Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Asta si pentru ca 2025 e curand si deja se impun interdictii pentru motorele termice. E interesanta comparatia, dar pietele sunt total altfel.


Pentru prima dată, Europa a bătut China la vânzările de mașini electrice

În Europa s-au vândut mai multe mașini pur electrice decât în China în primul trimestru din 2020, această situație fiind înregistrată în premieră, arată un studiu PricewaterhouseCoopers citat de Bloomberg.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/pentru-prima-data-europa-a-batut-china-la-vanzarile-de-masini-electrice-1300454

rota

^nu zi hop pana nu sari gardul :))

Tesla Cuts China-Built Model 3 Price By 10%

Tesla announced Friday a 10 percent price cut for the China-built Model 3, allowing the electric sedan to qualify for government incentives. Tesla needed to bring the price under 300,000 yuan to qualify for the government incentive.

Tesla is hoping the move will spur sales in the country. The base price for the Model 3 is now 291,800 yuan ($41,318). The subsidy will bring the price to 271,550 yuan ($38,451). Tesla announced the price change on Weibo. Sursa

voicul

#1652
Interesant:
$41,318 in euro vine 37.563,23 euro.
Tesla 3 cu 58 de km pe Autovit - 48.715 euro
E o diferenta de 11.000 euro.
Intradevar Tesla are taxe pentru ca se produce in afara in UE, dar totusi ...

Asta e ca la Iphone: 770$ in US si tot 770 in UE ... de euro  :D si dupa: de ce consuma americanii mai mult?!

voicul

Skoda lansează Octavia RS iV: versiunea de performanță cu sistem plug-in hybrid oferă 245 CP și autonomie electrică de până la 60 de kilometri

Skoda a prezentat noua generație Octavia RS. Pentru moment, versiunea de performanță va fi disponibilă doar în variantă plug-in hybrid (Octavia RS iV) cu 245 de cai putere și 400 Nm.




Restul + poze (arata bine)
https://www.automarket.ro/stiri/skoda-lanseaza-octavia-rs-iv-versiunea-de-performanta-cu-sistem-plug-in-96553.html

Ionut

Acţiunile Tesla au scăzut vineri cu 9%, după ce Elon Musk a scris pe Twitter că preţul acestora este prea mare

"Preţul acţiunilor Tesla este prea mare", a scris Musk pe Twitter, într-unul dintr-o serie de mesaje neobişnuite, inclusiv unul în care a citat fragmente de imnul naţional al Statelor Unite şi a afirmat că îşi va vinde aproape toate bunurile fizice. Declinul acţiunilor a şters circa 13 miliarde de dolari din capitalizarea bursieră a Tesla şi aproape 3 miliarde de dolari din valoarea participaţiei deţinută de Musk la companie. Cu toate acestea, preţul acţiunilor Tesla este cu aproape 50% peste nivelul consemnat la începutul lunii aprilie.

La peste două ore după publicarea tweeturilor, Tesla nu a răspuns solicitărilor de comentarii. Twitter a refuzat să comenteze. Publicaţia Wall Street Journal a relatat că Musk a răspuns unui email în care a fost întrebat dacă glumeşte sau dacă tweetul a fost aprobat înainte de a-l publica afirmând :"Nu".

News.ro

Mamutu

In Olanda s-a lansat primul compactor pentru asfalt electric. Se pare ca poate funcționa o zi cu o incarcare iar peste noapte se încarca la loc (5-6ore). Economie 76l motorina/zi. In plus nici nu se mai poate fura motorina de pe șantier ;-).

https://www.baminfra.nl/nieuws/bam-neemt-s-werelds-eerste-elektrische-wals-in-gebruik



Ionut

Toyota depășește 15 milioane de vehicule electrice hibride vândute global

În ianuarie 2020, Toyota a trecut de granița a peste 15 milioane de vânzări de vehicule electrice hibride (HEV) în întreaga lume, de când Prius a fost lansată pentru prima dată în 1997. Astăzi în Europa, vânzările de vehicule HEV au trecut marca de 2,8M cu o gamă de 19 HEV diferite modelele oferite în cadrul mărcilor Toyota și Lexus, care în 2019 au reprezentat 52% din volumul total, iar 63% în Europa de Vest. Gama de vehicule electrice hibride disponibile la nivel global de la Toyota și Lexus ajunge acum la 44.

Decizia Toyota de a dezvolta vehicule electrice hibride a început în urmă cu peste 25 de ani, când Takeshi Uchiyamada a condus o echipă să dezvolte o mașină pentru secolul 21, una care ar reduce emisiile de gaze cu efect de seră și alți poluanți nocivi. Prima generație Prius a fost lansată în 1997 în jurul semnării Protocolului de la Kyoto, ceea ce a dat un impuls nou mișcării de mediu. Astăzi, cu 15 milioane de vânzări hibride, Toyota a adus o contribuție semnificativă mediului, deoarece tehnologia sa electrică hibridă a redus emisiile de CO2 cu peste 120 de milioane de tone la nivel mondial până în prezent, comparativ cu vânzările de vehicule echivalente pe benzină.

De-a lungul acestei perioade, Toyota a crescut cererea pentru vehiculele sale electrice hibride, în timp ce compania a combinat această tehnologie inovatoare cu un design emoțional activat de lansarea platformelor sale globale TNGA. Dincolo de actualul sistem hibrid de a 4-a generație, Toyota continuă să-și perfecționeze tehnologia hibridă pentru a obține emisii și mai mici și eficiența din ce în ce mai bună. Astăzi, vehiculele electrice hibride sunt accesibile și convenabile pentru clienți pe o largă răspândire a piețelor europene.

Mobilitate.eu


Mamutu

Firma Tesla s-a apucat de construit drumuri!
E vorba de pregătirea Gigafactory din Berlin.


voicul

Singurul avantaj sau de ce ar merita acest hibrid - motor 3.5l impozitat doar cu 5%.
Nota: eu am devenit putin anti hybrid sau PHEV, pentru ca mi se pare ca arunci banii pe fereastra, cu sanse mari sa iti complici viata in mentenanta a 2 motoare diferite. Mai bine treci direct la electric.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=473&v=f-FslMnSxlI&feature=emb_title

Mamutu

Lexus are pregătit un model full electric ux 300e, care va fi lansat mai întâi in China și apoi in Europa.
Pana atunci un preview cu ce ne așteaptă:


adiarc

putem spune ca Elon Musk a reusit.

visul sau initial : " sa conducem industria auto spre electrificare,chiar daca Tesla nu va supravietuii"

industria merge in acesta directie si Tesla e in forma
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

#1662
^Mi se pare ciudat sa lansezi un model nou in 2020 cu 200 km autonomie.
Desigur sunt multe prize si vor fi si mai multe si costurile, probabil de asta nu au baterii mai mari, sunt importante. Totusi 200 de km e putin, mai ales ca real probabil vor fi vreo 180 maxim si doar la inceput.

Oricum e excelenta directia, pentru ca mie imi place ce aer respir zilele astea in B!

========

Un alt PHEV - BMW X5 xDrive45e


yetiman

Mie nu mi se pare putin 200 km autonomie pentru un SUV mare, cum e X5-ul. (si sa nu uitam ca e PHEV nu full electric)
Oricum, pentru circulatia de zi cu zi, e suficienta autonomia. Iar pentru drumurile lungi inca nu exista solutii prea bune pentru electrice, chiar si cu o autonomie de 4-500 km.

Pentru mine, cel putin, asta ar fi o varianta excelenta.
Pentru mersul la servici, cei 200 km ar fi suficienti, iar pentru mersul in concedii am nevoie de peste 800/zi, ceea ce nu as putea face cu electric.
(Dar in concediu merg o data pe an, iar la servici aproape zilnic ( ma pot folosi si de home office, la nevoie :) ))
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

#1664
Am modificat putin mesajul. Prima parte e legata de video-ul cu masinile electrice. Despre acele masini (full electric) ziceam ca 200 de km mi se pare putin.

Parerea mea e ca ai nevoie de un minim 300 de km.
Nu pare mare lucru sa pui la incarcat masina zilnic sau odata la 3 zile, dar cand incepi sa o faci ... devine monoton si plictisitor.

Nu ai cum sa faci 800 km fara vreo minim 3 opriri in care sa stai cel putin 10 - 15 minute. Am tot vazut situatii in care statia de 50 dadea 17kw (exemplu). Deci la un 300 - 400 de km autonomie ai face fata si la astel de incarcari. La autonomie mai mica situatiile acestea sunt mai cu probleme - adica pierzi mai mult timp.