Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mamutu

Pretul spot poate varia foarte mult in cursul unei zile, de aici vine si profitul (bateria din Australia s-a amortizat in doi ani desi a costat 100.000.000USD). La noi la ore de varf poate fi si dublu fata de standard (maximul a fost de 750ron/MWh). Nu trebuie sa scoti foarte multa electricitate din bateria masinii daca ai multe masini la dispozitie. Iar noaptea cand Cernavoda produce curent electric oricum si nu il vrea nimeni il cumperi la pret redus si il stochezi in baterii.
La 1M de masini (cat a produs Tesla deja), cu baterii de 75kWh asta vine o capacitate de stocare uriasa, daca folosesti o fractiune din ea (sa zicem 10% - 7,5GWh - e cam cat toata capacitatea hidro + solar din Romania), e suficient sa acoperi orele de varf. In perspectiva numarul de masini capabile de chestia asta va creste exponential si daca motivezi proprietarii sa tina masinile in priza la anumite ore te-ai scos. Problema dificila e de software (dar Tesla se pare ca au rezolvat-o) si politica (ce guvern va decide sa dea afara oameni si sa inchida termocentrale...)
In Romania parcul auto se apropie de 9M, daca 1M vor sta seara la priza pentru a stabiliza reteaua nationala totul va fi minunat....

https://www.zf.ro/companii/energie/pretul-energiei-electrice-a-atins-din-nou-maximul-istoric-de-750-de-lei-pentru-un-mwh-romania-importa-energie-din-ungaria-la-cote-maxime-18412109

https://electrek.co/2020/04/17/tesla-completes-massive-expansion-big-battery/

ovicor

#1681
Mamutu, cred c-ai gandit bine, dar exprimarea n-a fost la fel. Nuclear si termo functioneaza "in banda", nu poti sa le pornesti si sa le opresti mereu, odata aduse in parametri. "Reglajul" pentru orele de varf se face din hidro. Dar, da, daca poti prelua excedentul de la "gol de sarcina" a nuclear, foto si eolian, poti renunta macar la centralele termo mai poluante si mai putin eficiente.

Mamutu


voicul

750 ron inseamna 0.75 kw fata de 0.5, deci pe acolo, cum am zis eu 0.2 ron. Si daca ar fi 0.4 tot nu da bine la calcule.
Tesla a produs 1 milion de masini, dar nu mai sunt ale ei. Cei care ar participa la un astfel de program probabil ar fi sub 10% (estimarea mea). Nu dai 80.000 de euro sa faci 3000 de euro (maxim) pe an din asa ceva, cu sanse sa nu ai baterie sa mergi.

Intradevar ajuta sa fi pregatit cu software-ul.

Mamutu

#1684
Prețul energiei electrice la consumatorul final este diferit fata de ce se tranzacționează pe piata Spot ( se adauga taxe, accize, TVA). Dacă poți tranzacționa probabil nu vei plăti aceste taxe/sau valori mai mici, iar profitul va creste.
Bineînțeles cel mai avantajos va fi pe piețele unde diferențele sunt foarte mari (cum e in Australia). Dar sa nu uitam ca multe industrii generatoare de electricitate sunt încă subvenționate și poluante așa ca politicul poate juca un rol important o data ce tehnologia e disponibilă.
O sa vedem cel mai probabil pe piata britanică (unde Tesla a început demersurile legislative) si unde cumpărarea unei mașini electrice pe firma este favorizata foarte mult de fiscalitate (o Tesla model S e scutita in primul an de taxe in valoare de 13.000Lire fata de un Mercedes care costa cam la fel, in anii urmatori taxele vor creste incet pentru masinile electrice).

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/new-tax-rules-herald-ev-sales-boom



Mamutu

VW își va schimba relația cu dealerii in ceea ce privește mașinile electrice. Acestea vor putea fi cumparate online, la prețul specificat acolo, dealer-ul având rolul de prezentare a mașinii/test drive. In acest fel se încearcă împiedicarea dealer-ului de at te "împinge" spre o mașina cu motor clasic.
Sunt curios dacă se va aplica și la noi.
Vedem luna viitoare!

https://electrek.co/2020/05/20/all-vw-retailers-agree-to-agency-approach-to-selling-electric-cars/

naivu

@voicul, factura electrica la bloc este cam 100 lei/luna si ceva mai mare la casa. Nu reducerea facturii la Enel va fi principalul motiv pt care cineva va da energie din baterie in orele de varf, ci dorinta de fi macar un pic "eco"  :). (Cu toate ca o recompensa financiara cat de mica ar fi un feedback pozitiv pt psihic)

AlexxC

Functia este buna si daca locuiesti in afara retelei...sau mergi in camping...sau daca ai panouri fotovoltaice si preferi sa consumi tu in loc sa injectezi in retea la pret de nimic.

voicul

Dintr-un ad am gasit aceste 2 modele SH. Amandoua mi se par enorm de scumpe (comparat cu o Tesla S P100D noua sau chiar Tesla Model X P100D - ala de 800cp). Intradevar Porsche nu e Tesla, dar nu e ca si cum cu Tesla te faci de ras.
La performante nu stiu sa fie diferente notabile.
S-a schimbat total piata de cand au aparut electricele.

Taycan-4S - EUR 156,610
Panamera-4-E-Hybrid -  - EUR 107,251


rota

#1690
Volvo publishes walkaround video of impressive all-electric XC40 Recharge

A 78 kWh battery pack for a range of "over 250 miles (400 km)" based on WLTP
Dual-motor 300kW (402-hp) powertrain
11-kW onboard charger and 150 kW DC fast-charging capability
0 to 60 mph in 4.7 seconds
An expected but unconfirmed starting price (before incentives) in the mid-$50,000s
Sursa

cristi5

#1691
Volvo are o subsidiara numita Polestar.  Produce o masina electrica de familie, cu 5 usi (Polestar 2), interior "vegan" (un material numit WeaveTech in loc de piele...) Android built-in (cu Alexa etc). Pret 659 kSEK (65-70kEUR)

Inteleg ca nu scriu Volvo pe ea ca sa para ceva foarte nou, care rupe cu traditia, ca sa poata concura mai bine cu Tesla.



https://en.wikipedia.org/wiki/Polestar

Mamutu

TANG
HAN,
SONG,
QUIN
Pregatiti-va pentru ele!

将来 - jiānglái

https://bydeurope.com/

voicul

Am fost curios de BYD (se pare ca e Build Your Dreams) si electrice care o sa mearga 520km NDEC - BYD Tang SUV

Pun un video cu varianta PHEV. Desi 600 cp si 4.5s 0 - 100km in 30.000$ nu gasesti decat SH, eu nu m-as baga, pentru ca ... chinezarie si am dubii despre fiabilitatea motorului termic. Dar la full electric problema asta dispare (desigur pot aparea probleme si la varianta electrica, dar zic ca mai putine).


kitsune

#1694
Plină China de ele (mă refer la marcă, nu la model)
Meanwhile, un prieten de-al meu își înmatriculează model 3-ul (awd, dual motor, long range) zilele astea. Aștept detalii de la el cum e să încarci o Tesla în Constanța.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence