Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mamutu

Top Gear face un nou reportaj cu Porsche Taycan, se pare ca e cea mai buna mașina electrica pentru șofat!
Așteptăm sa o bage la reduceri :-).


Mamutu

Lexus anunta o garanție de 1.000.000km la bateriile de pe modelul lor full electric. Cred ca adoptarea mașinilor electrice va fi și mai rapida cu asemenea garanții.

https://electrek.co/2020/05/08/first-lexus-ev-comes-with-1-million-km-warranty-for-its-air-cooled-battery/

voicul

Asta e marketing curat, dar unul foarte eficient.
Cine si cati iti merg 1 mil de km?
200 - 300.000 de km cam in 10 ani estimez eu ca ar fi o medie la masini.



TibiV

"Vindem rochii de mirese folosite, garantie 2 ani!..."
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

#1669
Cu asemenea garanție clientul are mai mare încredere in produs și de asemenea se deschide o portița de refolosire a bateriei la o a doua mașina.
Sau utilizarea extensiva (taxi, autobuze, distante mari).
Și Tesla a anunțat ceva asemanator pentru viitorul apropiat, la mijlocul acestei luni probabil vor anunta progresele lor in domeniul bateriilor (Tesla Battery Day), data încă nu se știe exact.

https://www.google.ro/amp/s/www.businessinsider.com/tesla-battery-most-exciting-company-history-elon-musk-2020-4%3famp


Io

 :lol: Bravo, Buhnici! Dupa logica ta fie vor aparea firme de pana prostului, acum in varianta electrica, firme care vor veni cu motor Diesel carind niste echipamente grele si care costa cit o masina noua, fie o sa-ti cumperi tu echipamentele alea si le vei cara in portbagaj. Hai, baga un barter, mai! Aha, sa te vad daca mai ajungi cu masina incarcata cu echipamentele alea de la Bucuresti pina la Sirnea.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Mamutu

#1672
VW are stații de incarcare mobile, la fel are si Tesla care pot fi duse in locații unde cererea este sezoniera (vezi la munte, sau pentru a suplimenta oferta in week-enduri aglomerate - in SUA Tesla a făcut treaba asta de Thanksgiving anul trecut). Asta pana infrastructura va deveni suficientă.
In plus apar servicii de depanare/incarcare pentru cei care rămân fără curent pe drum (vezi linkul de mai jos din 2010!!!).

https://inhabitat.com/angel-car-worlds-first-mobile-charging-station-for-electric-cars/

https://www.autoevolution.com/news/tesla-deploys-mobile-superchargers-to-avoid-thanksgiving-like-car-queues-139538.html

https://www.google.ro/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2019/1/2/18165265/volkswagen-ev-mobile-charging-station-battery

Mamutu

După modelul Tesla și Apple, VW va deschide ID Stores, magazine de prezentare a modelelor electrice.
Ma aștept la o ofensiva de marketing in următoarele luni din partea VW, pe de o parte pentru ca deja au pe stoc mii de mașini electrice, pe de alta parte pentru a spală imaginea după "Dieselgate"



https://www.google.ro/amp/s/electrek.co/2020/05/14/volkswagen-opens-first-store-to-show-off-the-id-3-electric-car-arriving-next-month/amp/

AlexxC

De unde informatia ca au pe stoc masini electrice? Termice da,foarte posibil.
Pe situl vw nu poti sa faci rezervare pentru ID3...deci nu prea se leaga informatiile.

Mamutu

#1675
VW a început producția de ID3 de anul trecut însă se pare ca incompatibilitățile software-hardware i-au ținut pe loc cu vânzările. Se pare ca vor vinde 30.000buc intr-un interval scurt, deci le au deja.

https://www.google.ro/amp/s/insideevs.com/news/403877/vw-explains-deliveries-30000-id3-1st/amp/



De la min 13:15 se văd mașinile depozitate (luna Martie 2020). "Alles voll ID3" - "peste tot e plin de ID3".



voicul

Cine nu are stocuri de masini acum inseamna ca nu e producator auto.  :lol:
Interesant totusi ca au asteptat atat de mult - adica au produs atat de mult si au asteptat sa intre cu toate pe piata.

Mamutu

Piata europeană a mașinilor electrice și hibride plug-in e in creștere semnificativă fata de anul trecut.
15 tari au avut vânzări de peste 5%:



https://www.google.ro/amp/s/insideevs.com/news/423628/european-countries-plugin-market-share-q1-2020/amp/

Mamutu

Tesla se pregateste sa permita incarcarea bidirectionala de la retea la masina si invers. Pentru aceasta incarcatoarele de pe Modelul 3 permit deja aceasta facilitate.
Tesla urmeaza sa anunte progrese extraordinare la nivelul bateriilor, cel mai probabil baterii care rezista la mult mai multe cicluri de incarcare-descarcare (milion mile battery), care nu vor suferi daca atunci cand sunt legate la retea si vor contribui la stabilizarea retelei in orele de varf. Tesla are deja un soft care face acest lucru la bateriile montate in Australia, iar permisiunea de a vinde curent electric in orele de varf si de a-l cumpara in orele cand e prea mult poate sa le aduca foarte multi bani. In UK au depus luna aceasta o cerere de inregistrare ca o companie de tranzactionare a energiei electrice. Probabil limitarea va fi legata de aprobarea la nivel politic, insa daca deja are o flota de peste 1.000.000 masini leagtura bidirectionala cu reteaua pare foarte logica si semnificativa pentru retelele electrice.
La noi in tara o asemenea solutie ar duce la disparitia termocentralelor care sunt folosite mai ales in orele de varf pentru completarea necesarului de electricitate.
Nissan a realizat deja asa ceva prin incarcatoarele CHAdeMO, dar bateriile lor au capacitate limitata fata de Tesla si ciclurile de incarcare-descarcare sunt de asemenea limitate.

https://electrek.co/2020/05/19/tesla-bidirectional-charging-ready-game-changing-features/

voicul

Ca idee suna bine, dar cred ca e de aplicat/se va folosi in urmatorii 3 - 5 ani.
Ce diferenta sa fie cost in h de maxim/minim? Zic un 0.2 ron *100kw (cat e bateria maxima de la Tesla acum) - 20 de ron - 4 euro/zi*365 - 1500 de euro profit in conditiile in care dai 80000 de euro pe masina si probabil nu mai ai baterie sa te misti efectiv cu masina?

Probabil cand vor fi baterii de 300 - 500kw, atunci chiar va fi o optiune interesanta.