monta in locul prizei normale o statie care poate incarca cu 7kW

voicul


voicul

Tesla este cea mai valoroasa companie auto, depasind Toyota ca valoare.
Ca volum de vanzari Tesla vinde de vreo 100 de ori mai putin ca Toyota, dar piata nu se bazeaza pe logica, ci pe emotii.

Mamutu

Este exagerata valoarea dar piata se bazează pe perspectiva de creștere, care in cazul Tesla e foarte mare.
E ca și cum ai fi spus Amazon e un magazinaș de cărți nu merita sa investesc in el.
Ca număr de mașini Tesla încă e foarte jos, dar ca profit pe unitate vândută e foarte sus, a avut vânzări de cca 25miliarde USD anul trecut, și e probabil sa își dubleze producția pana la finele anului viitor. Dar Tesla, spre deosebire de celelalte firme producatoare de autoturisme, produce și vinde și alte produse: panouri solare (la ora actuala au cel mai mic pret garantat din SUA), și baterii; software auto, servicii software in mașinile lor (prețul autopilotului a crescut de ieri semnificativ la 6200eur și nu ii costa nimic in plus sa îl mai vândă la 1milion de autoturisme, apoi la 2milioane la anul...
Daca Tesla va afișa profit și pe ultimul trimestru va fi inclusă automat in indicele s&p 500, iar asta va duce la cumpărarea automata de actiuni de cartte fondurile mari de pensii/investiții care sunt obligate sa aibă in portofoliu actiuni de la toate firmele incluse in acest index.
In concluzie: lucrurile sunt complicate, dar Tesla valorează atât de mult pentru ca e altceva decât producătorii clasici și perspectivele sunt bune. S-ar putea in câteva luni sa cada la jumătate sau chiar sa dea faliment. O sa vedem.

https://www.statista.com/topics/2086/tesla/

Mamutu

Acum vreo 10 luni scriam pe acest forum ca sunt voci care estimează acțiunile Tesla in viitor la 3-4000USD, mi s-a răspuns ca am greșit cu un 0.
Atunci acțiunea era vreo 250USD...

voicul

Buna analiza. Mai adaug:
Majoritatea considera Tesla companie de "tech", nu producator auto.
Bursele cumpara mult potentialul. Daca iese pilotul automat, probabil si 3 - 4000 $ o sa fie putin/actiune.
Pe de alta parte inca nu e clar daca Tesla o sa reziste pe piata. A facut profit si pare ca merge spre directia buna, dar inca e departe de a arata ca e o companie care poate sa reziste pe piata si abia a inceput sa aiba concurenta reala pe piata de electrice.

nicolaem

dus la extrem e un fel de Ponzi. Exagerez. Dar actiunile alea au valoare atata timp cat altii care nu au actiuni sunt convinsi de "imagine" sa isi doreasca sa cumpere. fara nici o legatura cu profitul companiei. doar cu ideea ca peste 8 saptamani (ca la Caritas) le vinzi mai sump.

voicul

Am gasit o lista cu numarul de masini electrice vandute in Mai.





Powered by API/PUM imgur uploader

perfidus

#1870
Suzuki a prezentat oficial un nou model SUV ce va intra în gama europeană de modele din această toamnă. Numit Suzuki Across, SUV-ul plug-in hybrid este de fapt o versiune rebadged a modelului Toyota Rav4.

"Modelul Across este un plug-in hybrid ce folosește tehnologie Toyota. Este primul model născut din parteneriatul dintre cele două mărci japoneze. Suzuki și Toyota vor colabora pentru a crea modele electrificate."







Sistemul plug-in hybrid folosește motorul termic de 2.5 litri asociat cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte. Motorul termic dezvoltă 175 CP, iar motorul electric frontal are 182 CP. Cel din spate dezvoltă 54 CP. Cifra totală a puterii pentru sistemul plug-in hybrid nu a fost comunicată. La modelul Toyota Rav4 Plug-in Hybrid sistemul dezvoltă un total de 306 CP.
Motoarele electrice sunt alimentate de o baterie de 18.1 kWh, ceea ce oferă o autonomie în mod full electric de 75 km.

Mai multe detalii in link.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Toyota are planuri mari sa electrifice toata gama de masini pana in 2025.
Asteptam si primele modele full electric.

naivu

#1872
Ar fi cazul! Tesla s-a extins in afara SUA, VW a luat deja un start frumos cu ID.3-ul (si mai are cateva modele "pe teava"), Renault-Nissan, Kia, Honda, Hyundai, BMW, Mazda, PSA, Fiat-Chrysler au fiecare ceva electrice in oferta; Toyota risca sa piarda trenul daca nu incepe sa produca BEV-uri!
LE: de fapt, prin electrificarea gamei Toyota intelege sa aiba o varianta hibrid (eventual PHEV, sau FCEV sau BEV) pt fiecare model; are planuri pt 6-10 modele BEV, dar nu au prezentat nici macar prototipul!

Mamutu

Toyota a așteptat sa o oblige cineva sa vândă mașini electrice, primii care au făcut-o mai serios au fost chinezii așa ca acolo a apărut deja primul Lexus electric și urmează și modele sub numele Toyota.

https://www.google.ro/amp/s/electrek.co/2020/04/27/all-electric-lexus-goes-on-sale-in-china-this-week-two-toyota-evs-to-follow/amp/


naivu

Multumesc pt informare, se pare ca au avansat un picutz; intradevar parca fac BEVuri doar din obligatie, iar designul de la Toyota Rhombus ... no comment. Sper sa-si revina; sunt proprietar de Yaris 2009 si chiar am o parare buna despre masinile Toyota!