Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

#1845
M-am uitat mai atent dupa Lightyear One si par sa aiba echipa si tehnologia necesara pt ce afirma; au castigat toate editiile World Solar Challenge Australia incepand cu 2013. Din pacate se intelege mult mai bine de la altii decat de pe situl lor, recomand: https://ev-database.org/car/1166/Lightyear-One  (inclusiv video din josul paginii) , https://electrek.co/2019/06/25/lightyear-one-solar-electric-car-range/ , https://electrek.co/2020/01/14/lightyear-one-first-look/ , https://electrek.co/2020/06/19/tesla-model-3-solar-roof-lightyear/ . Dupa ceva sapaturi se pot gasi Specificatii si pe situl lor https://lightyear.one/lightyear-one/  (aproape de final)
Rezumat: 5mp panouri solare (capota+acoperis-portbagaj, nu mai are luneta, oglinzile retrovizoare inlocuite cu camere), incarcare solara pana la 12km/h sau 60km/zi, masina de 5m, in-wheel motors, materiale compozite (mult mai usoara dar nu precizeaza cat), f aerodinamica, autonomie WLTP 725km (nu precizeaza daca ajutata de soare sau nu), baterie 60kWh (informatia nu este de pe situl lor), lansare in 2021, 150.000EUR.

voicul

Evident ca mai bine iei ZOE cu 30.000 de E si de 120.000 E iti faci echipa care sa iti incarce masina!
Totusi ideea mi se pare excelenta.
Nu inteleg cum 12km/h sau 60/zi. Au incarcat la Polul N?  :D

Oricum e bine ca dezvolta si tehnologia asta. Daca in vreo 5 ani ajung la 50 km/zi in cele mai proaste conditii si 100 la optim + cresterea capacitatii bateriilor - atunci problema e cam rezolvata.
Dar daca acum sunt la 60 km pe zi, probabil se va ajunge la mai mult de 100km/zi in 5 ani.

Mamutu

#1847
Postez un clip in care Tesla Cybertruck e comparat cu alte "Trucks", majoritatea cărora nu se regăsesc pe străzile noastre dar care in SUA domina piata.
Tesla are 5.89m lungime și nu 6.89m cum e trecut din greseala in filmuleț.
De la un punct încolo devine foarte amuzant!



ghrt

5mp înseamnă maxim 600W în panouri monocristaline. Maxim maximorum 6x, adică sub 4kw zilnic vara. Ies nişte kilometri (între 20 şi poate chiar 30) dar... fără AC. Cum am văzut azi un BMW i3: cu geamurile larg deschise... salut entuziasmul.

Cât despre creşterea eficienţei peste actualul 22-23%, good luck with that, de mulţi, foarte mulţi ani nu a mai crescut. Şi vorbim de o tehnologie inventată şi perfecţionată din anii '50. Se încearcă creşterea suprafeţei de expunere prin integrarea celulelor în fibre de plastic, pentru a folosi suprafeţele acoperite în mod uzual cu ţesături.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Si atunci oamenii aia de ce dau cifre mai mari? Unde e diferenta?

Mamutu

Deja exista prototipuri functionale care functioneaza numai cu celule solare (vezi articolul de mai jos), secretul fiind consumul foarte mic (3,25kW/100km, fata de o Tesla 18kW/100km, sau un e-UP 12kW/100km). Cel mai probabil nu au aer conditionat... Dar nici nu mai cheltuie vreun ban pe benzina/curent...
La ora actuala daca vrei sa mergi cu curent gratis de la soare ar trebui sa ai acasa o inastalatie fotovoltaica si o baterie si ar ajunge.

https://electrek.co/2018/12/17/solar-powered-car-breaks-record/



Liviu M

Care o fi influenta prafului asupra eficientiei ppanourilor? Ca in Bucuresti s-ar putea sa te coste spalatul cat benzina la o termica.  :lol:

ghrt

^^^Nu sunt cifre contractuale, aşa că ies cu afirmaţii bombastice că altfel i-ar costa să auzi de ei.

^^ Ar fi bine să fie adevărat. Eu am o oarecare neîncredere în cifrele din presă. De exemplu, au făcut 4100km în 6 zile cu o medie de 600km zilnic. 6x600=3600km, o diferenţă de numai 500km.
Ar fi super ca la latitudinea Australiei (climă tropicală) din 5mp de panouri monocristaline să scoţi 20-24kw_h_... 24 kw ar însemna de 40 de ori capacitatea în W a fotocelulei zilnic!!! Ce m-am jucat eu pe barcă la Mangalia dă cu indulgenţă 6x zilnic vara.
Articolul zice de 3,25kw%. Recordul Guiness menţionează 33,335 Wh% Poate nu înţeleg eu ceva dar de la 3kw la numai 33W e o diferenţă cam mare. Iar 33W% mi se pare chiar wow... o maşină clasică consumă 12-20kw%. Tweenzy vreo 6kw%.

^Praful obişnuit nu e o problemă reală, doar dacă ajunge strat gros obturează.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

Încă o electrica: Opel Mokka! Autonomie 322km, 136CP, incarcare ac 11kW/h, incarcare rapida 30min pana la 80%.
Baterie 50kWh.
Arata bine




https://www.autoexpert.ro/oficial-noul-opel-mokka-acum-si-electric-pe-platforma-cmp-de-la-psa/

voicul

Arata bine, dar cam orice masina noua arata bine din cauza LED-urilor.

322km la 50kw, cam putini. O fi grea masina.
"Cu o capacitate de 52 kWh, bateria Noului ZOE asigură o autonomie de 395 km (WLTP*)."

Ca fapt divers:
*Autonomie WLTP (procedura de testare pentru autovehicule de pasageri armonizată la nivel mondial, ciclu standardizat: 57% trasee urbane, 25% trasee peri-urbane, 18% autostradă) pentru Noul ZOE Life echipat cu jante de 15 inchi.

naivu

#1855
Exista capacitatea bruta, cat poate incarca fizic o baterie, si capacitatea neta, cat e disponibil intre gradatiile 0-100%; de obicei capacitatea neta e cam 90% din cea bruta; pt protectia bateriei LiIon este bine nici sa nu se incarce la maximum fizic posibil nici sa se descarce complet. Unii producatori dau direct capacitatea neta/utila a bateriei, altii incearca sa ia ochii cu capacitatea bruta; cam cum e cu preturile cu/fara TVA (de parca plata TVA-ului ar fi optionala!). Daca intra cineva pe https://ev-database.org/ va observa ca bateria ZOE are 52kWh net, iar Opel Mokka are 50kWh brut si doar 45kWh net.
395/52x45=342, mai aproape de 322; ZOE nefiind SUV are probabil aerodinamica mai buna.
In rest, daca iti place mai mult Mokka decat ZOE, diferenta de autonomie nu mai este atat de esentiala :).

Mamutu

Investițiile europene in baterii și automobile electrice au crescut la 60Miliarde EUR in 2019, o creștere de 19x fata de anul precedent!!!
Pe primul loc VW. La distanța ceilalți.
Se pare ca nu mai e cale de întoarcere.




https://cleantechnica.com/2020/06/24/19x-more-invested-in-evs-ev-batteries-in-europe-last-year-than-in-2018/



Mamutu

Problema cu plug-in hibridelor este ca proprietarii/utilizatorii nu se complica sa le bage in priza. Sunt cumparate pentru avantajele fiscale și apoi cei care le-au cumpărat uita sa le încarce. Altfel un hibrid ar acoperi perfect nevoile majorității in condițiile lipsei infrastructurii de incarcare rapida.

https://www.google.ro/amp/s/www.motoringresearch.com/car-news/plug-in-hybrid-users-not-charging-cars/amp/