News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

#1695
Ca in bancul ala: cum bagi un elefant intr-un Trabant? Cu greu!  :lol:

^Apropo de ce ziceam ca nu e mare diferenta intre Porsche si Tesla (decat de vreo +50000 euro in plus la Porsche). Intradevar spun ca Porsche e superior Tesla la finisaje, dar nu ca Tesla e rea, ci Porsche e mai bun. Dupa mine, nu sa merite diferenta de bani.


https://www.youtube.com/watch?v=vWlKAFBMeAc&feature=emb_rel_end

L.E. 2020 este anul lansarilor de electrice:


voicul

O prezentare a pietei de masini electrice. Puteti selecta titrarea in RO.


Ionut

Pun și eu două întrebări. Recunosc ca sunt penibile pentru cei care urmăresc domeniul, dar profit de voi ca nu am energie sa fac research acum.

Deci:
1. Care e cea mai ieftina varianta de Tesla pe care o poti cumpara în România și dacă se merita achiziția fata de o termică la același preț. 20.000 km/an, șantiere included.

2. Dacă la întrebarea 1 se trece mult de 20k euro, care e cea mai bună alegere de acum pentru cumpararea unei full electrice la noi, la 20k euro maxim. Hai 22k euro.

voicul

1. Model S va fi cel mai ieftin (pentru ca e si cel mai vechi) - 37.900e pe Autovit - hai, cu mult noroc 35.000 euro.
La aceeasi bani (38.000e) se merita o Tesla vs termica, dar intre o Tesla si termica de alta valoare - se merita termica. Gasesti intre 10.000 si 15.000 termice excelente din toate categoriile. Va trebui sa faci multi, multi km cu Tesla sa recuperezi diferenta - 38.000 - 15.000 adica 23.000 de euro.

2. Nu specifici SH sau nou, dar:
Tinand cont de santiere ar trebui un Hyundai Kona sau Kia Soul (nu stiu preturile exacte, dar cred ca le poti lua noi cu Rabla+ pana in 22.000) sau Mazda MX-30 (24.000e e noua cu Rabla+). Astea 3 pentru ca sunt putin mai inalte.
Tianad cont ca pana la urma si un sedan merge pe drum de pamant, practic ai mai toata gama de electrice din piata, inclusiv noul 208e si E-Corsa (cumparate cu 0km cu pana in 22.000 cu Rabla+).

Conteaza si gusturile/cum iti place masina.
Cea mai buna ar fi I3 cu REX (sa nu ai probleme cu autonomia), dar nu ai spatiu in portbagaj - 260l doar si nu arata asa bine pe afara si nu prea e masina de santiere. Deci e relativ ca e optiune buna   :lol:
Outlander PHEV - are de toate, dar nu e full electric.

3. Concluzia: probabil nu iti cumperi masina pe care sa o vinzi dupa 2 - 3 ani, ca sa cumperi altceva.
Problema la electrice, chiar si la cele noi, inca au autonomie mica 300 - 400 de km. Da iti poti face treaba destul de ok cu ele, dar ceva decent ar fi la 400 - 500 de km (nu sunt in bugetul tau inca).
Cel mai mare cost al masinii este deprecierea ei. La Tesla de 38.000E pierzi lejer 3 - 4000E din valoarea ei/an ca sa economisesti 2000E care nu ii dai pe benzina. Concluzia: Tesla -2000E pe an!
Deci mai bine inca o termica - poate hybrid, poate PHEV si mai vezi peste in 2 - 5 ani cu full electric.

Mai e o treaba: la electrica sa zicem ca nu dai bani pe curent (desi a inceput sa coste si la noi), dar ca sa faci 20k km pe an mergi destul in afara unde ai consum de 5 - 6l/100 cand motorina e de la 4.37 la 4.5 - benzina e si mai ieftina.
Deci economic nu renteaza inca electrica pentru ca o sa pierzi mult la valoare de vanzare a masinii (chit ca nu o vinzi tot pierzi multi bani fata de o termica). Pentru ECO, sa zici ca ai electrica, sa ajuti industria sa castige in fata termicelor ... atunci e altceva si iti cumperi electrica.



naivu


Ionut

@voicul

Merci de răspuns! Mda, deci încă electricele nu prea se merita în cazul meu. Hidriba însă cred ca e o solutie, mai ales la anul. Mai trag de vechiul meu Peugeot încă 12 luni sigur.

voicul

#1701
Mai adaug un element pentru calculul economic valabil pentru toti:
Ionut a zis 20000 pe an, dar eu cred ca daca va face 15.000 anul acesta va fi record. Eu am 9200 km anul trecut si 2000 pana acum. Numarul de km parcursi va scadea la toti (daca nu lucrezi in transporturi).
Cand faci km la jumatate si costurile o sa se recupereze in dublu de timp.
Si probabil ca abia in 2 - 3 ani (daca lucrurile merg cat de cat bine) o sa se ajunga sa se faca cam aceeasi numar de km facuti in 2019.

Ionut

^ Corect, doar ca intrebarea mea era de fapt pentru anul viitor. :D Cum ziceam, abia de-acum in 12 luni (minim) ar urma o achizitie.

naivu

1. Dincolo de orice considerente legate de preturi sau performante, nu as recomanda Tesla pt ca nu are service in Romania. In caz ca se defecteaza ceva, trebuie efectuata o revizie, sau doamne fereste este accidentata, trebuie dusa tocmai la Viena!
2. Daca esti fan Peugeot, de anul asta cu 24k (34k - 10k ecobonus) poti avea un noul SUV Peugeot e-2008. Cred ca este destul de bun pt santier. Hyundai Kona sau Kia Soul sunt mai de mult pe piata si am auzit de bine despre raportul calitate/pret dar si ca se asteapta cam doi ani dupa comanda.
3. Masinile full electrice sunt f potrivite pt oras, mai ales daca ai posibilitatea sa incarci acasa, dar la drumuri mai lungi (cele care nu le poti face dus-intors fara incarcare) durata de incarcare incepe sa-ti manance timpul.
Uita de BMW i3 REX, nici nu se mai produce; acel range extender era un motor de motocicleta si un rezervor de 9L, mai degraba o solutie de avarie care adauga 100km la cei 150km asigurati de o bateria de doar 20kWh cu care era dotat i3-ul acum doua generatii; i3-ul de acum are baterie de 40kWh si autonomie mai mare decat bateria+rezervorul i3REXului.
Mitsubishi Outlander PHEV este cel mai apreciat plug-in hibrid. Este un SUV normal pe benzina plus o parte electrica cu o baterie de vreo 10kWh care asigura vreo 50km autonomie fara nici o picatura de benzina; dar este 40-50k. Pt PHEV-uri vitezele de incarcarea la statiile publice sunt mici, mi se pare esential sa ai posibilitatea sa il incarci acasa peste noapte. Exista si Peugeot 3008 PHEV.
Chiar daca nu este la fel de eco, o full-hibrida de la Toyota mi se pare o alegere practica pt "20000km incl santiere"; consuma benzina nu electricitate, dar consumul urban e de 4-5 L/100km (de neimaginat la non-hibride) si emite mai putine noxe (se acorda chiar si un bonus de emisii reduse de 1700 lei); plus fiabilitatea Toyota. O varianta intre Toyota si Peugeot-ul actual (atat ca pret cat si ca eco) ar putea fi Ford Puma mild-hibrid.

Mamutu

Cea mai buna autonomie la banii dati o are Kona (si service in Romania), electrica se incadreaza la suma bugetata de tine numai daca o baga la oferta sau hibrid.
La anul e posibil sa vina ID3 la un pret competitiv, pot sa apara baterii noi pe piata....
Mai poate veni vreun virus sa ne strice socotelile....

RaduC

Din experienta proprie:
Mi-am luat electrica (Kona de 64 kW) pentru ca, la momentul comenzii - Oct. 2018 - parea ca are sens economic o astfel de miscare.
Mi-am zis ca daca tot fac peste 50000 km / an, voi transfera costul combustibilului unui diesel vechi - 2004 - catre costul de achizitie pentru o electrica.

De cand am Kona - Ian. 2019 - lucrurile s-au mai schimbat, la fel si parerea mea despre oportunitatea unui vehicol electric.

Context: Locuiesc in Irlanda, aici taxele pentru inmatricularea masinilor sunt foarte mari. Chiar si cu granturi de la guvern, prea mult nu poti scadea din pretul de achizitie a unui vehicol nou, indiferent de ce combustibil foloseste. Totusi, o redurece de €10.000 s-a aplicat masinii, astfel ca a ajuns sa coste "pe drum" €38.000.
Kona diesel costa "pe drum" €24.500 la cam aceleasi dotari.

Intr-adevar in primul an am facut putin peste 49000 km cu masina, fara a avea costuri cu mentenanta: taxa de service a fost de cate €70 la 15, 30 si 45000 km. Consumul mediu e undeva la 15.5 kWh/100 km, ceva mai ridicat iarna si ceva mai scazut vara. Toate bune si frumoase.

Apoi a trebuit sa ies din rutina navetei (200 km pe zi) si sa merg in deplasari, ce puteau insuma 400 pana la 600 km. Aici a intervenit distractia si vremea pierduta pe la puncte de incarcare: unele nu functionau, altele erau ocupate, etc. Deci multa bataie de cap din pricina asta, pe care n-as fi avut-o cu o terminca.
Apoi s-au introdus tarife la statiile de incarcare rapida, cel mai mic tarif fiind de 29 euro/centi / kWh.
Costul unei calatorii lungi putand deveni 15.5 kVh x 0.29 = €4.495 / 100 km.

Plus ca e foarte impractica. Experienta mea e foarte negativa pentru Kona ca masina de familie (2 adulti, 2 copii).

Apoi a venit Covid si nevoia de a calatori zilnic s-a eliminat. Deci nu mai conduc mult, practic mai fac aproximativ 150 km pe saptamana iar acest trend va continua pentru ca prea curand nu ma voi intoarce sa muncesc la birou.

concluzia mea e ca daca un individ nu vrea neaparat sa conduca electrica pentru ca asa ii dicteaza constiinta ecologica, cheltuiala pe o electrica nu isi are rostul inca, cu toate ca pot exista anumite cheltuieli mai mici (asigurare, intretinere curenta, impozite, taxe drum). Cheltuiala mare cu capex din primii ani poate sa nu fie justificata daca faci "doar" 20000 km/an.
Daca insa calculele se fac pe 10 ani, in cazul meu, la 50000 km/an, a reiesit o economie totala medie de €1900 / an.

Stiind acestea, eu nu mi-as cumpara azi o masina electrica.

SB76UFO

Eu as alege TOYOTA C-HR Hybrid cu toate ca pretul de pornire e undeva la 28.000 E. Te poate duce pe santiere, in oras e destul de practica si ca volum e destul de ok avand in vedere ca acum ai si copil.
"Prostia este eternă și invincibilă"

adiarc

hmm...costul acela pe suta de km e practic apropiat de un diesel sau chiar benzinar nou...
de ex eu am acum o Skoda Octavia nou nouță ( 18,5 k euro cu Tva inclus - si se poate si la 17 k daca mai tai din dotări)) ,benzina 1L si 115 CP si consuma in medie 5% ....si are si ceva vana in ea,chiar cu pasageri si clima pornita....pt mine e suficient.....de asemenea pt familie e nemaipomenita ( spatiu mare si generos pt o fam ca a mea cu 4 membrii)
Dotarile,tinuta de drum,insonorizarea...toate brici....singurul minus- garda la sol,desi am luat si pachet drumuri grele ( garda cu aproape 2 cm mai mare )

de asta nici eu nu consider ca este inca momentul pt o electrica
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Este clar. :)
Multumesc tuturor pentru răspunsuri!

Sunt curios daca se va schimba ceva radical în 12-18 luni.

RaduC

^^ exact aici intervine marea înșelătorie a electricelor...