Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

reed

 :D am luat un taxi in China ,si bateria era descarcata(era un BYD),a tras soferul la un container special(eu m-am dat jos),un brat automatizat i-a schimbat bateria in 2 minute.
Personal eu asa vad viitorul electric,nu cu cabluri de 1MW cand ai 10 incarcatoare intr-o parcare,nu cu stress.

dr4qul4

tu vezi asa ceva intr-un spatiu de servicii de la noi?  Mi se pare extrem de complicat.
Oare sistemul ala de prindere va functiona la fel dupa cativa ani in care ai luat toate gropile posibile si ai inlocuit bateria de cateva ori? Sau vei avea surpriza sa se blocheze suruburile de prindere, sau mai rau...sa-ti cada bateria in mers.
Plus ca bateriile scoase trebuie si ele incarcate. Adica tot ai nevoie de statie de incarcare.
Mult prea complicat pentru un beneficiu minor.

PS. In china nu conteaza cat costa. Statul plateste daca da bine la imagine.  dar in restul lumii economia de piata are alte idei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mamutu

#1817
Firma Nio ofera acest serviciu gratuit (schimbarea bateriei), pe toata durata de viata a vehiculului, asta suna foarte interesant pentru proprietar, sa faci insa o retea nationala sau internationala care sa creasca o data cu cresterea vanzariolr e dificil si limitat la un sigur model de baterie/prindere.
Daca ar exista un standard comun pentru toate masinile electrice poate ar fi interesant dar asta e imposibil. Daca iei aceasta optiune insa numai pentru drumuri lungi (spatii de pe autostrazi), iar in rest sa incarci la incarcatoare rapide obisnuite poate fi un ajutor de luat in seama cand ai de facut distante lungi.

voicul

Nio e o firma noua care vrea sa se lanseze, la fel cum Tesla ofera incarcare gratuita la inceput.

Da bine asta cu schimbatul de baterii acum, dar iarasi nu e infrastructura. Iti iei Nio, nu te duci la punctul Renault sa schimbi bateria. Pui 10 puncte de schimbat bateria intr-un spatiu de service de pe autostrada ... nu mai ai loc efectiv de spatiul de service.  :D
Deci ideea e interesanta si practica doar de imagine si pe arii restranse.

Eu zic ca solutia este cresterea capacitatii bateriilor si a rapiditatii incarcarii - care oricum se intampla natural.
Mai greu, dar odata cu trecerea timpului, se va micsora si dimensiuna bateriei si atunci devine practica si schimbarea ei (sa zicem ca ajunge dubla cat o baterie normal de masina si e amplasata sub capota).

cristi5

Din cate stiu si taxiurile Tesla din Stockholm au optiune de schimbat bateria. Dar poate am visat.

ghrt

Bateria înseamnă mai mult decât curentul din ea, nu e ca la butelii. E posibil ca un producător să facă o astfel de mişcare în scop promoţional dar cam atât.

Nu văd probleme tehnice, chiar la un moment dat mă uitam la o maşinuţă micro de oraş la care bateria e într-un troller. O poţi scoate să o încarci în casă, iarna o duci la maşină deja încălzită. Din păcate maşinuţa nu are nişte minime opţiuni şi e limitată la 45, altfel salivam.

Cont (aproape) inactiv.

kitsune

#1821
Posibil ca odată cu apariția bateriilor solid-state să se standardizeze și să fie ușor de schimbat bateria (toată sau pe module). Oricum, tehnologia evoluează, densitatea de energie crește, fiabilitatea la fel, capacitatea de a permite încărcare rapidă, etc.
Sper să nu ajungem iar la un război VHS-Betamax și să se împământenească o tehnologie, nu de alta, dar de la VHS s-a trecut la VCD, apoi DVD, apoi BD, acum e streaming. Sper să nu rămânem cu bateriile la nivelul benzilor de magnetoscop.

Ce mă bucură totuși e că au ajuns autoturismele electrice să fie accesibile. În ziua de astăzi costă mai puțin decât un Logan de poliție rurală. Ceea ce e ceva!
Pentru cei care stau la casă și au șansa unui acoperiș fotovoltaic, sau cei care au punct de încărcare aproape, sau la muncă, deja devine profitabilă o mașină electrică pentru o navetă zilnică.
Eu încă mă gândesc. Pentru că nu rentează să iau o mașină care să stea 6 luni pe an (în medie) nefolosită.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

reed

Tesla au revolutionat electricele producand propriile baterii.Astea a facut masinile foarte competitive ca pret VS cele cu motor cu ardere interna,oferind performante superioare,un multimedia incorporat in computerul de bord al masinii,tot felul de tweakuri si chestii.Deasemeni eu si-au produs in house hardware-ul.Evident ca producatorii cu renume au incercat sa le tina urma.Ori daca ne uitam,dupa 8-9 ani de model S abia acum apar niste masini la acelasi nivel(Taycan,Kona si altii).
Tesla are avantajul know how ului constructiei de baterii,in timp ce altii depind de alti producatori,deci ma gandesc ca tot Tesla,BYD vor fi primii ce vor revolutiona.Tesla are deasemeni acoperisurile electrice si mai nou chestia cu electricitata donata inapoi in grid atunci cand masina nu e folosita.Vom vedea,insa cred ca in urmatorii 10 ani masinile electrice actuale vor fi ca Symbianul acum 10 ani,adica concepte complet depasite.

kitsune

Dacă bateriile (și implicit BEV) evoluează cum au evoluat telefoanele mobile de la Nokia banană încoace, în 10 ani zburăm, nu ne mai trebuie mașină electrică. Nici autostradă.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

naivu

#1824
Tehnologia V2G (vehicle to grid, aka "cu electricitata donata inapoi in grid") a fost implementata de ani buni pe Nissan Leaf, model care, la nivel mondial, s-a vandut chiar mai bine decat Tesla. Dar Tesla o vor implementa mult mai bine! Nissan nu este capabil sa-i acorde electromobilitatii atentia meritata (dupa 10ani de la primul Leaf, tot un singur model si capacitate de productie insuficienta!).

kitsune

Păi da, pentru că Leaf e Nokia cărămidă (înainte de symbian) iar Tesla e iPhone X / Galaxy S20 (insert your phone here). Cam asta e diferența. Și de tehnologie și de "coolness". Dacă te-ai dat cu un Model S cu ludicrous sau ai mers cu un Model 3 pe autonom, nici nu te mai uiți la Leaf. Cea mai mare invenție a lor, e-pedal. Și cam atât. Un ACC de nivelul Loganului. În timp ce Model 3 supraveghează cartierul cu Sentry Mode. Distanță de la cer la pământ.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

^asa este...am testat Zoe( modelul anterior - un Clio mai nervos ) si Tesla model 3..legat de diferenta dintre cele 2...am avut aceasi senzatie ca aceea cand,obisnuit cu o Dacie 1310 ( acum vreo 18 ani),am mers ( sofer fiind ) la un drum mai lung cu un Renault Laguna de 2,2 diesel si 137 CP.....wow ..de nedescris in cuvinte diferenta de putere,confort,insonorizare,experienta de condus
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Exista sanse mari ca inca Laguna sa fie mai buna decat ZOE.  :lol:

Economic nu merita sa iti cumperi electrica noua daca nu faci sigur 10.000 km pe an (adica proiectat vreo 12.000).
De pe la 20.000 (dar asta e mult pentru infrastructura lipsa din RO) incep sa iasa calculele bine.

naivu

#1828
Nissan nu a urmarit sa faca un BEV premium sau high-tech, ci unul de masa si i-a reusit (cu 7 ani inaintea lui Model 3), dupa care au continuat ca melcu'. Nu au incercat sa scoata mai multe modele ca sa acopere toate dimensinile de masini si SUV-uri de la A la E (nici macar sa isi electrifice propriile modele), nici macar nu au marit capacitatea de productie pana la saturarea pietei; nu am auzit sa se implice nici in producerea de baterii nici in valorificarea lor second-life, au dezvoltat V2G dar nu am auzit sa incerce sa colaboreze cu autoritatile de reglementare ca sa gaseasca o modalitate de a folosi si recompensa BEVurile Nissan pt stabilizarea retelei electrice. Nu au aratat ca au "elon", nici macar "henry ford".

kitsune

Hai măi voicule că noi încă mai cumpărăm cu inima și vecinii, nu cu portofelul. Dacă vrea corazonul electrică, nu te lași până nu iei, chit că e Leaf din ăla bombat, 1.0 sau Dacie pe baterii (cum îi spune că nu-mi vine acuma, K-ZE rebotezat?).
Că doar nu te văd să te duci la amanet să iei telefon cu butoane, tot smartphone iei, în rate, cum o fi, ultimul model. Că se aude mai prost ca ăla vechi cu antena extensibilă e altceva, dar nu te vede lumea cu cărămidă la ureche. Nu face nimeni calculul preț telefon vs minute vorbite să vadă cum iese mai ieftin. Iei cartelă prepay și dai bip că nu mai ai credit, dar tot emblemă cu măr mușcat ai pe telefon. Că deh, obrazul subțire, cu cheltuială se ține.
Io ce să zic, am mașină de 13 ani și ceva, luată de nouă, încă nu are 130000 km. O fi meritat investiția? Dacă o schimb, când m-oi îndura și termin cu alte chestii care momentan sunt mult mai urgente, o să iau una electrică. Dacă duce și aia 150000 km m-am scos, alta nu mai iau până când mă duc jos la metrou. Poate aia neagră de mă duce o să fie tot electrică, e nașpa să mergi în urma ei și să respiri dizăl și ambreiaj încins. Nu că mi-ar mai păsa atunci.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence