Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mamutu

VW ID4 a aparut "dezbracat" in China. Arata destul de previzibil, interiorul se pare ca va fi foarte incapator.



https://insideevs.com/news/429246/volkswagen-id4-leaked-in-china-fully-uncovered/

voicul

Am crezut prima data ca e Rav-ul de la Toyota.  :D

Cam toate electricele sunt incapatoare, cam ca in exemplu: Golf spatiu de Passat.
Asta e bine intr-un fel, ca se mai reduce din coloana: una e sa fie masini de 5 m si alta sa fie chiar si de 4.5m.

JohannDB

 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D............................ Vreau să-i văd pe toți când rămân în ..... pană !!
      .................de unde cer "UN LITRU-DOI DE BENZINĂ / MOTORINĂ, dar pentru ei - grav rău - câțiva KW/H.....!!
    Sau se alimentează de la bricheta piezolelectrică pentru....țigări !! GLUME !!!!

ghrt

Asta nu cred să fie o situaţie insurmontabilă, în mod sigur e suficient un prelungitor mai lung şi ceva bani pentru posesorul prizei. Problema mi se pare timpul de încărcare de la o priză uzuală mai ales cu cablu lung, care nu cred că va sări de 2kwh adică vreo 6 ore pt 100km.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

O sa fie frecvente masinile cu baterii care sa iti incarce baterie.
Exista si varianta de platforma si cu 100 euro duci masina la distante mari.

In ambele cazuri deranjul va fi si mai mare si costisitor decat: vreau si eu 3l de benzina.

ghrt

Dar ar fi o idee să implementeze funcţia de transfer curent DC între 2 maşini.
Cont (aproape) inactiv.

kitsune

Telefoanele deja fac asta și prin cablu și wireless, deci, nimic nou. Oare câți metri aș face cu "juice-ul" dintr-un powerbank?
Trecând la lucruri mai serioase, eu aș vedea interesantă implementarea încărcării wireless (inducție) în mers. Bănuiesc că nu e fezabil, dar cum ar fi să mergi cu 130 la oră și să încarci wireless?
Țin minte că am văzut undeva camioane cu un pantograf, era o idee undeva cu încărcare din mers cu linie de contact.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ghrt

Este un experiment în Germania. Mă îndoiesc că se poate alimenta "catenara" cu puterile necesare. Plus "problema" de contorizare şi facturare...
În ceea ce  priveşte transferul DC-DC, noi ar fi puterile. Nu e chiar simplu. Iar electronica de putere costă.

Dar 2-3 încărcătoare de 22kwh în fiecare dintre parcările de pe A, DX şi DN sigur ar ajuta - o oră la încărcare oferă unui autoturism cam 150km.
Cont (aproape) inactiv.

naivu

Statia de 22kW e mai ieftina si mai usor de implementat, dar e mai degraba pt parcarile din oras. Pt parcarile de pe A/DX/DN as prefera statii de minim 50kW; cu statia de 22kW poate incarca un client la 1-2h (si asta doar daca are ZOE sau eTRON), cu statia de 50kW pot incarca doi clienti pe ora.

kitsune

E doar un vis, așa că nu dați în mine: pe A2 undeva pe dreapta cum mergi spre Constanța e un parc fotovoltaic chiar lângă autostradă. Cuplat cu o baterie mare de înmagazinare (gen ce a făcut Tesla în Australia, dar la scară mică), se poate asigura încărcare DC pentru multe mașini deodată. E aiurea că e cam aproape de București, bine ar fi fost să fie cam la jumătatea distanței. Și atunci, chiar și cel cu o mașină "de oraș" cu range mic ar putea să meargă pe litoral. Cum ar fi?
Am precizat, e doar un vis. În Olanda am luat un taxi de la Aeroport din Amsterdam, era un Hyundai Ioniq parcă. Avea 150 km range la bord când am plecat și am întrebat șoferul dacă e ok (mergeam spre nord, vreo 60-65 km). A spus că nu e problemă, undeva pe autostradă mi-a arătat pe sensul celălalt statie de supercharger (țin minte că avea parcarea acoperită cu panouri fotovoltaice), a spus că bea o cafea acolo și în 20 de minute încarcă la full. Nu mai știu cât avea baterie mașina aia, sunt 2 ani de atunci.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


dr4qul4

Incarcarea wireless la masini se va putea face doar daca inlocuim complet tabla cu plastic.
Dar transfer de curent intre masini (bineinteles prin cablu) vom vedea cat de curand. Bineinteles ca extraoptiune.
Probabil va aparea odata cu utilitarele (camionete, dubite) electrice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

#1812
Sunt proiecte de incarcare wireless, dar nu pe sus, ci pe sub masina.

A face incarcare pe deasupra (gen pantograf) este exterem de costisitoare si inutila. Desigur util acum, dar inutil in urmatorii 3 - 5 ani. Avem statii de 150 si o sa se ajunga la 300 curand. O sa se ajunga la o autonomie de sute de km in cateva minute - cam cat o oprire intr-un peco (cu tot cu un cumparat de suc + mers la baie).
Deci a investi zeci de miliarde in infrastructura pentru pantograf e ca si cum ai da foc la bani.
Eu nu stiu cine face mai mult de 200 km (din 500 sa zicem) fara sa opreasca 10 - 20 de minute intr-un peco.
Sa nu zic ca Tesla Roadster are deja autonomie de 1000km, deci in 3 - 5 ani probabil minim va fi autonomia de 500 de km.

Cel mai rapid acum - schimbarea bateriei cu una direct incarcata, desi logistic iarasi costisitor (trebuie sa ai baterii pentru fiecare model).

dr4qul4

 schimbarea bateriei nu mi se pare fezabila. Bateria este foarte grea si amplasarea ei trebuie sa tina cont de echilibrul masinii, nu de accesul facil pentru inlocuire.
Deja nici telefoanele mobile nu mai au baterie demontabila. Nu vad cum trendul ar fi invers la automobile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Mamutu

#1814
Firma Nio din China oferă cu succes schimbarea bateriilor (deja au făcut câteva sute de mii de înlocuiri), o problema care va apărea va fi încărcarea rapida a bateriilor demontate.
Tesla a oferit la începuturi acest serviciu dar șoferii nu l-au folosit așa ca au renunțat la el.

https://www.insideevs.com/news/392660/nio-battery-swap-loved-by-customers/amp/